Autoverkopen omlaag

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Baboulah
Berichten: 1503
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21

Re: Autoverkopen omlaag

Bericht door Baboulah » 19 mei 2022, 09:42

350 Z schreef: 19 mei 2022, 09:21 Nederland heeft het oudste wagenpark van de hele EU en staat ook bovenaan met de meeste schulden qua hypotheek. Rijk land?
Alleen op papier zijn we waarsschijnlijk rijk.... maar in day to day life, zijn wij alles behalve een rijk land.
Rnd schreef: 18 mei 2022, 15:25 Is dat private lease?
Nee zakelijk via dr werkgever

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39740
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Autoverkopen omlaag

Bericht door Arthur » 19 mei 2022, 11:51

Sabberjoch schreef: 19 mei 2022, 08:21
sitechris schreef: 19 mei 2022, 07:59 Los van levertijden zijn de nieuwprijzen imo het grootste issue. En dat is te danken aan de belastingen. Sportieve auto's zijn sowieso al onbetaalbaar (57k voor Focus ST), maar ook de gewone Polootjes en consorten zijn ook nauwelijks meer op te brengen. Terwijl die auto's beter voor het milieu zijn dan een 13 jaar oude auto waar we nu maar in blijven rondrijden. Maar in Den Haag snappen ze dat niet.
Hoe zuinig zo'n nieuwe auto ook mag zijn, je mag in je 13 jaar oude brik heel wat kilometers maken voor je uitstoot wat er allemaal vrijkomt bij de productie van een nieuwe. Alle onderdelen die de hele wereld rond verscheept en gevlogen worden. Voor milieudoelstellingen kan Den Haag de auto het best zo veel mogelijk ontmoedigen, maar dat is iets wat de gemiddelde DF'er niet wil snappen. Incluus ikzelf, ik ga geen auto's de deur uit doen, maar nieuw bestellen gaat er voor mij ook niet in zitten, zeker niet met de absurde prijzen die tegenwoordig gevraagd worden.

Gelukkig ben ik sowieso een krent, en vind ik afschrijving een hele vies woord :lol:
Voor milieudoelstellingen zouden ze webshops, en het daardoor bijbehorende vervoer, moet schrappen. Maar ja, hoeveel banen kost dat?

Robin
Berichten: 51398
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Autoverkopen omlaag

Bericht door Robin » 19 mei 2022, 12:06

Goed punt Arthur, maarja die banen he. inderdaad.....

Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7026
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: Autoverkopen omlaag

Bericht door Fabian » 19 mei 2022, 12:49

Arthur schreef: 19 mei 2022, 11:51
Sabberjoch schreef: 19 mei 2022, 08:21
sitechris schreef: 19 mei 2022, 07:59 Los van levertijden zijn de nieuwprijzen imo het grootste issue. En dat is te danken aan de belastingen. Sportieve auto's zijn sowieso al onbetaalbaar (57k voor Focus ST), maar ook de gewone Polootjes en consorten zijn ook nauwelijks meer op te brengen. Terwijl die auto's beter voor het milieu zijn dan een 13 jaar oude auto waar we nu maar in blijven rondrijden. Maar in Den Haag snappen ze dat niet.
Hoe zuinig zo'n nieuwe auto ook mag zijn, je mag in je 13 jaar oude brik heel wat kilometers maken voor je uitstoot wat er allemaal vrijkomt bij de productie van een nieuwe. Alle onderdelen die de hele wereld rond verscheept en gevlogen worden. Voor milieudoelstellingen kan Den Haag de auto het best zo veel mogelijk ontmoedigen, maar dat is iets wat de gemiddelde DF'er niet wil snappen. Incluus ikzelf, ik ga geen auto's de deur uit doen, maar nieuw bestellen gaat er voor mij ook niet in zitten, zeker niet met de absurde prijzen die tegenwoordig gevraagd worden.

Gelukkig ben ik sowieso een krent, en vind ik afschrijving een hele vies woord :lol:
Voor milieudoelstellingen zouden ze webshops, en het daardoor bijbehorende vervoer, moet schrappen. Maar ja, hoeveel banen kost dat?
Kwee nie.....anders moet ik zelf naar de stad om het te gaan halen? Dat busje (nu nog een "vieze"" diesel, wordt allemaal snel EV-achtig bij grote bezorgdiensten) rijdt 1 rondje en pakt 50 adressen on the way...

