schade hersteller BMW
- Bram
- Berichten: 15877
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: schade hersteller BMW
Klinkt als een productie van Elmar Staartmans.
-
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45
Re: schade hersteller BMW
Op de dyno van Mosselman heeft mijn auto 590 pk.Riceaux schreef: ↑30 aug 2022, 22:52Rijden in NL ook meerdere 700+ pk B58’s rond. En die zijn niet door Mosselman getuned. En vermogen is ook niet alles. Ding van mij draait op 470 pk en dat is al teveel voor ‘t chassis. Ik vind het leuk, omdat veel vermogen in een chassis wat er niet voor gemaakt is ontzettend vermakelijk is, maar het komt niet in de buurt van een auto die echt voor het vermogen gemaakt is.theo300pk+ schreef: ↑30 aug 2022, 20:49Wat Mosselman is voor BMW is JD Engineering voor VAG.
Denk dat Beek inmiddels ook betrouwbare tuning levert.
Heb in NL geen tuners gezien voor het zwaardere werk voor BMW.
Voor de VAG modellen heb je in BE DVX. Die maakt indrukwekkende produkten.
Voor BMW moet je over de grens.
Sowieso natuurlijk US met bigboost turbo's tot 1000 pk plus. En die auto's rijden echt.
Maar ook net over de grens Kotte Performance in DE en Pureboost en HC performance in Denmark.
Kotte heeft onlangs diverse 140's en 240's voorzien van een Garrett Gt35 en die doen allemaal 700pk of meer.
Snelste doet 100-200 in 3,8 seconden maar die heeft meer dan 900 pk.
Had ik voor de klapper al mijn oog op laten vallen.
Maar nu met het schade herstel gaat dat voorlopig weer op de lange baan.
Met het budget van schade herstel had ik anders lekker kunnen genieten van deze 700 pk plus.
Op een andere bank geeft de dyno op mijn auto 10% meer vermogen ...........; de ene dag ene dyno en volgende dag andere dyno.
Ik ken de verhalen in NL over vermeende 700 pk.
Is in werkelijkheid niet meer dan 650 pk.
Dat kan ik met een mod extra ook uit mijn blok halen. Maar dan zit de setup echt aan de max.
Met een grote Garrett begin je pas bij 700 pk.
Dan doe je makkelijk 100-200 in 5 seconden.
Maar dat kost wel wat want je hebt een echt andere grotere turbo nodig met ander uitlaatspruitstuk etc.
Dat gaan de NL 700 blokjes met een hybride turbo en wat supporting mods echt niet redden; sneller dan een kleine 6 seconden zit er niet in.
Rij nu 5 jaar met de 240 en heb heel wat dikke verhalen en filmpjes de revue zien passeren en kan inmiddels wel de broodjes aap verhalen.
-
- Berichten: 51406
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: schade hersteller BMW
Interessante draad.
Theo zat er ook een sperdiff op?
Theo zat er ook een sperdiff op?
-
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45
Re: schade hersteller BMW
Dat is een goede Eric!Eric Z schreef: ↑30 aug 2022, 20:43 Kan je op real-oem niet even kijken op welke jaren de onderdeelnummers toepasbaar zijn?
Edit, er zijn zo’n 6verschillende bumpers als ik zo maar een jaar/maand van een 240i pak.
https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=51_8671 als je doorklikt op een onderdeelnummer kan je zien of ze ook op de LCI zitten.
Bumpers met alle plastics die er bij horen zijn bij pre-LCI en LCI onveranderd.
Bedankt.
Kan ik na aan de slag.
-
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45
Re: schade hersteller BMW
Ik zit inderdaad veel te hoog in de boom voor verkoop.SlowCo schreef: ↑30 aug 2022, 21:40Z'n laatste Z3 met V8 staat ook al jaren te koop. Al verschillende keren gezakt in prijs maar raakt hem ook niet kwijt:
https://www.autotrack.nl/a/bmw-z3-benzi ... 1649108026
Realiseer me dat dat niet gaat lukken.
Dus ga ik werk maken van schade herstel.
