Hulp gezocht omtrent deze modellen (325/330/335)
-
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 15 mei 2012, 11:25
Re: Hulp gezocht omtrent deze modellen (325/330/335)
Vandaag proefgereden in een 335i sedan uit 2013. Ik was enorm verbaasd over de power icm met de x-drive op 1600 kg. Comfortabel te rijden maar in sport/sport+ waanzinnig snel. Die n55 heeft mij positief verrast. Deze week nog met een 335i en 325i touring rijden. Benieuwd of die "downgrade" me mee of tegenvalt. Weliswaar geen x-drive dus zal totaal anders aanvoelen.
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Hulp gezocht omtrent deze modellen (325/330/335)
Ja, maar dan gaat er 1 injector;Martijn_bmw schreef: ↑20 nov 2022, 10:35Dat geeft Adwo al aan als je alles krijgt zo’n 10k, of zoals Erik deed in de garantie kopen en hopen dat al die dingen binnen de garantie termijn vallen
Dealer; Maar ik zou ze alle 6 vervangen, de rets is 'nog goed' maar komen er ook aan.
1 voor de dealer, 5 voor Erik
Etc etc
Turbo's? Idem. 1 stuk? beide vervangen etc etc.
Gewoon 10K Kelvin.
PS. ik rijd nu een 640i, is volgens mij een N55.
Voelt veel minder snel aan (maarja, de Alpina had ook 100 paarden meer) maar nog nooit wat mee gehad.
Staat nu op 65K op de klok, bij 100K gaat 'ie er echt uit.
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Hulp gezocht omtrent deze modellen (325/330/335)
Adwo schreef: ↑20 nov 2022, 15:35Tja, dat mag jij vinden. Ik heb het betaald voor mijn E91 Alpina, dus niet van horen zeggen..matthyssie schreef: ↑20 nov 2022, 13:24 Die 10k voor een N54 vind ik wel erg overdreven hoor. De turbo’s gaan niet zomaar stuk, het zijn de wastegates waar het issue mee is en daar zijn tegenwoordig (veel) goedkopere fixes voor. Injectoren is wel een ding wat veel voorkomt. En die kosten tegenwoordig geen €200 meer, zitten nu tegen de €400 p/s. Waterpomp is bij alle zescilinders een issue, dus ook de N52, N53 en N55. HPFP is een N54 ding maar kans daarop is lang niet zo groot als dat het internet doet vermoeden.
Het ergste vond ik trouwens nog de stress er om heen, ding bleef maar kapot gaan, we opnieuw diagnose en wegbrengen en daarna weer, en toen weer en toen uitval van de accukabel in de zekeringkast en toen was ik er zo klaar mee..
Briljante auto, kopen als alles gedaan is!
Nondeju, klinkt als mijn ervaring.
Doe nog maar een kopje koffie.
Echt, blijft een WAANzinnige auto. Maar wat een Ellende. Ja, met een hoofdletter.
Ik denk dat de volgende een G series Alpina wordt, maar die moeten eerst nog 2 jaar in waarde denderen.
Dan één zoeken met PS garantie, wordt nog een klus.
- Baboulah
- Berichten: 1503
- Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Re: Hulp gezocht omtrent deze modellen (325/330/335)
Als ik bijv dit lees, zou het toch echt 12 maanden (wettelijke)garantie moeten zijn tegenwoordig....
https://www.autotrack.nl/blog/advies/we ... to-wijzigt
https://www.autotrack.nl/blog/advies/we ... to-wijzigt
-
- Berichten: 966
- Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
- Auto: BMW 130i
- Locatie: Amsterdam
Re: Hulp gezocht omtrent deze modellen (325/330/335)
Je kijkt dus ook naar een F30? De ZF 8-bak van de F-serie maakt hem sowieso wel een stuk meer bij de les.Kelvinrs schreef: ↑20 nov 2022, 23:02 Vandaag proefgereden in een 335i sedan uit 2013. Ik was enorm verbaasd over de power icm met de x-drive op 1600 kg. Comfortabel te rijden maar in sport/sport+ waanzinnig snel. Die n55 heeft mij positief verrast. Deze week nog met een 335i en 325i touring rijden. Benieuwd of die "downgrade" me mee of tegenvalt. Weliswaar geen x-drive dus zal totaal anders aanvoelen.
