Ruttie's idee om verloren uurtjes en vakantiedagen in te vullen - "Project"

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Ruttie's idee om verloren uurtjes en vakantiedagen in te vullen - "Project"

Bericht door Estoque » 09 aug 2022, 16:56

Oke, waar te beginnen....

Er was eens een lange, warme en sneeuwvrije winter, niet zo lang geleden toen een jongen aan het einde van z'n twintiger jaren aan het bedenken was wat hij met z'n vrije tijd moest doen. Zijn nieuw bestelde motor en tal van onderdelen liepen door een scheve boot in een kanaal hier wel ver weg vandaan vertraging op en dat zorgde voor een lege schuur en lege bouwagenda.

Wat te bouwen? Wat te kopen? Wat te prutsen? Wat is leuk? Wat is zelf te doen?

Een vrachtwagen!

Heel m'n leven ben ik al gek van Scania (ik tel 2 spreekbeurten, 1 vakantie met het gezin naar Södertalje en een MSN naam als "Scaniaboy" even als voldoende "Liefhebbers-punten": om dit standpunt te verdedigen. Dus de zoektocht gestart.

Zo zo, Rutger. Jij bedenkt in een winter gewoon dat je een vrachtwagen wilt kopen? En wat ga je er dan mee doen?
Nou, eigenlijk, precies helemaal niks. Niet het meest uitvoerbare en doordachte plan ooit, maar het is een idee! En ik ben al heel lang liefhebber, dat kan ik aantonen met bovenstaande 3 punten. Dus het is in ieder geval geen bevlieging! Zoektocht gestart!

Wat vind ik mooi?
- Scania
- 3 assige trekker, met boogie (starre, liftbare achterste as)
- V8
- Handbak
- Laag dak
- Alcoa's
- Origineel van binnen

Probleem?
Die vind de hele wereld mooi. En daar betaal je dus rustig 1,5x - 2x zo veel voor als een gewone 4x2.

En met een groot gedeelte van m'n geld in de motor die er nog niet was, de zoektocht maar op een laag pitje gezet en weer verder gaan nadenken over wat ik nu wil. Daarnaast, op het werk heb ik al een Scania V8 met handbak, alcoa's en die origineel van binnen is, dus echt 'nodig' heb ik het ook niet.

Het 'grootste' probleem aan mijn hobby auto's (ik heb nog 3 verdwaalde volvo's staan) is dat de hobbylocatie op het werk is. Ik zit tegenwoordig steeds vaker op één van de drie vestigingen van ons bedrijf en met 50km van huis dat niet heel fijn om 's avonds even door te doen. En omdat ik toch wel wat meer uren dan 40 per week op de zaak zit, hoef ik ook niet zo nodig ook m'n vrije zondag nog op het werk te besteden voor de hobby. Dus liever een hobby die ik thuis kan uitvoeren.

Motor bouwen! Ja, dat zou ik gaan doen. Maar dat zat vast in het kanaal zoals ik eerder al zei.

Dus het nieuwe 'idee/project' had nu 2 eisen.
- Betaalbaar
- Thuis uit te voeren

Op een verstrooide avond zat ik wat op youtube te loeren en toen kwam ik op een filmpje waar ze een 2takt Yamaha Banshee quad aan het restaureren waren, en dat zag er ook wel heel cool uit!

In m'n basisschooltijd verschillende quads gehad, wat een super leuke hobby was. En zo'n tweetakt herbouwen is ook wel leuk / simpel / gedachtenloos werk. Kan vrij goedkoop! en is een keer wat anders dan een 4-takt.

Nou, ik weet niet of jullie ooit de prijzen van een 350cc 2 cilinder 2 takt Banshee hebben gezien. maar mijn goede god wat vragen ze daar een geld voor. Dat werd hem ook niet.

Vervolgens kwam ik een video tegen van een vent die zelf een cross-buggy aan het bouwen was. En dat zag er wel heel interessant uit!
Op het werk heb ik toegang tot Solidworks, lasapparaten, pijpenbuigers, staal, aluminium en een lastafel. Dus vrij realistisch!

Het plan werd gemaakt, de eerste schetsen gemaakt en op zoek gegaan naar mogelijke donoren voor een motorblok / fusee's / remmerij etc. We schrijven nu medio november en toen maakte ik een zeer kostbare mis-schatting zoals aangegeven in mijn Supermotard topic (onder motoren).

