Gaat gelukkig niet gebeuren, wtf moet ik dan doen in de auto bij anderen als zij rijden.... ook als je met een collega op pad bent kan de 1 niet meer zn belletjes doen terwijl er geen reden is om hem niet te laten bellen...Martijn_bmw schreef: ↑30 nov 2022, 13:08 Eens valt mij ook op maar ook bijna alle keren als iemand zo idioot doet is het probleem dat ie op zijn telefoon kijkt… als je echt iets wil doen aan veiligheid zou ik zeggen dat je smartphone fabrikanten moet verplichten dat zodra de gps sensor vaststelt dat je met meer dan 10kmh verplaatst het scherm op zwart gaat en niet meer te ontgrendelen is tot je weer stil staat…
BMW 3.0 CSL
-
- Berichten: 1495
- Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Re: BMW 3.0 CSL
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26613
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW 3.0 CSL
Hetzelfde als mensen 80jaar lang hebben gedaan?Baboulah schreef: ↑03 dec 2022, 09:09Gaat gelukkig niet gebeuren, wtf moet ik dan doen in de auto bij anderen als zij rijden.... ook als je met een collega op pad bent kan de 1 niet meer zn belletjes doen terwijl er geen reden is om hem niet te laten bellen...Martijn_bmw schreef: ↑30 nov 2022, 13:08 Eens valt mij ook op maar ook bijna alle keren als iemand zo idioot doet is het probleem dat ie op zijn telefoon kijkt… als je echt iets wil doen aan veiligheid zou ik zeggen dat je smartphone fabrikanten moet verplichten dat zodra de gps sensor vaststelt dat je met meer dan 10kmh verplaatst het scherm op zwart gaat en niet meer te ontgrendelen is tot je weer stil staat…
Dat het niet ideaal is snap ik ook wel, maar je kan 100x veiligere autos bouwen als de bestuurder niet oplet omdat ie op zijn smartphone zit te kloten blijf je ongelukken daardoor krijgen. Dus technisch voorkomen dat je dat ding al rijdend kan gebruiken is meest effectief voor veiligheid.
- JP
- Berichten: 31035
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: BMW 3.0 CSL
Een bijrijder kan je ook afleiden met een telefoongesprek. Gewoon dus blokkeren, is er misschien weer eens tijd voor een goed gesprek en de kinderen/bejaarden achterin, daar heb je van die boerderijstickers voor die je op het zijraam kan plakken
-
- Berichten: 852
- Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52
-
- Berichten: 1495
- Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Re: BMW 3.0 CSL
Zal ook veel ruzies opleveren tussen bestuurders en passagiers, dat is de reden wrom ik altijd met een telefoon in de hand zit als passagier, kan ik geen commentaar geven over het rijgedrag van een bestuurder, als voorbeeld....
- cazzo super veloce
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 13 nov 2017, 22:41
- Auto: 993 4S/Triumph Spitfire/Mini-E
Re: BMW 3.0 CSL
Telefoon linken aan sensor van de veiligheidsgordel van de bestuurdersstoel. Bestuurderstelefoon op zwart (behalve navi), de rest werkt gewoon nog.
Laatst gewijzigd door cazzo super veloce op 06 dec 2022, 09:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- cazzo super veloce
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 13 nov 2017, 22:41
- Auto: 993 4S/Triumph Spitfire/Mini-E
Re: BMW 3.0 CSL
Wat maakt dat uit? zijn allebei 2 zitsauto's, met een 6 cil en dezelfde veiligheidsvoorzieningen etc. Geen enkele reden waarom een 4-serie zwaarder zou moeten zijn.Tristan schreef: ↑30 nov 2022, 13:08Appels met peren vergelijken. De GT3 is als sportwagen ontwikkeld, de M4 (CSL) is in de basis gewoon een 4-coupe. De 3.0 CSL is gewoon een M4 met leuke bodykit.cazzo super veloce schreef: ↑30 nov 2022, 12:28Maar Porsche kan het blijkbaar wel? GT3 is veel lichter dan dit ding.Tristan schreef: ↑30 nov 2022, 10:38 Dat is ook het probleem dat de auto's steeds zwaarder worden. Het is niet dat de fabrikanten dit zo graag willen maar de eisen zijn tegenwoording zo hoog dat met alle (veiligheids)voorzieningen dat het gevolg is dat de auto's een paar 100kg zwaarder worden. Zekers als het gaat om kreukelzones etc.
- Mark 320iS
- Berichten: 2688
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: BMW 3.0 CSL
Waarom denk jij dat BMW hem zo zwaar heeft gemaakt als er geen reden is om hem zwaarder te laten zijn dan een GT3?cazzo super veloce schreef: ↑06 dec 2022, 09:24Wat maakt dat uit? zijn allebei 2 zitsauto's, met een 6 cil en dezelfde veiligheidsvoorzieningen etc. Geen enkele reden waarom een 4-serie zwaarder zou moeten zijn.Tristan schreef: ↑30 nov 2022, 13:08Appels met peren vergelijken. De GT3 is als sportwagen ontwikkeld, de M4 (CSL) is in de basis gewoon een 4-coupe. De 3.0 CSL is gewoon een M4 met leuke bodykit.cazzo super veloce schreef: ↑30 nov 2022, 12:28
Maar Porsche kan het blijkbaar wel? GT3 is veel lichter dan dit ding.
- JP
- Berichten: 31035
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: BMW 3.0 CSL
Plaatstaal is goedkoper dan alumininimium ?
- cazzo super veloce
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 13 nov 2017, 22:41
- Auto: 993 4S/Triumph Spitfire/Mini-E
Re: BMW 3.0 CSL
BMW engineers maken zich er makkelijker vanaf dan Porsche engineers.
Of met andere woorden, een M4 is nog meer cash cow dan een 911.
Of met andere woorden, een M4 is nog meer cash cow dan een 911.
- JP
- Berichten: 31035
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: BMW 3.0 CSL
Ach we leerden dit weekend in dit topic dat de autoindustrie het moet hebben van wisselgeld, vooral door mensen die maar blijven afdingen.....Geen wonder dat ze dan de bouw wat goedkoper proberen te maken.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26613
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW 3.0 CSL
Niet de hele industrie, specifiek de handel / dealers
De dikke cash op productie blijft bij de aandeelhouders van die merken. (En het wordt nog slechter voor dealers, die worden straks agent en krijgen alleen maar een kleine provisie per verkochte auto)
- Arthur
- Berichten: 39595
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW 3.0 CSL
Dus wordt het straks steeds meer online? Beetje ala Tesla, al weet ik niet hoe die precies te werk gaan?
- Martijn M
- Berichten: 3242
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
- Philipoo
- Berichten: 4054
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: BMW 3.0 CSL
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26613
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW 3.0 CSL
Denk ik inderdaad wel en op nieuw dus geen onderhandeling meer.
fabriek bepaald de prijs en de agent krijgt een verkoopfee van een paar honderd eur per auto.
Die agent kan nog wel offline zijn maar qua prijssturing idd richting Tesla model.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Vanreijmersdal en 140 gasten