- matthyssie
- Berichten: 6011
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Hulp gezocht omtrent deze modellen (325/330/335)
Maar de 6-bak knapt onwijs op van xHP software; altijd doen in mijn ogen.
- Emilio
- Berichten: 975
- Lid geworden op: 23 feb 2020, 10:55
- Auto: M2 LCI
Re: Hulp gezocht omtrent deze modellen (325/330/335)
Ik heb die x drive nooit gemist in m’n f33 435i. Heel misschien op nat bij stilstand maar verder kon je vermogen overal wel kwijt. Zou zelf nooit x drive willen op een bmw als ik de keuze had..Kelvinrs schreef: ↑20 nov 2022, 23:02 Vandaag proefgereden in een 335i sedan uit 2013. Ik was enorm verbaasd over de power icm met de x-drive op 1600 kg. Comfortabel te rijden maar in sport/sport+ waanzinnig snel. Die n55 heeft mij positief verrast. Deze week nog met een 335i en 325i touring rijden. Benieuwd of die "downgrade" me mee of tegenvalt. Weliswaar geen x-drive dus zal totaal anders aanvoelen.
- Arthur
- Berichten: 39753
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Hulp gezocht omtrent deze modellen (325/330/335)
Je hebt altijd een keuze Maar voor een daily daily zal het wel meevallen. Ik merk nl niet eens dat ik xDrive heb Nu hoefde ik het ook niet perse maar deze auto paste mij wel.
- Emilio
- Berichten: 975
- Lid geworden op: 23 feb 2020, 10:55
- Auto: M2 LCI
Re: Hulp gezocht omtrent deze modellen (325/330/335)
Ik kijk wel eens met een schuin oog naar een m340i, en dan heb ik helaas geen keuze
Ja kiezen voor een 4 cilinder en daarmee achterwiel.. maar als ik een 6 cilinder touring wil heb ik helaas geen keuze meer..
- Arthur
- Berichten: 39753
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Hulp gezocht omtrent deze modellen (325/330/335)
Dat klopt en dan koop je hem niet, die keuze heb je dan wel weer
-
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 15 mei 2012, 11:25
Re: Hulp gezocht omtrent deze modellen (325/330/335)
Meer toeval, had het er met collega's over en die collega zei: "anders rijd je eens proef in de mijne". Puur om een 335i te ervaren waar ik naar een 325i kijken. De 8-traps automaat is waanzinnig. Was diep onder de indruk, in het nat, met x-drive, sport modus continu grip. Mijn voorkeur is nog wel de e92. Maar de F30 kwam toevallig op het pad.Str8Six schreef: ↑21 nov 2022, 09:22Je kijkt dus ook naar een F30? De ZF 8-bak van de F-serie maakt hem sowieso wel een stuk meer bij de les.Kelvinrs schreef: ↑20 nov 2022, 23:02 Vandaag proefgereden in een 335i sedan uit 2013. Ik was enorm verbaasd over de power icm met de x-drive op 1600 kg. Comfortabel te rijden maar in sport/sport+ waanzinnig snel. Die n55 heeft mij positief verrast. Deze week nog met een 335i en 325i touring rijden. Benieuwd of die "downgrade" me mee of tegenvalt. Weliswaar geen x-drive dus zal totaal anders aanvoelen.
Edit: zojuist terug van een proefrit van een e92 coupe (2007) die er erg netjes bijstond, met de nieuwste bak software en stage 2 naar 272 pk getuned (vermogen van een 330). Wat een wereld van verschil ten opzichte van de xdrive gisteren. Ik denk dat dit vermogen meer dan genoeg is. Sportief als je wilt maar relaxed als je weekendje Valkenburg met vrouwlief gaat doen.
