Roy's ATOM 4, FILMPJE SPA, MCLAREN JAGEN😎 P19

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
R.Wiggel
Berichten: 348
Lid geworden op: 10 mei 2020, 11:47
Auto: Megane RS Tracktool

Re: Roy's Atom 4, duuuuurt lang

Bericht door R.Wiggel » 23 feb 2023, 11:18

Mooi man, eindelijk !
Ik zit 15 maart ook in Zolder dus misschien kan ik hem nog ff in actie zien :df:

Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Roy's Atom 4, duuuuurt lang

Bericht door Andre » 23 feb 2023, 11:25

Kan zo’n atom op NL kenteken? Hoeveel BPM

Hoe zit dat met een ariel nomad?

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Roy's Atom 4, duuuuurt lang

Bericht door Roy RS » 23 feb 2023, 11:38

R.Wiggel schreef: 23 feb 2023, 11:18 Mooi man, eindelijk !
Ik zit 15 maart ook in Zolder dus misschien kan ik hem nog ff in actie zien :df:
Ik rij alleen van 14-16, kom maar even voorbij, je herkent me aan mn goede looks (of aan de atom🤪)

Online
Gijzert
Berichten: 4999
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Roy's Atom 4, duuuuurt lang

Bericht door Gijzert » 23 feb 2023, 11:41

Andre schreef: 23 feb 2023, 11:25 Kan zo’n atom op NL kenteken? Hoeveel BPM

Hoe zit dat met een ariel nomad?
Hier 1 op Italiaans kenteken.
https://www.autoscout24.it/annunci/-52e ... e76b9e65b1
Dan kan Nederlands dus ook.

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Roy's Atom 4, duuuuurt lang

Bericht door Roy RS » 23 feb 2023, 11:42

Andre schreef: 23 feb 2023, 11:25 Kan zo’n atom op NL kenteken? Hoeveel BPM

Hoe zit dat met een ariel nomad?

Atom niet makkelijk, ik importeer via Polen, BPM weet ik nog niet, als je dat beter wilt weten dan bellen we even. Maar via Polen heb ik goede kans, niet 100%

Nomad gaat niet met de k24, er komt wel een nomad 2, die zullen ze met Goodwood gaan introduceren verwacht ik, die krijgt de k20c uit de atom en zal wel enigzins te registreren zijn.

Atoms wordt overigens ook gewerkt aan een typegoedkeuring via duitsland, dat kost dan kleine 10k extra en daarna kan ie naar nederland met ca 12k bpm.
Ik zal meer bpm betalen met wat pech maar bespraak die 10k (hopelijk)

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Roy's Atom 4, duuuuurt lang

Bericht door Roy RS » 23 feb 2023, 11:42

Gijzert schreef: 23 feb 2023, 11:41
Andre schreef: 23 feb 2023, 11:25 Kan zo’n atom op NL kenteken? Hoeveel BPM

Hoe zit dat met een ariel nomad?
Hier 1 op Italiaans kenteken.
https://www.autoscout24.it/annunci/-52e ... e76b9e65b1
Dan kan Nederlands dus ook.

Dat is (veel) te makkelijk gezegd

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3288
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Roy's Atom 4, duuuuurt lang

Bericht door Martijn M » 23 feb 2023, 12:42

Roy RS schreef: 23 feb 2023, 11:42
Gijzert schreef: 23 feb 2023, 11:41
Andre schreef: 23 feb 2023, 11:25 Kan zo’n atom op NL kenteken? Hoeveel BPM

Hoe zit dat met een ariel nomad?
Hier 1 op Italiaans kenteken.
https://www.autoscout24.it/annunci/-52e ... e76b9e65b1
Dan kan Nederlands dus ook.

Dat is (veel) te makkelijk gezegd
Inderdaad, is gewoon een dealerplaat die daar op hangt.

