BMW tracktool E46 330CI
- Vanreijmersdal
- Berichten: 850
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
BMW tracktool E46 330CI
Hierbij bied ik mijn BMW tracktool E46 330CI aan.
De auto heb ik zelf als straatauto gekocht en de afgelopen jaren naar eigen zin opgebouwd.
Het is een leuk, nette, maar ook gebruikte tracktool. Op de foto's zie je nog veel lijmresten van tape zitten, dit moet ik er nog afhalen.
Er zit geen kenteken meer op de auto.
De BMW heeft een uitgebreide en volledig gelaste veiligheidskooi erin zitten. Op de kooi zit geen keur, maar is nog wel te registeren bij de KNAF waardoor je er na registratie wel wedstijden mee kan rijden. De kooi is volledig gebouwd volgens het Annex J regelement.
De E46 zou in de huidige configuratie ongeveer 270pk moeten hebben. Ik heb er geen vermogensuitdraai bij. Afgelopen winter de compressie gemeten en deze was goed.
Het gewicht van de auto zit op 1120 kg zonder brandstof.
Met mijn talent en op gebruikte slicks doe je op Zandvoort een rondje in 1.56.
Wat zit er dan allemaal op;
Uiterlijk en Chassis
- Carbon/polyester motorkap met snelsluiting
- Carbon dak
- Carbon dakscoop voor frisse lucht
- Polyseter CSL achterklep
- Polyester deuren
- Polycarbonaat ramen rondom, behalve voorruit
- Snelsluiting bumper en achterklep
- M3 spiegels
- E36 Cup spoiler
- Maxton voorbumper lip
- Hardeman Motorsport tunnelbrug versteviging
- Ultra racing veerpootbrug
- Subframe versteviging voorzijde
- Chassis versteviging subframe achterzijde
Motorisch en aandrijflijn
- M50 inlaat
- M50 krukasdemper
- Schmiedmann spaghetti spruitstuk
- Eisenman soundpipe
- Eisenman einddemper (sport)
- Simota Carbon inlaat
- Mishimoto radiateur
- Mishimoto koelslangen
- Mishimoto Competition Thermostat Kit, 70 graden
- Mishimoto oil catchcan
- Bimmerworld Kachelleiding delete
- Oliepomp aanpassing door MCS Lelystad
- Bimmerworld Olie schot
- Pure Performance factory Oil Squiters
- Full surge tank
- Standard 5 bak
- Standaardkoppeling Sachs 228mm voor rijgemak
- RHD enginering licht vliegwiel
- Einddiff 3.36 met Racing diffs sperr LSD conversion set en gekoelddeksel
- IRP Motor, baksteunen en hardyschijf
- Lichtere accu
Onderstel
- BC Racing inverted shocks, voor coilcover met camber en casterplates
- Brembo M2/M4 4-pots remklauwen aan voorzijde
- Pagid RSL29 remblokken voorzijde
- ATE CSL 345mm remschijven voorzijde
- Staalomvlochte remleidingen rondom
- Remkoeling voorzijde
- Standaardremklauwen achter
- Ferodo 3000 remblokken achterzijde
- Geen ABS
- Tapeindes op wielnaven
- Uniball voorstedraagarmen MRT
- Achterophanging compleet in Uniball PMC motorsport
- PMC Motorsport verstelbare draagarmen achter
- Subframe achter compleet in massieve bussen
- H&R stabilisatorstang voor en achter
- Hardeman Motorsport instelbare stabilinkjes
- Auto staat op 4 x Motec Nitro velgen met gebruikte slicks
Interieur
- Uitgebreide gelaste rolkooi, volledige doorgelast naar veerpoten en achter subframe, gebouwd volgens Annex J regelement jaar 2016
- 2 x Ltec Fia stoelen, fia keur verlopen
- 1 x Ltec Fia Hans 6 puntgordel, fia keur t/m 2024
- 1 x Ltec Fia 6 puntgordel, fia keur verlopen
- Ltec stuur en quickrelease
- Brede spiegel
- IPR shifter met automatische centreer functie
- Geflocked dashboard en deuren
- Carbon inleg dashboard
- AIM solo 2
- Gopro met opnameknop op dashboard
- Carbon afdekplaaten brandstof pomp
Onderhoud
Veel is de afgelopen jaren vervangen voor nieuwe spullen. Maar hieronder een kleine maar belangrijkste zaken
- Vanos revisie zomer 2020
- Nieuwe stuurbekrachtingspomp winter 2021/2022
- King Racing lagerschalen winter 2021/2022, sinds dien 2 trackdays gedaan
- Olie plus filter 10W60 Castrol winter 2021/2022
Extra
- Origineel luchtfilter voor geluidsdagen
- 4 x wielspacers
- Extra set pagid remblokken voorzijde
- Extra ECU
- E9x 6 versnellingsbak
- 6 x OZ velgen met Nankang AR1 banden, 4 banden zijn 2 trackdays gebruikt, 2 banden helemaal nieuw.
