Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [18ct per km...]
- veejay
- Berichten: 1815
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
Vroeger had ik een VAG VCDS tool, daarmee kon je zelf (of anderen helpen met) zien dmv logging van verschillende waarden (inspuiting/turbodruk/airflow etc) wat er precies aan het gebeuren was. Ik zou idd even terug naar Vagtechniek, die weten het vast wel op te lossen. Denk niet dat je ervoor de rollenbank op hoeft, maar gezien ze er toch eentje hebben staan....
- JP
- Berichten: 31257
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
Pratende mensen zijn te helpen. Ze hebben genoeg goede reviews en staan echt wel open voor een oplossing.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
Ben net even een rondje standje FR gegaan en hij doet het al een stuk beter als je er echt voor gaat zitten. Vanmiddag was natuurlijk snelweg sukkelen met spontaan een tussensprintje. Verbruik was net wel 1 op 7 ipv 1 op 21. Weet niet zeker of ze de redline verhoogd hebben, rode gebied begint bij 6000 en hij loopt nu naar 6500/6600 door maar kan zijn dat ik er nooit geweest ben omdat ie na 5000 al inkakte. Nu is het nog het beste om iets voor de 6000 door te schakelen maar hij heeft in ieder geval de fut om het rood in te trekken. In zn 3 loop je dan 150km/u al. Weet nu ook waar het lampje van de tractiecontrole zit dus er gebeurt wel wat.
De eerste 3 versnellingen voel je dat ie een stuk sterker is dat zeker. Als referentie heb ik deze week in een Audi A3 30tfsi S-tronic (zelfde motor, standaard 115pk) en een Golf 7.5 1.0tsi DSG7 (zelfde motor, standaard 110pk) gereden. Viel me wel op dat de Ibiza met moeite over de 200 te helpen is, de Audi haalt dat met niet veel meer moeite, Golf nog niet getest.
Denk dat het er ook aan ligt dat de eerste eigenaresse er in 6 jaar tijd 26.000km supertam mee gesukkeld heeft. Met die standaard 95pk kan je m eigenlijk niet eens wakker krijgen, nu gechipt zou ie er wel beter op moeten reageren maar volgens mij moet heel die auto nog (verder) wakker worden.
De eerste 3 versnellingen voel je dat ie een stuk sterker is dat zeker. Als referentie heb ik deze week in een Audi A3 30tfsi S-tronic (zelfde motor, standaard 115pk) en een Golf 7.5 1.0tsi DSG7 (zelfde motor, standaard 110pk) gereden. Viel me wel op dat de Ibiza met moeite over de 200 te helpen is, de Audi haalt dat met niet veel meer moeite, Golf nog niet getest.
Denk dat het er ook aan ligt dat de eerste eigenaresse er in 6 jaar tijd 26.000km supertam mee gesukkeld heeft. Met die standaard 95pk kan je m eigenlijk niet eens wakker krijgen, nu gechipt zou ie er wel beter op moeten reageren maar volgens mij moet heel die auto nog (verder) wakker worden.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26735
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
Haha dat verbruik maar idd kan best even wat kilometers nodig hebben denk ik
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
Het gaat vanaf 0 ook wel lekker(der) ervandoor nu maar lijkt soms of hij zich iets verslikt ofzo, dat ie teveel mengsel krijgt voor dat litertje motorinhoud.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26735
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
Misschien moeten al die adaptie-waarden en fueltrims zich nog schikken aan de nieuwe software?
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
Neem aan dat ze dat allemaal gereset hebben.
Maargoed, denk dat ie het steeds beter gaat doen, we gaan het een weekje aankijken met afentoe een stoplicht- en tussensprint.
Maargoed, denk dat ie het steeds beter gaat doen, we gaan het een weekje aankijken met afentoe een stoplicht- en tussensprint.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26735
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
Juist na een reset moet de auto even kilometers maken om weer de juiste correcties te kunnen vinden.
- sitechris
- Berichten: 4471
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
Je merkt bij gechipte 1.0 TSI dat de auto boven 180/200 wat stilvalt. Kleine blokje heeft moeite om echt hoge snelheden te halen. Heb wel eens 216 op teller gezien, maar dat was het dan ook wel. Desondanks is het verschil met stock gewoon heel erg groot. Met name in tussensprints.
100-160 was stock 22.0 sec en na tuning 13.8 sec 80-120 sprint was 8.1 sec en na tuning 5.8 sec.
Meer info en filmpje op https://driveaholic.nl/duurtest-volkwag ... hiptuning/
100-160 was stock 22.0 sec en na tuning 13.8 sec 80-120 sprint was 8.1 sec en na tuning 5.8 sec.
Meer info en filmpje op https://driveaholic.nl/duurtest-volkwag ... hiptuning/
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
Lees dat die Polo standaard 200 haalde en na chippen 212 met enkele uitschieter naar 216.
