De hedendaagse autohandel
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: De hedendaagse autohandel
Ik vraag het vooraf per email of telefoon of er ruimte in de prijs zit naast de auto, is het antwoord NEE dan kom ik meestal niet eens. Snap dat er geen duizenden per email afgaan maar dan kan men zich alvast voorbereiden voordat ik binnenstap in mn gescheurde kleren, zonder jas met blauwe handen en gratis carewash muts op.
Bij Vallei was er ook totaal geen ruimte in de prijs en afleverkosten en toch kon die 745 euro er wel vanaf aan tafel, slechts 2% maar beter dan niks (verhaal op de email).
Bij Vallei was er ook totaal geen ruimte in de prijs en afleverkosten en toch kon die 745 euro er wel vanaf aan tafel, slechts 2% maar beter dan niks (verhaal op de email).
- Arthur
- Berichten: 39755
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: De hedendaagse autohandel
Verschilt bij mij, bij Vallei ook de laatste 1250,- eraf in het pand. Huidige, bij Wensink, geheel via mail afgehandeld. Daarvoor, ook bij Wensink (maar andere vestiging) alles in het pand geregeld. Als het ver weg staat doe ik het het liefst via de mail. Pas bij concreet een afspraak voor wederzijdse bezichtiging. Alles oké? Dan deal.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: De hedendaagse autohandel
Scheelt ook of je bovenkant of onderkant markt kijkt natuurlijk, ik kwam voor de goedkoopste NL A3 S-edition in deze kleur met deze opties die net stond, dan is het lastig.
De handgeschakelde M235i vlogen de duizentjes eraf aan tafel, bij de Z4 in oktober met aankomende winter zelfs via de email al.
De handgeschakelde M235i vlogen de duizentjes eraf aan tafel, bij de Z4 in oktober met aankomende winter zelfs via de email al.
- Baboulah
- Berichten: 1503
- Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Re: De hedendaagse autohandel
Denk dat dit bij veel verkopers toch het trots/ego is dat in de weg zit, zien dit wss als met hangende pootjes terug komen.Arthur schreef: ↑01 dec 2022, 08:25 Wie helpt mij ff met wat logica? Mss zie ik iets over het hoofd? Week of 3 geleden voor een auto geweest waar we niet uit zijn gekomen. Op zich wel logisch, we zaten met een ‘gat’ van 3,5k waar we niet uitkwamen. Dat is niet raar, beide wilden niet meer bewegen, dus klaar. Nu zie ik dat de auto is afgeprijsd met 5k(!). Waarom neemt zo’n verkoper geen contact op om te kijken of we er nu wel uitkomen? Of eigenlijk, waarom niet nog snel voor die tijd. Want ik ben nu ook niet meer van plan om mijn oorspronkelijke bieding te handhaven, maar dat is een andere discussie. Ging overigens net zo als met m’n huidige auto, ik heb toen maar weer contact opgenomen en heb minder betaald dan mijn oorspronkelijke bieding. Waarom neemt een verkopende partij geen contact op met een potentiële koper? Beetje pro-actief, ‘zeg maar’.
Maar vergis je ook niet, vaak krijgen ze van bovenaf te horen van nee we gaan de auto niet zogoedkoop weg doen, om dan een week later af te prijzen naar lager, blijft ook raar dat die manager dan niet eerst bedenkt om die klant (jou in dit geval) eerste te bellen voor de prijs omlaag te stellen...
Overigens wat mensen hierboven schrijven van verkopers die naar ze toe komen dat te lang duurt etc, alleen maar fijn toch? als ik een verkoper wil spreken stap ik er zelf wel op af, ik wil liever niet lastig gevallen worden als ik aant kijken ben,
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: De hedendaagse autohandel
Ik kom niet zomaar even neuzen, ik zoek een auto op internet tot in de optiecode uit, per email nog wat geschiedenis erbij etc en in de showroom wil ik hem controleren op gebruiksporen en pas als dat in orde is kunnen we koffie drinken en het over €€ hebben. Enige was soms handig is als ze hem even uit de rij halen om hem beter te kunnen bekijken.