Voor de mensen die het topic niet kennen, kort samengevat: Mijn oorspronkelijke budget voor de supermotard rekte ik maar liefst met 66% op onder de noemer: "Eens en nooit weer". En dus toen was het geld voor de buggy ook weer op! Terug naar de tekentafel dus!

Nou, dat ik heb ik dus letterlijk gedaan.

Ik kwam het volgende Youtube kanaal namelijk tegen:
https://www.youtube.com/watch?v=Xmlf24l ... =KJRaycing

En die beste man heeft de eerste, goed uitziende, huis-tuin-en-keuken crossbuggy gebouwd naar mijn mening, en hij verkoopt de bouwtekeningen ook nog! Een simpele 50,- dollar verder en ik had 'concrete' bouwplannen om de komende winter niet meer chagrijnig door te komen.

Eerste nadeel: alles is in de Amerikaanse Cups of freedom per square mcdonalds-eenheden. Dus de eerste avonden ben ik al bezig geweest om alles om te rekenen naar Millimeters. Materiaalsoorten aanpassen van 1,5" tube naar 40mm etc. (is toch allemaal wat anders qua leverbare diameters).

Tweede nadeel: De onderdelenlijst die hij erbij verkoopt (voor 20,- dollar) schrijft ook alles voor in inches en gebruikt veelal in de USA goed verkrijgbare donor-onderdelen, zoals de vering en fusees van een Polaris quad etc. Dat moet allemaal gewijzigd worden naar in Europa verkrijgbare onderdelen.

Om niet te verstrikken in een project dat niet van de grond komt, omdat elke zoektocht naar een geschikt onderdeel duurder en langer duurt dan vooraf geplanned, heb ik besloten om het project eerst in Solidworks vorm te geven. Zodat ik op voorhand al een heel aantal zaken kan uitzoeken / ontwerpen op een normale maatvoering en met onderdelen die hier goed verkrijgbaar zijn.

En dat is nu precies waar ik mij bevind. Ik ben op dit moment bezig met het uitwerken van de 3D tekening voor het te buigen/lassen frame, waarna ik een begin wil maken om de te gebruiken onderdelen in te tekenen / uit te werken. Want hoe vet de buggy in de youtube serie ook is, het is wel van een heel hoog "één op het oog" en "2 laspuntjes hier, lasprikje daar, etc". Het is qua routing van kabels en leidingen niet heel erg hoogstaand, en dat wil ik graag beter doen en eerst digitaal uitwerken zodat het uiteindelijke fysieke project gestaag door kan gaan.

Maar waarom open je dan nu al een topic?
Nou ik wil het graag bijhouden en 40 ogen zien meer dan mijn eigen twee. En jullie kunnen mooi helpen zoeken naar geschikte donors :P

Concrete plan is dus:
- Buggy frame 3D ontwerpen
- Randzaken als Draagarmen, motorsteunen, pedalbox, stuurinrichting etc ontwerpen
- Buizen laten laseren / buigen
- Frame lassen op het werk
- Alles meenemen naar huis en daar afbouwen in de winter
- Als die 'klaar' is weer uit elkaar halen, aflassen en frame spuiten op het werk.
- Thuis afmonteren.

Huidige stand van zaken:
Afbeelding
Afbeelding

Dit is de eerste ruwe mock-up van het frame, gemaakt met de informatie die ik gekocht heb. (je krijgt geen 3D tekening of gedetailleerd bouwboek, je moet het doen met een excel-lijst aan onderdelen (52 unieke delen) en 2 foto's van het frame waarin staat welk onderdeel waar hoort te zitten. Voor de rest is het dus allemaal heel veel uitzoekwerk.

De uiteindelijke solidworks-tekening zal dus ook gemaakt worden met alle uitsparingen en pen/slot in de buizen, zodat het als het ware in elkaar valt en het echt een bouwpakket wordt. Daar heb ik de komende weken (mijn vakantie is gister begonnen) mooi de tijd voor, dus ik verwacht de komende tijd best wat digitale updates te kunnen doen.

Doel is om november toch wel echt te kunnen beginnen met bouwen/verzamelen.

