schade hersteller BMW

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
theo300pk+
Berichten: 465
Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45

schade hersteller BMW

Bericht door theo300pk+ » 07 aug 2022, 23:47

Waar ik jarenlang bang voor was is zaterdag gebeurd.
In opperste beste stemming zaterdag naar de Ring. Auto laatste puntjes op de i gezet en voldeed 100%.
Wilde nog voor in te checken bij het hotel nog even een eerste rondje voor het sluiten van de Ring.
Had thuis na een jaar de semi's niet te hebben gebruikt toch de moeite genomen deze te monteren. Dus op volle oorlogssterkte.
Onder de slagboom door en daarna vol op het gas. Voordat ik de baan op ging had ik er voor gekozen de bandenspanning op 2,5 straat gebruik te laten en het afstellen van de juiste bandenspanning uit te stellen naar de volgende morgen met hele dag rijden.
Omdat ik dus op de semi's reed dacht ik nog even langer op het gas te blijven alvorens te liften voor de eerste serie bochten aan het einde van het rechte stuk. Trok nog even door naar boven de 220 alvorens van het gas te gaan en in te sturen.
Tot mijn verrassing deden de slicks het nog slechter dan de straatbanden waar ik meestentijds op de Ring reed.
Achteraf geen wonder want semi's waren koud en veel te hard.
Enfin, toen ik merkte dat de gewenste stuur reactie uit bleef ging ik vol op de rem, maar ging natuurlijk veel te hard rechtdoor gaan en schoof over de curbs in de tweede bocht links eerst tegen de bandenstapel en daarna langs de vangrail. (als de vangrail een halve meter meer naar links had gestaan was er niets gebeurd)
Merkte dat ik met die snelheid echt niets kon doen en dat alles zo meedogeloos hard en onvermijdbaar gebeurde. Dus ik wist wat er er ging komen, wat een bijzonder onprettig gevoel is omdat je niets kan doen.
Omdat ik uiteindelijk meer in de lengte richting tegen de vangrail knalde werd de klap enigszins verzacht. Oke ik stootte mijn hoofd onzacht tegen de linker zijruit maar dat was het en de airbags waren niet afgegaan. Dus de impact was door de rem- en slipweg en het glijden langs de rail cruciaal afgenomen.
De ravage aan de auto toen ik uitstapte was er niet minder om. De linkerkant voor zag er uit alsof iemand met een blikopener bezig was geweest. Idem de zijkant van de auto waar de gaten in het plaatwerk zaten en helemaal van voor tot achterwiel ingedrukt en open geschraapt. De achterwielen stonden elk niet meer hetzelfde in hun wielkasten en de veerpoten voor stonden naar achter en de motorkap wa half open en geblokkeerd in de voetgangers beschermings stand.
Gek genoeg kon ik gewoon de motor starten.
Met Daniel Lenz van het abschlepbetrieb gesproken over de schade. Was aanvankelijk twijfel of chassis krom was en auto dus total loss, maar bij nadere inspectie onder de auto was chassis nog kaarsrecht. Wel de spoorstangen achter verbogen, maar die zijn eenvoudig te vervangen.
Dus in zoverre opluchting maar dat het duur zo worden bleef wel overeind.
Blijkt Daniel ook een Diplom auto mechaniker te zijn plus nog 8 andere auto opleidings titels. Hij bood me zelfs nog aan mijn auto herstellen, maar dat zou niet meer voor de winter kunnen .......... maar wel goedkoper dan in NL.
Hij nam me nog mee naar achter waar een soort van auto kerkhof was en waarvan enkelen toch weer tot leven gewekt dienden de worden.
In de werkplaats zag ik nog meer slachtoffers van de Ring, waaronder BMW M2, Mercedes en nieuwe Porsche 911. Ook met nog zwaardere schade dan bij mijn auto. Moet zeggen Porsche herstel was klaar en zag er weer uit als nieuw.
Woensdag afgesproken te bellen om zijn offerte te horen. Kan ik rustig over nadenken en naast die uit NL leggen.
Enfin, sla nu rest over, maar lang verhaal kort. Ik thuis en auto thuis in garage.
Auto is niet meer rijdbaar. Maar wil graag schade rapport van schade herstellers van BMW uiteraard, maar ook van Gijsbertsen, Procar, Offenga ea. Auto moet daar eigenlijk op de brug, maar dat gaat niet lukken. En met oplegger schade herstellers langs te rijden gaat me te ver.
Hoe doe ik dat en hoor graag adviezen en aanbevelingen en goede ervaringen. Kan me niet schelen of het nieuwe of gebruikte onderdelen zijn gaat me alleen om de prijs en natuurlijk goed werk.
Dan kan ik op basis daarvan kijken wat ik ga doen. Laten maken of zo laten en verkopen wrak of onderdelen, want > 90% auto is nog goed.
Sowieso aan rechterzijde. Ook upgraded chargecooler, hybride turbo setup en vele vele andere zaken.
De ANWB en verzekeraar doen niets heb ik na een zaterdag avond eindeloos en tevergeefs bellen ondervonden. ANWB kon ik bereiken en verzekeraar niet. Maar uitkomst was eigenlijk al van te voren bekend, zo werd ook door ervarings deskundige Daniel Lenz bevestigd.
Inmiddels abschlepkosten en abfahrkosten naar NL gehad beiden door fa. Lenz uitgevoerd. En uiteraard peperduur.
Maar de grootste kosten moeten nog komen.
Schattingen lopen toch op tot 20K of meer. Wordt een lastige beslissing op een auto met een waarde van 30-40K.
Al met al zou ik het ontzettend jammer vinden als ik afscheid zou moeten nemen van mjin auto die na jaren van aanpassingen en fijnslijperij eigenlijk nu helemaal perfect voor me was. :?