Al kom ik natuurlijk voor de achteraf autotjes in een hoekje en de gemiddelde DF'er komt voor het paradepaardje wat midden in de showroom op een draaiplateau staat
Al kom ik natuurlijk voor de achteraf autotjes in een hoekje en de gemiddelde DF'er komt voor het paradepaardje wat midden in de showroom op een draaiplateau staat
-
OnlineFabian
- Berichten: 7027
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: De hedendaagse autohandel
Afprijzingen enzo gaan tegenwoordig (zeker bij de grote holdings) allemaal geautomatiseerd op basis van data. Grote kans dat de verkoper er niet eens van op de hoogte is dat hij net afgeprijst is.
- veejay
- Berichten: 1815
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: De hedendaagse autohandel
Zou kunnen Fabian, mijn F30 328i stond destijds op internet (Autoscout) voor 1K minder dan in de showroom, de verkoper wist dit niet eens.
- martll
- Berichten: 1408
- Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42
Re: De hedendaagse autohandel
Ook een paar keer gehad inmiddels. Is gewoon pure luiheid van de verkoper. Gaat nog veel te goed in auto-verkoop land.Arthur schreef: ↑01 dec 2022, 08:25 Wie helpt mij ff met wat logica? Mss zie ik iets over het hoofd? Week of 3 geleden voor een auto geweest waar we niet uit zijn gekomen. Op zich wel logisch, we zaten met een ‘gat’ van 3,5k waar we niet uitkwamen. Dat is niet raar, beide wilden niet meer bewegen, dus klaar. Nu zie ik dat de auto is afgeprijsd met 5k(!). Waarom neemt zo’n verkoper geen contact op om te kijken of we er nu wel uitkomen? Of eigenlijk, waarom niet nog snel voor die tijd. Want ik ben nu ook niet meer van plan om mijn oorspronkelijke bieding te handhaven, maar dat is een andere discussie. Ging overigens net zo als met m’n huidige auto, ik heb toen maar weer contact opgenomen en heb minder betaald dan mijn oorspronkelijke bieding. Waarom neemt een verkopende partij geen contact op met een potentiële koper? Beetje pro-actief, ‘zeg maar’.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: De hedendaagse autohandel
Ach, soms moet je blij zijn DAT het tekoop is wat je zoekt.
-
- Berichten: 5004
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: De hedendaagse autohandel
https://www.autowereld.nl/toyota/yaris- ... tails.html
Is de wereld gek geworden???? 41k voor een Yaris op verhoogde veren?
Is de wereld gek geworden???? 41k voor een Yaris op verhoogde veren?
- Arthur
- Berichten: 39755
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: De hedendaagse autohandel
Dan heb je wel een 1.5 met 116pk hè.
En;
Dit is een hele luxe uitvoering van de Adventure met AWD drive en bomvol accessoires. Wij hebben deze auto uitgerust met de Pearl white parelmoerlak met hoogglans zwart dak. Deze kleur staat stoer maar ook zeker sportief op de Yaris Cross.
En;
Dit is een hele luxe uitvoering van de Adventure met AWD drive en bomvol accessoires. Wij hebben deze auto uitgerust met de Pearl white parelmoerlak met hoogglans zwart dak. Deze kleur staat stoer maar ook zeker sportief op de Yaris Cross.
-
- Berichten: 5004
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: De hedendaagse autohandel
Stoer en sportief. Dan is het goed.Arthur schreef: ↑02 dec 2022, 10:07 Dan heb je wel een 1.5 met 116pk hè.
En;
Dit is een hele luxe uitvoering van de Adventure met AWD drive en bomvol accessoires. Wij hebben deze auto uitgerust met de Pearl white parelmoerlak met hoogglans zwart dak. Deze kleur staat stoer maar ook zeker sportief op de Yaris Cross.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: De hedendaagse autohandel
Zat ff in de Audi configurator nog maar als je een beetje A1 maakt ben je ook 41k kwijt voor de 25TFSI (95pk), S-edition met de noodzakelijke opties (standaard geeneens MMI, geen pdc achter en trommelremmen!)
- veejay
- Berichten: 1815
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: De hedendaagse autohandel
De dag dat ik mijn 'straight six' inruil en geld moet toeleggen om in zo een Yaris hybride te mogen rijden
Ik hoop dat ik dat moment nog heel lang mag/kan uitstellen.