Inmiddels enkele posten voor nieuwe onderdelen gezien die ook goedkoper hersteld kunnen worden.
Hoop van de 17k ergens tussen de 10-12k te komen.
Dat vind ik acceptabel en dan is de auto noch economische nog technisch afgeschreven.
-
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45
Re: schade hersteller BMW
De essentie van mijn vermogens upgrade is een hybride Pure800 turbo in het zelfde compressor en turbine huis met een grotere Dorch stage 1 brandstof pomp. Daarnaast diverse ondersteunende rechttoe rechtaan mods als een Hack catless downpipe en een CSF chargecooler met meer capaciteit, Aral 102 Ron en aangepaste motorkoeling. Onderstel is ook aangepast Ohlins R&T met nog enkele kleine verdere aanpassingen, de beste Endless remblokken, lightweight accu, OZ Ultra Leggera 18 inch en een BMW LSD.
Daarnaast talloze dyno sessies voor fine tuning op de dyno bij Mosselman. Ondanks mijn herhaald aandringen om meer heeft Mosselman gewoon diens veilige marge aangehouden. Zit misschien nog een laatste 20 pk in maar daarmee zou ik niet bij 35 graden op Ring en DE Autobahn de motor maximaal hebben kunnen belasten. Motor heeft nimmer een krimp gegeven.
Voor de rest nog kleine dingen.
Eigenlijk niets wereldschokkends imo.
- Kasteel
- Berichten: 5284
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: schade hersteller BMW
Vreemde formulering voor: “Riceaux, je hebt gelijk”theo300pk+ schreef: ↑31 aug 2022, 13:10Op de dyno van Mosselman heeft mijn auto 590 pk.Riceaux schreef: ↑30 aug 2022, 22:52Rijden in NL ook meerdere 700+ pk B58’s rond. En die zijn niet door Mosselman getuned. En vermogen is ook niet alles. Ding van mij draait op 470 pk en dat is al teveel voor ‘t chassis. Ik vind het leuk, omdat veel vermogen in een chassis wat er niet voor gemaakt is ontzettend vermakelijk is, maar het komt niet in de buurt van een auto die echt voor het vermogen gemaakt is.theo300pk+ schreef: ↑30 aug 2022, 20:49
Wat Mosselman is voor BMW is JD Engineering voor VAG.
Denk dat Beek inmiddels ook betrouwbare tuning levert.
Heb in NL geen tuners gezien voor het zwaardere werk voor BMW.
Voor de VAG modellen heb je in BE DVX. Die maakt indrukwekkende produkten.
Voor BMW moet je over de grens.
Sowieso natuurlijk US met bigboost turbo's tot 1000 pk plus. En die auto's rijden echt.
Maar ook net over de grens Kotte Performance in DE en Pureboost en HC performance in Denmark.
Kotte heeft onlangs diverse 140's en 240's voorzien van een Garrett Gt35 en die doen allemaal 700pk of meer.
Snelste doet 100-200 in 3,8 seconden maar die heeft meer dan 900 pk.
Had ik voor de klapper al mijn oog op laten vallen.
Maar nu met het schade herstel gaat dat voorlopig weer op de lange baan.
Met het budget van schade herstel had ik anders lekker kunnen genieten van deze 700 pk plus.
Op een andere bank geeft de dyno op mijn auto 10% meer vermogen ...........; de ene dag ene dyno en volgende dag andere dyno.
Ik ken de verhalen in NL over vermeende 700 pk.
Is in werkelijkheid niet meer dan 650 pk.
Dat kan ik met een mod extra ook uit mijn blok halen. Maar dan zit de setup echt aan de max.
Met een grote Garrett begin je pas bij 700 pk.
Dan doe je makkelijk 100-200 in 5 seconden.
Maar dat kost wel wat want je hebt een echt andere grotere turbo nodig met ander uitlaatspruitstuk etc.
- Kasteel
- Berichten: 5284
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: schade hersteller BMW
Dit triggert mij dus weer, waarom ga je er vanuit dat jij met die 10 minuten laptop research het beste blok hebt?