Theo

theo300pk+
Berichten: 465
Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45

Re: schade hersteller BMW

Bericht door theo300pk+ » 07 aug 2022, 23:56

NB.
Het vermelden waard is de morele steun en aanbod om concreet te helpen van Jan Terwolde hier op DF.
Nadat ik hem de eerste foto's had geappt, kreeg ik meteen reactie van hem van het strand van Den Haag waar hij met Kim en kids in de zon vertoefde. Bood mij aan om mijn auto bij hem tijdelijk te stallen en vandaar uit transport NL te regelen. Daarvoor kwam hij meteen met twee partijen op de proppen waarvan eentje al meteen mij transport kon aanbieden, echter wel pas later in de loop van de week.
Daar heb ik voor bedankt omdat ik anders met de trein naar huis moest en dat kost ook niet niks. En dan naderhand nog eens de auto op afstand. Jan bood mij zelfs aan om zijn vrouw te vragen mij dezelfde (zaterdag)avond in Adenau op te halen. Daar heb ik hem gelukkig snel van af kunnen praten. Ten eerste zou het te zot voor woorden zijn als Jan zijn vakantie hiervoor zou onderbreken en zijn gezin zou achterl laten.
En ten tweede zou het nachtwerk worden, denk aan 4 uur in de ochtend thuis. Ook nadien met Jan goed kunnen reflecteren over het schade herstel en het dilemma wat te doen.
Top. Hartstikke bedankt Jan! Ik hoop dat je met je familie ondanks mijn onderbrekingen toch een fijn weekend hebt gehad. :thumbup:

Theo

TLRS
Berichten: 2915
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: schade hersteller BMW

Bericht door TLRS » 08 aug 2022, 00:10

K*dtzooi Theo :ziek: succes ermee..

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26696
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: schade hersteller BMW

Bericht door Martijn_bmw » 08 aug 2022, 03:08

Balen Theo, echt klote voor je :(

Wout309t
Berichten: 1146
Lid geworden op: 05 feb 2010, 17:52
Auto: V70 III 270PS/Passat GTE

Re: schade hersteller BMW

Bericht door Wout309t » 08 aug 2022, 07:44

Wat een nachtmerrie. Lastige afweging nu, 20K schade is niet niks.
Misschien toch in onderdelen verkopen en upgrade parts swappen op een verse? Ik weet niet of ik persoonlijk met een 'opgelapt' exemplaar weer net zo happy zou zijn namelijk.
Sterkte!