Ik hoop dat ik dat moment nog heel lang mag/kan uitstellen.
-
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 26 apr 2013, 17:36
Re: De hedendaagse autohandel
Ik vind sowieso dat verkopers laks zijn met het nabellen, ben ooit eens bezig geweest met een 320d en daar bleef het steken op €500.martll schreef: ↑02 dec 2022, 09:01Ook een paar keer gehad inmiddels. Is gewoon pure luiheid van de verkoper. Gaat nog veel te goed in auto-verkoop land.Arthur schreef: ↑01 dec 2022, 08:25 Wie helpt mij ff met wat logica? Mss zie ik iets over het hoofd? Week of 3 geleden voor een auto geweest waar we niet uit zijn gekomen. Op zich wel logisch, we zaten met een ‘gat’ van 3,5k waar we niet uitkwamen. Dat is niet raar, beide wilden niet meer bewegen, dus klaar. Nu zie ik dat de auto is afgeprijsd met 5k(!). Waarom neemt zo’n verkoper geen contact op om te kijken of we er nu wel uitkomen? Of eigenlijk, waarom niet nog snel voor die tijd. Want ik ben nu ook niet meer van plan om mijn oorspronkelijke bieding te handhaven, maar dat is een andere discussie. Ging overigens net zo als met m’n huidige auto, ik heb toen maar weer contact opgenomen en heb minder betaald dan mijn oorspronkelijke bieding. Waarom neemt een verkopende partij geen contact op met een potentiële koper? Beetje pro-actief, ‘zeg maar’.
Dat was een onderhandeling na een proefrit en serieuze interesse.
Als ie op maandag gebeld had, had misschien hij of ik nog wat water bij de wijn kunnen doen. Uiteindelijk kocht ik wat anders en heeft die auto nog een maand of 2 te koop gestaan.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: De hedendaagse autohandel
Tsja, als er zicht is om er een klap op te geven en het is naar mn zin kom ik ook wel tegemoet hoor maar het moet wel van 2 kanten komen. Ging bij Vallei eigenlijk prima, had erger verwacht.
-
Online
- Berichten: 3544
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: De hedendaagse autohandel
Is de vraag inmiddels niet aan het dalen, en dus hopelijk de prijzen ook?
In coronatijd hebben veel mensen die met het OV reisden een auto (erbij) gekocht. Toen was er meer vraag en juist minder aanbod door de leveringsproblemen bij nieuwe auto's. Maar nu de inflatie flink aan het doorwerken is en de lonen niet navenant meestijgen, kan ik me voorstellen dat een deel van de mensen weer van de tweede auto af wil om kosten te besparen.
In coronatijd hebben veel mensen die met het OV reisden een auto (erbij) gekocht. Toen was er meer vraag en juist minder aanbod door de leveringsproblemen bij nieuwe auto's. Maar nu de inflatie flink aan het doorwerken is en de lonen niet navenant meestijgen, kan ik me voorstellen dat een deel van de mensen weer van de tweede auto af wil om kosten te besparen.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26737
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: De hedendaagse autohandel
Handelsprijs staat idd onder druk door minder vraag dus consumenten prijzen zullen wel volgen
-
OnlineFabian
- Berichten: 7027
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: De hedendaagse autohandel
Eens met Martijn, het is wat gezakt. Maar nog steeds op hoog niveau.
-
- Berichten: 4303
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: De hedendaagse autohandel
Een jaar geleden was ik in de markt voor een mini cooper r56. Zag er goed uit, weinig km maar wel wat apk punten die verholpen moesten worden die gelukkig bij de geadverteerde prijs hoorde. Was ruim €1000 onder de anwb ‘koerslijst’. Bij het gesprek een bod €250 onder de vraagprijs gedaan maar er kon niks van af.
En zo ook bij 2 andere auto’s (Golf 2011 en Twingo 2010) die in de familie zijn gekocht, Letterlijk geen euro ‘korting’ op kunnen bedingen. Bovengenoemde auto’s hadden ondanks de lage km standen alle rond de 100d km genoeg reparatie punten. Mijn indruk: de winstmarges staan wel onder druk.
