Ik ben een grapje

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joker
Berichten: 80
Lid geworden op: 11 sep 2022, 06:00

Ik ben een grapje

Bericht door Joker » 11 sep 2022, 06:21

Met een beetje humor is het leven een stuk leuker, maar mijn naam slaat ook op het feit dat men mij niet te serieus moet nemen (geen vieze gedachte). :D

Nooit in mijn leven zou ik een mooie auto kunnen veroorloven die geschikt is zoals ik soms lucide kan dromen; heb ik tenminste nog een wel beetje het gevoel wat ik wens. Maar wat wel kan is hier gewoon genieten van al het moois op het forum en mensen volgen die prachtige bouwprojecten hebben. Wel heb ik een spotgoedkope auto gekocht om aan te klussen voor hobby, ik weet niets van auto's en met deze simpele auto is het goed te doen om toch een beetje smerige handen te krijgen en te kunnen genieten. De auto heeft dan ook een lijst aan mankementen die ik wil oplossen en gewoon goedkoop zijn om met een leuke hobby te beginnen, maar nooit is deze race waardig op welke manier dan ook. Toch is het leuk voor mij om wellicht een beetje mijn avonturen te delen en voornamelijk vragen te stellen, zo leer ik tenminste iets van auto's wat ik altijd heb gewild en kan ik ook een beetje klussen voor het leren.

Mijn hobby auto heb ik aangeschaft met de gedachte dat deze goed hard is en slechts veel opknapwerk nodig is voor APK en leuk is om gewoon flink mee te prutsen zonder in paniek te raken als het misgaat gezien de lage kosten van onderdelen (nu een jaar in gereden en inmiddels geschorst). Mijn auto zou nooit gebruikt kunnen worden voor racen of wat dan ook, het is vrijwel een baksteen op de weg maar prima geschikt om spullen in te vervoeren, het is dus echt voor leren en hobby.

Omdat ik graag wil klussen en een grote droom van mij is om een motorblok uit een auto te halen en zelf te reviseren (niet echt nodig of zinvol vanwege de kosten) ben ik momenteel ook een garage/schuur aan het bouwen waar zonnepanelen op komen. Ik doe alles echt spotgoedkoop met extreem veel 2e hand spullen omdat ik maar een uitkering heb (afgekeurd).

Qua gereedschap zit ik best wel goed op dit moment en heb niets te klagen, wel goedkoop en veel HBM spul op een beetje Gedore na van een zooi sleutels, natuurlijk mis ik wel dingen maar schaf dit wel aan als het echt noodzakelijk is als er echt geen andere optie is.

Afijn, ik ga veel mensen volgen en veel vragen stellen om dingen te leren van jullie. Het is gewoon voor mijn plezier en een beetje genieten. Wie weet mag ik ooit meekijken in het echt bij iemand in de toekomst omdat met de ogen kennis stelen het makkelijkste werkt voor mij. Lassen en plaatbewerking is dan ook iets wat ik graag zou willen leren en goed van pas zou komen voor mij, voornamelijk om zelf een paar onderdelen te kunnen maken in de toekomst.

Ik hoop hier een hoop plezier mee te mogen maken, maar nogmaals heb ik niets wat ooit van waarde is wat met racen of dergelijke te maken heeft waar het forum voor bedoelt is en zou daar dus niet aan kunnen tippen.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Ik ben een grapje

Bericht door Arthur » 11 sep 2022, 06:31

Welkom. Zo eentje hebben we ook al gehad; memberlist.php?mode=viewprofile&u=16360

Gebruikersavatar
Joker
Berichten: 80
Lid geworden op: 11 sep 2022, 06:00

Re: Ik ben een grapje

Bericht door Joker » 11 sep 2022, 06:54

Verdomme wat snel door de mand gevallen... dacht ik nog lekker onschuldig te beginnen met dit project die al een poos in voorbereiding was en nu pas verder kan gaan nu ik eindelijk met mijn schuur ben begonnen te bouwen speciaal voor deze auto. Zo haal je de grap en troll factor er wel af.

Heb er ondertussen dus al veel aan geknutseld en uitgetest, de schuur is voor het grote werk bedoelt die ik telkens miste waardoor ik niets kon beginnen.

Oppervlakte is niet heel groot, maar meer kon ik er niet van maken en probeer onder de 1500 te blijven.
Afbeelding

De absolute basis die ik niet 2e hands kon kopen (verder nog veel meer hout wat ook allemaal gratis is):
Afbeelding

Absurd veel moeite om de auto via een brandgang achter het huis te krijgen nu de woning naast mij niet meer beschikbaar is.
Afbeelding


Eind van de maand komen mijn 15 zonnepanelen binnen die ik 2e hands heb gekocht voor een spotprijs en heb ook nog veel meer dingen afgezegd zoals mijn tv en internet abbo om extra geld over te houden voor het project. Ik leef ondertussen een stuk zuiniger zodat ik daarmee ook meer geld over hou voor dit project.