Online
Gijzert
Berichten: 4999
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Roy's Atom 4, duuuuurt lang

Bericht door Gijzert » 23 feb 2023, 12:59

Roy RS schreef: 23 feb 2023, 11:42
Gijzert schreef: 23 feb 2023, 11:41
Andre schreef: 23 feb 2023, 11:25 Kan zo’n atom op NL kenteken? Hoeveel BPM

Hoe zit dat met een ariel nomad?
Hier 1 op Italiaans kenteken.
https://www.autoscout24.it/annunci/-52e ... e76b9e65b1
Dan kan Nederlands dus ook.

Dat is (veel) te makkelijk gezegd
Ik weet het niet beter hoor maar ben benieuwd waarom dat niet zou kunnen als hij eenmaal in de EU op kenteken staat.


Ik zie hier de belgische "importeur".

Die kan blijkbaar ook helpen met op Belgische platen te krijgen.

https://www.arielbelgium.be/our-story

Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Roy's Atom 4, duuuuurt lang

Bericht door Andre » 23 feb 2023, 13:24

Zo’n nomad is echt wel stoer op NL kenteken.

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Roy's Atom 4, duuuuurt lang

Bericht door Roy RS » 23 feb 2023, 13:24

Gijzert schreef: 23 feb 2023, 12:59
Roy RS schreef: 23 feb 2023, 11:42
Gijzert schreef: 23 feb 2023, 11:41

Hier 1 op Italiaans kenteken.
https://www.autoscout24.it/annunci/-52e ... e76b9e65b1
Dan kan Nederlands dus ook.

Dat is (veel) te makkelijk gezegd
Ik weet het niet beter hoor maar ben benieuwd waarom dat niet zou kunnen als hij eenmaal in de EU op kenteken staat.


Ik zie hier de belgische "importeur".

Die kan blijkbaar ook helpen met op Belgische platen te krijgen.

https://www.arielbelgium.be/our-story

Zonder te ver uit te wijden is de simpele regel in nederland dat een in eu toegelaten auto zonder coc die eronder ligt(dus middels een eenmalige typegoedkeuring zoals wij die in lelystad kennen), toegelaten mág worden door de rdw, dus de registratie overnemen, naar dit hóeft niet. Dit beslist de keurmeester. Als er redenen zijn om toch een lelystadje te wensen dan mag dat zonder opgaaf van reden.

Nu is het zo dat ze met name identificeren. Dus een nieuwe Atom zou zeker geïdentificeerd moeten worden als de auto op de papieren, maar ziet de keurmeester dit anders dan heb ik pech. Het ontbreken van enige vorm van deuren, ramen en dakconstructie zou voor een licht verwarde rdw man kunnen zorgen die dan denkt “uhm, dit zoekt lelystad maar uit”


Dus een nomad waar geen euro6 op kan zitten (donor is euro4), kan zomaar geweigerd worden op italiaans kenteken(even los van het feit dat die Nomad helemaal niet geregistreerd is wat nu juist de reden van verkoop is)

De Nomad is anders dan de atom 4 want die laatste is gebouwd met typegoedkeuring in gedachte, helaas kwam brexit en was die investering waardeloos geworden, want uk goedkeuring telt niet meer. Ze zouden opnieuw in duitsland moeten beginnen en die kosten wegen niet op tegen de baten.

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Roy's Atom 4, duuuuurt lang

Bericht door Roy RS » 23 feb 2023, 13:25

Andre schreef: 23 feb 2023, 13:24 Zo’n nomad is echt wel stoer op NL kenteken.
Beetje afhankelijk van de prijs wil ik nomad 2 met 320 pk bestellen, die gaat op kenteken lukken

Online
Gijzert
Berichten: 4999
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Roy's Atom 4, duuuuurt lang

Bericht door Gijzert » 23 feb 2023, 13:39

Roy RS schreef: 23 feb 2023, 13:24
Gijzert schreef: 23 feb 2023, 12:59
Roy RS schreef: 23 feb 2023, 11:42


Dat is (veel) te makkelijk gezegd
Ik weet het niet beter hoor maar ben benieuwd waarom dat niet zou kunnen als hij eenmaal in de EU op kenteken staat.


