Roy's ATOM 4, FILMPJE SPA, MCLAREN JAGEN😎 P19

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Geertmans
Berichten: 677
Lid geworden op: 31 okt 2011, 14:19

Re: Roy's ATOM 4, plaatjes met kenteken🤪

Bericht door Geertmans » 31 aug 2023, 07:35

Zo blij dat je eindelijk een kenteken hebt, dan zou je denken dat je de platen er ook met plezier op schroeft ;)

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Roy's ATOM 4, plaatjes met kenteken🤪

Bericht door Roy RS » 31 aug 2023, 08:39

Geertmans schreef: 31 aug 2023, 07:35 Zo blij dat je eindelijk een kenteken hebt, dan zou je denken dat je de platen er ook met plezier op schroeft ;)


Ik snap je gedachte, maar dat had ik geprobeerd met dit als resultaat:

Afbeelding

Martin*
Berichten: 1000
Lid geworden op: 17 dec 2020, 15:38
Locatie: Twente

Re: Roy's ATOM 4, plaatjes met kenteken🤪

Bericht door Martin* » 31 aug 2023, 22:50

Afbeelding

Idee om het zo te doen?

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Roy's ATOM 4, plaatjes met kenteken🤪

Bericht door Roy RS » 01 sep 2023, 00:07

Martin* schreef: 31 aug 2023, 22:50 Afbeelding

Idee om het zo te doen?
Dat is exact het plan, die steun heb ik en had ik, maar met een grote NL rechthoekige plaat is het geen gezicht, dat belgisch plaatje is het fornaat dat ik zoek, ongeveer motorfiets formaat

Martin*
Berichten: 1000
Lid geworden op: 17 dec 2020, 15:38
Locatie: Twente

Re: Roy's ATOM 4, plaatjes met kenteken🤪

Bericht door Martin* » 09 sep 2023, 20:44

Heb je al een plaatje kun vinden Roy?

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Roy's ATOM 4, plaatjes met kenteken🤪

Bericht door Roy RS » 10 sep 2023, 12:42

Martin* schreef: 09 sep 2023, 20:44 Heb je al een plaatje kun vinden Roy?
Ja, nou ik denk het wel. Ik heb een stukje plexiglas en een reflecterende motor kenteken sticker. Die plak ik erop en dan frees ik het glas precies in die vorm. Lets see

Martin*
Berichten: 1000
Lid geworden op: 17 dec 2020, 15:38
Locatie: Twente

Re: Roy's ATOM 4, plaatjes met kenteken🤪

Bericht door Martin* » 10 sep 2023, 13:08

Lijkt mij geen gekke oplossing. Ik ben benieuwd hoe het er in het echt uit ziet. Maar ja, eigenlijk hoort er op zo'n front helemaal geen plaatje te zitten.

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Roy's ATOM 4, plaatjes met kenteken🤪

Bericht door Roy RS » 19 dec 2023, 21:04

zo, wat een drukte zeg, dus lang niks gepost, maar er is wel veel gebeurd, niks spannends, maar veel nevertheless.

Van de week heb ik de auto de 2de service gegeven, motorolie en filter en bakolie. Binnenkort ga ik de koper bussen waar de verbinding tussen het wiel en de demper op draait demonteren en opnieuw smeren, dit is namelijk een koper bus die gesmeerd moet blijven om niet te gaan piepen.

Maar meer opvallend heb ik de look geheel aangepast. Deze look was het plan van meet af aan, maar omdat de fabriek niks anders doet dan ik hier (namelijk de gelcoat kappen naar een spuiterij brengen en laten spuiten in een kleur naar wens) heb ik ervoor gekozen de auto af te laten leveren in standaard kleuren, de wielen komen standaard mat zwart en de kappen heb ik groen gekozen, want die had ik nog niet gehad. Deze manier is goedkoper, en de kwaliteit is beter.

De kappen zijn Viper Stryker Orange geworden, erg cool wel, dit is een speciale tri-coat, de basecoat is goud, dan komt er candy red overheen en dan een dikke laag pearl clearcoat. In sommige lichtsettings is het bijna bordeauxrood en met de zon erop wordt het brons op delen, elke hoek is weer anders, megacool vind ik het. Wel heel lastig op beeld te zetten...

