Oldtimer Porsche bekijken Bad Salfulzen, Duitsland

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Arstey
Berichten: 268
Lid geworden op: 03 dec 2018, 15:52
Locatie: Vlaanderen

Oldtimer Porsche bekijken Bad Salfulzen, Duitsland

Bericht door Arstey » 03 aug 2022, 14:40

Ik heb een op het eerste zicht leuke/mooie oldtimer Porsche op het oog die te koop staat bij een particulier in Duitsland.

Heeft er van jullie iemand eventueel connecties in de buurt van Bad Salzuflen in Duitsland die de auto eens zou kunnen bekijken voor mij.
Uiteraard iemand met een standaard auto kennis, moet niet specifiek Porsche kennis zijn, het gaat om een eenvoudig model die ik voor die prijs bijna blindelings zou durven kopen.
Ik heb een lijstje met de te controleren punten van dit model en voor de rest is het meer de algemene staat van de auto inspecteren.
Dit natuurlijk tegen een eerlijke vergoeding voor tijd/moeite.

Transporteren, invoeren en inschrijven in Belgïe ben ik al met verschillende contacen bezig om een raming hiervoor te krijgen.

Andere optie is de auto zelf gaan bekijken maar het is 5u enkele reis voor mij en daar heb ik momenteel spijtig genoeg te tijd niet voor.

Gebruikersavatar
Emilio
Berichten: 975
Lid geworden op: 23 feb 2020, 10:55
Auto: M2 LCI

Re: Oldtimer Porsche bekijken Bad Salfulzen, Duitsland

Bericht door Emilio » 03 aug 2022, 17:16

Je kunt deze man eens proberen:

https://www.gijsautoimport.nl/

Zit veel in het buitenland voor autoimport en pakt dan op de heen-/ terugweg zo’n bezichtiging mee. Koop je de auto is het gratis, anders is het een paar honderd e.

Arstey
Berichten: 268
Lid geworden op: 03 dec 2018, 15:52
Locatie: Vlaanderen

Re: Oldtimer Porsche bekijken Bad Salfulzen, Duitsland

Bericht door Arstey » 04 aug 2022, 09:20

Gisteren eens contact opgenomen met Gijs autoimport en heeft ook ervaring met auto's invoeren in Belgïe.
In Belgïe veel bedrijven die de auto invoeren maar de auto bekijken doen ze niet...

Nu nog wachten op een paar antwoorden van de eigenaar en dan denk ik dat ik Gijs en zijn team inschakel!

Super bedankt voor de tip!

Gebruikersavatar
De fiscalist
Berichten: 374
Lid geworden op: 25 okt 2018, 21:00
Auto: Polestar 2, Ex Alpina B5, B3
Locatie: Den Haag

Re: Oldtimer Porsche bekijken Bad Salfulzen, Duitsland

Bericht door De fiscalist » 04 aug 2022, 17:06

In Duitsland werken ze vaak met wertgutachters een soort taxateurs.

Die zou je wellicht ook kunnen inschakelen. (Alhoewel ik er persoonlijk geen goede ervaringen meer heb bij de aankoop van mijn bmw 2002) de wertgutachter bevestigde de goede staat die de verkoper beschreef, heeft ondanks mijn verzoek niet gereden met de auto (sneeuw was de smoes) en miste totaal dat de auto na demontage slecht geassembleerd is met onderdelen van andere modellen…

Rocketmonkey
Berichten: 301
Lid geworden op: 18 nov 2015, 17:29

Re: Oldtimer Porsche bekijken Bad Salfulzen, Duitsland

Bericht door Rocketmonkey » 05 aug 2022, 09:18

Ik heb afgelopen winter een classic 911 uit Rome naar huis gereden (zie ook mijn topic hierover) en heb vooraf door de verkoper een aankoopkeuring door de Porsche (/Classic) dealer laten uitvoeren, op mijn kosten. Dat zou je de verkoper ook nog kunnen vragen!

Gebruikersavatar
Emilio
Berichten: 975
Lid geworden op: 23 feb 2020, 10:55
Auto: M2 LCI

Re: Oldtimer Porsche bekijken Bad Salfulzen, Duitsland

Bericht door Emilio » 06 aug 2022, 09:17

Rocketmonkey schreef: 05 aug 2022, 09:18 Ik heb afgelopen winter een classic 911 uit Rome naar huis gereden (zie ook mijn topic hierover) en heb vooraf door de verkoper een aankoopkeuring door de Porsche (/Classic) dealer laten uitvoeren, op mijn kosten. Dat zou je de verkoper ook nog kunnen vragen!
Ik had dit voorjaar interesse in een 911 echter was de wachttijd voor een aankoopkeuring in Maastricht, Duitsland en België 6 weken tot 2 maanden..

Misschien dat het in het gebied waar deze 911 staat anders is maar dit was wel erg gortig..

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 373 gasten