Ik zie hier de belgische "importeur".

Die kan blijkbaar ook helpen met op Belgische platen te krijgen.

https://www.arielbelgium.be/our-story

Zonder te ver uit te wijden is de simpele regel in nederland dat een in eu toegelaten auto zonder coc die eronder ligt(dus middels een eenmalige typegoedkeuring zoals wij die in lelystad kennen), toegelaten mág worden door de rdw, dus de registratie overnemen, naar dit hóeft niet. Dit beslist de keurmeester. Als er redenen zijn om toch een lelystadje te wensen dan mag dat zonder opgaaf van reden.

Nu is het zo dat ze met name identificeren. Dus een nieuwe Atom zou zeker geïdentificeerd moeten worden als de auto op de papieren, maar ziet de keurmeester dit anders dan heb ik pech. Het ontbreken van enige vorm van deuren, ramen en dakconstructie zou voor een licht verwarde rdw man kunnen zorgen die dan denkt “uhm, dit zoekt lelystad maar uit”


Dus een nomad waar geen euro6 op kan zitten (donor is euro4), kan zomaar geweigerd worden op italiaans kenteken(even los van het feit dat die Nomad helemaal niet geregistreerd is wat nu juist de reden van verkoop is)

De Nomad is anders dan de atom 4 want die laatste is gebouwd met typegoedkeuring in gedachte, helaas kwam brexit en was die investering waardeloos geworden, want uk goedkeuring telt niet meer. Ze zouden opnieuw in duitsland moeten beginnen en die kosten wegen niet op tegen de baten.
Das een dure gok als het niet lukt. Bedankt voor de uitleg.

Online
SlowCo
Berichten: 3536
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Roy's Atom 4, duuuuurt lang

Bericht door SlowCo » 23 feb 2023, 13:45

Gijzert schreef: 23 feb 2023, 13:39 Das een dure gok als het niet lukt.
Maar een potentieel lucratieve als het wel lukt.

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Roy's Atom 4, duuuuurt lang

Bericht door Roy RS » 23 feb 2023, 14:11

Dat dacht ik eerst ook dat duur zijn van die gok, maar lukt het niet dan heb ik nog steeds een pools geregistreerde atom 4 waar ruim 3 jaar levertijd op zit en waarvan de prijslijst dit jaar 9000 pond ex btw/bpm omhoog gegaan is…moet gek lopen dat ik noemenswaardig geld verlies als ik na een jaartje trackdays afscheid neem👌🏻

Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Roy's Atom 4, duuuuurt lang

Bericht door Andre » 23 feb 2023, 14:20

Ok ben wel nieuwsgierig naar die nomad 2 op kenteken.

Online
SlowCo
Berichten: 3536
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Roy's Atom 4, duuuuurt lang

Bericht door SlowCo » 23 feb 2023, 14:22

Andre schreef: 23 feb 2023, 14:20 Ok ben wel nieuwsgierig naar die nomad 2 op kenteken.
Als die GT4 niet op kenteken hoefde, kun je toch alvast een Nomad bestellen. Kun je later nog kijken of je hem op kenteken laat zetten indien mogelijk. :df:

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4104
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Roy's Atom 4, duuuuurt lang

Bericht door Philipoo » 23 feb 2023, 14:26

Ik weet wel meerdere nomads in Italië die op kenteken staan. Die zouden volgens jou verhaal dan te importeren zijn met de Italiaanse papieren, alleen bpm wordt dan dus een gok?

Online
Gijzert
Berichten: 4999
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Roy's Atom 4, duuuuurt lang

Bericht door Gijzert » 23 feb 2023, 14:40

Philipoo schreef: 23 feb 2023, 14:26 Ik weet wel meerdere nomads in Italië die op kenteken staan. Die zouden volgens jou verhaal dan te importeren zijn met de Italiaanse papieren, alleen bpm wordt dan dus een gok?
Ook is het een gok of ze hem willen accepteren.
Ze mogen het doen maar hoeven het niet.

