Ik ben een grapje

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joker
Berichten: 80
Lid geworden op: 11 sep 2022, 06:00

Re: Ik ben een grapje

Bericht door Joker » 13 sep 2022, 22:25

328Ti schreef: 11 sep 2022, 07:41 Leuke intro en mooi dat je van alle 2e handse dingen weer wat moois maakt.
Tja, waarom een vermogen uitgeven als er ruim voldoende 2e hands materiaal is, voor de auto ga ik dit ook doen waar mogelijk of handig (denk aan een bumper om mee te spelen voor sensors, attributen en een beetje uiterlijk om het wat stoerder te maken).

Martijn_bmw schreef: 11 sep 2022, 14:52 Welkom terug, ik vind je posts altijd leuk om te lezen :)
Ik zal vast nog wel eens wat grappigs of raars schrijven, maar niet zoals eerder. Ik wil dat ook niet omdat dit wel een project is waar ik met fatsoen mee bezig wil gaan en ook wel hulp bij nodig ben van de leden als het om specifieke vaktechnische kennis gaat. Natuurlijk kunnen mensen nog wel denken in het begin dat ik maar als een vreemde vogel te slag ga, maar ik zie ze gelukkig nog niet vliegen - wellicht dat ik toch voor de grap een koekoeksklok moet kopen voor op de achtergrond - . Ik denk dat ik gewoon stiekeme grapjes in het verslag van de ombouw ga verwerken. :D

Wat ik met de auto ga doen wil ik ook niet vooraf vertellen om te voorkomen dat je allemaal grappige 'vervuilende' opmerkingen in het onderwerp gaat krijgen. Dit zou ook gewoon zonde zijn voor een mooi project waar ik veel tijd en geld in wil stoppen.

De auto is geschorst en ben hem niet meer nodig, ik heb dan ook lekker de tijd en het verslag zal dan ook slechts af en toe aangevuld worden; maar ik wacht nog even met het aanmaken van een topic daarvoor.

Online
Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4053
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Ik ben een grapje

Bericht door Philipoo » 14 sep 2022, 09:15

Ik volg echt nog steeds geen fuck van waar dit topic nou over gaat

Online
Gebruikersavatar
Djessey
Berichten: 2171
Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ik ben een grapje

Bericht door Djessey » 14 sep 2022, 10:15

Philipoo schreef: 14 sep 2022, 09:15 Ik volg echt nog steeds geen fuck van waar dit topic nou over gaat
Denk dat het dan aan jou ligt :lol:

Ik ben in ieder geval wel heel nieuwsgierig naar wat de plannen nou precies zijn! Toch geen EV conversie? Daar zijn ze niet zo happig op hier.....

Gebruikersavatar
Joker
Berichten: 80
Lid geworden op: 11 sep 2022, 06:00

Re: Ik ben een grapje

Bericht door Joker » 15 sep 2022, 08:20

Motorblokje grondig aanpakken (koppakking, honen, en etc) ophanging reviseren (bussen, lagers en etc., verbetering van wegligging, iets ophogen (paar cm), betere banden en iets verbreden zonder aan schuren of weinig speling, trommelremmen achter vervangen en überhaupt betere remmen plaatsen rondom, luchtinlaat aanpassen (ivm stof), roofrack maken, trekhaak, reserve band aan de achterkant, toerenteller, paar sensors en achteruitrij camera, breedstralers, kleine dashboard aanpassingen, waterkoeling verbeteren indien mogelijk omdat met lange ritten en/of iets ruiger werk het blokje snel warm zou lopen, motor ruimte opknappen en bekabeling reorganiseren (veel los hangend, slordig en losse kabels zonder doel), paar roestplekjes aanpakken maar niet noemenswaardig, intern tot mini camper ombouwen en vast nog wel wat meer kleine dingen. Engine swap en richting 4x4 is leuk gedroomd maar niet realistisch met deze auto voor zover ik nu denk.

Doelstelling is gereed zijn voor Scandinavische landen en de lange vakantie. Beetje off road is leuk, maar geen rots gebergten/paden of rivieren om door te baggeren.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31029
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Ik ben een grapje

Bericht door JP » 19 sep 2022, 09:18

Hoe zit het inmiddels met je carport/klusschuur/mancave ?