De wielen heb ik Porsche Weissgold laten maken. De fabriekswielen staan er een beetje om bekend dat de lak er bijna afvalt als je ernaar kijkt, ik had ook al de nodige beschadigingen. Dus ik heb ze helemaal blank laten stralen en ze in het Rimco systeem laten zetten bij de velgendokter, dat is een poedercoat basislaag, dan natlak de kleur erop zetten en dan weer een poedercoat hoogglans blanke lak. Je krijgt dan de robuustheid van poedercoat en de strakheid van natlak, ik was echt verbaasd door de strakheid, ik had iets meer sinaasappel of foutjes ingecalculeerd en als prijs gezien voor de robuustheid...maar top dus.

Als kersje op de taart heb ik in de Weissgold kleur nieuw decals laten maken, ik heb ook al nieuwe letters voor op de zijkant, dat is niks in het wit natuurlijk en ik verander het poolse adres voor het engelse.

Als laatste heb ik maar weer eens een filmpje gemaakt, hierin vertel ik alles over de prijzen en prijslijst en alle opties die ik wel en niet gekozen heb en waarom. Grappig wel dat ik de prijs van de auto verdubbelt heb met opties, eigenlijk verbazingwekkend goede prijs/kwaliteit als je de basis auto neemt, ze hebben met de opties nu wel iets beter door dat je daar geld kunt verdienen, maar dat moet ook als zo'n bedrijf wil overleven.

Foto's zijn een beetje door elkaar geupload, maar je ziet de panelen in de goude basiskleur, de uiteindelijke kleur, de auto waar het op gebaseerd is (Viper dus), de wielen toen ze net terug kwamen, onderhoud en wat foto's van het eindresultaat (minus de sidedecals op de kuip)



Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Online
Eric Z
Berichten: 3980
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Roy's ATOM 4, ALLES IN ANDERE KLEUR P18

Bericht door Eric Z » 19 dec 2023, 21:20

:swinging: gaaf! Bijna zonde om er stickers op te plakken.

SlowCo
Berichten: 3544
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Roy's ATOM 4, ALLES IN ANDERE KLEUR P18

Bericht door SlowCo » 19 dec 2023, 21:46

Heel mooi geworden!

Martin*
Berichten: 1000
Lid geworden op: 17 dec 2020, 15:38
Locatie: Twente

Re: Roy's ATOM 4, ALLES IN ANDERE KLEUR P18

Bericht door Martin* » 19 dec 2023, 22:17

Heel gaaf!
Vooral de kleur van de kappen vind ik heel erg geslaagd.

Arthursx
Berichten: 666
Lid geworden op: 30 jan 2013, 21:12
Auto: M3 F80
Contacteer:

Re: Roy's ATOM 4, ALLES IN ANDERE KLEUR P18

Bericht door Arthursx » 19 dec 2023, 22:22

Heel dik

vester86
Berichten: 2723
Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
Locatie: BMW E91 330d

Re: Roy's ATOM 4, ALLES IN ANDERE KLEUR P18

Bericht door vester86 » 19 dec 2023, 23:28

poah, wat een vette kleur :clap:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31260
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Roy's ATOM 4, ALLES IN ANDERE KLEUR P18

Bericht door JP » 19 dec 2023, 23:42

Heel dikkerig ja :thumbup: beetje verbaasd dat de F-type er nog is. toch een medicijn gehad tegen al het gewissel `:tooth:

Online
Kadett
Berichten: 4648
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Roy's ATOM 4, ALLES IN ANDERE KLEUR P18

Bericht door Kadett » 20 dec 2023, 03:08

Gave kleur!

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26735
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Roy's ATOM 4, ALLES IN ANDERE KLEUR P18

Bericht door Martijn_bmw » 20 dec 2023, 07:11

Absoluut super gaaf deze kleur zo! :D

Gebruikersavatar
Thomasss
Berichten: 490
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:57
Auto: Bakfiets!
Locatie: Naast Amersfoort

Re: Roy's ATOM 4, ALLES IN ANDERE KLEUR P18

Bericht door Thomasss » 20 dec 2023, 07:42

Niemand vroeg om mijn mening, maar dat groen was hem niet helemaal voor mij :tooth: dit is heel mooi!