En zo ook bij 2 andere auto’s (Golf 2011 en Twingo 2010) die in de familie zijn gekocht, Letterlijk geen euro ‘korting’ op kunnen bedingen. Bovengenoemde auto’s hadden ondanks de lage km standen alle rond de 100d km genoeg reparatie punten. Mijn indruk: de winstmarges staan wel onder druk.
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: BMW M4 Competition
Re: De hedendaagse autohandel
„Toevallig“ net wat nieuwe transportmiddelen besteld voor levering 2023.
De prijs is tegenwoordig al wat beter onderhandelbaar, en de verkopers moeten ook weer moeite doen. (Zoals het hoort ook)
De ( nieuwe) bedrijfswagen markt lijkt dus al weer wat weer terug naar normaal te gaan.
Ook de levertijden zijn korter geworden vergeleken met vorig jaar.
Gebruikt is nog steeds erg duur, daar zie ik nog geen verschil
De prijs is tegenwoordig al wat beter onderhandelbaar, en de verkopers moeten ook weer moeite doen. (Zoals het hoort ook)
De ( nieuwe) bedrijfswagen markt lijkt dus al weer wat weer terug naar normaal te gaan.
Ook de levertijden zijn korter geworden vergeleken met vorig jaar.
Gebruikt is nog steeds erg duur, daar zie ik nog geen verschil
-
Onlinetomgtr
- Berichten: 10423
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: De hedendaagse autohandel
Ik ben geen kenner maar zou het niet zo zijn dat de combinatie van hoge 2e handsprijzen en het wennen aan lange levertijden (en daarop anticiperen) mensen weer meer richting nieuw duwen? Ik bestelde een paar maanden geleden een nieuwe auto en knipperde niet met mijn ogen toen ik april 2023 te horen kreeg.
-
- Berichten: 7337
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
Re: De hedendaagse autohandel
Ik lees hier vaak 'verkopers', maar in mijn ogen zijn het meer loopjongens die zelf niets mogen beslissen en voor iedere wissewasje toestemming van de baas nodig hebben.
Is overigens niet beperkt tot de autohandel, overal kom je 'verkopers' tegen waarvan de beslissingsbevoegdheid niet verder gaat dan een tegoedbonnetje van €25.
Is overigens niet beperkt tot de autohandel, overal kom je 'verkopers' tegen waarvan de beslissingsbevoegdheid niet verder gaat dan een tegoedbonnetje van €25.
- Ferdi
- Berichten: 3044
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: De hedendaagse autohandel
Die ervaring hebben we hier ook, dit jaar een 2012 Focus voor de dame gekocht en daar kon ook geen euro vanaf.Crookie schreef: ↑04 dec 2022, 21:48 Een jaar geleden was ik in de markt voor een mini cooper r56. Zag er goed uit, weinig km maar wel wat apk punten die verholpen moesten worden die gelukkig bij de geadverteerde prijs hoorde. Was ruim €1000 onder de anwb ‘koerslijst’. Bij het gesprek een bod €250 onder de vraagprijs gedaan maar er kon niks van af.
En zo ook bij 2 andere auto’s (Golf 2011 en Twingo 2010) die in de familie zijn gekocht, Letterlijk geen euro ‘korting’ op kunnen bedingen. Bovengenoemde auto’s hadden ondanks de lage km standen alle rond de 100d km genoeg reparatie punten. Mijn indruk: de winstmarges staan wel onder druk.
Uiteindelijk een aantal punten (oa. distributieriem) aan laten pakken zonder daarvoor bij te betalen.
Grap was wel dat toen zei om er gelijk maar een oliewissel bij te doen omdat ze toch bezig waren we hier ineens wel voor moesten betalen.
Dat mooi gelaten en het ding een ruime maand na aanschaf een grote beurt gegeven voor hetzelfde bedrag als zij voor de olie wilden zien.
Vond dat dat er nog wel af had gemogen als service maar dat zag men daar anders.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: De hedendaagse autohandel
Klopt wel hoor, afleverkosten a 445 konden eraf, 34.400, hij zegt wat had jij in gedachten dan? Kom ik met die 4 jaar xls van mij, weliswaar met 4% korting ipv 7% en daar kwam 32k uit ofzo. Even naar de manager om te kijken wat er mogelijk is, had al niks verwacht maar heel gebeuren en dan kan er 10 minuten later 200 euro vanaf