Roy's GR Yaris, VERKOCHT

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12545
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Roy's GR Yaris, Milltek en intake geplaatst

Bericht door Downforce Hans » 03 nov 2022, 10:14

Bram schreef: 03 nov 2022, 07:04
Downforce Hans schreef: 06 okt 2022, 10:01 Grappig dit, heb dat met mijn Corvette destijds ook laten doen. Die gasten hadden een speciaal frame gemaakt waarop de auto met een hefturk de lucht in kon. Wanneer ik onder mijn auto doorloop is het altijd wel prettig om te zien dat het nog mooi schoon is.
Die bodem van die wortelenbak van jou kan toch nooit vies worden aangezien die altijd met panne stilstaat? Of ben ik nou in de war met iemand anders?
Ik denk dat je wakker schrok uit een droom waar je zelf in voorkwam....

Martin*
Berichten: 1000
Lid geworden op: 17 dec 2020, 15:38
Locatie: Twente

Re: Roy's GR Yaris, P6 filmpje Nordschleife

Bericht door Martin* » 03 nov 2022, 12:46

Leuk filmpje. Ik denk dat je maximaal zo'n 60% uit de auto hebt gehaald? Als ik andere filmpjes bekijk van de Yaris GR over het circuit en hoe er mee gereden wordt, dan is dit echt een auto waar je makkelijk heel hard mee kan gaan zonder dat de auto maar een krimp geeft. Ongelooflijk veel grip en stabiliteit heeft dat ding. Heel knap gedaan van Toyota.

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Roy's GR Yaris, P6 filmpje Nordschleife

Bericht door Roy RS » 03 nov 2022, 12:49

Martin* schreef: 03 nov 2022, 12:46 Leuk filmpje. Ik denk dat je maximaal zo'n 60% uit de auto hebt gehaald? Als ik andere filmpjes bekijk van de Yaris GR over het circuit en hoe er mee gereden wordt, dan is dit echt een auto waar je makkelijk heel hard mee kan gaan zonder dat de auto maar een krimp geeft. Ongelooflijk veel grip en stabiliteit heeft dat ding. Heel knap gedaan van Toyota.
Absoluut en er waren delen waar ik de lijn goed had en dacht “he dat kan zeker harder” en er waren delen waar dat niet zo was en waar ik dacht “he ik ben blij dat ik niet harder ging want dan had ik zo’n takelwagen op dubbel tarief nodig ivm feestdag” 😁

Ik hoef niet zo nodig de snelste te zijn, dat lukt toch niet, lekker toerist uithangen en op mn gemakje lol hebben

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2853
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Roy's GR Yaris, P6 filmpje Nordschleife

Bericht door Jan Terwolde » 03 nov 2022, 12:52

Martin* schreef: 03 nov 2022, 12:46 Leuk filmpje. Ik denk dat je maximaal zo'n 60% uit de auto hebt gehaald? Als ik andere filmpjes bekijk van de Yaris GR over het circuit en hoe er mee gereden wordt, dan is dit echt een auto waar je makkelijk heel hard mee kan gaan zonder dat de auto maar een krimp geeft. Ongelooflijk veel grip en stabiliteit heeft dat ding. Heel knap gedaan van Toyota.
Circuitkennis doet erg veel bij de ring. Helemaal het eerste begin van weten wat voor bocht erna komt.
Anders ga je bij blinde bochten van het gas (De enige goede manier als je de baan niet kent btw!) terwijl je wellicht gewoon vol gas door kan.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2853
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Roy's GR Yaris, P6 filmpje Nordschleife

Bericht door Jan Terwolde » 03 nov 2022, 12:53

Roy RS schreef: 03 nov 2022, 12:49
Martin* schreef: 03 nov 2022, 12:46 Leuk filmpje. Ik denk dat je maximaal zo'n 60% uit de auto hebt gehaald? Als ik andere filmpjes bekijk van de Yaris GR over het circuit en hoe er mee gereden wordt, dan is dit echt een auto waar je makkelijk heel hard mee kan gaan zonder dat de auto maar een krimp geeft. Ongelooflijk veel grip en stabiliteit heeft dat ding. Heel knap gedaan van Toyota.
Absoluut en er waren delen waar ik de lijn goed had en dacht “he dat kan zeker harder” en er waren delen waar dat niet zo was en waar ik dacht “he ik ben blij dat ik niet harder ging want dan had ik zo’n takelwagen op dubbel tarief nodig ivm feestdag” 😁