Wat nu op info van BMW Heerlen en dan ga ik een afspraak maken bij auto nr 4.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Hulp gezocht omtrent deze modellen (325/330/335)
Goed lezen. Het is geen standaard garantie.Baboulah schreef: ↑21 nov 2022, 08:44 Als ik bijv dit lees, zou het toch echt 12 maanden (wettelijke)garantie moeten zijn tegenwoordig....
https://www.autotrack.nl/blog/advies/we ... to-wijzigt
Komt dit voor een rechter dan zijn verschillende factoren van belang of te beslissen of het non-conform is ja of nee.
Is een aantal maanden een geval voorbij gekomen bij de rijdende rechter op tv. Die aflevering even kijken en dan snap je wat ik bedoel.
- Arthur
- Berichten: 39753
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
- Martijn_bmw
- Berichten: 26730
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Hulp gezocht omtrent deze modellen (325/330/335)
Geen garantie op alles idd Martin, maar juist de dingen die hier gemeld worden rondom de N53/N54 motor zullen verwacht ik wél snel onder non-conform vallen en dus garantie immers de basis functie van de auto (iemand van A naar B brengen) vervalt als de motor stuk gaat.
Randzaken die stuk gaan zullen veel minder snel onder non-conform vallen bij een wat oudere auto zoals bijv een kapotte standverwarming, keyless entry enz. omdat deze dingen de basis functie van het gekochte product niet in de weg zitten en dan dus ook geen wettelijke garantie op zulke randzaken
Randzaken die stuk gaan zullen veel minder snel onder non-conform vallen bij een wat oudere auto zoals bijv een kapotte standverwarming, keyless entry enz. omdat deze dingen de basis functie van het gekochte product niet in de weg zitten en dan dus ook geen wettelijke garantie op zulke randzaken
-
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 15 mei 2012, 11:25
Re: Hulp gezocht omtrent deze modellen (325/330/335)
Ondertussen contact gehad met BMW, van de Carbon sport zijn alleen enkele kleine onderhoudsbeurten bekend. Verder niks omtrent de grote kostenposten. Dus mocht ik daar gaan kijken, en een bod uit willen brengen moet ik rekening houden met datgene wat hierboven besproken is.
-
Online
- Berichten: 3544
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
- Martijn_bmw
- Berichten: 26730
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
-
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 15 mei 2012, 11:25
- Sabberjoch
- Berichten: 331
- Lid geworden op: 11 feb 2022, 11:40
- Auto: Engelse badkuip
- Locatie: Ter Apel
Re: Hulp gezocht omtrent deze modellen (325/330/335)
Klinkt als een flink risico, forse facturen van bekende kwalen zijn wel dingen die normaal bij de auto blijven.Kelvinrs schreef: ↑21 nov 2022, 16:49 Ondertussen contact gehad met BMW, van de Carbon sport zijn alleen enkele kleine onderhoudsbeurten bekend. Verder niks omtrent de grote kostenposten. Dus mocht ik daar gaan kijken, en een bod uit willen brengen moet ik rekening houden met datgene wat hierboven besproken is.
Met alle genoemde bekende zwakke plekken wellicht beter om door te zoeken tot er een exemplaar voorbij komt waarbij in ieder geval enkele dingen al eens aangepakt zijn.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Hulp gezocht omtrent deze modellen (325/330/335)
Daar ben ik het dus niet mee eens. Maar goed.....dat is ook het "gevaarlijke" van deze wet. Wat is wel en wat is niet non-conform.Martijn_bmw schreef: ↑21 nov 2022, 16:09 Geen garantie op alles idd Martin, maar juist de dingen die hier gemeld worden rondom de N53/N54 motor zullen verwacht ik wél snel onder non-conform vallen en dus garantie immers de basis functie van de auto (iemand van A naar B brengen) vervalt als de motor stuk gaat.
Randzaken die stuk gaan zullen veel minder snel onder non-conform vallen bij een wat oudere auto zoals bijv een kapotte standverwarming, keyless entry enz. omdat deze dingen de basis functie van het gekochte product niet in de weg zitten en dan dus ook geen wettelijke garantie op zulke randzaken
Als een BMW 165.000km gereden heeft en er gaat binnen 12 maanden een injector defect....dan kan het best zo zijn dat een rechter oordeelt dat dat helemaal zo gek nog niet is bij die km-stand en dat je dat redelijkerwijs kan en mag verwachten.
