Donkervoort F22
- smiley
- Berichten: 9095
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Donkervoort F22
Zou 10 Dec geïntroduceerd moeten worden als opvolger van de D8 GTO
Onder de 800 kilo, groter dan de D8.
https://www.autoblog.nl/nieuws/donkervo ... it-3416847
Onder de 800 kilo, groter dan de D8.
https://www.autoblog.nl/nieuws/donkervo ... it-3416847
-
Online
- Berichten: 615
- Lid geworden op: 09 okt 2006, 18:20
Re: Donkervoort F22
Als ik later groot en rijk ben dan is een Donkervoort toch wel het meest begerenswaardige wat ik kan bedenken. Voor mij geen Porsches of Ferrari’s, liever zoiets!
- Snipe
- Berichten: 12631
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Donkervoort F22
Heel cool.
Maar goed, dat vind ik van de huidige D8 GTO Individual Series ook.
Maar goed, dat vind ik van de huidige D8 GTO Individual Series ook.
- smiley
- Berichten: 9095
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Donkervoort F22
Ik ben echt benieuwd wat het wordt.
Aan de teasers krijg ik het gevoel dat het richting een mclaren layout gaat.
Dan is anderhalve ton vragen ineens niet zo raar meer (versus de doorgegroeide lotus 7 van nu, waar ik dat toch te pittig vindt)
Aan de teasers krijg ik het gevoel dat het richting een mclaren layout gaat.
Dan is anderhalve ton vragen ineens niet zo raar meer (versus de doorgegroeide lotus 7 van nu, waar ik dat toch te pittig vindt)
- Snipe
- Berichten: 12631
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Donkervoort F22
Het heeft nu ongeveer net zoveel met een Lotus 7 te maken als een moderne 911 met een Kever. De huidige is bijvoorbeeld de enige productieauto die in bochten 2G aan kan. Het carbon dat ze zelf maken (Ex-Core) is ook tof.
De nieuwe zal nog wel een tandje sneller zijn, lijkt me.
De nieuwe zal nog wel een tandje sneller zijn, lijkt me.
- JP
- Berichten: 31199
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Donkervoort F22
Dat is mooie P-R’ie voor Donkervoort
- Philipoo
- Berichten: 4099
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Donkervoort F22
Dit ding wordt echt weer een nieuwe stap voor DV. Gaan nog een hoop coole dingen aan komen!
- smiley
- Berichten: 9095
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
- Arthur
- Berichten: 39709
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Donkervoort F22
Best apparaat
-
Online
- Berichten: 2927
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: Donkervoort F22
Het ziet er heel erg gaaf uit, maar qua aandrijflijn gewoon weer same shit different day.
Europese prijs vanaf 240k, dus dat wordt waarschijnlijk in NL vanaf 3 ton, en bij Donkervoort moet je voor ongeveer alles dik bijbetalen. Voor pak een beet 350k is er genoeg leuks te shoppen.
Europese prijs vanaf 240k, dus dat wordt waarschijnlijk in NL vanaf 3 ton, en bij Donkervoort moet je voor ongeveer alles dik bijbetalen. Voor pak een beet 350k is er genoeg leuks te shoppen.
- JP
- Berichten: 31199
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Donkervoort F22
290 top valt een beetje tegen.... dat haalt een 3 pitter tegenwoordig ook al bijna....
-
- Berichten: 21720
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Donkervoort F22
Gaaf en extreem ding!
- Mark 320iS
- Berichten: 2697
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Donkervoort F22
De voorkant is een beetje lomp vind ik, zijkant en achterkant echt geweldig! Toch weer een flinke stap vooruit tov. de D8 GTO. Hopelijk schrijven die eens flink af, dan wordt het heel misschien ooit nog eens wat voor mij
-
- Berichten: 51347
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Donkervoort F22
Hoe interessant ik een Caterham 620R ofzo in theorie ook vind, door het minimalistische oldskool verhaal: Donkervoort's nieuwe spul, ik heb er niks mee.
Dit is dan wel hyper high tech, maar voor dat soort bedragen is dit het echt niet imo. Ik vind het ook niet tot de verbeelding spreken.
Lelijk en profil.... Een Super Seven en alles wat daar (in de UK) van gebrouwen is, weer wel.
Dit is dan wel hyper high tech, maar voor dat soort bedragen is dit het echt niet imo. Ik vind het ook niet tot de verbeelding spreken.
Lelijk en profil.... Een Super Seven en alles wat daar (in de UK) van gebrouwen is, weer wel.
- smiley
- Berichten: 9095
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Donkervoort F22
Ik vindt het ook een beetje tegenvallen.
Het design van de rollbar cover van de elise S1, en een bak om de uitlaat heen om het kitcar gevoel te verminderen.
De achterkant is netjes, maar een duidelijke doorontwikkeling.
Het interieur heeft een mooie update gekregen, maar met die ipad zover naar rechts en de afwerking zo plat met de roosters erop geplakt, een beetje zonde.
