Alleen op papier zijn we waarsschijnlijk rijk.... maar in day to day life, zijn wij alles behalve een rijk land.
Nee zakelijk via dr werkgever
Alleen op papier zijn we waarsschijnlijk rijk.... maar in day to day life, zijn wij alles behalve een rijk land.
Nee zakelijk via dr werkgever
Voor milieudoelstellingen zouden ze webshops, en het daardoor bijbehorende vervoer, moet schrappen. Maar ja, hoeveel banen kost dat?Sabberjoch schreef: ↑19 mei 2022, 08:21Hoe zuinig zo'n nieuwe auto ook mag zijn, je mag in je 13 jaar oude brik heel wat kilometers maken voor je uitstoot wat er allemaal vrijkomt bij de productie van een nieuwe. Alle onderdelen die de hele wereld rond verscheept en gevlogen worden. Voor milieudoelstellingen kan Den Haag de auto het best zo veel mogelijk ontmoedigen, maar dat is iets wat de gemiddelde DF'er niet wil snappen. Incluus ikzelf, ik ga geen auto's de deur uit doen, maar nieuw bestellen gaat er voor mij ook niet in zitten, zeker niet met de absurde prijzen die tegenwoordig gevraagd worden.sitechris schreef: ↑19 mei 2022, 07:59 Los van levertijden zijn de nieuwprijzen imo het grootste issue. En dat is te danken aan de belastingen. Sportieve auto's zijn sowieso al onbetaalbaar (57k voor Focus ST), maar ook de gewone Polootjes en consorten zijn ook nauwelijks meer op te brengen. Terwijl die auto's beter voor het milieu zijn dan een 13 jaar oude auto waar we nu maar in blijven rondrijden. Maar in Den Haag snappen ze dat niet.
Gelukkig ben ik sowieso een krent, en vind ik afschrijving een hele vies woord
Kwee nie.....anders moet ik zelf naar de stad om het te gaan halen? Dat busje (nu nog een "vieze"" diesel, wordt allemaal snel EV-achtig bij grote bezorgdiensten) rijdt 1 rondje en pakt 50 adressen on the way...Arthur schreef: ↑19 mei 2022, 11:51Voor milieudoelstellingen zouden ze webshops, en het daardoor bijbehorende vervoer, moet schrappen. Maar ja, hoeveel banen kost dat?Sabberjoch schreef: ↑19 mei 2022, 08:21Hoe zuinig zo'n nieuwe auto ook mag zijn, je mag in je 13 jaar oude brik heel wat kilometers maken voor je uitstoot wat er allemaal vrijkomt bij de productie van een nieuwe. Alle onderdelen die de hele wereld rond verscheept en gevlogen worden. Voor milieudoelstellingen kan Den Haag de auto het best zo veel mogelijk ontmoedigen, maar dat is iets wat de gemiddelde DF'er niet wil snappen. Incluus ikzelf, ik ga geen auto's de deur uit doen, maar nieuw bestellen gaat er voor mij ook niet in zitten, zeker niet met de absurde prijzen die tegenwoordig gevraagd worden.sitechris schreef: ↑19 mei 2022, 07:59 Los van levertijden zijn de nieuwprijzen imo het grootste issue. En dat is te danken aan de belastingen. Sportieve auto's zijn sowieso al onbetaalbaar (57k voor Focus ST), maar ook de gewone Polootjes en consorten zijn ook nauwelijks meer op te brengen. Terwijl die auto's beter voor het milieu zijn dan een 13 jaar oude auto waar we nu maar in blijven rondrijden. Maar in Den Haag snappen ze dat niet.
Gelukkig ben ik sowieso een krent, en vind ik afschrijving een hele vies woord
Naast transport is volgens mij bij de grote webshops (Amazon etc) vooral het milieu issue hoe ze omgaan met retour producten en de extreme berg afval die daarmee wordt veroorzaakt. Dat heb je niet / veel minder als je zelf iets in de winkel gaat halen.Fabian schreef: ↑19 mei 2022, 12:49Kwee nie.....anders moet ik zelf naar de stad om het te gaan halen? Dat busje (nu nog een "vieze"" diesel, wordt allemaal snel EV-achtig bij grote bezorgdiensten) rijdt 1 rondje en pakt 50 adressen on the way...Arthur schreef: ↑19 mei 2022, 11:51Voor milieudoelstellingen zouden ze webshops, en het daardoor bijbehorende vervoer, moet schrappen. Maar ja, hoeveel banen kost dat?Sabberjoch schreef: ↑19 mei 2022, 08:21
Hoe zuinig zo'n nieuwe auto ook mag zijn, je mag in je 13 jaar oude brik heel wat kilometers maken voor je uitstoot wat er allemaal vrijkomt bij de productie van een nieuwe. Alle onderdelen die de hele wereld rond verscheept en gevlogen worden. Voor milieudoelstellingen kan Den Haag de auto het best zo veel mogelijk ontmoedigen, maar dat is iets wat de gemiddelde DF'er niet wil snappen. Incluus ikzelf, ik ga geen auto's de deur uit doen, maar nieuw bestellen gaat er voor mij ook niet in zitten, zeker niet met de absurde prijzen die tegenwoordig gevraagd worden.
Gelukkig ben ik sowieso een krent, en vind ik afschrijving een hele vies woord
Vind dat het weinig met elkaar te maken heeft.
Gebruikers op dit forum: WillemBoer en 417 gasten