Haha, vet dingMark 320iS schreef: ↑26 aug 2022, 11:42 Als je die Atom nou straks weer zat bent na 3 maanden is dit misschien iets voor je:
https://www.auto-motor-und-sport.de/neu ... liter-v10/
Roy's ATOM 4, FILMPJE SPA, MCLAREN JAGEN😎 P19
- Martijn_bmw
- Berichten: 26724
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Roy's Atom 4, DEFINITIEVE SPEC BEKEND P3
-
Online
- Berichten: 5002
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: Roy's Atom 4, DEFINITIEVE SPEC BEKEND P3
Lillek hok. Kies een motor of kies een auto. Niet van beide de slechte eigenschappen samenvoegen tot deze quad.Martijn_bmw schreef: ↑26 aug 2022, 12:53Haha, vet dingMark 320iS schreef: ↑26 aug 2022, 11:42 Als je die Atom nou straks weer zat bent na 3 maanden is dit misschien iets voor je:
https://www.auto-motor-und-sport.de/neu ... liter-v10/
- Roy RS
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Roy's Atom 4, DEFINITIEVE SPEC BEKEND P3
Zo dacht ik er ook overGijzert schreef: ↑26 aug 2022, 13:58Lillek hok. Kies een motor of kies een auto. Niet van beide de slechte eigenschappen samenvoegen tot deze quad.Martijn_bmw schreef: ↑26 aug 2022, 12:53Haha, vet dingMark 320iS schreef: ↑26 aug 2022, 11:42 Als je die Atom nou straks weer zat bent na 3 maanden is dit misschien iets voor je:
https://www.auto-motor-und-sport.de/neu ... liter-v10/
-
- Berichten: 3544
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: Roy's Atom 4, DEFINITIEVE SPEC BEKEND P3
Dan beter terug naar een KTM (on steroids...):
- Roy RS
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Roy's Atom 4, DEFINITIEVE SPEC BEKEND P3
No worries, Atom gaat niet meer weg
- Thomasss
- Berichten: 490
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:57
- Auto: Bakfiets!
- Locatie: Naast Amersfoort
Re: Roy's Atom 4, DEFINITIEVE SPEC BEKEND P3
Totdat de Atom 5 komt.
-
- Berichten: 3544
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
- JP
- Berichten: 31252
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
- Roy RS
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Roy's Atom 4, DEFINITIEVE SPEC BEKEND P3
Beetje tof doen met 1 hand heel de ring rijden
-
- Berichten: 3544
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: Roy's Atom 4, DEFINITIEVE SPEC BEKEND P3
Die draait er z'n hand niet voor om...
Erg stoer en een beetje deprimerend (voor de rest) als je het gemak ziet waarmee hij even een rondje doet op die snelheid.
Erg stoer en een beetje deprimerend (voor de rest) als je het gemak ziet waarmee hij even een rondje doet op die snelheid.
-
Online
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Roy's Atom 4, DEFINITIEVE SPEC BEKEND P3
Ik heb gisteren je oude auto gespot in Putten, dat witte ding.
Mooi hoor.
Mooi hoor.