Daar was meer van te maken denk ik.
Met het wegvallen van de elise/exige lijn bij Lotus, zal het wel een gat vullen voor puristen.
Het design van de rollbar cover van de elise S1, en een bak om de uitlaat heen om het kitcar gevoel te verminderen.
De achterkant is netjes, maar een duidelijke doorontwikkeling.
Het interieur heeft een mooie update gekregen, maar met die ipad zover naar rechts en de afwerking zo plat met de roosters erop geplakt, een beetje zonde.
Daar was meer van te maken denk ik.
Met het wegvallen van de elise/exige lijn bij Lotus, zal het wel een gat vullen voor puristen.
Laatst gewijzigd door smiley op 11 dec 2022, 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- Roy RS
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Donkervoort F22
Mooi hoe porsche geprezen wordt dat de nieuwe gt3 precies hetzelfde is als zijn voorganger maar dan met voorwielophanging die de rest van de industrie al jaren gebruikt, maar donkervoort die werkelijk overboord gaat qua veranderingen en 100pk meer uit de allready beste 5 cilinder halen, die krijgt same shit different day…Zed240 schreef: ↑10 dec 2022, 20:42 Het ziet er heel erg gaaf uit, maar qua aandrijflijn gewoon weer same shit different day.
Europese prijs vanaf 240k, dus dat wordt waarschijnlijk in NL vanaf 3 ton, en bij Donkervoort moet je voor ongeveer alles dik bijbetalen. Voor pak een beet 350k is er genoeg leuks te shoppen.
Geen idee wat ze hadden moeten doen om wel echt andere shit te worden….5 wielen? Vliegtuig worden? Het enige dat ik nog herken van de gto is de motor en de designtaal soort van.
Dit is echt een auto geworden, de gto was duidelijk nog een echte seven…
Maar ieder zijn idee hoor. Ik ben niet van de donkervoorts, maar vind dit echt een giant leap tov alle voorgangers die veel op elkaar leken
-
Online
- Berichten: 2927
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: Donkervoort F22
De beste 5-cilinder zal het wel zijn ja, het is de enigste op de markt. 500 pk is 'slechts' 65 meer dan de vorige GTO Individual, en is wat elke tuner er met een veilig afgesteld stage 2 pakket uithaalt.
De body is weliswaar anders, maar is in grote lijnen nog altijd de Super 7 vorm met een bredere neus, wat carbon plaatwerk om de uitlaat en brede bekleding om de achterwielen.
Donkervoort beweert 5 jaar ontwikkeld te hebben, en sprak zelf voor de onthulling over een meer gebruiksvriendelijke en comfortabele supercar. De vanafprijs is t.o.v. de GTO Individual omhooggegaan met bijna 50k.
Ja dan vind ik het wel vrij teleurstellend.
De body is weliswaar anders, maar is in grote lijnen nog altijd de Super 7 vorm met een bredere neus, wat carbon plaatwerk om de uitlaat en brede bekleding om de achterwielen.
Donkervoort beweert 5 jaar ontwikkeld te hebben, en sprak zelf voor de onthulling over een meer gebruiksvriendelijke en comfortabele supercar. De vanafprijs is t.o.v. de GTO Individual omhooggegaan met bijna 50k.
Ja dan vind ik het wel vrij teleurstellend.
-
- Berichten: 21720
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Donkervoort F22
Ik heb altijd een beetje mixed feelings. Donkervoort was altijd te duur als Lotus 7 kloon, wat het jaren is geweest. Dat kitkar-gevoel bleef het achtervolgen. Sinds die vorige GTO geloof ik wel dat het niks meer met de Lotus 7 te maken heeft (gezien ontwerp/materiaalgebruik etc.) en het in dat opzicht de prijs ook wel rechtvaardigt.
Ergens wil je dan dat ze afstappen van dat design maar ik snap dat hun (volgens mij trouwe) klantenkring dan afhaakt. Terwijl ik denk dat ze met een ander ontwerp wel een breder publiek zouden aanspreken.
Ergens wil je dan dat ze afstappen van dat design maar ik snap dat hun (volgens mij trouwe) klantenkring dan afhaakt. Terwijl ik denk dat ze met een ander ontwerp wel een breder publiek zouden aanspreken.
-
Online
- Berichten: 3974
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Donkervoort F22
Zitten de vernieuwingen niet vooral in wat je niet ziet? Dubbel zo sterk chassis ga je op een plaatje moeilijk herkennen. Maar daar zal ongetwijfeld veel tijd ingestopt zijn.
Eens met Tom, aan de ene kant denk ik altijd erg veel geld voor een kitcar. Maar met wat ze nu neerzetten staan ze daar echt wel ver vanaf.
Eens met Tom, aan de ene kant denk ik altijd erg veel geld voor een kitcar. Maar met wat ze nu neerzetten staan ze daar echt wel ver vanaf.