Wout309t
Berichten: 1142
Lid geworden op: 05 feb 2010, 17:52
Auto: V70 III 270PS/Passat GTE

Re: Ruttie's idee om verloren uurtjes en vakantiedagen in te vullen - "Project"

Bericht door Wout309t » 09 aug 2022, 17:48

Leuk project! Maar ik moet wel zeggen dat ik de detaillering zoals bedacht door die Amerikaan niet je van het vind.
Zijn de 3D schetsen van het model makkelijk aanpasbaar?

Online
SlowCo
Berichten: 3508
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Ruttie's idee om verloren uurtjes en vakantiedagen in te vullen - "Project"

Bericht door SlowCo » 09 aug 2022, 18:01

Gaaf plan maar heeeeel veeeeeel werk....
Succes en sterkte :tooth: :df:

Gebruikersavatar
Godspeed
Berichten: 1987
Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
Auto: Audi A3 + Peugeot 106 Rallye

Re: Ruttie's idee om verloren uurtjes en vakantiedagen in te vullen - "Project"

Bericht door Godspeed » 09 aug 2022, 19:57

Geweldige openingspost en mooie plannen, ga deze volgen! :D

Online
SlowCo
Berichten: 3508
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Ruttie's idee om verloren uurtjes en vakantiedagen in te vullen - "Project"

Bericht door SlowCo » 09 aug 2022, 20:37

Kende je de Nederlander Jornt met het YouTube-kanaal "Homemademadness" al?:

https://homemade-madness.com/cheetah-buggy/

Online
Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: Ruttie's idee om verloren uurtjes en vakantiedagen in te vullen - "Project"

Bericht door Estoque » 09 aug 2022, 20:44

Wout309t schreef: 09 aug 2022, 17:48 Leuk project! Maar ik moet wel zeggen dat ik de detaillering zoals bedacht door die Amerikaan niet je van het vind.
Zijn de 3D schetsen van het model makkelijk aanpasbaar?
Dat is het dus. Die 3D schetsen zijn niet aanpasbaar, of duidelijk.
Het enige wat je krijgt, en ik wil er geen screenshot van plaatsen, is een tekening van 3/kwart rechts achter, van het frame met daarop een globaal overzicht welke buis waar loopt. En een a4 vol met buizen, de lengtes, hoeveel buigingen en een ‘wrapper’ waarmee je de pijpen kunt notchen.

Professioneel? Nee zeker niet.
Maar wat mag je verwachten voor 70 euro. (50 + 20).

In de buigspecificaties zitten wel coordinaten, die coordinaten neem ik over in Solidworks waarna een pijp eruit rolt met de juiste buiging. Deze zet ik dan in bovenstaande tekening, waarna ik een frame krijg met de juiste geometrie. (Ik wil het frame ook wat langer maken dan de Amerikaan doet, vanwege mijn lengte van 1.92m.

Nadat ik de uiteindelijke punten heb van het frame, zet ik het geheel in Solidworks Weldments, waarna Solidworks zelf de juiste uithalen op de buis maakt. Dit bestand kan dan worden verstuurd naar de pijpenbuigers.

De redenatie erachter is dat ik nu beter een hele hoop tekenwerk kan verzetten tegen weinig kosten. En ik later, als ik doorzet (want m’n motivatie ebt wel vaker weg :P) heb ik een kloppend geheel, wat ik eventueel ook weer binnen de community van die buggies kan verkopen. Zal de beste man wellicht niet leuk vinden, maar dan had hij maar een beter product moeten leveren.

Qua uiterlijk en dimensie klopt z’n ontwerp gewoon. Dat ziet er goed uit en wil ik wel op verder bouwen.
Daarnaast is het natuurlijk leuk om weer eens in solidworks te gaan prutsen, dat heb ik al lange tijd niet meer gedaan.
SlowCo schreef: 09 aug 2022, 18:01 Gaaf plan maar heeeeel veeeeeel werk....
Succes en sterkte :tooth: :df:
Hahahaha, thanks! wat ik vorig jaar aan geld heb gespendeerd, hoop ik dit jaar met tijd te betalen. De winter is lang, maar hoeft dit keer niet zo duur te zijn (eerste schatting is tussen de 5 en 7k euro, dus dat valt wel mee).