- Roy RS
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
-
Online
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
- Roy RS
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Roy's Atom 4, DEFINITIEVE SPEC BEKEND P3
Kleine update hier, ik had de forged wielen van de spec afgehaald om wat geld te besparen voor de sequentiele bak. Gister toch de forged weer toegevoegd
Is wel duur dat wachten op een auto…nog een goei 3 maanden volhouden maar
Is wel duur dat wachten op een auto…nog een goei 3 maanden volhouden maar
- JP
- Berichten: 31252
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Roy's Atom 4, DEFINITIEVE SPEC BEKEND P3
Best een redelijk korte levertijd voor zo'n klein engels merk
- Roy RS
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Roy's Atom 4, DEFINITIEVE SPEC BEKEND P3
Puur uit verveling even plaatjes gezocht van mn nieuwe versnellingsbak (en een avond youtube bekeken hoe je die rebuilds moet doen, wat waarschijnlijk de eerste 5 jaar niet echt hoeft, kunt maar voorbereid zijn)
Zie foto’s maar dan natuurlijk met pneumatische shifter en geen shiftcable
Zie foto’s maar dan natuurlijk met pneumatische shifter en geen shiftcable
- Bijlagen
-
- 37C58BDB-D210-4AD2-A9EA-B94553FD44DF.jpeg (75.67 KiB) 1810 keer bekeken
-
- 37CB640D-8993-4A50-8A76-F50E883F6AB8.jpeg (73.5 KiB) 1810 keer bekeken
- Djessey
- Berichten: 2181
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Roy's Atom 4, DEFINITIEVE SPEC BEKEND P3
pneumatische shifter , en vooral een closed-loop shifting systeem maken een mega verschil op de levensduur van je sequentiële bak.
Doordat hij wordt aangestuurd door een ECU dan kan de computer precies gas en onsteking timen tijdens de shift, (closed loop). Als in, de computer weet/ziet en wacht op het juiste toerental met schakelen, allemaal binnen duizenste van een seconde natuurlijk. Maar dat is heel wat anders dan mechanisch direct schakelen, met een fixed hoeveelheid blip of cut.
en owjah, wat een fucking brute auto
Ik zou er geld voor overhebben om een ritje mee te rijden
Doordat hij wordt aangestuurd door een ECU dan kan de computer precies gas en onsteking timen tijdens de shift, (closed loop). Als in, de computer weet/ziet en wacht op het juiste toerental met schakelen, allemaal binnen duizenste van een seconde natuurlijk. Maar dat is heel wat anders dan mechanisch direct schakelen, met een fixed hoeveelheid blip of cut.
en owjah, wat een fucking brute auto
Ik zou er geld voor overhebben om een ritje mee te rijden
- Roy RS
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Roy's Atom 4, DEFINITIEVE SPEC BEKEND P3
Djessey schreef: ↑06 okt 2022, 14:42 pneumatische shifter , en vooral een closed-loop shifting systeem maken een mega verschil op de levensduur van je sequentiële bak.
Doordat hij wordt aangestuurd door een ECU dan kan de computer precies gas en onsteking timen tijdens de shift, (closed loop). Als in, de computer weet/ziet en wacht op het juiste toerental met schakelen, allemaal binnen duizenste van een seconde natuurlijk. Maar dat is heel wat anders dan mechanisch direct schakelen, met een fixed hoeveelheid blip of cut.
en owjah, wat een fucking brute auto
Ik zou er geld voor overhebben om een ritje mee te rijden
Klopt, mijn oude Mono is van de week de bak open gegaan om een onderhoudslager te vervangen en de vorken en dogs hadden NUL slijtage. Je kon niet zien dat ze gelopen hadden uberhaupt, bizar echt hoe sterk zo’n dogs/tandensets zijn.
Verder supersimpele techniek dus ik kan het zelf een rebuild geven als het nodig zou zijn
En je komt tzt maar eens aan dan rij je maar eens mee
- Roy RS
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Roy's Atom 4, DEFINITIEVE SPEC BEKEND P3
Ik had ergens de “definitieve” spec doorgegeven, maar nu gaat ie dan echt bijna naar de productie en heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt toch nog boost control toegevoegd.
Dit had ik eerder niet geselecteerd omdat ik ervan uitging dat het simpelweg een vermogens knijper was, maar ik kwam erachter dat zowel mode 2 als 3 de max 350pk versie is, maar dat mode 2 de normale 350pk modus is en mode 3 de very aggressive “scare the shit out of your passenger” modus.
Veel rijders gebruiken mode 2 on track en mode 1 in het nat.