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31202
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: schade hersteller BMW

Bericht door JP » 08 aug 2022, 08:14

Balen Theo :( hopelijk dat die nog en snel opgebouwd kan worden….

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9349
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: schade hersteller BMW

Bericht door Bert ///M3 » 08 aug 2022, 09:03

Vervelend, sterkte met de afhandeling :(

Het is een lastig verhaal.

Met schade verkopen en onderdelen swappen op een nieuwe. Je krijgt geheid een heel laag bedrag voor de auto en moet zelf duur aan een nieuwe. Kan wel goedkoper zijn als oplappen. En ook vooral veel sneller omdat je meteen rijden kan, en onderdelen over kan zetten in je eigen tempo.

Had deze auto niet ook Ohlins schokbrekers enz? Best kans namelijk dat die krom zijn aan de kant van impact aangezien je zegt dat de voorwielen ook anders staan. Maw kijken of dat zo over te zetten is of dat die vernieuwd moeten enz. Kan behoorlijk uitmaken voor de rekening.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26696
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: schade hersteller BMW

Bericht door Martijn_bmw » 08 aug 2022, 09:30

Overigens nog voor je vraag mbt tot offertes.
De meeste schadeherstelbedrijven willen een kras op de bumper al niet op afstand voorzien van een bindende offerte…
Laat staan een schade als deze, als je een offerte wil voor herstel zal de auto fysiek naar het bedrijf moeten. Alleen dan kunnen ze zelf bepalen wat er allemaal stuk is, hoe het vervangen moet worden en wat de kosten zullen zijn.

Maar 20k schade op een (m235i toch?) klinkt voor mij als een gevalletje economisch TL, wrak verkopen zonder upgrade onderdelen en die delen op een ander gebruikte auto schroeven klinkt als de “goedkopere” optie naar mijn mening.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2853
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: schade hersteller BMW

Bericht door Jan Terwolde » 08 aug 2022, 09:51

theo300pk+ schreef: 07 aug 2022, 23:56 NB.
Het vermelden waard is de morele steun en aanbod om concreet te helpen van Jan Terwolde hier op DF.
Nadat ik hem de eerste foto's had geappt, kreeg ik meteen reactie van hem van het strand van Den Haag waar hij met Kim en kids in de zon vertoefde. Bood mij aan om mijn auto bij hem tijdelijk te stallen en vandaar uit transport NL te regelen. Daarvoor kwam hij meteen met twee partijen op de proppen waarvan eentje al meteen mij transport kon aanbieden, echter wel pas later in de loop van de week.
Daar heb ik voor bedankt omdat ik anders met de trein naar huis moest en dat kost ook niet niks. En dan naderhand nog eens de auto op afstand. Jan bood mij zelfs aan om zijn vrouw te vragen mij dezelfde (zaterdag)avond in Adenau op te halen. Daar heb ik hem gelukkig snel van af kunnen praten. Ten eerste zou het te zot voor woorden zijn als Jan zijn vakantie hiervoor zou onderbreken en zijn gezin zou achterl laten.
En ten tweede zou het nachtwerk worden, denk aan 4 uur in de ochtend thuis. Ook nadien met Jan goed kunnen reflecteren over het schade herstel en het dilemma wat te doen.
Top. Hartstikke bedankt Jan! Ik hoop dat je met je familie ondanks mijn onderbrekingen toch een fijn weekend hebt gehad. :thumbup:

Theo
Dankje Theo! Net het weekend dat ik niet naar de ring ging anders was helpen wat makkelijker geweest.
Wel echt balen je schade zeg. Ikzelf zou ook beginnen met kijken wat je voor de rest kan krijgen en idd schattingen van de kosten.
Dan kun je fatsoenlijk een beeld krijgen wat de beste optie is.

Volgens mij moet je vooral weten wie of wat je kunt contacten voor het opkopen van de rest en goede schadebedrijven die ook een schatting willen geven. Welke regio staat de auto nu?

