Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [18ct per km...]
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect
Opmerkelijk detail, toen ik m 2 weken geleden kocht stond inspectiemelding op 37 dagen. Bij mij doet ie langere ritten dan bij het vrouwtje die m eerst had, o.a. camping Heerde, ritje Papenburg heen en weer etc en langer woon/werk. Nu 14 dagen later staat de inspectiemelding op 51 dagen.
Straks gaat ie terug over de 60 en gaat de onderhoudsmelding (tijdelijk) uit, zou dat ook nog kunnen?
Straks gaat ie terug over de 60 en gaat de onderhoudsmelding (tijdelijk) uit, zou dat ook nog kunnen?
- Sander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect
37 + 14 = 51 dagen (te laat(?))
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect
Nee, resterend telt op, eerst was het 45 en nu 51 te gaan, of ik ben gek... zal straks nog eens goed kijken.
Olieservice in 23100 km of 51 dagen
Olieservice in 23100 km of 51 dagen
- Martijn_bmw
- Berichten: 26698
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect
Haha das wel bijzonder idd!
- JP
- Berichten: 31209
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect
Een Ibiza, de meest besproken auto op DF in 2022….wie had dat zien aankomen ?
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect
Nou ja dat ook weer niet maar ik vind het gewoon leuk om er mee bezig te zijn of het nu een Z4 van 50K is of in Ibiza van 10
- Martijn_bmw
- Berichten: 26698
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect
Ja is toch ook leuk! Mijn mooiste herinneringen heb ik nog altijd aan mijn e30’s 325i van destijds 2,5k en mijn e46 325i van 7,5k.
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect
Pajero doet iets soortgelijks.
Aangezien de olie met een lange(te) rit bijvoorbeeld goed warm wordt gaat de degradatie wat minder snel en houdt de computer daar rekening mee.
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect
Ik ruil altijd voor die tijd in.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26698
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect
Ik pak als het kan wel eentje die groot onderhoud gehad heeft, dat was de rekening van een kleine 1000 euro in 2020 voor deze. Nu enkel 4 liter Castrol erin en voor het mooie ook remvloeistof en interieurfilter meepakken, VW rekent daar vast 500 euro voor maar via een bekende garage moet het voor 300 wel klaar zijn, dan heb ik 2 jaar te gaan voor de verkoop.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26698
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect
Ja bij particuliere aankoop heb je daar ook mee te maken.
Bij dealer aankoop onderhandel je die beurt erbij (Maar betaal je hem uiteraard ook gewoon zelf door de hogere aanschafprijs )
Bij dealer aankoop onderhandel je die beurt erbij (Maar betaal je hem uiteraard ook gewoon zelf door de hogere aanschafprijs )
-
- Berichten: 2122
- Lid geworden op: 02 mei 2017, 18:10
- Auto: Alpina B3s cabrio 2011
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect
Helemaal mee eens.
Ik heb ooit een weddenschap verloren dat als het lampje vd benzinemeter gaat branden, het niet meer uitgaat als je dan heel rustig gaat rijden. Ik dacht dat als je stevig aan het gas hangt tot het lampje brandt en je daarna eco gaat rijden, dat het lampje weer uit kon gaan. Het aantal nog te rijden km steeg wel fors, maar lampje ging pas uit na tanken.
Ik verwacht dus dat de indicator 'service' aan blijft.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26698
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect
Dat lampje gaat branden als er nog x% brandstof in de tank zit.Frank_Sch schreef: ↑10 jun 2022, 12:13Helemaal mee eens.
Ik heb ooit een weddenschap verloren dat als het lampje vd benzinemeter gaat branden, het niet meer uitgaat als je dan heel rustig gaat rijden. Ik dacht dat als je stevig aan het gas hangt tot het lampje brandt en je daarna eco gaat rijden, dat het lampje weer uit kon gaan. Het aantal nog te rijden km steeg wel fors, maar lampje ging pas uit na tanken.
Ik verwacht dus dat de indicator 'service' aan blijft.
De verwachte km tot tanken is het een som van gem verbruik van de laatste 15min (meestal) x die resterende hoeveelheid brandstof.