Ik hoef niet zo nodig de snelste te zijn, dat lukt toch niet, lekker toerist uithangen en op mn gemakje lol hebben
Plezier is alles!

Martin*
Berichten: 1000
Lid geworden op: 17 dec 2020, 15:38
Locatie: Twente

Re: Roy's GR Yaris, P6 filmpje Nordschleife

Bericht door Martin* » 03 nov 2022, 12:58

Roy RS schreef: 03 nov 2022, 12:49
Martin* schreef: 03 nov 2022, 12:46 Leuk filmpje. Ik denk dat je maximaal zo'n 60% uit de auto hebt gehaald? Als ik andere filmpjes bekijk van de Yaris GR over het circuit en hoe er mee gereden wordt, dan is dit echt een auto waar je makkelijk heel hard mee kan gaan zonder dat de auto maar een krimp geeft. Ongelooflijk veel grip en stabiliteit heeft dat ding. Heel knap gedaan van Toyota.
Absoluut en er waren delen waar ik de lijn goed had en dacht “he dat kan zeker harder” en er waren delen waar dat niet zo was en waar ik dacht “he ik ben blij dat ik niet harder ging want dan had ik zo’n takelwagen op dubbel tarief nodig ivm feestdag” 😁

Ik hoef niet zo nodig de snelste te zijn, dat lukt toch niet, lekker toerist uithangen en op mn gemakje lol hebben

Snap ik Roy..dit was toch ook de eerste keer dat je met de Yaris over de Ring hebt gereden, toch?
Dan komen er waarschijnlijk vast nog wel een paar rondjes bij in de toekomst. Dan gaat het vanzelf al harder na verloop van tijd.
Je wilt het ding idd ook graag heel houden en weer netjes terug rijden naar Nederland.

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Roy's GR Yaris, P6 filmpje Nordschleife

Bericht door Roy RS » 03 nov 2022, 13:00

Jan Terwolde schreef: 03 nov 2022, 12:52
Martin* schreef: 03 nov 2022, 12:46 Leuk filmpje. Ik denk dat je maximaal zo'n 60% uit de auto hebt gehaald? Als ik andere filmpjes bekijk van de Yaris GR over het circuit en hoe er mee gereden wordt, dan is dit echt een auto waar je makkelijk heel hard mee kan gaan zonder dat de auto maar een krimp geeft. Ongelooflijk veel grip en stabiliteit heeft dat ding. Heel knap gedaan van Toyota.
Circuitkennis doet erg veel bij de ring. Helemaal het eerste begin van weten wat voor bocht erna komt.
Anders ga je bij blinde bochten van het gas (De enige goede manier als je de baan niet kent btw!) terwijl je wellicht gewoon vol gas door kan.
Ik kon 60-70% doen omdat ik de richting goed ken uit de sim…maar dan voel je geen verkanting en hoogteverschil, das toch wel anders😁

Ik rij er al jaren niet meer, hooguit 1of 2 rondjes per jaar, vind het gewoon een magische plek, maar vind de baan en de mederijders te onvoorspelbaar (vergeleken met een trackday) om te pushen, thans niet in een splinternieuwe auto

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31208
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Roy's GR Yaris, P6 filmpje Nordschleife

Bericht door JP » 03 nov 2022, 13:01

Die GR klinkt wel goed, voor een 3pitter :thumbup:

Online
Richardt.
Berichten: 6493
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Roy's GR Yaris, P6 filmpje Nordschleife