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Roy's Atom 4, duuuuurt lang

Bericht door Roy RS » 23 feb 2023, 15:08

Philipoo schreef: 23 feb 2023, 14:26 Ik weet wel meerdere nomads in Italië die op kenteken staan. Die zouden volgens jou verhaal dan te importeren zijn met de Italiaanse papieren, alleen bpm wordt dan dus een gok?
Als de papieren compleet zijn in italie dan staat er een co2 getal op en is de bpm geen vraagteken. In polen staat dat niet op de papieren, dus ligt even aan de berekening vd rdw

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Roy's Atom 4, duuuuurt lang

Bericht door Roy RS » 23 feb 2023, 15:12

Zojuist volle dag Zandvoort geboekt👌🏻
11 april met gpdays

Gebruikersavatar
Baboulah
Berichten: 1502
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21

Re: Roy's Atom 4, duuuuurt lang

Bericht door Baboulah » 23 feb 2023, 18:22

Philipoo schreef: 23 feb 2023, 14:26 Ik weet wel meerdere nomads in Italië die op kenteken staan. Die zouden volgens jou verhaal dan te importeren zijn met de Italiaanse papieren, alleen bpm wordt dan dus een gok?
Zover ik weet, zolang de auto een europees kenteken heeft, moeten ze die overnemen in nederland, dit is ook wat RDW amsterdam en leeuwarden mij int verleden verteld hebben. CO2 staat veelal op de EU kentekens (er zijn idd uitzonderingen zoals Polen, slowakije is er nog zo een als ik dat goed herinner), dan weet je waar je aantoe bent kwa BPM, zo niet dan durf ik je dat eigenlijk niet te zeggen, kan zijn dat het dan op dezelfde manier gaat zoals ze dat doen met non EU cars die hierheen komen...

Co2 is vermeld onder kopje V.7 op een europees kenteken, dat is voor elk land hetzelfde, dus zolang je code V.7 ziet staat daar dus de CO2 waarde voor de auto

Op een italiaans kenteken staat V.7 dus rechts onder op pagina 2

Maar dit was van 1 jaar geleden toen ik mn laatste auto geimporteerd heb, kan zijn dat regels sindsdien aangepast is, maar 1 eu is 1 eu nog steeds lijkt mij in dat opzicht....

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Roy's Atom 4, duuuuurt lang

Bericht door Roy RS » 23 feb 2023, 18:36

Baboulah schreef: 23 feb 2023, 18:22
Philipoo schreef: 23 feb 2023, 14:26 Ik weet wel meerdere nomads in Italië die op kenteken staan. Die zouden volgens jou verhaal dan te importeren zijn met de Italiaanse papieren, alleen bpm wordt dan dus een gok?
Zover ik weet, zolang de auto een europees kenteken heeft, moeten ze die overnemen in nederland, dit is ook wat RDW amsterdam en leeuwarden mij int verleden verteld hebben. CO2 staat veelal op de EU kentekens (er zijn idd uitzonderingen zoals Polen, slowakije is er nog zo een als ik dat goed herinner), dan weet je waar je aantoe bent kwa BPM, zo niet dan durf ik je dat eigenlijk niet te zeggen, kan zijn dat het dan op dezelfde manier gaat zoals ze dat doen met non EU cars die hierheen komen...

Co2 is vermeld onder kopje V.7 op een europees kenteken, dat is voor elk land hetzelfde, dus zolang je code V.7 ziet staat daar dus de CO2 waarde voor de auto

Op een italiaans kenteken staat V.7 dus rechts onder op pagina 2

Maar dit was van 1 jaar geleden toen ik mn laatste auto geimporteerd heb, kan zijn dat regels sindsdien aangepast is, maar 1 eu is 1 eu nog steeds lijkt mij in dat opzicht....

