Er is toch superveel leuks wat ook zuinig en praktisch is? een M140i rijd je ook easy 1:12+ mee, een GT86 lijkt me ook een goeie optie, precies ruim genoeg om 2 kinderen naar school te brengen. F80 M3 lijkt me ook goed in je straatje pakken, al krijg je geen mooi carbon dak als je knot spec wil.
De hedendaagse autohandel
-
OnlinePhilipoo
- Berichten: 4113
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: De hedendaagse autohandel
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: De hedendaagse autohandel
Het schuifdakje hoeft niet persé meer he, al vind ik altijd nog wel lekker om te hebben. een coupe/2d/3d is echt no-go, dat gek*t met de stoelen naar voren, klikken vaak weer anders terug en zit je de rest van de dag niet lekker en ze kunnen er niet snel uit in geval van een aanrijding.
Om het bruggetje naar autohandel te maken, ik denk dat een 3d nogsteeds stukken minder gangbaar (en dus minder waardevast) is tov een 5d auto.
Als mannetje van net 20 wilde je een sportieve 3d auto in de lease vroeger, de 5d en station waren voor saaie huisvaders... inmiddels zijn de rollen omgekeerd (en maken een hoop fabrikanten niet eens meer een 3d variant!)
Om het bruggetje naar autohandel te maken, ik denk dat een 3d nogsteeds stukken minder gangbaar (en dus minder waardevast) is tov een 5d auto.
Als mannetje van net 20 wilde je een sportieve 3d auto in de lease vroeger, de 5d en station waren voor saaie huisvaders... inmiddels zijn de rollen omgekeerd (en maken een hoop fabrikanten niet eens meer een 3d variant!)
- Sabberjoch
- Berichten: 331
- Lid geworden op: 11 feb 2022, 11:40
- Auto: Engelse badkuip
- Locatie: Ter Apel
Re: De hedendaagse autohandel
Hij staat te koop dus wil mezelf niet te veel in mijn voet schieten, maar een GT86 met twee kinderen word je denk ik echt niet gelukkig van. Opening naar de achterbank is minimaal, en zodra de kinderen benen ontwikkelen ben je genoodzaakt die te laten amputeren. .Philipoo schreef: ↑07 dec 2022, 15:02 Er is toch superveel leuks wat ook zuinig en praktisch is? een M140i rijd je ook easy 1:12+ mee, een GT86 lijkt me ook een goeie optie, precies ruim genoeg om 2 kinderen naar school te brengen. F80 M3 lijkt me ook goed in je straatje pakken, al krijg je geen mooi carbon dak als je knot spec wil.
wel leuk, en inderdaad vrij zuinig, lange stukken 90-110 is 1 op 16 ongeveer.
-
OnlinePhilipoo
- Berichten: 4113
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: De hedendaagse autohandel
Okee, nou dan blijven er nog 2 goeie opties over uit m'n rijtjeSabberjoch schreef: ↑07 dec 2022, 15:15Hij staat te koop dus wil mezelf niet te veel in mijn voet schieten, maar een GT86 met twee kinderen word je denk ik echt niet gelukkig van. Opening naar de achterbank is minimaal, en zodra de kinderen benen ontwikkelen ben je genoodzaakt die te laten amputeren. .Philipoo schreef: ↑07 dec 2022, 15:02 Er is toch superveel leuks wat ook zuinig en praktisch is? een M140i rijd je ook easy 1:12+ mee, een GT86 lijkt me ook een goeie optie, precies ruim genoeg om 2 kinderen naar school te brengen. F80 M3 lijkt me ook goed in je straatje pakken, al krijg je geen mooi carbon dak als je knot spec wil.
wel leuk, en inderdaad vrij zuinig, lange stukken 90-110 is 1 op 16 ongeveer.
- JP
- Berichten: 31264
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: De hedendaagse autohandel
Ja vindt maar eens een auto die alles kan, met goeie opties en wat paarden voorin......