Vraagprijs: 19.500,-
De auto heb ik zelf als straatauto gekocht en de afgelopen jaren naar eigen zin opgebouwd.
Het is een leuk, nette, maar ook gebruikte tracktool. Op de foto's zie je nog veel lijmresten van tape zitten, dit moet ik er nog afhalen.
Er zit geen kenteken meer op de auto.
De BMW heeft een uitgebreide en volledig gelaste veiligheidskooi erin zitten. Op de kooi zit geen keur, maar is nog wel te registeren bij de KNAF waardoor je er na registratie wel wedstijden mee kan rijden. De kooi is volledig gebouwd volgens het Annex J regelement.
De E46 zou in de huidige configuratie ongeveer 270pk moeten hebben. Ik heb er geen vermogensuitdraai bij. Afgelopen winter de compressie gemeten en deze was goed.
Het gewicht van de auto zit op 1120 kg zonder brandstof.
Met mijn talent en op gebruikte slicks doe je op Zandvoort een rondje in 1.56.
Wat zit er dan allemaal op;
Uiterlijk en Chassis
- Carbon/polyester motorkap met snelsluiting
- Carbon dak
- Carbon dakscoop voor frisse lucht
- Polyseter CSL achterklep
- Polyester deuren
- Polycarbonaat ramen rondom, behalve voorruit
- Snelsluiting bumper en achterklep
- M3 spiegels
- E36 Cup spoiler
- Maxton voorbumper lip
- Hardeman Motorsport tunnelbrug versteviging
- Ultra racing veerpootbrug
- Subframe versteviging voorzijde
- Chassis versteviging subframe achterzijde
Motorisch en aandrijflijn
- M50 inlaat
- M50 krukasdemper
- Schmiedmann spaghetti spruitstuk
- Eisenman soundpipe
- Eisenman einddemper (sport)
- Simota Carbon inlaat
- Mishimoto radiateur
- Mishimoto koelslangen
- Mishimoto Competition Thermostat Kit, 70 graden
- Mishimoto oil catchcan
- Bimmerworld Kachelleiding delete
- Oliepomp aanpassing door MCS Lelystad
- Bimmerworld Olie schot
- Pure Performance factory Oil Squiters
- Full surge tank
- Standard 5 bak
- Standaardkoppeling Sachs 228mm voor rijgemak
- RHD enginering licht vliegwiel
- Einddiff 3.36 met Racing diffs sperr LSD conversion set en gekoelddeksel
- IRP Motor, baksteunen en hardyschijf
- Lichtere accu
Onderstel
- BC Racing inverted shocks, voor coilcover met camber en casterplates
- Brembo M2/M4 4-pots remklauwen aan voorzijde
- Pagid RSL29 remblokken voorzijde
- ATE CSL 345mm remschijven voorzijde
- Staalomvlochte remleidingen rondom
- Remkoeling voorzijde
- Standaardremklauwen achter
- Ferodo 3000 remblokken achterzijde
- Geen ABS
- Tapeindes op wielnaven
- Uniball voorstedraagarmen MRT
- Achterophanging compleet in Uniball PMC motorsport
- PMC Motorsport verstelbare draagarmen achter
- Subframe achter compleet in massieve bussen
- H&R stabilisatorstang voor en achter
- Hardeman Motorsport instelbare stabilinkjes
- Auto staat op 4 x Motec Nitro velgen met gebruikte slicks
Interieur
- Uitgebreide gelaste rolkooi, volledige doorgelast naar veerpoten en achter subframe, gebouwd volgens Annex J regelement jaar 2016
- 2 x Ltec Fia stoelen, fia keur verlopen
- 1 x Ltec Fia Hans 6 puntgordel, fia keur t/m 2024
- 1 x Ltec Fia 6 puntgordel, fia keur verlopen
- Ltec stuur en quickrelease
- Brede spiegel
- IPR shifter met automatische centreer functie
- Geflocked dashboard en deuren
- Carbon inleg dashboard
- AIM solo 2
- Gopro met opnameknop op dashboard
- Carbon afdekplaaten brandstof pomp
Onderhoud
Veel is de afgelopen jaren vervangen voor nieuwe spullen. Maar hieronder een kleine maar belangrijkste zaken
- Vanos revisie zomer 2020
- Nieuwe stuurbekrachtingspomp winter 2021/2022
- King Racing lagerschalen winter 2021/2022, sinds dien 2 trackdays gedaan
- Olie plus filter 10W60 Castrol winter 2021/2022
Extra
- Origineel luchtfilter voor geluidsdagen
- 4 x wielspacers
- Extra set pagid remblokken voorzijde
- Extra ECU
- E9x 6 versnellingsbak
- 6 x OZ velgen met Nankang AR1 banden, 4 banden zijn 2 trackdays gebruikt, 2 banden helemaal nieuw.