En ik heb al even met de RDW gebeld, als het iets mee zit kan ik er zelfs nog een L7E kenteken opkrijgen. Maar dat is geen prio. Eerst het ontwerp afmaken!
SlowCo schreef: 09 aug 2022, 20:37 Kende je de Nederlander Jornt met het YouTube-kanaal "Homemademadness" al?:

https://homemade-madness.com/cheetah-buggy/
Jazeker, maar die vind ik niet mooi qua ontwerp. Zeker met die schokbrekers achter etc niet.
Wel respect wat die jonge vent allemaal kant. Toevallig laatst z’n filmpje gezien over die jetski-turbine-ding wat hij van aluminium bouwt. Respect!

Wout309t
Berichten: 1142
Lid geworden op: 05 feb 2010, 17:52
Auto: V70 III 270PS/Passat GTE

Re: Ruttie's idee om verloren uurtjes en vakantiedagen in te vullen - "Project"

Bericht door Wout309t » 09 aug 2022, 21:18

Dus wat je nu aan screenshots laat zien is wat je zelf hebt getekend? Dan ben je al een eind en als je het een beetje slim opbouwt kan je lekker spelen en finetunen.
Weldments werkt mooi. Gewoon op het gemak op je eigen manier natekenen en lekker in de verloren uurtjes perfectioneren. Gaat best goedkomen toch!

Online
Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: Ruttie's idee om verloren uurtjes en vakantiedagen in te vullen - "Project"

Bericht door Estoque » 09 aug 2022, 21:44

Inderdaad, de screenshots zijn van m’n eigen tekening.

Vooral details moeten nog aangepast worden. Zoals de horizontale buizen aan de achterzijde, die moet ik nog inkorten etc.
Maar als ik de coordinaten van de buigingen heb en de kruisingen, dan kan ik hem makkelijker in weldments zetten en alles laten notchen.

Gebruikersavatar
Thomasss
Berichten: 489
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:57
Auto: Bakfiets!
Locatie: Naast Amersfoort

Re: Ruttie's idee om verloren uurtjes en vakantiedagen in te vullen - "Project"

Bericht door Thomasss » 09 aug 2022, 22:41

Gaaf om zoiets te kunnen bouwen! Althans de voorpret is er al, nu de uitvoer nog. Waarmee gaat hij aangedreven worden?

Online
Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: Ruttie's idee om verloren uurtjes en vakantiedagen in te vullen - "Project"

Bericht door Estoque » 10 aug 2022, 11:53

Thomasss schreef: 09 aug 2022, 22:41 Gaaf om zoiets te kunnen bouwen! Althans de voorpret is er al, nu de uitvoer nog. Waarmee gaat hij aangedreven worden?
600 / 750 / 1000 / 1100 / 1200cc wegmotor. Het is maar net wat voor een geschikte donor ik kan vinden voor wèinig. Het liefst wel met injectie, gezien ik geen carburateur-fan ben. Maar van de andere kant, carburateur is een stuk minder kabelboom etc.

Het is maar net waar ik tegenaan loop. 100pk is al meer dan genoeg, maar liefst wel een dingetje wat lekker veel toeren wil schreeuwen.

Online
Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4054
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Ruttie's idee om verloren uurtjes en vakantiedagen in te vullen - "Project"

Bericht door Philipoo » 10 aug 2022, 13:21

cbr600f blok en gaan

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6126
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Ruttie's idee om verloren uurtjes en vakantiedagen in te vullen - "Project"

Bericht door EvdP » 10 aug 2022, 13:30


Online
Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: Ruttie's idee om verloren uurtjes en vakantiedagen in te vullen - "Project"

Bericht door Estoque » 10 aug 2022, 13:31


Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 5994
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Ruttie's idee om verloren uurtjes en vakantiedagen in te vullen - "Project"

Bericht door matthyssie » 10 aug 2022, 13:35

Onwijs gaaf project! Leuk om hier zelf zo aan te slag mee te kunnen.

Uit het verhaal vraag ik me echter nog wat anders af: Bij welk/wat voor bedrijf werk je? Zelf buislaseren, buigen en lassen in verschillende materialen klinkt als een leuk productiebedrijf. :mrgreen:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31029
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Ruttie's idee om verloren uurtjes en vakantiedagen in te vullen - "Project"

Bericht door JP » 10 aug 2022, 13:36

Precies wat ik dacht....
Daarnaast, op het werk heb ik al een Scania V8 met handbak, alcoa's en die origineel van binnen is, dus echt 'nodig' heb ik het ook niet.
Jammer van het V8 boogie project, maar heb je hier ook foto's van ?