Robin
Berichten: 51398
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Autoverkopen omlaag

Bericht door Robin » 19 mei 2022, 12:57

Fair enough Fabian. Maar dan draai ik 't om: Hoe vies zijn diesels en dan kom je bij het punt dat Arthur en ik amper een punt hebben:)

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26724
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Autoverkopen omlaag

Bericht door Martijn_bmw » 19 mei 2022, 13:35

Fabian schreef: 19 mei 2022, 12:49
Arthur schreef: 19 mei 2022, 11:51
Sabberjoch schreef: 19 mei 2022, 08:21

Hoe zuinig zo'n nieuwe auto ook mag zijn, je mag in je 13 jaar oude brik heel wat kilometers maken voor je uitstoot wat er allemaal vrijkomt bij de productie van een nieuwe. Alle onderdelen die de hele wereld rond verscheept en gevlogen worden. Voor milieudoelstellingen kan Den Haag de auto het best zo veel mogelijk ontmoedigen, maar dat is iets wat de gemiddelde DF'er niet wil snappen. Incluus ikzelf, ik ga geen auto's de deur uit doen, maar nieuw bestellen gaat er voor mij ook niet in zitten, zeker niet met de absurde prijzen die tegenwoordig gevraagd worden.

Gelukkig ben ik sowieso een krent, en vind ik afschrijving een hele vies woord :lol:
Voor milieudoelstellingen zouden ze webshops, en het daardoor bijbehorende vervoer, moet schrappen. Maar ja, hoeveel banen kost dat?
Kwee nie.....anders moet ik zelf naar de stad om het te gaan halen? Dat busje (nu nog een "vieze"" diesel, wordt allemaal snel EV-achtig bij grote bezorgdiensten) rijdt 1 rondje en pakt 50 adressen on the way...
Naast transport is volgens mij bij de grote webshops (Amazon etc) vooral het milieu issue hoe ze omgaan met retour producten en de extreme berg afval die daarmee wordt veroorzaakt. Dat heb je niet / veel minder als je zelf iets in de winkel gaat halen.

Maar goed dan dwalen we wel heel erg van het onderwerp van de titel af. :tooth:
En die klopt niet, verkopen loopt prima! Beter zelfs dan vorig jaar :)
Aantal registraties loopt (zwaar) achter maar dat komt door leverproblemen in de keten niet doordat men geen auto wil/kan bestellen.

EG
Berichten: 1256
Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29

Re: Autoverkopen omlaag

Bericht door EG » 19 mei 2022, 15:28

350 Z schreef: 19 mei 2022, 09:21 Nederland heeft het oudste wagenpark van de hele EU en staat ook bovenaan met de meeste schulden qua hypotheek. Rijk land?
Vind dat het weinig met elkaar te maken heeft.

Komt gewoon puur door het belastingsysteem, auto's worden steeds beter en aangezien de MRB niet is gekoppeld aan euroklasse en co2 uitstoot is het lekker goedkoop om die Panda uit 2004 door te rijden. Zuinig, betrouwbaar weinig MRB + verzekering dus extreem waardevast.

En ik had dit voorbeeld al eerder gegeven: een diesel uit 2013: eentje euro 5 en andere euro 6 (Zelfde gewicht), er is geen enkele reden om die ouwe weg te doen wnat MRB is zelfde. Zolang daar niks aan gedaan wordt zal het wagenpark zelfs nog ouder worden want auto's na grofweg 2000 zijn echt veel beter geworden.

En aangezien werkgevers niet zo happig zijn om het bestellen van nieuwe auto's worden tweedehands auto's steeds duurder = mensen rijden langer doorblijven in ouwe wagens = wagenpark blijft verouderen. Maar in Nederland draait alles om het milieu (maar niet heus).

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Andreass, Bram, CRZ, Darudevampire, Hielke, Jaws, Majestic-12 [Bot], Will F. en 440 gasten