Vraagprijs: 19.500,-
-
- Berichten: 3979
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: BMW tracktool E46 330CI
Glws! Komt er iets anders voor terug?
- PeterM
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 27 feb 2017, 11:22
- Auto: E46 M3, Clio RS, BMW F11
- Locatie: Drenthe
- Vanreijmersdal
- Berichten: 850
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: BMW tracktool E46 330CI
Ik stap voor nu van het hardcore af. En ga focus hebben op andere zaken. Maar een “snelle”hatchback die ik op de openbare weg kan uitlaten en een paar keer per jaar op het circuit kan vegen zonder dat het een daily is, speelt ook in mijn gedachte.
Dus het moet een cayman gt4rs worden
Dus het moet een cayman gt4rs worden
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26720
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW tracktool E46 330CI
Ook geen straf om als speeltje erbij te hebben
Glws
Glws
- Vanreijmersdal
- Berichten: 850
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: BMW tracktool E46 330CI
Naast dat het geen straf is, is het nu nog ook een droom
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26720
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW tracktool E46 330CI
Snap ik, heel gaaf zo’n porker!!
-
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 05 aug 2021, 16:40
- Auto: Golf6 gti, bmw e46 325, E-Niro
Re: BMW tracktool E46 330CI
Pohhh
Dik ding, succes met de verkoop! Weet niet of ik het ooit over m’n hart zou krijgen die van mij weg te doen.
Dik ding, succes met de verkoop! Weet niet of ik het ooit over m’n hart zou krijgen die van mij weg te doen.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: BMW tracktool E46 330CI
Hahaha ok die had ik niet aan zien komen na de woorden ''snelle hatchback''.Vanreijmersdal schreef: ↑23 jul 2022, 18:28 Ik stap voor nu van het hardcore af. En ga focus hebben op andere zaken. Maar een “snelle”hatchback die ik op de openbare weg kan uitlaten en een paar keer per jaar op het circuit kan vegen zonder dat het een daily is, speelt ook in mijn gedachte.
Dus het moet een cayman gt4rs worden
- Baboulah
- Berichten: 1502
- Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Re: BMW tracktool E46 330CI
Is in principe toch een hatchback daar dat de achterklep vanaf de daklijn opent? net als een reguliere hatchback...Jan Terwolde schreef: ↑01 aug 2022, 10:29Hahaha ok die had ik niet aan zien komen na de woorden ''snelle hatchback''.Vanreijmersdal schreef: ↑23 jul 2022, 18:28 Ik stap voor nu van het hardcore af. En ga focus hebben op andere zaken. Maar een “snelle”hatchback die ik op de openbare weg kan uitlaten en een paar keer per jaar op het circuit kan vegen zonder dat het een daily is, speelt ook in mijn gedachte.
Dus het moet een cayman gt4rs worden
- Jan Terwolde
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: BMW tracktool E46 330CI
ongetwijfeld, maar was niet echt mijn eerste gedachte.
- Vanreijmersdal
- Berichten: 850
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
- Jan Terwolde
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: BMW tracktool E46 330CI
Zonde dat hij weg gaat aangezien het een erg gave e46 is, maar het is voor een goed doel. Ik zie je wel bij de ring met een gt4rs!
- Vanreijmersdal
- Berichten: 850
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: BMW tracktool E46 330CI
Deze mag dicht, de tracktool gaat in losse onderdelen de verkoop in.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Greumel, Sabberjoch, TheKoomanizer en 85 gasten