De Ibiza haalde standaard 180 teller naar Papenburg, daarna terug met veel moeite 190 teller maar meer zat er echt niet in.
Gisteravond gechipt (minder dan die van jou, 135/225 geschat, niet op de bank geweest) haalde ik met wat aandringen 202 op de teller, meer zat er nog niet in.
De Ibiza haalde standaard 180 teller naar Papenburg, daarna terug met veel moeite 190 teller maar meer zat er echt niet in.
Gisteravond gechipt (minder dan die van jou, 135/225 geschat, niet op de bank geweest) haalde ik met wat aandringen 202 op de teller, meer zat er nog niet in.
-
- Berichten: 6494
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
Misschien dat de Cw waarde nog wat doet? Al lijkt mij die bij een Ibiza niet heel veel beter of slechter dan een Polo eigenlijk.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26735
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
Op hoge snelheid telt die Cw waarde idd het meeste.
En wellicht wat meetelt wat knot over zijn exemplaar verteld zo traag bereden door eerste eigenaar
- sitechris
- Berichten: 4471
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
Mijne scoorde op de bank 145 pk, dus dat zijn er 10 meer (scheelt mss paar kilometertjes) en heeft DSG bak. Bakverhoudingen spelen natuurlijk ook een rol van betekenis en volgens mij heeft de handgeschakelde vijfbak een vrij lange 5e versnelling als ik me niet vergis?
Die 216 is wel echt een uitschieter (na het artikel ooit een keertje gehaald - op vlak asfalt uiteraard). Meestal zo ergens rond de 210-212 op teller als absolute max.
Die 216 is wel echt een uitschieter (na het artikel ooit een keertje gehaald - op vlak asfalt uiteraard). Meestal zo ergens rond de 210-212 op teller als absolute max.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
De standaard Audi A3 115pk met DSG7 loopt ook 202/203 teller zoiets terwijl die zwaarder is en 20pk minder heeft.
Maar wie weet gaat de Seat nog loskomen
Maar wie weet gaat de Seat nog loskomen
- JP
- Berichten: 31257
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
Die 7 uit dsg-7 zal aan die topsnelheid wel bijdragen.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
Hij laat hem in D6/S6 hangen als je richting topsnelheid met volgas gaat.
- Bijlagen
-
- A3_D6_202.jpeg (164.4 KiB) 1241 keer bekeken
- matthyssie
- Berichten: 6011
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
Met 200 door de biblebelt, hoe durf je?!
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26735
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
Zo snel mogelijk weer uit toch
-
- Berichten: 2123
- Lid geworden op: 02 mei 2017, 18:10
- Auto: Alpina B3s cabrio 2011
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
Ik vind het indrukwekkend voor een 1.0 eco blokje. Is dat 3 cylinder?
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
Ja, 1.0 3pitter turbo.
In de Audi loopt ie het hardste standaard met 115pk en automaat volgens mij maar de Golf in 110pk automaat trim vind ik fijner rijden, pakt met name vanuit stilstand soepeler op.
In de Audi loopt ie het hardste standaard met 115pk en automaat volgens mij maar de Golf in 110pk automaat trim vind ik fijner rijden, pakt met name vanuit stilstand soepeler op.
- Arthur
- Berichten: 39754
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
Ja, ‘get out my head‘ dan
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
Net met een kleine caravan erachter gereden, dan morgen de dempers wel wat stugger zijn. Motor trekt het prima maar uit stilstand moet je toch wel wat slip geven of een 2e keer bijkoppelen om de boel netjes aan het rollen te brengen.
Doe mij maar een DSG voor als er wat met wielen achter hangt.
Doe mij maar een DSG voor als er wat met wielen achter hangt.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26735
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
Of nog beter een conventionele automaat. Gaat niks boven de soepelheid van een koppelomvormer als er wat achter hangt
- JP
- Berichten: 31257
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
Ik weet niet of die droge dsg’s die ze normaal in de 1.0, 1.2, 1.4 en 1.5 lepelen dit wel leuk vinden nog wat extra belasting van een Tabbert….
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
Die DSG7 zijn niet de beste idd maar ik vind dat het zowel in de Audi A3 als in de Golf 7.5 een stuk soepeler wegrijdt dan de handgeschakelde Ibiza.
Had een Kip Kompact mee, dat is met wat spullen erin zeg 600/650kg maar vond het niks vanuit stilstand.
Als ik zie hoe soepel de 120i met ZF8 uit de startblokken kwam met een dubbelasser erachter met flinke lading, doe mij dan maar automaat idd.
Had een Kip Kompact mee, dat is met wat spullen erin zeg 600/650kg maar vond het niks vanuit stilstand.
Als ik zie hoe soepel de 120i met ZF8 uit de startblokken kwam met een dubbelasser erachter met flinke lading, doe mij dan maar automaat idd.