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3296
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Roy's ATOM 4, ALLES IN ANDERE KLEUR P18

Bericht door Martijn M » 20 dec 2023, 08:14

Kleurencombi is mooi zo! Staat een stuk beter dan dat groen.

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4113
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Roy's ATOM 4, ALLES IN ANDERE KLEUR P18

Bericht door Philipoo » 20 dec 2023, 08:49

Super cool, Roy! Elke keer als ik weer een paar foto's van dat ding zie slinger ik alle zoeksites weer aan om te kijken of ik er niet toch een moet kopen..

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Roy's ATOM 4, ALLES IN ANDERE KLEUR P18

Bericht door Roy RS » 20 dec 2023, 09:01

Goed te horen dat tot nog toe hier iedereen het wel geslaagd vind, op intagram waren er toch wel 30% mensen die het groene mooi vonden👌🏻
Niet dat het me al te veel uitmaakt, want ik vind het onwaarschijnlijk mooi en deze blijft bij mij. Dit is echt MIJN auto, ik denk voor de afwisseling dus ook nooit aan de waardebehoud voor als ie weer gaat, bijzonder gevoel wel voor mij.
Thomasss schreef: 20 dec 2023, 07:42 Niemand vroeg om mijn mening, maar dat groen was hem niet helemaal voor mij :tooth: dit is heel mooi!
Jij en je mening mogen er ook zijj Thomas🤪
Zelf houd ik niet van zwarte wielen en het groen van de gelcoat heeft geen diepte en ik ben echt een lakfetishist, dus daar liep ik ook niet erg warm van. Deze lak heeft waanzinnig veel diepte en kleuren zonder kameleon te worden. Kan niet wachten tot zonnige dagen
JP schreef: 19 dec 2023, 23:42 Heel dikkerig ja :thumbup: beetje verbaasd dat de F-type er nog is. toch een medicijn gehad tegen al het gewissel `:tooth:
Ja ik ook wel, maar die auto voelt echt als een nieuwe 178k auto terwijl ik ietsiepietsie minder betaald heb. Hij heeft mij zooooo verbaasd met zijn hooliganeske gedrag en strakke onderstel…ik verbaas me elke keer weer als ik in zijn 3 op droog in rechte lijn strepen kan trekken.
Het wisselvirus slaat altijd aan als de herfst gekomen is en ik ben blij dat ik nog niet eens in gedachte de atom verschoven heb, want er komt in potentie echt serieus geld uit met kenteken👌🏻. Maar zelfs van alles geboekt door het hele jaar 2024 heen.

Verder heb ik al flink gezocht, maar ik krijg niks beters gevonden onder de 70k voor de jag, ik dacht even aan een c7 corvette of een Viper, maar dat is krap in dat budget en je krijgt 100pk minder, een bagger interieur en een koets met bladveren…de F-Type R is een betere Corvette eigenlijk, die gedraagt zich meer als een zr1 dan een stingray, om maar niet te praten over de tijdloze onwaarschijnlijk dikke looks van de jag….en die pearl kleur…oef wat lekker.
Goed de jag blijft.

Overigens was ik het wisselen al langer beu, de Yaris zou ik niet nieuw gekocht hebben als ik van plan was hem te wisselen. Net als de atom.

De jag lijkt me erg stabiel qua waarde dus kan ik lekker lang houden in theorie

Gebruikersavatar
Yannik Schmidt
Berichten: 63
Lid geworden op: 26 sep 2023, 13:59
Auto: Megane 2 RS Trophy & Clio 3 RS
Contacteer:

Re: Roy's ATOM 4, ALLES IN ANDERE KLEUR P18

Bericht door Yannik Schmidt » 20 dec 2023, 09:06

Gaaf ding die Atom, wat een machtig apparaat. Ik vind de nieuwe kleuren ook goed staan, soms moet je gewoon eens na jaren wat anders doen. Leuke combi zo!

