Toch is het rijden met die 'open wheels' heel anders dan met al het andere.
En buiten dat: bij een Alpine A110, een Morgan, een Range Rover of Porsche 911 is het toch ook juist een pre dat ze eruitzien zoals die dingen eruit horen te zien?
Toch is het rijden met die 'open wheels' heel anders dan met al het andere.
Waarom zouden ze? Je maakt de auto alleen onnodig zwaarder in dit geval. Een F1 auto ziet er toch met reden ook niet zo uit als een DTM wagen..Tom schreef: ↑11 dec 2022, 20:22 Ik heb altijd een beetje mixed feelings. Donkervoort was altijd te duur als Lotus 7 kloon, wat het jaren is geweest. Dat kitkar-gevoel bleef het achtervolgen. Sinds die vorige GTO geloof ik wel dat het niks meer met de Lotus 7 te maken heeft (gezien ontwerp/materiaalgebruik etc.) en het in dat opzicht de prijs ook wel rechtvaardigt.
Ergens wil je dan dat ze afstappen van dat design maar ik snap dat hun (volgens mij trouwe) klantenkring dan afhaakt. Terwijl ik denk dat ze met een ander ontwerp wel een breder publiek zouden aanspreken.
Ik denk dat jij niet zo goed snapt hoe een autofabrikant als Donkervoort werkt. Je snapt best dat ze met hun budget geen eigen motor kunnen ontwikkelen toch? Om prijzen niet a la koenigsegg te laten worden gebruikt DV een audi motor met daarbij alle audi techniek, dat betekent namelijk dat ze alle testen die audi al gedaan heeft in het verleden ook kunnen gebruiken en dus geen miljoenen uit hoeven te geven aan emissienormeringen van een nieuwe motor. In plaats van alles afkraken en zuur doen kan je ook kijken hoe een merk tenminste iets anders bouwt dan elke andere autofabrikant ter wereld. en dat uit ons koude kikkerlandje.Zed240 schreef: ↑11 dec 2022, 20:08 De beste 5-cilinder zal het wel zijn ja, het is de enigste op de markt. 500 pk is 'slechts' 65 meer dan de vorige GTO Individual, en is wat elke tuner er met een veilig afgesteld stage 2 pakket uithaalt.
De body is weliswaar anders, maar is in grote lijnen nog altijd de Super 7 vorm met een bredere neus, wat carbon plaatwerk om de uitlaat en brede bekleding om de achterwielen.
Donkervoort beweert 5 jaar ontwikkeld te hebben, en sprak zelf voor de onthulling over een meer gebruiksvriendelijke en comfortabele supercar. De vanafprijs is t.o.v. de GTO Individual omhooggegaan met bijna 50k.
Ja dan vind ik het wel vrij teleurstellend.
Bij die redenering hoeven ze ook niet zulke bizare prijzen vragen voor die cigaren.... ze besparen immers mega op de ontwikkelingskostenPhilipoo schreef: ↑12 dec 2022, 11:14 Ik denk dat jij niet zo goed snapt hoe een autofabrikant als Donkervoort werkt. Je snapt best dat ze met hun budget geen eigen motor kunnen ontwikkelen toch? Om prijzen niet a la koenigsegg te laten worden gebruikt DV een audi motor met daarbij alle audi techniek, dat betekent namelijk dat ze alle testen die audi al gedaan heeft in het verleden ook kunnen gebruiken en dus geen miljoenen uit hoeven te geven aan emissienormeringen van een nieuwe motor. In plaats van alles afkraken en zuur doen kan je ook kijken hoe een merk tenminste iets anders bouwt dan elke andere autofabrikant ter wereld. en dat uit ons koude kikkerlandje.
Behalve dat alle ontwikkelingskosten van deze auto dus over het totale productie-aantal verdeeld moeten worden. zucht, laat maar..
Nee joh tuurlijk, is toch altijd zo, de d8 noemden ze daarna de d8 gto, toen de rs, dan de jd40 en dan de jd70 etc etc. Hier gaan ze gewoon tot de electrotijd mee doorcazzo super veloce schreef: ↑15 dec 2022, 21:54 Vind het veel geld, maar niet duur...
Als je enig inzicht hebt in wat het kost om zoiets (door-) te ontwikkelen, betwijfel ik zelfs of ze dat met 50 auto's terug kunnen verdienen. Zou ik heel knap vinden.
Denk dat veel van de ontwikkelingen op toekomstige auto's toegepast gaan worden, anders kan het nooit uit.
En jij hebt dat inzicht?cazzo super veloce schreef: ↑15 dec 2022, 21:54 Vind het veel geld, maar niet duur...
Als je enig inzicht hebt in wat het kost om zoiets (door-) te ontwikkelen, betwijfel ik zelfs of ze dat met 50 auto's terug kunnen verdienen. Zou ik heel knap vinden.
Denk dat veel van de ontwikkelingen op toekomstige auto's toegepast gaan worden, anders kan het nooit uit.
Ach het ging mij er eigenlijk om dat voor 62k je een 5 deurs hothatch hebt met die puike 5 cylinder, die ook in de F22 zit, die 245k ex belasting kost....
245 max?
En donkervoort wordt grotendeels ook overeind gehouden door de liefhebbers. De mannen die 2 F22's bestellen op de basis van alleen een paar schetsen, nog voordat de demo uberhaupt klaar is. Zo hadden ze al bijna 50 orders voordat de auto uberhaupt gepresenteerd werd!Roy RS schreef: ↑17 dec 2022, 19:18245 max?
Dat is het minimum zonder opties en wat opties betreft hebben ze goed bij Porsche en ferrari gespiekt, een lightweight airco voor 15k bijv…en als je carbon goodies gaat aanvinken ben je ook het haasje.
maar je hebt verder wel gelijk, net als bij BAC, hangt het aan elkaar van investeerders
Stuk of 50 per jaar. Daarnaast uiteraard ook onderhoud en schade aan bestaande auto's.JP schreef: ↑19 dec 2022, 11:03 https://www.deondernemer.nl/personeel/f ... es~1099594
Elke maand 60man de boterhammen betalen, dan moet je er genoeg verkopen. Wat zijn eigenlijk de verkoopcijfers van DV ?
Yep, doe niet anders.Downforce Hans schreef: ↑16 dec 2022, 21:23En jij hebt dat inzicht?cazzo super veloce schreef: ↑15 dec 2022, 21:54 Vind het veel geld, maar niet duur...
Als je enig inzicht hebt in wat het kost om zoiets (door-) te ontwikkelen, betwijfel ik zelfs of ze dat met 50 auto's terug kunnen verdienen. Zou ik heel knap vinden.
Denk dat veel van de ontwikkelingen op toekomstige auto's toegepast gaan worden, anders kan het nooit uit.
Ja, dat dacht ik al........cazzo super veloce schreef: ↑19 dec 2022, 15:24Yep, doe niet anders.Downforce Hans schreef: ↑16 dec 2022, 21:23En jij hebt dat inzicht?cazzo super veloce schreef: ↑15 dec 2022, 21:54 Vind het veel geld, maar niet duur...
Als je enig inzicht hebt in wat het kost om zoiets (door-) te ontwikkelen, betwijfel ik zelfs of ze dat met 50 auto's terug kunnen verdienen. Zou ik heel knap vinden.
Denk dat veel van de ontwikkelingen op toekomstige auto's toegepast gaan worden, anders kan het nooit uit.
Mooi om te lezen. Dat kan niet iedereen zo uit ervaring delen......
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 120 gasten