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26696
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: schade hersteller BMW

Bericht door Martijn_bmw » 08 aug 2022, 09:55

https://www.schadeautos.nl/nl/info/i/23

Ik zou deze eens mailen, kijken of je via hun platform kan aanbieden.
Ik zie veel (voor mij) bekende namen.
Wij verkopen in de lease ook behoorlijke aantallen economisch TL auto’s aan zulke opkopers.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: schade hersteller BMW

Bericht door Riceaux » 08 aug 2022, 10:03

Ontzettend balen Theo! Is toch iets waarvan je hoopt dat ‘t nooit gebeurt! Sterkte en succes met de afhandeling!

Gebruikersavatar
Vanreijmersdal
Berichten: 849
Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22

Re: schade hersteller BMW

Bericht door Vanreijmersdal » 08 aug 2022, 10:40

ai dat is balen, sterkte met de afhandeling.

Crookie
Berichten: 4296
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: schade hersteller BMW

Bericht door Crookie » 08 aug 2022, 11:29

Zuur van je schade en bijbehorend gedoe…

https://autoschadevanduin.nl/ Heb ik meermaals voorbij zien komen en doen veel Bmw. Ziet er keurig uit.

Idd wat martijn zegt: Auto als TL verkopen via schade netwerk en opnieuw beginnen?

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7024
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: schade hersteller BMW

Bericht door Fabian » 08 aug 2022, 11:31

Klote :(

Een dergelijke schade zal niet op afstand getaxeerd worden voor herstel. Onmogelijk te zeggen wat de herstelkosten zullen zijn zonder dieper te kunnen kijken.

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4099
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: schade hersteller BMW

Bericht door Philipoo » 08 aug 2022, 11:34

Shit zeg, grote nachtmerrie om te crashen op de ring..

Wat Fabian hierboven zegt klopt inderdaad, zonder de basis eraf te halen kan je helaas echt niet zien hoe erg het is. Ik zou de auto bij een gerenomeerde hersteller neerzetten en hem laten kijken hoe en wat. Dan kan je vervolgens altijd nog kijken of je bijvoorbeeld carrosserie delen tweedehands koopt oid. Sterkte!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: schade hersteller BMW

Bericht door Arthur » 08 aug 2022, 12:12

Balen, Theo. Ik zou afscheid nemen van de auto, zonder de upgrades, ook al doet dat veel pijn. Lijkt me de makkelijkste en snelste oplossing.

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3280
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: schade hersteller BMW

Bericht door Martijn M » 08 aug 2022, 12:17

Als je de ruimt en tijd hebt zoveel mogelijk strippen en los verkopen, als je geen tijd en ruimte hebt zou ik er meteen afscheid van proberen te nemen.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: schade hersteller BMW

Bericht door Shakes » 08 aug 2022, 13:36

Wat zuur Theo.

Ik zou de offerte even afwachten. Kun je alles even laten bezinken. Misschien wel even goed.

theo300pk+
Berichten: 465
Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45

Re: schade hersteller BMW

Bericht door theo300pk+ » 08 aug 2022, 13:51

Dankje Theo! Net het weekend dat ik niet naar de ring ging anders was helpen wat makkelijker geweest.
Wel echt balen je schade zeg. Ikzelf zou ook beginnen met kijken wat je voor de rest kan krijgen en idd schattingen van de kosten.
Dan kun je fatsoenlijk een beeld krijgen wat de beste optie is.

Volgens mij moet je vooral weten wie of wat je kunt contacten voor het opkopen van de rest en goede schadebedrijven die ook een schatting willen geven. Welke regio staat de auto nu?
[/quote]

Het mag gewoon niet onvermeld blijven hoe actief je me hebt geholpen met je moral support en concrete adviezen.
Auto staat nu in mijn garagebox in het midden van het land.

theo300pk+
Berichten: 465
Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45