Bericht door Richardt. » 03 nov 2022, 13:05

Man, dat je je loopt te verdedigen Roy. Je reed als een vlotte toerist rond tijdens Touristenfahrten, lekker genieten. Niets mis mee, daar is het voor bedoelt. Dat er tig anderen zijn die elk rondje weer proberen hun eigen PR of zelfs het baanrecord zelf te verbeteren maakt nog niet dat dat de norm is, al lijkt het wel steeds vaker zo.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2853
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Roy's GR Yaris, P6 filmpje Nordschleife

Bericht door Jan Terwolde » 03 nov 2022, 13:09

Roy RS schreef: 03 nov 2022, 13:00
Jan Terwolde schreef: 03 nov 2022, 12:52
Martin* schreef: 03 nov 2022, 12:46 Leuk filmpje. Ik denk dat je maximaal zo'n 60% uit de auto hebt gehaald? Als ik andere filmpjes bekijk van de Yaris GR over het circuit en hoe er mee gereden wordt, dan is dit echt een auto waar je makkelijk heel hard mee kan gaan zonder dat de auto maar een krimp geeft. Ongelooflijk veel grip en stabiliteit heeft dat ding. Heel knap gedaan van Toyota.
Circuitkennis doet erg veel bij de ring. Helemaal het eerste begin van weten wat voor bocht erna komt.
Anders ga je bij blinde bochten van het gas (De enige goede manier als je de baan niet kent btw!) terwijl je wellicht gewoon vol gas door kan.
Ik kon 60-70% doen omdat ik de richting goed ken uit de sim…maar dan voel je geen verkanting en hoogteverschil, das toch wel anders😁

Ik rij er al jaren niet meer, hooguit 1of 2 rondjes per jaar, vind het gewoon een magische plek, maar vind de baan en de mederijders te onvoorspelbaar (vergeleken met een trackday) om te pushen, thans niet in een splinternieuwe auto
Doe je goed! Gewoon genieten idd. Wel even aankondigen als je weer gaat, ik zou heel graag eens in een GR Yaris mee willen. :tooth:
Ik vind ze echt wat hebben, maar ben eigenlijk ook heel benieuwd hoe die nu daadwerkelijk is.

SlowCo
Berichten: 3529
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Roy's GR Yaris, P6 filmpje Nordschleife

Bericht door SlowCo » 03 nov 2022, 16:56

@Roy, je hebt je prima vermaakt zo te zien met de GR Yaris op de Ring.
Wel moet je echt de stoelverlagings-mod doen. Dan zien we meer met die GoPro op je voorhoofd... :tooth: :df:

Online
Gebruikersavatar
Godspeed
Berichten: 2024
Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Re: Roy's GR Yaris, P6 filmpje Nordschleife

Bericht door Godspeed » 07 nov 2022, 19:36

Lijkt me een machtige combinatie: GR en de ring! Lekker bezig Roy :headbang:

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Roy's GR Yaris, P6 filmpje Nordschleife

Bericht door Roy RS » 15 feb 2023, 20:51

Er ligt al lang pekel op de weg (dus geen sneeuw) dus ik heb vrijwel niet meer gereden…zonde wel, maar het betere weer komt eraan.

Ik denk dat ik hem als ik wat meer tijd heb in het voorjaar maar ga verkopen. Het is een geweldig karretje, maar ik heb wat geld gevonden in een sok ergens en nu wil ik wat snellers met een heule grote onzuinige motor🤪
Ik heb mn zinnen gezet op een F type R (of S) Convertible of coupe maakt me niet zoveel uit.

Mocht er een df’er zin hebben in een beter dan nieuwe GR, dan is dit hem. 3900km, nooit regen, sneeuw of pekel gezien, stamt uit 8-2021, maar ik ben eerste eigenaar sinds 8-3022. Uiteraard binnen gestald en alle oem delen erbij. Kan ook geheel origineel gekocht worden.

Voorlopig komt ie nog niet online, eerst even Atom binnenkrijgen en daarmee aan de slag.
Laatst gewijzigd door Roy RS op 18 feb 2023, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31208
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Roy's GR Yaris, P7 TE KOOP?