Ook al duurt het nog 3 jaar... ik wil mijn sleeper! Ik spaar wel en doe mijn best om verstandige investeringen te doen. Ik weet dat het voor iedereen een grap is, maar ik heb geen keuze en moet het zo doen omdat ik het geld anders niet heb.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Joker op 11 sep 2022, 07:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3016
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Ik ben een grapje

Bericht door 328Ti » 11 sep 2022, 07:41

Welkom!

Leuke intro en mooi dat je van alle 2e handse dingen weer wat moois maakt.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Ik ben een grapje

Bericht door JP » 11 sep 2022, 08:00

Hopelijk gaat er wel nog wat de grond in..... :coffee:

Gebruikersavatar
Joker
Berichten: 80
Lid geworden op: 11 sep 2022, 06:00

Re: Ik ben een grapje

Bericht door Joker » 11 sep 2022, 08:48


Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4496
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Ik ben een grapje

Bericht door Eeuwe » 11 sep 2022, 11:00

Welkom (terug)!

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Ik ben een grapje

Bericht door Martijn_bmw » 11 sep 2022, 14:52

Welkom terug, ik vind je posts altijd leuk om te lezen :)

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6126
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Ik ben een grapje

Bericht door EvdP » 11 sep 2022, 15:24

Welkom terug

Gebruikersavatar
Joker
Berichten: 80
Lid geworden op: 11 sep 2022, 06:00

Re: Ik ben een grapje

Bericht door Joker » 12 sep 2022, 06:24

Hartelijk dank voor het opnieuw verwelkomen allen,

Dit keer is het allemaal wat minder donderjagen voor mij - hmmm hoort wel een beetje bij mij - . Het kan ook niet omdat het nu wel serieus werk gaat worden en niet zomaar alles los kan draaien zonder nadenken; anderzijds is het correct in elkaar zetten vaak het probleem. Een beetje grappen en grollen in de geschikte topics is natuurlijk niets mis mee, maar voor het project niet meer. De risico's zijn nu hoger als ik ook weer de weg op wil en als de onderdelen het begeven zoals remmen heb ik een lichtelijk probleem vrees ik.

Financieel heb ik veel overwogen wat te doen en kan gewoon een leuke auto kopen zoals een niet al te dure BMW, Twingo of ander waardig auto om aan te sleutelen, maar dan zou ik bezig zijn met iets wat voor een circuit bedoelt is en moet dan een racelicentie halen, - dit is niet mijn doelstelling (en kom ook niet door de lichamelijke keuring). Laten we dan ook nog eens vooropstellen dat we dan over duizenden euro's spreken wat het mij totaal niet waard is omdat er nog wel meer dingen zijn die ik wil (of al doe) waar kosten aanzitten. Het maakt voor mij dan ook dat ik bewust afwegingen maak wat iets mag kosten om verdere dromen waar te maken die ik niet wil laten varen; eind volgend jaar staat dan ook een vakantie gepland voor een paar maanden richting Noorwegen, Denemarken en omgeving.

Buiten het forum en internet om ben ook niet iemand die als een idioot door het leven gaat en ben dan wel een beetje een pietje precies en kan soms zelfs wat "te" serieus zijn waarvan anderen zich kunnen afvragen of ik niet wat makkelijker moet denken. Ik ben van mening dat er niets mis mee is om er goed bewust van te zijn waar je mee bezig bent en dat je met o.a. voertuigen niet moet gaan spelen of denken dat je op de openbare weg maar lekker kunt scheuren, feitelijk heb je een moord machine in handen waar je serieus mee moet zijn. In mijn directe omgeving kunnen mensen de wildste fantasieën hebben of denken dat je met een beetje lijm en plakband een auto wel kunt repareren en/of "pimpen", dit is niet de realiteit, er komt meer bij kijken en wil geen risico voor anderen of mijzelf zijn.

Mocht ik nu laswerk nodig zijn voor een onderdeel zoals ergens in de ophanging of dergelijke ga ik niet zelf met een Aldi lasapparaat iets aan elkaar proberen te bakken, ik laat het dan gewoon doen door iemand met ruime ervaring. Zou ikzelf een beetje willen lassen moet ik goed oefenen, maar maak dan hoogstens een beugeltje voor het ophangen van een lampje of iets, dit is dan ook het meer realistische in het echte leven buiten internet om. Wellicht dat ik een keer een grapje maak dat ikzelf rechtstreeks op het chassis een trekhaak wil lassen en doodleuk vertel dat ik luidspreker kabel gebruik voor de stekker, maar zal dan wel duidelijk maken dat het een grapje is.