- frankie
- Berichten: 2069
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
- Locatie: BMW city
- JP
- Berichten: 31264
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: De hedendaagse autohandel
...die betaalbaar is.....
-
OnlinePhilipoo
- Berichten: 4113
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
- veejay
- Berichten: 1815
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: De hedendaagse autohandel
Over F80 M3 gesproken, ik moest gisteren lachen toen ik dit filmpje zag (ex C63s & RS6 rijder die wat speelsers zocht):
Tijdens de proefrit met een F80 M3 valt 1 van de passagiers uit verveling in slaap. https://youtu.be/uOUySl06dyM?t=1121
Tijdens de proefrit met een F80 M3 valt 1 van de passagiers uit verveling in slaap. https://youtu.be/uOUySl06dyM?t=1121
-
OnlinePhilipoo
- Berichten: 4113
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: De hedendaagse autohandel
Lol 26 minuten aan doodsaaie vlog. Verdient hij daar geld mee? Dat moet ik ook gaan doen!
- Jules
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
- Auto: M135i
Re: De hedendaagse autohandel
Ik wilde juist perse een 3-deurs M135i... Nog steeds elke dag blij van die keuze!Knot schreef: ↑07 dec 2022, 15:06 Het schuifdakje hoeft niet persé meer he, al vind ik altijd nog wel lekker om te hebben. een coupe/2d/3d is echt no-go, dat gek*t met de stoelen naar voren, klikken vaak weer anders terug en zit je de rest van de dag niet lekker en ze kunnen er niet snel uit in geval van een aanrijding.
Om het bruggetje naar autohandel te maken, ik denk dat een 3d nogsteeds stukken minder gangbaar (en dus minder waardevast) is tov een 5d auto.
Als mannetje van net 20 wilde je een sportieve 3d auto in de lease vroeger, de 5d en station waren voor saaie huisvaders... inmiddels zijn de rollen omgekeerd (en maken een hoop fabrikanten niet eens meer een 3d variant!)
- Jules
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
- Auto: M135i
-
Online
- Berichten: 4648
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: De hedendaagse autohandel
De zondag is wat dat betreft nog erger dan gaan die oudjes op pad. Van mij mag alles boven de 70 hun rijbewijs inleveren voor een jaarbewijs. Elk jaar opnieuw testen op inzicht en reactievermogen.Knot schreef: ↑07 dec 2022, 10:37 Nee, ik mis het totaal niet, als ik weer een 500pk auto zou hebben staan zou ik er elke avond burnend vandoor gaan en 250+ op de 80weg doen om daarna spijt te hebben als ik er ruim 100 euro aan de pomp in moet gooien.
Openbare weg is gewoon niks meer waard.
Voor fun heb ik de F900R en zelfs dan moet je je momenten kiezen, de zaterdag is al no-go met alles wat naar de voetbal en boodschappen en visite moet bijv.
Ik ging juist doordeweeks met de motor weg. De slingerwegen grotendeels voor jezelf.
-
- Berichten: 3980
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: De hedendaagse autohandel
Dan rijden ze 2 aan 2 op de elktrisxhe fiets nog veel erger in de weg.
-
OnlineOpa
- Berichten: 6231
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: De hedendaagse autohandel
3deurs M135/M140 kan je goedkoper oppikken en daardoor wellicht voor sommigen interessant, ik kan er weinig mee, wil enkel 5d voor dagelijks.
Motor moet je idd zondag in de lente/zomer vroeg op pad voordat alle recreatieve fietsers wakker worden, doordeweeks gaat me nu ook lukken met parttime dag, kan niet wachten tot het beter weer wordt.
Fiesta ST was grappig maar als ik nu 25k te besteden had en het moest Ford worden dan een ST-Line full options met wat mindere motor Fiesta of Focus maakt me niet zoveel uit, Focus voor de afwisseling dan maar. 125pk of 155pk, meer dan voldoende
Motor moet je idd zondag in de lente/zomer vroeg op pad voordat alle recreatieve fietsers wakker worden, doordeweeks gaat me nu ook lukken met parttime dag, kan niet wachten tot het beter weer wordt.