Re: schade hersteller BMW

Bericht door theo300pk+ » 08 aug 2022, 14:14

Dank voor alle bijval en steun betuigingen.
Medelijden verdien ik niet. Want ik ben gewoon slachtoffer van mijn eigen acties met mijn volle verstand. Als er een one-liner van toepassing is in mijn situatie is dat het niet de vraag is of je een klapper zal maken op de Ring, maar wanneer ........... :wink:
Bovendien zijn er - ook hier in topics op DF - situaties waarbij de gezondheid van mensen in het geding is. En waar het soms kwestie van leven of dood is. Of andere menselijke drama's.
En mijn gezondheid heeft er niets aan overgehouden en ben nog recht van lijf en leden. Dus mag echt helemaal niet klagen.
Ik ben me bewust van de beperkingen om een volledig schade onderzoek te doen als deze in of bij mijn garage moet plaats vinden.
Echter als de schade hersteller de moeite kan nemen ter plekke bij de auto deze van buiten, van binnen, onder de motorkap en met krik van onder te zien, dan kan er wellicht een eerste - weliswaar grovere - vrijblijvende schatting van de schade gemaakt kunnen worden. En dan gaat het niet om een paar k euro meer of minder. Voor mij is het al voldoende als een eerste indicatie 15 -20 k of 25-30 k oplevert, dan kan wel beoordelen of verder onderzoek op de brug bij de hersteller nog wel zin heeft.
Want wil auto graag behouden, maar niet tegen elke prijs.
De optie de auto niet te laten herstellen zitten ook natuurlijk haken en ogen aan.
Op een platform voor schade auto's heb ik inmiddels gezien dat de opbrengst voor wrakken in de regel echt teleurstellend is en dat ik op voorhand veel verlies moet nemen.
Omdat ik persoonlijk slechts gewapend ben met twee linkerhanden en een waterpomptang van de Gamma, moet ik het ontmantelen van de auto voor de onderdelen uit besteden en eerst daarvoor kosten maken. En van de 50 onderdelen worden er misschien 25 voor een waarschijnlijk ook niet al te denderende prijs verkocht ..........
Er is ieg een ding zeker en dat het Schluss is mit Ring fahrten.
Ik merk dat in de loop van de jaren en vooral dit seizoen mijn snelheden op rechte stukken en bochten flink omhoog gaan. Ook met aan remmen en op het gas wordt flink van de marge afgeknibbeld.
Nu ben ik er nog genadig van afgekomen. Een volgende keer met nog hogere snelheden zal dat mogelijk niet meer zo zijn.
Het is goed zo en het is fijn geweest, dat ik dit voorrecht hier in alleen zo nabij in DE heb mogen proeven. Op een of andere manier zal dat in de toekomst anders worden. En ik ben ook blij voor mijn zoon, die dit DF ook heeft meegemaakt, voordat hij later in de maatschappij het moet doen met EV en steeds meer ver- en geboden. DF zal flink onder druk komen te staan.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26696
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: schade hersteller BMW

Bericht door Martijn_bmw » 08 aug 2022, 14:23

Als ik zo het tweede deel hoor van je post, wat ik goed kan begrijpen… dan zou ik helemaal zeggen, spullen verkopen niet meer achterom kijken en genieten van de mooie herinneringen. Koop een goede daily terug en sluit een tijdperk af ;) als je immers niet meer de auto gaat gebruiken waar je hem voor gebouwd hebt, waarom dan nog wel tegen zeer hoge kosten weer oplappen.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9349
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: schade hersteller BMW

Bericht door Bert ///M3 » 08 aug 2022, 14:28

In onderdelen verkopen word je ook echt niet vrolijk van. Je hebt een paar onderdelen die zo weg zijn en verder krijg je voor elk ander deel 500 mailtjes met een bod van 10% van de vraagprijs. En daarna gooi je alsnog de helft weg.

1 ding wel bij verkoop als schadeauto is dat er sowieso weinig te koop staan en die motor/bak + aanbouw an sich nog wel wat op zal leveren.

Als je repareren gaat heb je ook kans dat je het altijd blijft zien en sowieso krijg je een schade reparatie en dat doet de restwaarde weinig goed.

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4099
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: schade hersteller BMW

Bericht door Philipoo » 08 aug 2022, 14:45

Als je chassis recht is valt 't allemaal best mee. 2 serie onderdelen zijn universeel, deurtje en schermpje kan je zo van marktplaats halen! Ik zou 'm lekker laten fixen, je geld tellen en dan bedenken wat je doet. Je kan 'm altijd een rotschop geven of genieten dat die er nog is! Schaderapport hoeft niet (je kan dit best een beetje slim doen).. Waar ergens in NL woon je?

theo300pk+
Berichten: 465
Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45

Re: schade hersteller BMW

Bericht door theo300pk+ » 08 aug 2022, 18:55

Het is me duidelijk dat er geen sprake van een beste oplossing, maar van een minst nadelige.