Voor het verslag van mijn project wil ik er geen boekwerk van maken met lappen tekst zoals deze, ik ga het beknopt houden met leuke foto's of een filmpje zo nu en dan; een foto met injectoren, accu, spuitbus behoeft dan ook geen uitleg tot in de details.

Ik denk dat ik zo duidelijk ben en ga lekker genieten van deze nieuwe hobby.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Ik ben een grapje

Bericht door Arthur » 12 sep 2022, 06:35

Goed man, we zien het wel verschijnen :thumbup:

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4054
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Ik ben een grapje

Bericht door Philipoo » 12 sep 2022, 09:15

Joker schreef: 12 sep 2022, 06:24
Financieel heb ik veel overwogen wat te doen en kan gewoon een leuke auto kopen zoals een niet al te dure BMW, Twingo
Eeuwe schreef:
Eeuwe, loop jij hier te trollen?

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Ik ben een grapje

Bericht door JP » 12 sep 2022, 09:17

Het is altijd fijn als mensen niet zo’n lange stukken tekst neerpennen waarbij je uiteindelijk nog niet weet waar het over gaat. Dus kort en bondig, aangevuld met wat duidelijke foto’s, zodat je die ook zelf als dagboek danwel naslagwerk kan gebruiken als je even vast zit in je hoofd hetgeen bij iedereen wel eens gebeurd is of gebeurt. Een beetje lassen, bakken en braden zoals ok dat noem os niet verkeerd, zolang het niet loslaat heb je het goed gedaan. Wat boeit het of een lasnaad niet mooi is? Van een mooi bord kun je niet eten of zoiets.
Ik zou wel de carport of overkapping danwel schuur een beetje funderen en dan bedoel ik niet waarom je dan ding bouwt maar zorgen dat er ook wat palen de grond in gaan zodat je niet bij de eerste weercode geel de schuur aan de andere kant van het dorp in 300 stukken kan ophalen.
Ben ook benieuwd naar je vakantieverhalen in Scandinavië, is daar een mooie omgeving maar niet al te goedkoop, maar kost wat en krijg je ook wat. Een leuke auto opbouwen of renoveren hoeft niet meteen synoniem te staan voor een dagje circuit en als je dat al doet hoef je niet meteen een licentie erbij te gaan volgen….ben jij gek. Vooruit rijden kan iedereen en een beetje spiegelen, hoe moeilijk kan zo’n circuit nou zijn? Het is niet dat je er ook tegenliggers hebt waar je moet uitwijken. Vind het wel leuk dat je er weer bent en hoop je verhalen met plezier te lezen, soms een paar keer om de essentie te begrijpen maar dat hoeft niet aan jouw schrijfstijl te liggen, ik heb ook wel eens nachten waarbij ik slecht slaap en dan ‘s morgens brak ben met als gevolg dat ik de hele dag dan niet helemaal met mijn weinige verstand er bij ben. Vandaag was ook zo’n dag dus ben maar gaan vissen en dat is ontspannen net zoals jij dat vindt in wat knutselen of bouwen. De hele dag binnen zitten aan de chips en cola en je komt de deur ook niet meer uit, maar daar hebben ze bezorgdiensten voor uitgevonden maar dat is ook weer duur. Het glas is altijd halfvol en niet leeg. We zien je verhalen graag komen en dan wou ik nog wat typen maar dat ben ik vergeten, mocht het me invallen dan edit ik dit verhaal wel, maar ik ga nu eerst mijn thermos met chocomel even aanbreken en daarna even kijken of er nog aas aan de haak hangt. Hou je verhalen kort en bondig, dat leest wat makkelijker.

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4054
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Ik ben een grapje

Bericht door Philipoo » 12 sep 2022, 09:19

JP schreef: 12 sep 2022, 09:17 Het is altijd fijn als mensen niet zo’n lange stukken tekst neerpennen waarbij je uiteindelijk nog niet weet waar het over gaat.
:lol:

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2850
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Ik ben een grapje

Bericht door Jan Terwolde » 12 sep 2022, 09:36

Arthur schreef: 11 sep 2022, 06:31 Welkom. Zo eentje hebben we ook al gehad; memberlist.php?mode=viewprofile&u=16360
Haha 3 zinnen gelezen en ik dacht al het zelfde!