Dus de km kunnen idd wel oplopen als het verbruik snel zuiniger wordt maar er komen geen liters brandstof bij en dus blijft het lampje branden
- JP
- Berichten: 31209
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect
Misschien dat de vorige eigenaar van de Ibiza wel een plankert was, en dan rekent de computer uit wat dan de levensverwachting is van bijvoorbeeld de olie. Nu in handen van een schraper, met dito verbruik, ja dan ziet de computer dat die de komende 10 jaar niks lijdt.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect
Mwah, Papenburg heb ik m ook wel wat rondjes geplankt, heen 180 per uur, terug ging hij al 190 per uur, maar verder idd rustig met een enkele keer volgas in 1 en 2 om hem wakker te houden.
Dame voor mij zei dat de meest spectaculaire rit was van Spijkenisse naar de camping in Hellevoetsluit, dat is 18,8km....
Dame voor mij zei dat de meest spectaculaire rit was van Spijkenisse naar de camping in Hellevoetsluit, dat is 18,8km....
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect
Vanochtend was het moment, moest de kids naar school brengen en geen uurtje speling om te fietsen naar kantoor. De garagebox handmatig geopend met de sleutel, met spierkracht de deur opengekanteld en daar stond het witte pareltje. Natuurlijk alleen maar met de cuore gereden dus de Ibiza is dan nogal een verbetering. Het openen van de CV met de geintegreerde afstandbediening in de sleutel, het gevoel van een deur beetpakken ipv een blik knaks, de fijne zit van de sportstoelen, het vastpakken van het lederen stuurtje, de audiobediening op het stuur, het infoscherm tussen de tellers, de navigatie met geupdate kaarten, mp3 vanaf de SD-kaart via speakers met losse tweeters en de aanwezigheid van lage tonen, de kracht en souplesse van een turbolader, het comfort knipperen bij invoegen, de cruisecontrol, het niet overhellende comfortabele onderstel, opvallend minder windgeruis. Dan weet je weer even wat je in de Cuore allemaal NIET hebt.
Zou de holy grail (M2 competition) het beter doen?
- Voor een ritje vanavond na 21:00 met flink doorhalen naar 200+, paar dikke drifts rotonde af, snelweg op/afritten en afsluiten een donut en burnout op een industrieterrein... JA!
- Voor een dagelijks ritje naar school en kantoor waarbij de kinderen moeilijk achterin moeten stappen, hard onderstel over alle drempels, vermogen wat je niet los kunt laten samen met het hogere verbruik en hogere running costs... absolute NEE!
- Martijn_bmw
- Berichten: 26698
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect
Haha mooi geschreven weer knot
- Philipoo
- Berichten: 4101
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect
Jeetje wat een lap tekst om een cuore en clio te vergelijken. Cuore is prima budgethok voor budget budget.
M2C word ik in ieder geval blij van. van een clio 1.0 zal dat nooit gebeuren
M2C word ik in ieder geval blij van. van een clio 1.0 zal dat nooit gebeuren
- JP
- Berichten: 31209
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect
Dat comfortknipperen zal wel een (dure) optie zijn bij BMW…..
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
- Rolf205
- Berichten: 523
- Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect
En dit doe je nu met de:
A: ......
En dit doe je nu met de:
A: Cuore
B: Ibiza
Is de Ibiza niet de Cuore die je zou willen hebben en moet je de Cuore niet inruilen voor iets van de categorie na 21:00....?
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect
Zou kunnen maar voor die ene keer per week (of 2 weken) ga ik geen ding van 80k neerzetten, dan pak ik de motor wel, druk zat met gezin, fietsen, hardlopen etc. Deed het paar jaar terug wel maar nu zie ik het meer als vervoersmiddel ben ik bang
- Philipoo
- Berichten: 4101
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect
Moet je in dat geval niet gewoon een gooi en smijthok kopen? Weer een 328 erbij ofzo?
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect
Merk wel dat zoiets op een dagje Papenburg de truc doet als ik een paar rondje in een E36 ga, maximaal los, alleen op straat kan je dat niet echt meer maken vind ik, 3 sets achterbanden in een avondje erdoor jassen, die tijden zijn geweest.