Bericht door JP » 15 feb 2023, 21:12

F-type was toch ook niet superbetrouwbaar en stonden altijd lang te koop ?
Roy RS schreef: 07 jan 2023, 18:05 (...)
Gister bij een f type v8s cabrio gekeken, leuk, maar die staan mega lang te koop en dat is lastig bij mij (zo lang houd ik ze meestal niet eens🤣)

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Roy's GR Yaris, P7 TE KOOP?

Bericht door Roy RS » 15 feb 2023, 21:20

JP schreef: 15 feb 2023, 21:12 F-type was toch ook niet superbetrouwbaar en stonden altijd lang te koop ?
Roy RS schreef: 07 jan 2023, 18:05 (...)
Gister bij een f type v8s cabrio gekeken, leuk, maar die staan mega lang te koop en dat is lastig bij mij (zo lang houd ik ze meestal niet eens🤣)


Dat betrouwbaar hoor ik andere dingen over, maar onverkoopbaar heb je wel een punt. Maar dat overkomt me wel vaker dat ik net even de gekke dingen eruit pik.

BartMS
Berichten: 511
Lid geworden op: 29 jul 2020, 17:55
Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
Locatie: Breda

Re: Roy's GR Yaris, P7 TE KOOP?

Bericht door BartMS » 15 feb 2023, 23:17

Is so'n F type niet veel te zwaar en groot kijkende naar een Yaris GR en een Atom? :hmmm:

Mocht je een 0 van de vraagprijs afhalen neem ik met alle liefde je yaris over :verveeld:

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Roy's GR Yaris, P7 TE KOOP?

Bericht door Roy RS » 16 feb 2023, 07:09

BartMS schreef: 15 feb 2023, 23:17 Is so'n F type niet veel te zwaar en groot kijkende naar een Yaris GR en een Atom? :hmmm:

Mocht je een 0 van de vraagprijs afhalen neem ik met alle liefde je yaris over :verveeld:
Yes maar je denkt veelste ver vooruit, dit is mijn tekst voor volgend seizoen om weer te wisselen.

Nu is mijn excuus dat ik graag een auto wil die auditieve beleving geeft vanaf het moment dat de startknop aangeraakt wordt.

Het punt is dat de yaris voor mijn hoofdgebruik (als de kids in bed liggen even een uurtje sturen) net te bruikbaar en normaal is. Als ik stevig aan het sturen ben en over rotondes vlieg is het 1 groot feest, maar de werkelijkheid van mijn wereld is dat er gewoon veel verkeer en stoplichten zijn in stedelijke brabant, dan is een lekkere roffel of een stieken overstuur momentje bij links of rechtsaf op lage snelheid wel erg lekker.

De Yaris gaat NIET dwars en klinkt niet spannend genoeg zonder vol vermogen voor dit gebruik.
Dagje eiffel ofzo is natuurlijk 1 groot feest, maar dat doe ik simpelweg te weinig.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26698
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Roy's GR Yaris, P7 TE KOOP?

Bericht door Martijn_bmw » 16 feb 2023, 08:04

Roy RS schreef: 16 feb 2023, 07:09
BartMS schreef: 15 feb 2023, 23:17 Is so'n F type niet veel te zwaar en groot kijkende naar een Yaris GR en een Atom? :hmmm:

Mocht je een 0 van de vraagprijs afhalen neem ik met alle liefde je yaris over :verveeld:
Yes maar je denkt veelste ver vooruit, dit is mijn tekst voor volgend seizoen om weer te wisselen.

Nu is mijn excuus dat ik graag een auto wil die auditieve beleving geeft vanaf het moment dat de startknop aangeraakt wordt.

Het punt is dat de yaris voor mijn hoofdgebruik (als de kids in bed liggen even een uurtje sturen) net te bruikbaar en normaal is. Als ik stevig aan het sturen ben en over rotondes vlieg is het 1 groot feest, maar de werkelijkheid van mijn wereld is dat er gewoon veel verkeer en stoplichten zijn in stedelijke brabant, dan is een lekkere roffel of een stieken overstuur momentje bij links of rechtsaf op lage snelheid wel erg lekker.

De Yaris gaat NIET dwars en klinkt niet spannend genoeg zonder vol vermogen voor dit gebruik.
Dagje eiffel ofzo is natuurlijk 1 groot feest, maar dat doe ik simpelweg te weinig.
Herkenbaar, hier met jonge kinderen en woonachtig in de randstad vergelijkbare situatie.
Dan is idd iets met dikke motor wat ook op lage snelheid fun geeft meer geschikt dan een "rally wapen" zoals de Yaris

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3282
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Roy's GR Yaris, P7 TE KOOP?

Bericht door Martijn M » 16 feb 2023, 08:48

Tijd voor wankiepankie bandjes op de Yaris dus, dan gaat ie veel makkelijker zijwaarts. Toen ik vorig jaar een GR reed vond ik hem ook veel te veel grip hebben.

BartMS
Berichten: 511
Lid geworden op: 29 jul 2020, 17:55
Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
Locatie: Breda

Re: Roy's GR Yaris, P7 TE KOOP?

Bericht door BartMS » 16 feb 2023, 09:38

Roy RS schreef: 16 feb 2023, 07:09 .. maar de werkelijkheid van mijn wereld is dat er gewoon veel verkeer en stoplichten zijn in stedelijke brabant, dan is een lekkere roffel of een stieken overstuur momentje bij links of rechtsaf op lage snelheid wel erg lekker.

De Yaris gaat NIET dwars en klinkt niet spannend genoeg zonder vol vermogen voor dit gebruik.
Dagje eiffel ofzo is natuurlijk 1 groot feest, maar dat doe ik simpelweg te weinig.
Nederland is wat dat betreft maar een saai land voor de autoliefhebber. Ik mis bij mij in de omgeving ook echt leuke wegen.

Martin*
Berichten: 1000
Lid geworden op: 17 dec 2020, 15:38
Locatie: Twente

Re: Roy's GR Yaris, P7 TE KOOP?

Bericht door Martin* » 17 feb 2023, 12:41

De Yaris GR te koop.....Andre staat nu stilletjes te huilen in een hoek.. :sealed:

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3564
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Roy's GR Yaris, P7 TE KOOP?

Bericht door HJ2 » 17 feb 2023, 20:08

F-type staat ook op de shortlist hier. ‘Volgen aan’
Oh wacht… die stond al aan :-)

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Roy's GR Yaris, P7 TE KOOP?

Bericht door Roy RS » 17 feb 2023, 20:11

Martin* schreef: 17 feb 2023, 12:41 De Yaris GR te koop.....Andre staat nu stilletjes te huilen in een hoek.. :sealed:
Ja nog niet voor de eggie te koop, vandaag was ik weer overtuigd van het houden voor dit jaar…gaat wat op en af, als je ervoor kunt gaan zitten rijdt ie zo geweldig, dat is een beetje lastig

Andre
Berichten: 11228
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Roy's GR Yaris, P7 TE KOOP?

Bericht door Andre » 18 feb 2023, 11:25

Je moet een yaris gebruiken waar die voor gemaakt is dan is het wereld auto. Twee weken terug in zweden geweest. De yaris met spikes in de sneeuw gereden. Mooiste week zweden ooit. Ongelofelijk wat komt die auto dan tot ze recht. Hoe gladder het wegdek hoe gaver. Ik heb ook rally s gereden in finland met volledig geprepareerde auto’s. De Yaris in standaard vorm doet qua handeling exact hetzelfde en op sommige punten zelfs beter. Mijn Yaris is zeker niet te koop. Wil hem zelfs niet missen voor een gt4rs.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Roy's GR Yaris, P7 TE KOOP?

Bericht door Arthur » 18 feb 2023, 11:44

zin hebben in een beter dan nieuwe GR, dan is dit hem. 3900km, nooit regen, sneeuw of pekel gezien, Uiteraard binnen gestald
Tja :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jlijp, L5S1, Vanreijmersdal en 155 gasten