Gebruikersavatar
Joker
Berichten: 80
Lid geworden op: 11 sep 2022, 06:00

Re: Ik ben een grapje

Bericht door Joker » 20 sep 2022, 21:16

Verwacht nog een aantal weken (volgende week donderdag de panelen ophalen) zodat het dakje en panelen gelijktijdig gemonteerd kunnen worden. Moet even zien hoe ik dat mooi oplos zonder tig gaten en extra schroeven te gebruiken. Frame staat nu voor een deel en andere delen staan nu bijna allemaal klaar. Verder nog een aantal dingen bestellen zoals doorzichtige dakplaten en extra rabat delen.

Ramen en deur moet ik nog even bekijken wat mooi is, verder een zijkant die ik er gelijk uit wil laten zien als de schuttingen die ik rondom in de tuin heb.

Ik ben wel iets verder de hoogte ingegaan omdat het originele te laag was, ik zit nu op 2,5 meter wat redelijk is.

Gebruikersavatar
Joker
Berichten: 80
Lid geworden op: 11 sep 2022, 06:00

Re: Ik ben een grapje

Bericht door Joker » 20 sep 2022, 21:29

Begin van het eerste hoekje, maar moet alles dus nog scharen wanneer het waterpas staat. Eenmaal alle frames op de plek en de scharen tussen de balken gaat het vastzetten worden, bovenste ring erop en dan de draagbalken monteren. Wanneer de draagbalken zitten monteer ik de wanden en dan het dak zelf met de zonnepanelen gelijktijdig. Ik heb dus nog veel te doen.....

Afbeelding

Morgen komt er een bedrijf voor inspectie van de woning (kreeg afgelopen vrijdag een telefoontje) en denk dat het puur om de garage is en meer niet. Heb ook geen brief van de woningbouw of iets gekregen maar maak mij geen zorgen omdat ik aan alle regels voldoe. Helaas zijn er een aantal buurtbewoners die het er niet mee eens zijn en moeilijk doen uit ene vorm van jaloezie denk ik. Kreeg al een opmerking dat ik gewoon een garagebox moest huren en hoorde toevallig iemand in het gangpad die sprak dat het asociaal was, ze doen gewoon zuur omdat ik een huurwoning heb met grote tuin en er panelen op leg.

Soms krijg ik het idee dat ik alles moet verantwoorden in deze buurt omdat men denkt dat er iets niet klopt bij mij op financieel vlak, maar ik ben gewoon zuinig en besteed mijn geld goed waardoor ik niets te klagen heb. Opmerkingen over zonnepanelen wat het kost en bla bla bla, maar ik betaal maar 500 euro en krijg de kabels en alles erbij, maar ik voel mij ook niet verplicht om te vertellen dat ik het van mijn zus overkoop voor ene habbekrats.

De garage onderdelen en veel van het hout heb ik gratis omdat ik een deal heb gemaakt met de woningbouw dat ik de tuin van de buurman geheel kaal oplever in ruil voor de materialen. Daarvoor moest ik dus een paar dagen werken en veel naar de stort gebracht. Mensen denken dan blijkbaar dat ik het in de schoot geworpen krijg wat niet zo is. Dit is een achterstandswijk en dan krijg je dit soort dingen.

Online
SlowCo
Berichten: 3508
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Ik ben een grapje

Bericht door SlowCo » 21 sep 2022, 21:13

Joker schreef: 20 sep 2022, 21:29 Soms krijg ik het idee dat ik alles moet verantwoorden in deze buurt omdat men denkt dat er iets niet klopt bij mij op financieel vlak, maar ik ben gewoon zuinig en besteed mijn geld goed waardoor ik niets te klagen heb. Opmerkingen over zonnepanelen wat het kost en bla bla bla, maar ik betaal maar 500 euro en krijg de kabels en alles erbij, maar ik voel mij ook niet verplicht om te vertellen dat ik het van mijn zus overkoop voor ene habbekrats.

De garage onderdelen en veel van het hout heb ik gratis omdat ik een deal heb gemaakt met de woningbouw dat ik de tuin van de buurman geheel kaal oplever in ruil voor de materialen. Daarvoor moest ik dus een paar dagen werken en veel naar de stort gebracht. Mensen denken dan blijkbaar dat ik het in de schoot geworpen krijg wat niet zo is. Dit is een achterstandswijk en dan krijg je dit soort dingen.
Als je afgekeurd bent en een uitkering krijgt terwijl je wel flink fysiek lijkt te kunnen werken, roept dat ongetwijfeld wat vragen op.