Groetjes van de jongen die je aanhanger heeft gekocht - die werkt trouwens helemaal top! ;)

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Roy's ATOM 4, ALLES IN ANDERE KLEUR P18

Bericht door Roy RS » 20 dec 2023, 09:11

Yannik Schmidt schreef: 20 dec 2023, 09:06 Gaaf ding die Atom, wat een machtig apparaat. Ik vind de nieuwe kleuren ook goed staan, soms moet je gewoon eens na jaren wat anders doen. Leuke combi zo!

Groetjes van de jongen die je aanhanger heeft gekocht - die werkt trouwens helemaal top! ;)
He goed te horen!
Jaren is in dit geval 4 maanden, maar gelijk heb je!

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12550
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Roy's ATOM 4, ALLES IN ANDERE KLEUR P18

Bericht door Downforce Hans » 20 dec 2023, 09:25

Beetje aparte opmerking wat betreft die bladveren. Bladveren van carbon wegen niks en zijn net zo goed als de veren die rond een Macpherson schokbreker zitten en het is de schokbreker die het hem doet. Het interieur van een C7 is niet zo slecht als dat jij beweert en al veel beter dan het interieur van bv een C6 zoals ik heb. Overigens ondanks de leeftijd van mijn auto zit er nog geen kraakje op piepje in dat (bagger) interieur ondanks het stuggere Intrax onderstel. Tis overigens geen rant t.o.v. je Jag hoor want dat vind ik ook een erg mooi ding. Hier vlak bij mij in de buurt rijd er 1 en daar kijk ik vol bewondering naar. Wat de Atom betreft, wat een dik ding is dat zeg zeker met deze kleuren. Zou zo'n auto best willen hebben maar kan nu al niet kiezen. Veel plezier er mee....

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Roy's ATOM 4, ALLES IN ANDERE KLEUR P18

Bericht door Roy RS » 20 dec 2023, 09:40

Downforce Hans schreef: 20 dec 2023, 09:25 Beetje aparte opmerking wat betreft die bladveren. Bladveren van carbon wegen niks en zijn net zo goed als de veren die rond een Macpherson schokbreker zitten en het is de schokbreker die het hem doet. Het interieur van een C7 is niet zo slecht als dat jij beweert en al veel beter dan het interieur van bv een C6 zoals ik heb. Overigens ondanks de leeftijd van mijn auto zit er nog geen kraakje op piepje in dat (bagger) interieur ondanks het stuggere Intrax onderstel. Tis overigens geen rant t.o.v. je Jag hoor want dat vind ik ook een erg mooi ding. Hier vlak bij mij in de buurt rijd er 1 en daar kijk ik vol bewondering naar. Wat de Atom betreft, wat een dik ding is dat zeg zeker met deze kleuren. Zou zo'n auto best willen hebben maar kan nu al niet kiezen. Veel plezier er mee....

Begrijp me niet verkeerd hoor, het is meer mezelf goedpraten, ik had de jag bijna voor de blauwe c7 op mp verruild en ik moest stevig in mn schoenen staan om tot mezelf te komen en het niet te doen, hieruit mag je opmaken dat je mijn verhaaltje met een zakje zout mag nemen, ik heb die c7 heel hoog op mn lijstje staan, echter zou ik het makkelijker doen als een z06 binnen budget zou zijn.

Wel denk ik dat de jag op veel punten beter is dan de c7 (looks, interieur en power)

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12550
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Roy's ATOM 4, ALLES IN ANDERE KLEUR P18

Bericht door Downforce Hans » 20 dec 2023, 09:51

Een gewone c7 heeft natuurlijk ook veel minder pk`s dan de Jag. Die Jag is een beauty begrijp me niet verkeerd en mooier dan een c7 wat meer een rauwe racer is. De c7z06 heeft natuurlijk veel meer pk`s dan de gewone c7 en komt meer in de buurt van jou Jag. Als ik mijn auto voor een andere zou willen inruilen dan zou jou uitvoering Jag wel in aanmerking kunnen komen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bokkepoot, Ender, Erik dB, Fedmas, Godspeed, Majestic-12 [Bot], Thomas H, WJ en 149 gasten