Daarnaast houd ik niet van een leeg vakje op mn “dash” dus dat speelde ook wel mee
Als laatste nog de A052 Yokohama banden ipv de Avon ZZR banden gedaan omdat die veel betere grip hebben en sommige mensen klagen over de ZZR
Nu moet ik maar stoppen met vinken (de lijst is ook wel op) want het 90-95k plan dat ik had, zit nu door de 120k heen
Maar elke keer als ik rationeel besluit dat het welletjes is en niet meer nodig, dan knaagt het later aan me dat ik zoveel geld uitgeef en dan net niet alles heb…nu heb ik écht alles van mn build lijstje en het “ooit eens toevoegen” lijstje
Dit is nu de look met deze wielen ( dus niet de wielen die op het plaatje op de auto zitten)
Ik heb ook erg mijn best gedaan op mn photosjopskills, niemand zou vermoeden dat deze met spoilers was
Dit had ik eerder niet geselecteerd omdat ik ervan uitging dat het simpelweg een vermogens knijper was, maar ik kwam erachter dat zowel mode 2 als 3 de max 350pk versie is, maar dat mode 2 de normale 350pk modus is en mode 3 de very aggressive “scare the shit out of your passenger” modus.
Veel rijders gebruiken mode 2 on track en mode 1 in het nat.
Daarnaast houd ik niet van een leeg vakje op mn “dash” dus dat speelde ook wel mee
Als laatste nog de A052 Yokohama banden ipv de Avon ZZR banden gedaan omdat die veel betere grip hebben en sommige mensen klagen over de ZZR
Nu moet ik maar stoppen met vinken (de lijst is ook wel op) want het 90-95k plan dat ik had, zit nu door de 120k heen
Maar elke keer als ik rationeel besluit dat het welletjes is en niet meer nodig, dan knaagt het later aan me dat ik zoveel geld uitgeef en dan net niet alles heb…nu heb ik écht alles van mn build lijstje en het “ooit eens toevoegen” lijstje
Dit is nu de look met deze wielen ( dus niet de wielen die op het plaatje op de auto zitten)
Ik heb ook erg mijn best gedaan op mn photosjopskills, niemand zou vermoeden dat deze met spoilers was
-
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: Roy's Atom 4, laatste aanpassingen en bijna in productie
Kijkende naar je andere auto's waren die upgrades er toch wel gekomen, zij het iets later. Dus financieel is dit misschien wel de betere oplossing, en emotioneel in ieder geval.
- Roy RS
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
- JP
- Berichten: 31252
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Roy's Atom 4, laatste aanpassingen en bijna in productie
Waar komt de kentekenplaat (of sticker) te hangen ?
- Roy RS
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Roy's Atom 4, laatste aanpassingen en bijna in productie
Ik heb hem met een licenseplate bracket besteld. Tegenwoordig hebben ze links naaste de neus een plek waar dit past.
Ik ben vooralsnog voornemens hier een officiële rechthoekige plaat te plaatsen. Desnoods een motorplaat ofzo, maar liefst geheel legaal, zodat ik niet meer puberaal aangehouden word om zulke onzin.
-
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: 17 dec 2020, 15:38
- Locatie: Twente
Re: Roy's Atom 4, laatste aanpassingen en bijna in productie
Totaalplaatje ziet er heel goed uit. Ook de nieuwe velgen heb je goed uitgekozen.
Zo’n speciale auto moet je gewoon full options bestellen. Achteraf krijg je toch spijt als je bepaalde opties niet hebt aangevinkt bij bestellen.
Zo’n speciale auto moet je gewoon full options bestellen. Achteraf krijg je toch spijt als je bepaalde opties niet hebt aangevinkt bij bestellen.
- Joël D.
- Berichten: 3438
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
- Locatie: Waddinxveen
Re: Roy's Atom 4, laatste aanpassingen en bijna in productie
Heel gaaf! Is weer wat anders dan het kiezen van met leer beklede zonnekleppen en kleur stiksel.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 250 gasten