Het is een heel grijs gebied maar er vanuit gaan dat het echt garantie is, dat is dus niet zo.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Hulp gezocht omtrent deze modellen (325/330/335)
Gewoon gaan kijken. Rijdt ie goed dan rijdt ie goed.Kelvinrs schreef: ↑21 nov 2022, 16:49 Ondertussen contact gehad met BMW, van de Carbon sport zijn alleen enkele kleine onderhoudsbeurten bekend. Verder niks omtrent de grote kostenposten. Dus mocht ik daar gaan kijken, en een bod uit willen brengen moet ik rekening houden met datgene wat hierboven besproken is.
Buffertje achter de hand houden voor eventuele zaken die gedaan moeten worden.
Het is echt niet zo dat het allemaal rotzooi is en kapot gaat.
- Baboulah
- Berichten: 1503
- Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Re: Hulp gezocht omtrent deze modellen (325/330/335)
Dat zou je denken, echter wij verkochten vorig jaar onze pajero aan een garage bedrijf (wij hebben die auto in 2007 nieuw gekocht), we hadden alle facturen erbij nog, zo ook de aanschaf factuur, alle facturen uit buitenland etc, die hele map heeft het bedrijf waar we bij zaten zo in de vuilnisbak gegooid, toen wij vroegen waarom werd er aangegeven geen risico te willen nemen met de privacywet ivm adressen en namen die op de facturen staan... Dit deden ze bij elke auto die ze binnen krijgen (en dat zijn er veel bij wijkopenautos natuurlijk) toch zonde dat van al die autos zo de geschiedenis verloren gaatSabberjoch schreef: ↑21 nov 2022, 20:57 Klinkt als een flink risico, forse facturen van bekende kwalen zijn wel dingen die normaal bij de auto blijven.
- Arthur
- Berichten: 39753
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Hulp gezocht omtrent deze modellen (325/330/335)
En zelf bewaren doe je ook niet, mocht een volgende koper zich ooit bij je melden voor de geschiedenis.
-
- Berichten: 966
- Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
- Auto: BMW 130i
- Locatie: Amsterdam
Re: Hulp gezocht omtrent deze modellen (325/330/335)
Als je het niet merkt en de keuze hebt zou ik het dan vooral niet kiezen. xDrive zorgt voor meer verbruik, meer aandrijfverslies, en als je een keer iets aan de onderzijde van de motor moet doen worden de klussen 2x zo tijdrovend, omdat alles eronder uit moet.
- Arthur
- Berichten: 39753
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Hulp gezocht omtrent deze modellen (325/330/335)
Dat geloof ik graag. Het verbruik is erg netjes, al heb ik geen vergelijk met de RWD, dat merk ik dus al niet. Aandrijfverlies zal ook best zo zijn, maar wie (buiten de DF-ers hier) merkt dat? Dat merk ik dus ook niet. En als laatste rijd ik de auto in de garantie en die loopt nog tot 2024. Ook zal de auto dan nog geen ton gelopen hebben. Dus dat ga ik (hopelijk, klopt af op hout ) ook niet merken.
Kortom, ik ben er gelukkig mee Dus als de volgende, die mij past, weer een xDrive is dan kies ik die gewoon (weer). Kan ik het niet meer betalen dan kies ik sowieso al niet een 1 jaar jonge 330i, dan kies ik een betrouwbare Japanner die z’n sporen al verdiend heeft
Kortom, ik ben er gelukkig mee Dus als de volgende, die mij past, weer een xDrive is dan kies ik die gewoon (weer). Kan ik het niet meer betalen dan kies ik sowieso al niet een 1 jaar jonge 330i, dan kies ik een betrouwbare Japanner die z’n sporen al verdiend heeft
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bjeffindividual, EvdP, Harrie D, Stefan, wackywim en 427 gasten