Argument om te investeren in herstel van de auto is voor mij alleen het feit dat specifiek mijn aangepaste auto mij alles biedt wat ik wil en mij tot op heden het meeste plezier van al mijn auto's heeft gegeven. Ook de nieuwere en wellicht ook betere modellen kunnen mij niet zo veel bekoren als de huidige, in mijn ogen een van de laatsten in de categorie "old skool". De BMW's van de laatste generatie kunnen beter en sneller rijden met een vinger in de neus en helemaal op een circuit, maar inmiddels - als oude l.l ? - ben ik nog van de generatie die voldoening heeft als hij zijn best moet doen om de maximale prestaties uit de auto te halen.
Omdat de upgrades vnl onderhuids zijn is het karakter van de auto niet van buiten zichtbaar is het humble anonieme basis serie 2 uiterlijk niet aangetast.
Subtiel verlaagd en een subtiel stickertje, maar bij volgas is werkelijk niets meer van het subtiele over.

Misschien dat ik op de weg nooit echt snelle auto's (Mclaren ea) ben tegen gekomen, maar er is tot op heden geen andere auto geweest met betere prestaties qua acceleratie en V-max > 300 km. Dikke M-BMW's, Mercedes, Porsche en Lambo Hurracan 640 ea, ik heb ze allemaal gezien. De nieuwe Porsche turbo S ben ik helaas niet tegen gekomen. Op basis van de cijfers zullen de prestaties van de Porsche vergelijkbaar zijn met de 240. Enfin, dit is slechts een enkel aspect van de capaciteiten van de 240. Maar daarom vind ik dit niet minder leuk.
De auto doet voor mij meer, want het volgende moment was het weer een vriendelijke auto, waar ik ook gemakkelijk comfortabel en rustig op mega koppel mee kan toeren.

Ben groot geworden met de geur van olie en benzine. En ik kan daar nog steeds van genieten.
Maar als kosten te hoog zijn en auto weg moet dan heb ik eigenlijk geen vervangende auto nodig, want ik ben voorzien voor dagelijkse vervoer.
En misschien dat ik voor de hobby dan weer terug ga naar een bootje. Klinkt als vloeken in de kerk als oud zeiler, maar een klein motorbootje kan wellicht me ook de comfort zone bieden die ik had als ik de 240 stapte. Alleen dan iets anders. Of ik ga als ik met pensioen ben op een schip wonen. Enfin, dat is ander verhaal.

Inmiddels BMW dealer bereid gevonden dat schade medewerker met mij bij mijn garage ter plekke van de auto foto's gaat nemen van alle schade van binnen, buiten, onderen. Mijn BMW dealer heeft het schadeherstel bedrijf elders waar ook de andere dealers de schade auto's naar toe brengen. Foto's worden door gemaild naar het schade bedrijf. En op basis daarvan krijg ik een vrijblijvende indicatie van de schade met kosten en dat kan misschien 2 duizend meer/minder zijn.
Maar ik weet dan waar ik aan toe ben als ik weet of de kosten 28k of 15k euro zijn.

Hoop op een kosten bedrag op basis waarvan ik "makkelijk" een beslissing kan nemen. Niet ergens in het midden, waarbij ik een keuze ga maken die mogelijk naderhand tot twijfel over de juistheid van de keuze blijft hangen.

Ik ben benieuwd.

Gebruikersavatar
D20VT
Berichten: 872
Lid geworden op: 26 jun 2011, 21:43

Re: schade hersteller BMW

Bericht door D20VT » 08 aug 2022, 19:32

Als de schade op dit moment rond de 50% van de dagwaarde zit, is Total los zeer waarschijnlijk aan de orde. Biedingen zijn behoorlijk hoog. Schadehandelaren zullen exporteren bpm terugvorderen en dan in Europa verkopen.
En mogelijk over een half jaar weer met schade importeren, dan originele NL kenteken terug en toch laag BPM bedrag.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: HJ2, Kadett, PeterM en 28 gasten