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4496
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Ik ben een grapje

Bericht door Eeuwe » 12 sep 2022, 10:15


Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7014
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: Ik ben een grapje

Bericht door Fabian » 12 sep 2022, 17:13

:ongeveer als: :clap:

Gebruikersavatar
Joker
Berichten: 80
Lid geworden op: 11 sep 2022, 06:00

Re: Ik ben een grapje

Bericht door Joker » 12 sep 2022, 21:03

JP schreef: 12 sep 2022, 09:17 Ik zou wel de carport of overkapping danwel schuur een beetje funderen en dan bedoel ik niet waarom je dan ding bouwt maar zorgen dat er ook wat palen de grond in gaan zodat je niet bij de eerste weercode geel de schuur aan de andere kant van het dorp in 300 stukken kan ophalen.
Kijk, nu begrijp ik een eerdere opmerking ook of er iets de grond ingaat... Mijn idee is om alles weer aan de betonbanden te monteren zoals de garage eerder in elkaar zat, het verschil is alleen dat mijn wanden, dak en dergelijke vele malen zwaarder zijn. Dit neemt natuurlijk niet weg dat ik prima extra palen in de grond kan slaan om de schuur beter te verankeren, bedankt heren voor de tip.

Zoals gezegd gaat het verslag gewoon kort worden zonder een boek te schrijven. Het is ook verder niet de bedoeling om een heel verslag van de schuurbouw of zonnepanelen te plaatsen, wellicht een verdwaalde foto naderhand een keer.

Fijne avond allen.


PS: Wat betreft auto's ben ik meer van off-road.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Ik ben een grapje

Bericht door smiley » 12 sep 2022, 21:27

Mocht je voor gebruikte panelen, een eenvoudig bms'je gaan en simpele LiFePO4 accu gaan ben ik wel nieuwsgierig naar de uitkomst.
Zit aan zoiets te denken voor mijn tuinverlichting.

Gebruikersavatar
Joker
Berichten: 80
Lid geworden op: 11 sep 2022, 06:00

Re: Ik ben een grapje

Bericht door Joker » 12 sep 2022, 21:54

Vrees dat hier een vergissing ontstaat, ik heb 15 zonnepanelen inclusief toebehoren gekocht voor op mijn schuurtje. Dit is ook de reden dat alle balken een stuk zwaarder zijn (en ook behoorlijk wat extra) vergeleken met de originele opbouw. Ik gebruik Douglas C24 als draagbalken en geïmpregneerde/hardhouten tuinpalen als staanders.

Dit was het origineel, en feitelijk krijg ik alles x2 in dikte, draagbalken en staanders.
Afbeelding

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Ik ben een grapje

Bericht door smiley » 12 sep 2022, 22:04

15 is wel de moeite ja; dan prik je ze ook aan je meterkast neem ik aan?

Gebruikersavatar
Joker
Berichten: 80
Lid geworden op: 11 sep 2022, 06:00

Re: Ik ben een grapje

Bericht door Joker » 12 sep 2022, 22:05

Ja. Eind deze maand kan ik ze ophalen en heb er lang mee gewacht om iets te vinden wat echt de moeite waard is. Doordat ik hier al een twee jaar over nadacht heb ik ook bewust mijn draaimeter laten zitten (ingewikkeld schema, maar hij kan terugdraaien). Verder heb ik nu het voordeel dat het grondwater extreem laag staat en alles lekker droog onder de vloer is; werkt wel zo prettig. Dit zijn dus die dingen waar ik wel de tijd voor neem om uit te zoeken en om lekker in de kosten te drukken op termijn. En zo spaar ik soms wat langer om in de toekomst daar weer voordeel aan te hebben. Ik ga dan ook op infrarood en een boiler, voor mij kan dat goed uit.

Voordeel van de garage is dat ik alles op 13 graden kan leggen (moet ook op de garage omdat het een huurwoning is). Mijn totaal kosten voor het gehele systeem komt neer op ongeveer 800 euro (zonder boiler en infrarood natuurlijk).

Gebruikersavatar
Joker
Berichten: 80
Lid geworden op: 11 sep 2022, 06:00

Re: Ik ben een grapje

Bericht door Joker » 12 sep 2022, 22:48

Zo, nu weer serieus genoeg geweest want anders praat ik straks nog over gortdroge elasticiteitsmodulus en puntbelasting... Moet wel een beetje grappig blijven. Ik kom hier voor driving fun :df:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Ik ben een grapje

Bericht door Arthur » 13 sep 2022, 11:55

smiley schreef: 12 sep 2022, 21:27 Mocht je voor gebruikte panelen, een eenvoudig bms'je gaan en simpele LiFePO4 accu gaan ben ik wel nieuwsgierig naar de uitkomst.
Zit aan zoiets te denken voor mijn tuinverlichting.
Wat verbruikt jouw tuinverlichting wel niet dat je daar een investering van zonnepanelen en een accu in wilt doen?

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Ik ben een grapje

Bericht door smiley » 13 sep 2022, 12:08

Arthur schreef: 13 sep 2022, 11:55 Wat verbruikt jouw tuinverlichting wel niet dat je daar een investering van zonnepanelen en een accu in wilt doen?
Nog niks. Is ook grotendeels spielrij, en dat wil ik liever niet met nieuwe panelen of dure kits doen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten