MartijnGizmo schreef: ↑19 sep 2022, 12:33
Voordat je die weggooit even opzoeken wat een katalysator online waard is...
Dit is niet de katalysator uit mijn auto, ik was juist bij de sloop om ze te verkopen en daar lag dit voorbeeld. Ik had er nog twee van de Lotus en deze van de Toyota en samen levert het € 510 op
Wat ik op de BMW-Facebook-groepen zie, is dat men zoiets per stuk betaalt...
Ligt helemaal aan de auto, de ene heeft veel edelmetaal, de ander weinig. Nissan gtr is 800.
Ik had bij 3 partijen het nr doorgegeven en dit was ruim het hoogste bedrag
Laatst door de regen geboenderd tijdens een event, dat was lachen wel, ondanks mijn fetish voor nieuw dingen…
Kon het dan niet laten om net de onderkant en dan met name de staaldelen even af te nemen met ptfe spray, subframes, draagarmen, veerpoten en schotels etc. Alles weer fris.
Op 1 of andere manier zeg ik elke keer dat ik dan een leuke winterkoets heb om écht te gebruiken, toen met de STI, maar na een volledige respray en restauratie toch maar niet dus…nu dacht ik “ik pak een nieuwe, dat kan meer hebben” wil ik dat weer nieuw of beter houden…
Gister heb ik 2 uur lang youtube gekeken hoe mensen versnellingsbakken demonteren en rebuilden…gaat echt niet goed met mij…ik ben niet normaal, ik ga een opvang voor autogekken zoeken denk ik, zien of het behandelbaar is…
Bijlagen
A77D4EAF-4D3C-48B5-B491-924C24D25405.jpeg (429.51 KiB) 2774 keer bekeken
Haha mooi praatje ik heb er zelf geen tijd en zin in maar als ik deze onderkant zie snap ik het wel.
Kan ook enorm genieten van zo’n mooi schoon en glimmende techniek te zien
Grappig dit, heb dat met mijn Corvette destijds ook laten doen. Die gasten hadden een speciaal frame gemaakt waarop de auto met een hefturk de lucht in kon. Wanneer ik onder mijn auto doorloop is het altijd wel prettig om te zien dat het nog mooi schoon is.
Mooi werk. Dichter bij "fabrieksnieuw" dan wanneer je alles met knikkerbussen in de blanke lak zou hebben gezet zoals die gladjanus doet. En €10k bespaard.
Roy RS schreef: ↑19 sep 2022, 16:19
Ligt helemaal aan de auto, de ene heeft veel edelmetaal, de ander weinig. Nissan gtr is 800.
Ik had bij 3 partijen het nr doorgegeven en dit was ruim het hoogste bedrag
Zijn dat de downpipes of de y-pipe (of alledrie) voor dat bedrag? Begrijp nu wel dat hoe graag ze dat mee hadden willen nemen toen ik van GT-R wisselde, moest het toen allemaal even uitzoeken en is er niet van gekomen het mee te geven (voor nop) ...
Roy RS schreef: ↑19 sep 2022, 16:19
Ligt helemaal aan de auto, de ene heeft veel edelmetaal, de ander weinig. Nissan gtr is 800.
Ik had bij 3 partijen het nr doorgegeven en dit was ruim het hoogste bedrag
Zijn dat de downpipes of de y-pipe (of alledrie) voor dat bedrag? Begrijp nu wel dat hoe graag ze dat mee hadden willen nemen toen ik van GT-R wisselde, moest het toen allemaal even uitzoeken en is er niet van gekomen het mee te geven (voor nop) ...
On-Topic: Lekker hoor die onderkant zo clean
Dat is per cat, ben al even uit de gtr’s, maar de downpipes zullen vrijwel zeker zijn voorzien van een cat. Als het goed is heb je dus 2 van die dingen. Ypipe weet ik niet wat daarin zit
gisteren een dagje met de GR naar de ring geweest, met name voor de leuke sfeer, snitzel en pizza, maar toch ook even een rondje gereden. Wat een feest is zo'n ding zeg, niet te geloven dat ie zo goed gaat recht uit de doos. normaal als ik met een auto de ring of een ander circuit aandoe dan ga ik naar huis met een nieuwe modlijst van remmen, banden en onderstel, deze keer daarentegen was het precies goed en de auto heeft werkelijk de hele dag geen krimp gegeven, ook niet op de autobahn en ook niet op de ring.
Tuurlijk ben ik geen true racer, maar ik durf wel te zeggen dat ik redelijk doorreed, de tijd van 9.33 BTG is natuurlijk helemaal ruk maar dat zit hem vooral in mijn formaat ballen, het aan de kant gaan voor de snelle jongens en het niet vol de "rechte" stukken durven nemen, kortom ik ben een echte touristenfahrt rijder
Wel heerlijk om met dit ding over 4 wielen naar buiten te dribbelen zonder verlies aan controle, remt ook echt als een dolle, ik had zeker verwacht dat de pedaal een keer zacht zou worden, maar hij ging echt door alsof ik niks spannends deed. Je krijgt echt het gevoel dat je de grens nog lang niet echt bereikt van zo'n auto en na 4 rondjes verdeeld over de dag kreeg ik echt vertrouwen en ging het best vlot allemaal, dus dit leek me het goedkoopste moment om te stoppen en pizza te gaan eten.
Dit is nou echt de eerste auto die ik na een paar maanden na elke rit leuker ga vinden, hij groeit echt voor me, normaal heb ik hem nu al mentaal verkocht en weet ik de opvolger al...bijzonder wel, ik had zelf juist het idee deze kort te hebben en dan te ruilen voor een Corvette ofzo, maar voorlopig is dit gewoon helemaal wat ik wil blijkbaar.
ADV schreef: ↑02 nov 2022, 19:25
Grappig wij waren er ook.. als je 3 992's ergens in de buurt op een rij zag waren wij dat gok ik haha... Blijft leuk!
Ja rico had al gezegd dat er wat moderne kevers zouden zijn, maar wel jammer dat jullie zo arrogant waren, ik kei hard zwaaien naar 3 992’s, niemand die terugzwaaide
ADV schreef: ↑02 nov 2022, 19:25
Grappig wij waren er ook.. als je 3 992's ergens in de buurt op een rij zag waren wij dat gok ik haha... Blijft leuk!
Ja rico had al gezegd dat er wat moderne kevers zouden zijn, maar wel jammer dat jullie zo arrogant waren, ik kei hard zwaaien naar 3 992’s, niemand die terugzwaaide
Downforce Hans schreef: ↑06 okt 2022, 10:01
Grappig dit, heb dat met mijn Corvette destijds ook laten doen. Die gasten hadden een speciaal frame gemaakt waarop de auto met een hefturk de lucht in kon. Wanneer ik onder mijn auto doorloop is het altijd wel prettig om te zien dat het nog mooi schoon is.
Die bodem van die wortelenbak van jou kan toch nooit vies worden aangezien die altijd met panne stilstaat? Of ben ik nou in de war met iemand anders?
Mooi rondje, jammer van de irritante zon inderdaad volgende keer maar een extra zonnebril mee . Zo'n GR Yaris ziet er altijd zo makkelijk uit om hard mee te gaan!