Misschien interne vervuiling oid wat hem nu tegen zit. Maar eens met de andere ik zou gewoon ff bellen met de klacht en kijken wat ze voorstellenKnot schreef: ↑30 aug 2022, 22:57 Ik denk dat hun hem dan op de bank willen hebben en dan mag je ook de portemonnee trekken dat was eigenlijk niet de bedoeling. Gedachten was voor 250 piek hem op115 pk te hebben en geen hele dyno runs met een eco gebakje.
Ik snap alleen niet waarom het niet direct goed is heb dit nog nooit meegemaakt met Volkswagen Audi en BMW, altijd een lineaire en nette vermogensopbouw bij volgas
Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [18ct per km...]
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26726
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
- JP
- Berichten: 31255
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
Na tuning van tsi’s wordt vaak ook octaan 98 aangeraden. Of dat voor de 1.0 ook geldt, geen idee maar kan het zijn dat Rody al moeite heeft met “95” tanken, de schraper !
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
Tsja, dat is nooit mijn intentie, net als 98 tanken omdat hij dan standaard rapper zou zijn. Dan liever chippen en op 95 blijven rijden daar schiet je meer mee op dan die paar % winst met dure 98 of 102 in een standaard auto te gooien.
Heb het bij BR ook altijd gevraagd met de BMW's, stage1 maar zo dat hij gewoon op 95 goed loopt. Enige wat Geert wel altijd zei was merk brandstof pakken en geen witte pomp.
Maargoed, heb er even een nette mail aan gewaagd.
Heb het bij BR ook altijd gevraagd met de BMW's, stage1 maar zo dat hij gewoon op 95 goed loopt. Enige wat Geert wel altijd zei was merk brandstof pakken en geen witte pomp.
Maargoed, heb er even een nette mail aan gewaagd.
-
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: 17 dec 2020, 15:38
- Locatie: Twente
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
Ze willen het uitzoeken en meerijden probleem is dat ik een volledige dag kwijt ben om daarheen te gaan rondje te rijden en weer terug
-
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: 17 dec 2020, 15:38
- Locatie: Twente
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
Een snipperdag zou ik er voor over hebben. Kosten brandstof haal jij wel weer terug door koud douchen, fietsen naar het werk enz..
- JP
- Berichten: 31255
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
Iets anders zal er niet op zitten. Met alleen wat mokken wordt het niet opgelost. Of je verwachtingen zijn te hoog, zeker als je geen 98 wil tanken.
-
- Berichten: 5004
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
Even een dagje thuiswerken bij de tuner.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
Dat had ik de vorige keer al gedaan met onderhoud
Maar wel interessant hoor op technisch vlak waarom het niet soepel loopt, achteraf denk je dan had ik maar bij plan A gebleven was ik met 115pk in 1x klaar.
Geef ze natuurlijk wel de kans om even te kijken en samen te rijden maar was er al bang voor omdat je er meer over leest van zowel VAGtechniek als JD.
Maar wel interessant hoor op technisch vlak waarom het niet soepel loopt, achteraf denk je dan had ik maar bij plan A gebleven was ik met 115pk in 1x klaar.
Geef ze natuurlijk wel de kans om even te kijken en samen te rijden maar was er al bang voor omdat je er meer over leest van zowel VAGtechniek als JD.
- Arthur
- Berichten: 39753
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
En denk je dat die andere upgrade wel soepeltjes geweest zou zijn? Fouten woorden overal (mee) gemaakt.
- EvdP
- Berichten: 6148
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
Zelfs tijdens het typen.
-
- Berichten: 3544
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
Pas op je woorden!
-
OnlineOpa
- Berichten: 6229
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
- Arthur
- Berichten: 39753
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
Het is natuurlijk wel hoe harder je die turbo laat blazen en benzinepomp laat aanzuigen hoe eerder je kans op dingetjes hebt, maargoed we gaan het binnenkort meemaken.
- veejay
- Berichten: 1815
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
Daarom is het veel handiger om gewoon via je Mobiel en een OBD2 adapter zelf een stage 1 OTS map (Off the shelf) map in 1 minuut je ECU in te schieten. Bij problemen of verder optimaliseren zelf loggen en naar je tuner sturen voor aanpassingen. Ook zelf vermogen maps switchen of gewoon terug naar stock als het allemaal niet naar wens is. Je kan zelfs de max torque per versnelling instellen.
Geen reden meer om iedere keer naar je tuner te gaan met alle rompslomp. Het kan allemaal in 2022, of kan dit (nog) niet met VAG auto's?
Maar success met oplossen Knot; ik ben daar ooit geweest voor het vervangen van een cruisecontrol schakelaar. Ze klaagde toen dat hun werkplaats zwart van de roet stond na het starten van mijn Stage 3 TDI zonder DPF en EGR .
Geen reden meer om iedere keer naar je tuner te gaan met alle rompslomp. Het kan allemaal in 2022, of kan dit (nog) niet met VAG auto's?
Maar success met oplossen Knot; ik ben daar ooit geweest voor het vervangen van een cruisecontrol schakelaar. Ze klaagde toen dat hun werkplaats zwart van de roet stond na het starten van mijn Stage 3 TDI zonder DPF en EGR .
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
- veejay
- Berichten: 1815
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
hehe toen had ik door schade en schande (heel veel euro's) geleerd dat ik liever een auto met power af fabriek moest hebben dan zelf tweaken en dan iedere keer ontdekken dat weer iets anders de zwakste schakel is. Dus 500pk of meer uit een B58 halen bijvoorbeeld zou ik nooit aan beginnen
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
Idd, 420pk met downpipe is ruim voldoende.
-
- Berichten: 4648
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
Met de TU brandstofpomp zit je toch rond de 450pk?
-
- Berichten: 5004
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
-
- Berichten: 4648
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
Straks terug naar VAGtechniek, denk dat dit motortje gewoon niet lekker op hun standaard stage 1 mapping loopt.
Wil ze wel de kans geven maar denk dat je beter gewoon de originele 115pk fabrieksmapping/update erin kunt laden, dan is het wat mij betreft even goede vrienden, hoef ik het verschil niet eens terug wat de stage 1 duurder was maar heb ik (waarschijnlijk) wel een vloeiend rijden de auto bij volgas.
Ellende is, je bent er gewoon weer bijna een hele dag voor/door kwijt + halve tank brandstof.
Wil ze wel de kans geven maar denk dat je beter gewoon de originele 115pk fabrieksmapping/update erin kunt laden, dan is het wat mij betreft even goede vrienden, hoef ik het verschil niet eens terug wat de stage 1 duurder was maar heb ik (waarschijnlijk) wel een vloeiend rijden de auto bij volgas.
Ellende is, je bent er gewoon weer bijna een hele dag voor/door kwijt + halve tank brandstof.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26726
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
Ben benieuwd wat er uit komt! Maar idd ik zou ook kiezen voor de fabriekmap als dit niet vloeiend wil zijn
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [135pk/225nm...]
Je weet het zelf van de Audi, die loopt (op wat traag uit de startblokken komen met gasreactie) prima door de toeren heen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, MartijnGizmo, mauritsklein, Tomj en 127 gasten