Joker schreef: 11 sep 2022, 06:21 Omdat ik graag wil klussen en een grote droom van mij is om een motorblok uit een auto te halen en zelf te reviseren (niet echt nodig of zinvol vanwege de kosten) ben ik momenteel ook een garage/schuur aan het bouwen waar zonnepanelen op komen. Ik doe alles echt spotgoedkoop met extreem veel 2e hand spullen omdat ik maar een uitkering heb (afgekeurd).
Niet vreemd toch dat men dan het idee heeft dat er misschien iets niet klopt. Zou dat niet meteen afgunst willen noemen. Geen idee wat er precies aan de hand is en hoef dat ook niet te weten. Het kan geheel logisch en terecht zijn in jouw situatie maar voor onbegrip bij buurtgenoten zorgen. Een goed gesprek met ze helpt misschien?

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6126
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Ik ben een grapje

Bericht door EvdP » 21 sep 2022, 21:25

Misschien hangt het er ook vanaf waarom je bent afgekeurd (ik hoef niet te weten waarom). Zoiets hoeft niet persé iets fysieks te zijn.

Online
SlowCo
Berichten: 3508
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Ik ben een grapje

Bericht door SlowCo » 21 sep 2022, 22:45

Klopt, en daar zit misschien het onbegrip bij sommige buren. Ik hoop voor Joker dat hij inderdaad verder mag bouwen en hier verslag blijft doen.

Gebruikersavatar
Joker
Berichten: 80
Lid geworden op: 11 sep 2022, 06:00

Re: Ik ben een grapje

Bericht door Joker » 22 sep 2022, 21:59

Goed, het was een "bouwinspectie" voor een toekomstige renovatie en men heeft van alles bekeken en het kwam uiteindelijk op het garage verhaal uit. Ik heb gewoon verteld wat de regels zijn en dat ik aan alles voldoe en verder zijn er ook geen vragen gesteld. Bouwinspectie om een indruk te krijgen van de staat van de woning... (het is wel zo dat ze volgend jaar de woningen in de straat willen renoveren, maar de inspectie is afgelopen zomer al geweest daarvoor).

Wat betreft de mensen om mij heen begrijp ik jullie opmerkingen wel, ik kan mij wel voorstellen dat zij gemengde gedachten hebben en het domweg niet goed begrijpen, anderzijds heb ik geen verplichting om aan een ander verantwoording af te leggen en laat het daar dan ook bij.

Ik ga dus verder met de garage nu (ben ook even een paar dagen ziek geweest met een ordinaire simpele griep) en verwacht geen problemen meer.

Gebruikersavatar
jessedehaan
Berichten: 285
Lid geworden op: 18 jan 2020, 19:37
Auto: BMW E46 318i M43

Re: Ik ben een grapje

Bericht door jessedehaan » 22 sep 2022, 22:08

Nog niet veel driving, maar al wel veel fun!
En respect ook voor de mooie manier waarop je slim met je mogelijkheden om gaat.

Gebruikersavatar
Joker
Berichten: 80
Lid geworden op: 11 sep 2022, 06:00

Re: Ik ben een grapje

Bericht door Joker » 22 sep 2022, 22:36

Dank je, maar de driving fun zal nog even moeten wachten totdat de auto naar wens is. Eenmaal de auto klaar gaat het leukste komen van de avonturen met de auto zelf.


-----


Ingaande om de exacte reden waarom ik nu nog afgekeurd ben (ik ga er dus vanuit dat ik weer kan en mag werken in de toekomst) is dat ik een heftige form van PTSS heb wat mijn leven verwoest op dit moment. Ik heb veel triggers waardoor ik in een extreme waakstand kom wat mij ook regelmatig in de problemen bracht, het gaat dus al een stuk beter vergeleken met jaren geleden. Ik zie het wel positief in voor nu en wat betreft de epilepsie is het nu eerst onder controle sinds de laatste ophoging van medicatie en mag weer auto rijden (twee keer een lange periode niet mogen rijden). Nadeel is dat ik wel een beetje op de max zit van medicatie en er dus een moment is dat ik gewoon definitief niet meer mag autorijden, daarom moet ik nu ook mijn dromen waarmaken en niet langer wachten.

Online
SlowCo
Berichten: 3508
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Ik ben een grapje

Bericht door SlowCo » 23 sep 2022, 00:12

Da's zwaar kaa uu tee. Sterkte en hopelijk verbetert je situatie gaandeweg. Positief bezig blijven helpt!

Online
Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3242
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Ik ben een grapje

Bericht door Martijn M » 17 okt 2022, 15:15

Hoe staat het hiermee?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gijzert en 44 gasten