Klopt alleen niet, overnemen klopt helemaal, TENZIJ er geen typegoedkeuring aan ten grondslag ligt, dan is het aan de keurmeester

Elise
Berichten: 7310
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Roy's Atom 4, duuuuurt lang

Bericht door Elise » 23 feb 2023, 19:10

Roy RS schreef: 23 feb 2023, 18:36 Klopt alleen niet, overnemen klopt helemaal, TENZIJ er geen typegoedkeuring aan ten grondslag ligt, dan is het aan de keurmeester
Toyota FJ Cruiser heeft ook geen typegoedkeuring (COC) en een paar jaar geleden heb ik er een met een Roemeens kenteken zonder enig probleem bij de RDW ingevoerd. Gegevens werden gewoon netjes van het kenteken overgenomen.
Hét voordeel van de EU. Behalve als je in België of Frankrijk woont, daar zijn de regels zonder COC drama.

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Roy's Atom 4, duuuuurt lang

Bericht door Roy RS » 23 feb 2023, 19:22

Elise schreef: 23 feb 2023, 19:10
Roy RS schreef: 23 feb 2023, 18:36 Klopt alleen niet, overnemen klopt helemaal, TENZIJ er geen typegoedkeuring aan ten grondslag ligt, dan is het aan de keurmeester
Toyota FJ Cruiser heeft ook geen typegoedkeuring (COC) en een paar jaar geleden heb ik er een met een Roemeens kenteken zonder enig probleem bij de RDW ingevoerd. Gegevens werden gewoon netjes van het kenteken overgenomen.
Hét voordeel van de EU. Behalve als je in België of Frankrijk woont, daar zijn de regels zonder COC drama.

Lezen jullie wat ik schrijf? Ze mógen het overnemen, dat gebeurd ook in 90% van de gevallen, zeker bij een auto die overduidelijk al een typegoedkeuring elders heeft én een eu registratie, maar dat is echt andere koek bij extreme voertuigen zoals atoms, bac, maar ook bijv skelters met kenteken of zelfbouwbuggy’s etc, alles wat echt off the chart afwijkend is

Elise
Berichten: 7310
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Roy's Atom 4, duuuuurt lang

Bericht door Elise » 23 feb 2023, 19:26

Roy RS schreef: 23 feb 2023, 19:22
Elise schreef: 23 feb 2023, 19:10
Roy RS schreef: 23 feb 2023, 18:36 Klopt alleen niet, overnemen klopt helemaal, TENZIJ er geen typegoedkeuring aan ten grondslag ligt, dan is het aan de keurmeester
Toyota FJ Cruiser heeft ook geen typegoedkeuring (COC) en een paar jaar geleden heb ik er een met een Roemeens kenteken zonder enig probleem bij de RDW ingevoerd. Gegevens werden gewoon netjes van het kenteken overgenomen.
Hét voordeel van de EU. Behalve als je in België of Frankrijk woont, daar zijn de regels zonder COC drama.

Lezen jullie wat ik schrijf? Ze mógen het overnemen, dat gebeurd ook in 90% van de gevallen, zeker bij een auto die overduidelijk al een typegoedkeuring elders heeft én een eu registratie, maar dat is echt andere koek bij extreme voertuigen zoals atoms, bac, maar ook bijv skelters met kenteken of zelfbouwbuggy’s etc, alles wat echt off the chart afwijkend is
Hallo, ik heb zelf een gesprekje met de medewerkers van de RDW gevoerd en ze zijn gewoon verplicht om het over te nemen, want één EU.
Of de laatste paar jaar de regels gewijzigd zijn betwijfel ik, maar dat zou kunnen.
Kreeg netjes vooraf informatie waaraan het kentekenbewijs moest voldoen (er zijn 2 types voor Roemenië) voordat ik de auto kocht.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], frankie, Gijzert, GRzep, Jan-BMW-Suzuki, Marc Sierra, Martijn_bmw, maurizio en 116 gasten