Beste blok, beste tuner, beste compromis, beste accu etc .
Ik ben best tevreden over Endless overigens, dat staat hier los van
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: schade hersteller BMW
Het ding heeft al meer als voldoende porrie voor op de ring Theo! (understatement!)
Als je sneller wil eerst het gaspedaal zijn volledige slag goed lineair laten gebruiken.
Maar first things first, de auto fiksen!
En ondertussen wellicht oefenen. (aanpassing aangezien je zelf toch een automaat hebt )
https://www.coolblue.nl/product/615041/ ... ne-pc.html
Als je sneller wil eerst het gaspedaal zijn volledige slag goed lineair laten gebruiken.
Maar first things first, de auto fiksen!
En ondertussen wellicht oefenen. (aanpassing aangezien je zelf toch een automaat hebt )
https://www.coolblue.nl/product/615041/ ... ne-pc.html
-
- Berichten: 51406
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: schade hersteller BMW
Welk type/soort?theo300pk+ schreef: ↑31 aug 2022, 13:52De essentie van mijn vermogens upgrade is een hybride Pure800 turbo in het zelfde compressor en turbine huis met een grotere Dorch stage 1 brandstof pomp. Daarnaast diverse ondersteunende rechttoe rechtaan mods als een Hack catless downpipe en een CSF chargecooler met meer capaciteit, Aral 102 Ron en aangepaste motorkoeling. Onderstel is ook aangepast Ohlins R&T met nog enkele kleine verdere aanpassingen, de beste Endless remblokken, lightweight accu, OZ Ultra Leggera 18 inch en een BMW LSD.
Daarnaast talloze dyno sessies voor fine tuning op de dyno bij Mosselman. Ondanks mijn herhaald aandringen om meer heeft Mosselman gewoon diens veilige marge aangehouden. Zit misschien nog een laatste 20 pk in maar daarmee zou ik niet bij 35 graden op Ring en DE Autobahn de motor maximaal hebben kunnen belasten. Motor heeft nimmer een krimp gegeven.
Voor de rest nog kleine dingen.
Eigenlijk niets wereldschokkends imo.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: schade hersteller BMW
Origineel bmw
-
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45
Re: schade hersteller BMW
Ik heb je denk ik verwisseld met Booh hier op het forum. Hij heeft ook een GTR en nog meer vermogen als die van jou.tomgtr schreef: ↑30 aug 2022, 20:48Mijn GTR was maar 600 pk ruim en is al een jaar of 7-8 weg denk ik.theo300pk+ schreef: ↑30 aug 2022, 20:14Als jij je GTR zou verkopen zou ik veel interesse hebben omdat jij al het werk hebt gedaan. Natuurlijk verdienen al die werkzaamheden wel een kritisch onderzoek.tomgtr schreef: ↑30 aug 2022, 12:21 Maar stel je verkoopt hem en start van 0. Zou je dan liever een getunede versie kopen of standaard en zelf aan de slag? Het blijft moeilijk geval een getunede auto kopen, deels omdat je gewoon niet weet hoe goed de componenten zijn, hoe ze passen bij jouw smaak en hoe erg de auto op z’n donder heeft gehad. Maar het is ook het process van tunen wat deel van charme is voor veel mensen? Jezelf inc. Heb ik het idee?
Dat zegt wel genoeg denk ik.
Helaas zal dat ook wel buiten mijn financiele reikwijdte liggen.
-
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45
Re: schade hersteller BMW
Jan Terwolde schreef: ↑31 aug 2022, 14:07 Het ding heeft al meer als voldoende porrie voor op de ring Theo! (understatement!)
Als je sneller wil eerst het gaspedaal zijn volledige slag goed lineair laten gebruiken.
Maar first things first, de auto fiksen!
En ondertussen wellicht oefenen. (aanpassing aangezien je zelf toch een automaat hebt )
https://www.coolblue.nl/product/615041/ ... ne-pc.html
[/quot
Is inderdaad een goed advies.
Is helaas nu te laat.