-
OnlineBram
- Berichten: 15856
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Donkervoort F22
Dat lage gewicht is echt enorm knap. 750 kg is niks voor een nieuwe auto
- Mark 320iS
- Berichten: 2697
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Donkervoort F22
Vwb je laatste zin, Donkervoorts usp is natuurlijk dat hun auto's 7 derivaten zijn. Uiteraard aangevuld met een aantal andere kernwaarden zoals de focus op lichtgewicht en 'puurheid', maar die kun je ook zonder 7 'kenmerken' nastreven. Als ze van het 7 concept afwijken lopen ze het risico dat ze een 13 in een dozijn sportwagen fabrikant worden waar er al zoveel van zijn en die vaak na een paar jaar weer tenonder gaan zoals Zenos en Wiesmann bijvoorbeeld. Caterham heeft het ooit wel geprobeerd met de 21, maar dat was een flop (en een lelijke kitcar).Tom schreef: ↑11 dec 2022, 20:22 Ik heb altijd een beetje mixed feelings. Donkervoort was altijd te duur als Lotus 7 kloon, wat het jaren is geweest. Dat kitkar-gevoel bleef het achtervolgen. Sinds die vorige GTO geloof ik wel dat het niks meer met de Lotus 7 te maken heeft (gezien ontwerp/materiaalgebruik etc.) en het in dat opzicht de prijs ook wel rechtvaardigt.
Ergens wil je dan dat ze afstappen van dat design maar ik snap dat hun (volgens mij trouwe) klantenkring dan afhaakt. Terwijl ik denk dat ze met een ander ontwerp wel een breder publiek zouden aanspreken.
De prijs van een Donkervoort is natuurlijk absurd, maar dat doet mij dan weer niet zoveel, of ie nu anderhalve ton, 2 ton of 3 ton kost, ik kan hem toch niet betalen.
-
- Berichten: 4994
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: Donkervoort F22
Precies. En 50 wilden ze er maken die zijn allen sold. Dus ze doen iets goed.
- Baboulah
- Berichten: 1500
- Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Re: Donkervoort F22
Mooie auto, maar wat een geld, 3 ton, of zeg maar gerust 3.5 ton straks op nl platen met wat persoonlijke opties/keuzes.... nou dan weet ik een hoop andere autos die ik eerder zou kopen.
Ondanks dat de prestaties hier wel bizar van zullen zijn
Ondanks dat de prestaties hier wel bizar van zullen zijn
-
Online
- Berichten: 6491
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Donkervoort F22
De enige die er iets zinnigs over kan zeggen ben jij denk ik, hoe verhouden Donkervoorts zich tov de auto's die jij hebt gehad? Is dit categorie XBow of Atom, de BAC lijkt mij echt compleet anders in alles.Roy RS schreef: ↑11 dec 2022, 19:14Mooi hoe porsche geprezen wordt dat de nieuwe gt3 precies hetzelfde is als zijn voorganger maar dan met voorwielophanging die de rest van de industrie al jaren gebruikt, maar donkervoort die werkelijk overboord gaat qua veranderingen en 100pk meer uit de allready beste 5 cilinder halen, die krijgt same shit different day…Zed240 schreef: ↑10 dec 2022, 20:42 Het ziet er heel erg gaaf uit, maar qua aandrijflijn gewoon weer same shit different day.
Europese prijs vanaf 240k, dus dat wordt waarschijnlijk in NL vanaf 3 ton, en bij Donkervoort moet je voor ongeveer alles dik bijbetalen. Voor pak een beet 350k is er genoeg leuks te shoppen.
Geen idee wat ze hadden moeten doen om wel echt andere shit te worden….5 wielen? Vliegtuig worden? Het enige dat ik nog herken van de gto is de motor en de designtaal soort van.
Dit is echt een auto geworden, de gto was duidelijk nog een echte seven…
Maar ieder zijn idee hoor. Ik ben niet van de donkervoorts, maar vind dit echt een giant leap tov alle voorgangers die veel op elkaar leken
Verder heb ik ook niets met Donkervoorts. De prijs vind ik ook gigantisch, maar zal het grotendeels wel waard zijn. Stukje Neerlands trots en engineering is wel mooi om te zien
-
- Berichten: 1146
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 17:52
- Auto: V70 III 270PS/Passat GTE
Re: Donkervoort F22
Ik vind hem wél gaaf. Ik ben benieuwd hoeveel procent er nog gelijk(aardig) is aan de originele 7. Waarschijnlijk helemaal niets?
Toch hadden ze van mij best wat meer van het 7-geïnspireerde design af mogen stappen. Dus niet meer met die uitstekende spatborden.
Wat zijn de afmetingen trouwens? Erg klein lijkt mij? Edit: Ja dus, 4.04m. Echt een pocket-rocket!
Toch hadden ze van mij best wat meer van het 7-geïnspireerde design af mogen stappen. Dus niet meer met die uitstekende spatborden.
Wat zijn de afmetingen trouwens? Erg klein lijkt mij? Edit: Ja dus, 4.04m. Echt een pocket-rocket!