Online
Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: Ruttie's idee om verloren uurtjes en vakantiedagen in te vullen - "Project"

Bericht door Estoque » 10 aug 2022, 14:00

matthyssie schreef: 10 aug 2022, 13:35 Onwijs gaaf project! Leuk om hier zelf zo aan te slag mee te kunnen.

Uit het verhaal vraag ik me echter nog wat anders af: Bij welk/wat voor bedrijf werk je? Zelf buislaseren, buigen en lassen in verschillende materialen klinkt als een leuk productiebedrijf. :mrgreen:
Ik werk bij ons eigen familiebedrijf dat inmiddels 3 vestigingen heeft in Oost-Nederland. (ik wil de naam niet uit typen ivm Google zoekresultaten).

Wij bouwen carrosserieën, aanhangers, opleggers, mesttanks, elektrische boodschappenauto's voor een online supermarkt, dolly's, container auto's, haakarm systemen, apk werkplaats, spuiterijen etc. Alles onder de noemer: "Transportoplossingen".

We hebben zelf geen buislaser hoor. Dat besteden we allemaal uit, die ontwikkelingen gaan te hard om daar zelf mensen voor op te leiden en een laser voor aan te schaffen. Wij besteden wel zoveel uit dat we dat vrij aantrekkelijk kunnen en we werken op projectbasis, dus met spoed hebben we eigenlijk nooit iets gelazerd nodig.
JP schreef: 10 aug 2022, 13:36 Precies wat ik dacht....
Daarnaast, op het werk hebben we al een Scania V8 met handbak, alcoa's en die origineel van binnen is, dus echt 'nodig' heb ik het ook niet.
Jammer van het V8 boogie project, maar heb je hier ook foto's van ?
Afbeelding

Origineel NL, 1 miljoen gelopen, King of the Road pakket, handbak, 500pk, origineel van binnen, Alcoa's en een mooie vlonder/slangenrek (zelfbouw).
Zit een dubbele koppelbok achter met extra gewicht onder het frame zodat we ook lege aanhangers kunnen vervoeren.

Komt volgende week nog een klep in de uitlaat onder en dan is die eigenlijk wel redelijk af. Dan moet hij alleen nog een keer overgespoten worden voor de mooi, de bestickering geupdate worden(mist nog een bedrijf) en dan is het genoeg geweest. Dan mag die z'n pensioen mooi bij ons volbrengen tot Euro 5's zijn uitgebannen in Oost Nederland (verder komen we bijna niet).

Overigens hebben we na deze ook nog een Daf XF en een Scania P gekocht voor het werk, maar deze is het meest 'hobby'. Uiteindelijk is het wel gewoon een werk-wagen.

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6126
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Ruttie's idee om verloren uurtjes en vakantiedagen in te vullen - "Project"

Bericht door EvdP » 10 aug 2022, 14:09

Estoque schreef: 10 aug 2022, 13:31
Deze stond al tussen m'n favorieten :P
https://www.marktplaats.nl/v/motoren/mo ... rste-model
Volgens mij krijg je niet meer PK's voor minder geld. Grootste knal voor je knaak.

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 5994
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Ruttie's idee om verloren uurtjes en vakantiedagen in te vullen - "Project"

Bericht door matthyssie » 10 aug 2022, 14:14

Estoque schreef: 10 aug 2022, 14:00
matthyssie schreef: 10 aug 2022, 13:35 Onwijs gaaf project! Leuk om hier zelf zo aan te slag mee te kunnen.

Uit het verhaal vraag ik me echter nog wat anders af: Bij welk/wat voor bedrijf werk je? Zelf buislaseren, buigen en lassen in verschillende materialen klinkt als een leuk productiebedrijf. :mrgreen:
Ik werk bij ons eigen familiebedrijf dat inmiddels 3 vestigingen heeft in Oost-Nederland. (ik wil de naam niet uit typen ivm Google zoekresultaten).