Fiesta ST was grappig maar als ik nu 25k te besteden had en het moest Ford worden dan een ST-Line full options met wat mindere motor Fiesta of Focus maakt me niet zoveel uit, Focus voor de afwisseling dan maar. 125pk of 155pk, meer dan voldoende
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: De hedendaagse autohandel
Zat nog even met de configurator te klooien, oke dikkere auto gemaakt dan wat ik zelf krijg met dure lak, wielen, panorama dakje, dure leder etc... maar 86k en je krijgt wel 310pk maar het is nog steeds gewoon een 4cyl blokje, niks speciaals als L6, V6, flat6 etc.
Enige wat er echt uitspringt is een RS3 maar dan ga je dik over de ton heen voor een C segmenter....
- Bijlagen
-
- S3_opties_86k.JPG (121.5 KiB) 2162 keer bekeken
-
- RS3_opties_110k.JPG (127.1 KiB) 2162 keer bekeken
- JP
- Berichten: 31264
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: De hedendaagse autohandel
Je probeert alleen maar te laten zien hoe duur je een auto kan spec’en, zodat die koffiemolen van jouw een koopje lijkt
- Martijn_bmw
- Berichten: 26739
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
- JP
- Berichten: 31264
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: De hedendaagse autohandel
Ik kocht een paar jaar geleden een bijna tutti-lampioni FoFo STline 1.0, 9maanden oud en 7800km gelopen. €23k
Met oa Bose en voorruit, aambei en stuurwielverwarming…
Ik begrijp het als je best-bang-for-buck wil, maar bij een Audi betaal je ook 25% de naam.
Met oa Bose en voorruit, aambei en stuurwielverwarming…
Ik begrijp het als je best-bang-for-buck wil, maar bij een Audi betaal je ook 25% de naam.
- Bram
- Berichten: 15877
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: De hedendaagse autohandel
Zou ik mooi een tweedehands Porker halen.Martijn_bmw schreef: ↑07 dec 2022, 20:34Ook als je een S3 of RS3 neemt zonder enige extra optie ben je 71k respectievelijk 95k kwijt.
-
OnlineOpa
- Berichten: 6231
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: De hedendaagse autohandel
Wij wilden een paar jaar geleden ook deze verkopen en dan een Fiesta ST-line aanschaffen van een paar jaar jonger die misschien nog iets zuiniger te rijden valt.....ik rij zelf bijna nooit meer in de ST en m'n vrouw gebruikt 'm ook niet echt als een hooligan.
Maar na een paar proefritjes in diverse ST-lines(zowel 100 als 125 pk) vonden we het verschil in rijden toch veel te groot, zowel in vermogen als in handling en zo en het prijsverschil was juist veel minder groot.
Dus toen maar gewoon besloten om de ST te houden, ook omdat je weet dat het ding gewoon helemaal goed is en geen je geen verborgen gebreken of achterstallig onderhoud of zo tegen komt.
Het vermogen wordt wel niet vaak echt gebruikt nu, maar als je nu bijvoorbeeld even snel een tragere weg gebruiker voorbij wilt is het soms wel handig om toch wat extra vermogen onder de rechtervoet te hebben.
- Rolf205
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39
Re: De hedendaagse autohandel
Bijna alles... Wat dacht je van een kar trekken?
Dat is een beetje de dooddoener van de Ford Fiesta/Focus ST's; staan allemaal op 0kg trekgewicht.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: De hedendaagse autohandel
Dat zou inderdaad de enige reden zijn waarom ik een 35tfsi zou nemen ipv een 30tfsi, dat je 200kg meer mag trekken ermee.
- Baboulah
- Berichten: 1503
- Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Kadett en 105 gasten