Rij voortaan wel met jou mee. Lijkt me minder riskant dan weer zelf.
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: schade hersteller BMW
Dit is 1 van de Nederlandse die ik bedoel. Turbosystems stage 2+ turbo.theo300pk+ schreef: ↑31 aug 2022, 13:10Op de dyno van Mosselman heeft mijn auto 590 pk.Riceaux schreef: ↑30 aug 2022, 22:52Rijden in NL ook meerdere 700+ pk B58’s rond. En die zijn niet door Mosselman getuned. En vermogen is ook niet alles. Ding van mij draait op 470 pk en dat is al teveel voor ‘t chassis. Ik vind het leuk, omdat veel vermogen in een chassis wat er niet voor gemaakt is ontzettend vermakelijk is, maar het komt niet in de buurt van een auto die echt voor het vermogen gemaakt is.theo300pk+ schreef: ↑30 aug 2022, 20:49
Wat Mosselman is voor BMW is JD Engineering voor VAG.
Denk dat Beek inmiddels ook betrouwbare tuning levert.
Heb in NL geen tuners gezien voor het zwaardere werk voor BMW.
Voor de VAG modellen heb je in BE DVX. Die maakt indrukwekkende produkten.
Voor BMW moet je over de grens.
Sowieso natuurlijk US met bigboost turbo's tot 1000 pk plus. En die auto's rijden echt.
Maar ook net over de grens Kotte Performance in DE en Pureboost en HC performance in Denmark.
Kotte heeft onlangs diverse 140's en 240's voorzien van een Garrett Gt35 en die doen allemaal 700pk of meer.
Snelste doet 100-200 in 3,8 seconden maar die heeft meer dan 900 pk.
Had ik voor de klapper al mijn oog op laten vallen.
Maar nu met het schade herstel gaat dat voorlopig weer op de lange baan.
Met het budget van schade herstel had ik anders lekker kunnen genieten van deze 700 pk plus.
Op een andere bank geeft de dyno op mijn auto 10% meer vermogen ...........; de ene dag ene dyno en volgende dag andere dyno.
Ik ken de verhalen in NL over vermeende 700 pk.
Is in werkelijkheid niet meer dan 650 pk.
Dat kan ik met een mod extra ook uit mijn blok halen. Maar dan zit de setup echt aan de max.
Met een grote Garrett begin je pas bij 700 pk.
Dan doe je makkelijk 100-200 in 5 seconden.
Maar dat kost wel wat want je hebt een echt andere grotere turbo nodig met ander uitlaatspruitstuk etc.
Dat gaan de NL 700 blokjes met een hybride turbo en wat supporting mods echt niet redden; sneller dan een kleine 6 seconden zit er niet in.
Rij nu 5 jaar met de 240 en heb heel wat dikke verhalen en filmpjes de revue zien passeren en kan inmiddels wel de broodjes aap verhalen.
750pk (650whp)
1040nm (870wnm)
0-100 - 2.47sec
100-200 - 5.53 sec
1/4mile - 10.03
En ja dyno is van Pure, maar daar is ie niet gemapped.
- Bijlagen
-
- 56D97EAC-6C5D-4489-AB86-C260FB01242D.png (816.59 KiB) 8145 keer bekeken
-
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45
Re: schade hersteller BMW
Dit is 1 van de Nederlandse die ik bedoel. Turbosystems stage 2+ turbo.
750pk (650whp)
1040nm (870wnm)
0-100 - 2.47sec
100-200 - 5.53 sec
1/4mile - 10.03
En ja dyno is van Pure, maar daar is ie niet gemapped.
[/quote]
Dat is idd een heel potente motor.
Zal geen 750 pk eerder ca. 700 pk zijn.
Heeft wel alle registers open getrokken denk ik. WMI e/o E85 ??
Wat is kan zien is de Turbosystems ook een hybride.
Auto brengt vermogen bizar goed op de weg; 0-200 in 2,47 seconden. Heb ze niet sneller gezien.
Ook boven de 100 gaat de auto als een dolle door ..........
In NL geen auto die sneller is denk ik.