Wij bouwen carrosserieën, aanhangers, opleggers, mesttanks, elektrische boodschappenauto's voor een online supermarkt, dolly's, container auto's, haakarm systemen, apk werkplaats, spuiterijen etc. Alles onder de noemer: "Transportoplossingen".

We hebben zelf geen buislaser hoor. Dat besteden we allemaal uit, die ontwikkelingen gaan te hard om daar zelf mensen voor op te leiden en een laser voor aan te schaffen. Wij besteden wel zoveel uit dat we dat vrij aantrekkelijk kunnen en we werken op projectbasis, dus met spoed hebben we eigenlijk nooit iets gelazerd nodig.
Ah, alsnog gaaf! Om zelf te gaan laseren heb je inderdaad wel voldoende dekking nodig, zo'n ding is niet gratis zegmaar. :lol:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31029
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Ruttie's idee om verloren uurtjes en vakantiedagen in te vullen - "Project"

Bericht door JP » 10 aug 2022, 14:41

JP schreef: 10 aug 2022, 13:36 Precies wat ik dacht....
Daarnaast, op het werk hebben we al een Scania V8 met handbak, alcoa's en die origineel van binnen is, dus echt 'nodig' heb ik het ook niet.
Jammer van het V8 boogie project, maar heb je hier ook foto's van ?
Afbeelding

Origineel NL, 1 miljoen gelopen, King of the Road pakket, handbak, 500pk, origineel van binnen, Alcoa's en een mooie vlonder/slangenrek (zelfbouw).
Zit een dubbele koppelbok achter met extra gewicht onder het frame zodat we ook lege aanhangers kunnen vervoeren.

Komt volgende week nog een klep in de uitlaat onder en dan is die eigenlijk wel redelijk af. Dan moet hij alleen nog een keer overgespoten worden voor de mooi, de bestickering geupdate worden(mist nog een bedrijf) en dan is het genoeg geweest. Dan mag die z'n pensioen mooi bij ons volbrengen tot Euro 5's zijn uitgebannen in Oost Nederland (verder komen we bijna niet).

Overigens hebben we na deze ook nog een Daf XF en een Scania P gekocht voor het werk, maar deze is het meest 'hobby'. Uiteindelijk is het wel gewoon een werk-wagen.
:thumbup:
Estoque schreef: 10 aug 2022, 14:00
(...)

Wij bouwen carrosserieën, aanhangers, opleggers, mesttanks, elektrische boodschappenauto's voor een online supermarkt, dolly's, container auto's, haakarm systemen, apk werkplaats, spuiterijen etc. Alles onder de noemer: "Transportoplossingen".
Mogelijk interessant voor ons werk in de toekomst.... ;)
Wij werken nu met wat verouderd custom made materieel van Buiscar met sleuven voor een Ancra loader systeem.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Ruttie's idee om verloren uurtjes en vakantiedagen in te vullen - "Project"

Bericht door Niels » 11 aug 2022, 10:16

Gaaf project. Motorblokken genoeg maar ik zou never voor carbs gaan, wat een gezeik kun je ermee hebben. De carburateurs raken echt op leeftijd, revisie setjes zijn rommel, je zit met de stand die exact moet kloppen ivm vlotter kamers en hoogtes…pffff. Daar heb ik wel een avondje puzzelen voor over met een wiring diagram en een 🍺

Gebruikersavatar
Milka
Berichten: 1002
Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24

Re: Ruttie's idee om verloren uurtjes en vakantiedagen in te vullen - "Project"

Bericht door Milka » 13 aug 2022, 20:46

gaaf project, maar inmiddels is die boot al weer een tijdje vlot getrokken; heb je nu dan niet twee projecten?

Online
Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: Ruttie's idee om verloren uurtjes en vakantiedagen in te vullen - "Project"

Bericht door Estoque » 15 aug 2022, 22:05

Milka schreef: 13 aug 2022, 20:46 gaaf project, maar inmiddels is die boot al weer een tijdje vlot getrokken; heb je nu dan niet twee projecten?
Nee hoor.
Dat project is inmiddels in de rijdende / gebruiksfase: viewtopic.php?t=41671

Voor de rest heb ik wel nog veel meer projecten. Ik moet nog een huis kopen, heb nog 2 Volvo's die de weg op moeten en nog wel meer dingen die nog moeten. :P

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Berry1000RR en 64 gasten