Mijn 320i e46 geboren september 2000

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Dennis320I
Berichten: 42
Lid geworden op: 07 jul 2021, 00:53
Auto: E46 320I september 2000

Mijn 320i e46 geboren september 2000

Bericht door Dennis320I » 10 mei 2022, 23:49

Hallo,

nadat mijn geliefde auto niks meer deed nadat ik de dynamo had vervangen (na 4 maanden)heb ik een aantal vragen/suggesties gedaan op dit goede en leuke forum. :thumbup:
Vorig heb ik eerst de vanos laten reviseren,de achter ophanging laten verstevegen,gele powerflex bussen en kunststof opvul ringen
laten plaatsen bij de draagarmen en laten uitlijnen.
toen ik weg reed hoorde ik ik een ''plastic achtig'' geratel te horen en ben direct rechtsom keert gegaan en ze vertelden mij dat het bij de middenconsole weg kwam en dat klopte ook nadat ik nog twee keer ben terug geweest en een afspraak had om dan pas de auto op de brug te doen.
Bij de APK keuring bij mijn eigen garage hoorde ik nadat ik het probleem had uitgelegd dat de tussenlager niet was aangedraaid :devil:
Die heb ik toen maar zelf aangedraaid en hun ermee op de hoogte had gebracht.
Een medewerker werd zelf pissig omdat ik vertelde wat voor domme fout ze hadden gemaakt :shocking:
Ik denk omdat mijn auto geen M'tje is en ze het te oude auto vinden en daarom te weinig aandacht aan willen besteden en er te weinig winst op kinnen maken.
Ze adverteren ermee op facebook dat ze blindelinks de lagerschalen kunnen vervangen maar tussenlagers wat nog makkelijker is aan te draaien domweg vergeten en never mijn auto op de brug hebben gezet om goed te kijken waar het geluid vandaan kwam.
Maar goed aldoende leert men welke bmw garages te vertrouwen zijn en welke hun naam verpesten(voor mij)

Zelf heb ik alle rubbers van het achterstel vervangen door meyle HD rubbers,achterveren,meyle dempers achter en alle filters vervangen door bosch filters.
Nadat ik er achter kwam dat mijn benzinepomp niet geheel meer deed en hem vervangen heb met een tweedehandse benzinepomp uit een 323 starte zij weer.
Toen ik vorig jaar al merkte(achteraf of zelfs al eerder)dat mijn airco niet echt koud werd had ik er (te) weinig tijd aan besteed omdat een airco niet prio 1 was en omdat ik dacht dat die bijgevuld moest worden.
Nu kwam ik er van de week uit dat die koelventilator ook niet de nadat ik via het OBD uitlees apparaat de juiste temp zag en de ventilator niet aansloeg.
Na wat doormetingen merkte ik dat er een onderdeel van de module stuk was(welke weet ik tot nu toe nog niet).
Vanmiddag een tweedehandse van de sloop gehaald voor 30 euro en nu slaat hij aan bij 95 graden :hangloose:
Ook even de airco getest en die doet het nu ook naar behoren. :thumbup
Ik krijg soms nog wel een paar ''storingen'' bv lamda sonde voor de katalysator en de trimbank 1 en 2 storingen dus dat wordt mijn volgende aandacht puntje.

Ook viel mij op met ''live uitlezen'' terwijl de motor loopt(stationair) dat de temp. van de lucht inlaat aardig hoog is volgens mij(95 graden) of hoger.
Is dat vrij normaal qua temp?

De OBD handscanner van autophix moet en wil ik nog beter leren te lezen qua opties.
Als iemand daar voor een tip of suggesties heeft hoor ik dat erg graag :please:


Morgen krijg ik de 2 bussen injector reiniger binnen van het merk tecflow en wil ik de koelvloeistof gaan vervangen.

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6126
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Mijn 320i e46 geboren september 2000

Bericht door EvdP » 11 mei 2022, 08:01

Voor de E46 zou ik voor een laptop gaan met BMW Scanner en/of INPA en ISTA. Daar "zie" je veel meer mee dan met een handscanner.

Dennis320I
Berichten: 42
Lid geworden op: 07 jul 2021, 00:53
Auto: E46 320I september 2000

Re: Mijn 320i e46 geboren september 2000

Bericht door Dennis320I » 11 mei 2022, 19:44

EvdP schreef: 11 mei 2022, 08:01 Voor de E46 zou ik voor een laptop gaan met BMW Scanner en/of INPA en ISTA. Daar "zie" je veel meer mee dan met een handscanner.

Bedankt voor de tip :thumbup:
Alleen heb wel een oude laptop maar dat is met oudere windows erop.
Ik had ff snel gekeken en moet zeggen dat software en een obd kabel voor iets van 50 euro :hmmm:

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6126
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Mijn 320i e46 geboren september 2000

Bericht door EvdP » 11 mei 2022, 20:43

Windows 7 is genoeg, kabel voor INPA en ISTA hoeft niet duur te zijn, de software is wel "voorhanden".

In welk deel van Nederland woon je?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 48 gasten