Hou even geen rekening met getunde M2/3/4, want die draaien met een vinger in de neus 750 pk en meer.
Is AWD ?
Heb je een link?
750pk (650whp)
1040nm (870wnm)
0-100 - 2.47sec
100-200 - 5.53 sec
1/4mile - 10.03
En ja dyno is van Pure, maar daar is ie niet gemapped.
[/quote]
Dat is idd een heel potente motor.
Zal geen 750 pk eerder ca. 700 pk zijn.
Heeft wel alle registers open getrokken denk ik. WMI e/o E85 ??
Wat is kan zien is de Turbosystems ook een hybride.
Auto brengt vermogen bizar goed op de weg; 0-200 in 2,47 seconden. Heb ze niet sneller gezien.
Ook boven de 100 gaat de auto als een dolle door ..........
In NL geen auto die sneller is denk ik.
Hou even geen rekening met getunde M2/3/4, want die draaien met een vinger in de neus 750 pk en meer.
Is AWD ?
Heb je een link?
-
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45
Re: schade hersteller BMW
Is een Drexler. Met beperkt sper uit mijn hoofd sprekend. Maar voor mij voldoende.Robin schreef: ↑31 aug 2022, 15:57Welk type/soort?theo300pk+ schreef: ↑31 aug 2022, 13:52De essentie van mijn vermogens upgrade is een hybride Pure800 turbo in het zelfde compressor en turbine huis met een grotere Dorch stage 1 brandstof pomp. Daarnaast diverse ondersteunende rechttoe rechtaan mods als een Hack catless downpipe en een CSF chargecooler met meer capaciteit, Aral 102 Ron en aangepaste motorkoeling. Onderstel is ook aangepast Ohlins R&T met nog enkele kleine verdere aanpassingen, de beste Endless remblokken, lightweight accu, OZ Ultra Leggera 18 inch en een BMW LSD.
Daarnaast talloze dyno sessies voor fine tuning op de dyno bij Mosselman. Ondanks mijn herhaald aandringen om meer heeft Mosselman gewoon diens veilige marge aangehouden. Zit misschien nog een laatste 20 pk in maar daarmee zou ik niet bij 35 graden op Ring en DE Autobahn de motor maximaal hebben kunnen belasten. Motor heeft nimmer een krimp gegeven.
Voor de rest nog kleine dingen.
Eigenlijk niets wereldschokkends imo.
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 05 jan 2022, 14:19
- Auto: Volkswagen Golf
Re: schade hersteller BMW
0-200 in 2,47 seconden is inderdaad erg snel, wellicht zelfs sneller dan een Formule 1 auto.theo300pk+ schreef: ↑01 sep 2022, 17:43 Dit is 1 van de Nederlandse die ik bedoel. Turbosystems stage 2+ turbo.
Auto brengt vermogen bizar goed op de weg; 0-200 in 2,47 seconden. Heb ze niet sneller gezien.
- Booooh
- Berichten: 3427
- Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
- Locatie: https://dbf.nl
Re: schade hersteller BMW
Ja dat gaat hem niet worden, maar 0-200 in precies 8 seconden is ook nog erg snel hoor
- Kasteel
- Berichten: 5284
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: schade hersteller BMW
Niet veel aandrijfverlies voor een 4wdtheo300pk+ schreef: ↑01 sep 2022, 17:43
Dat is idd een heel potente motor.
Zal geen 750 pk eerder ca. 700 pk zijn.
- jessedehaan
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 18 jan 2020, 19:37
- Auto: BMW E46 318i M43
Re: schade hersteller BMW
Zo Theo wat ongelooflijk zuur zeg, dat je met zo'n misser je naar smaak opgebouwde wagen plots in de kreukels zit. Ik hoop dat je hem voor een leuk bedrag kunt herstellen en er voor roadtrips of trackday nog lekker lang van kunt genieten.
-
OnlineMartijnGizmo
- Berichten: 12751
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Re: schade hersteller BMW
Hoe is het nu Theo?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Edwin de Haas, Enzo, Stefan, Zed240 en 54 gasten