e46 start niet meer

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Dennis320I
Berichten: 42
Lid geworden op: 07 jul 2021, 00:53
Auto: E46 320I september 2000

Re: e46 start niet meer

Bericht door Dennis320I » 03 mei 2022, 23:36

Bert ///M3 schreef: 03 mei 2022, 21:06
Dennis320I schreef: 03 mei 2022, 19:17
matthyssie schreef: 03 mei 2022, 14:56 Maar als hij vonk en benzine krijgt moet hij toch gewoon lopen of iig iets doen? Lijkt me dat hij (minimaal) 1 vd 2 niet krijgt.
Heb de benzine rail nog niet geheel los gehad om te kijken als er idd benzine uit de injectoren uitkomt maar ruik overduidelijk een benzine lucht als ik hem probeer te starten.
Vonk heb ik vandaag nog geprobeerd en deed het gewoon,ze waren wel aardig zwart maar vonkten nog.
Heb wel zitten denken aan nieuwe bougies erin te doen maar lijkt mij vrij sterk dat ze het in eens na de nieuwe dynamo te hebben geplaatst allemaal te weinig vonk geven :?
Ik zag toen ik de bougies eruit haalde gewoon droog dus geen benzine of iets dergelijks ivm dat hij teveel benzine krijgt en verzuipt.
Ook volgens mij niet in stand 1 van het contact.

Ik heb twee sleutels 1 met chip en 1 zonder en als ik die met de chip erin doe en de deur open doe en hem probeer te starten dan draait hij gewoon maar slaat niet aan.
Als ik direct die sleutel eruit haal en de sleutel zonder chip erin doe dan draait hij ook gewoon en slaat ook niet aan maar als ik het contact uit doe met die sleutel en ik doe de deur dicht doe dan schiet die in zn start blokkering als ik hem weer op contact zet is dat gewoon of heb ik dat verkeerd?
Er zit een tijdsvertraging op de startblokkering.

EWS systeem heeft sequenciele codes, die elke keer veranderen als je de auto start. Na starten word de EWS even uitgeschakeld, ik geloof 10 seconden of zo. Als je hem af zet en vervolgens een andere sleutel pakt zonder chip in die tijd dan kan je gewoon starten. Als het langer duurt of de auto op slot gezet word dan gaat hij er weer op volgens mij.
Thx voor de uitleg en bevestiging weer Bert :thumbup:
Dus de EWS lijkt mij ook ok.
De injectoren krijgen wel brandstof maar weet niet als de druk ok is omdat ik dat ''gezoem''niet hoor van de benzinepomp wel komt er brandstof uit het ventiel op de rail als ik die losdraai met het contact uit wat normaal is lijkt mij :)

Dennis320I
Berichten: 42
Lid geworden op: 07 jul 2021, 00:53
Auto: E46 320I september 2000

Re: e46 start niet meer

Bericht door Dennis320I » 03 mei 2022, 23:40

EvdP schreef: 03 mei 2022, 20:36 Is er niet iemand bij jou in de buurt die kan uitlezen met Inpa of ISTA?
Dan zijn voor mij nieuwe termen voor een uitlees module :)
Morgen komt er iemand langs met een uitlees apparaat en die er meer kaas van gegeten heeft :)
Ik wacht ff af wat zijn conclusie isook na de bevindingen tot nu toe :thumbup:

Dennis320I
Berichten: 42
Lid geworden op: 07 jul 2021, 00:53
Auto: E46 320I september 2000

Re: e46 start niet meer

Bericht door Dennis320I » 04 mei 2022, 23:05

hartelijk bedankt voor het meedenken allen :thumbup:

Waarschijnlijk ben ik er achter waarom dat jij niet wil starten :)
Ik zag wel dat er benzine uit de test nippel komt op de injectoren rail maar wist niet dat je als je de het contact omdraait hij al voldoende druk moest hebben opgebouwd dat er echt een straal benzine uit de nippel moest spuiten :hmmm:
Ik dacht alleen misschien alleen bij het starten haha (aldoende leert men )
Ok,ff de benzinepomp gecheckt als die wel werkte en dat was gewoon het geval hummm raar :hmmm:
Nu zag ik vanavond een filmpjep youtube met het zelfde probleem en wat blijkt na het testen(in het donker en wilde weten als dat zo was ipv morgen te testen hahaaha) dat de benzinepomp bijna zeker niet op is :bignews:

https://www.youtube.com/watch?v=OyO4ugUUKPU

Morgen ff dubbel checken en als dat het geval is ff een bestellen (alleen de pomp)

Ps ik gebruikte simpele multimeter voor het checken als hij bij het starten wel spanning kreeg ipv een soort fitting schroevendraaier.

Dennis320I
Berichten: 42
Lid geworden op: 07 jul 2021, 00:53
Auto: E46 320I september 2000

Re: e46 start niet meer

Bericht door Dennis320I » 05 mei 2022, 22:39

Vandaag andere benzinepomp gekocht van de sloop.
Nu hoor een duidelijk verschil dat hij aan is dan de vorige.
Na tig keer proberen te starten niks 0,0 nog steeds....
Omdat hij al een aantal mnd niet gelopen had toch maar ff nieuwe verse benzine erin gedaan met een jerrycan (10ltr)
Nadat ik het in de tank had gegooid horten,stoten,bonken sloeg hij net niet aan :(
Uitgelezen en daar was de krukassensor inbeeld als fout code hummmm dus die gereset kijken wat er dan gebeurd na weer een paar keer proberen te starten,weer uitgelzen en niks bahalve van lage accuspanning.
Weer een jerrycan van 10 ltr opgehaald en erin gedaan,nog niks en nog het zelfde geluid pffffffff :devil:
Weer uitgelezen nog geen fout code dus dat goed.
Dacht toch nog een keer een paar keer starten en weer uitelezen ivm vorige fout melding krukassensor,geen foutcode niks
Dacht probeer het nog 1 keer en whallaaaaa hij starte en liep als voorheen en nu laad de accu ook weer bij :headbang:

Conclusie: te oude benzine omdat hij 4 mnd had stilgestaan en een verouderde benzinepomp(waarschijnlijk nog vanuit de fabriek)

Hartelijk bedankt vor het meedenken allen :thumbup: :thumbup: :beer:

Ps en nu zullen er waarschijnlijk wel mensen denken van oooo was dat het alleen....aldoende leert men en als je alles weet is er ook geen zak meer aan :headbang: :hosanna:
Laatst gewijzigd door Dennis320I op 05 mei 2022, 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: e46 start niet meer

Bericht door Arthur » 05 mei 2022, 22:59

:duh:

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9097
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: e46 start niet meer

Bericht door smiley » 05 mei 2022, 23:37

Was dat E10 wat er die 4 maanden inzat?

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31205
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: e46 start niet meer

Bericht door JP » 05 mei 2022, 23:41

Hopelijk doet die het morgen ook nog, 1x lopen is nog geen garantie. Krukassensor storing door te oude benzine ? OK :hmmm:

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26698
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: e46 start niet meer

Bericht door Martijn_bmw » 06 mei 2022, 07:18

Mooi dat ie weer loopt! E10 is idd troep als je het te lang laat staan. Als je weinig rijdt ook om die reden beter 98 (e5) te tanken.

Dennis320I
Berichten: 42
Lid geworden op: 07 jul 2021, 00:53
Auto: E46 320I september 2000

Re: e46 start niet meer

Bericht door Dennis320I » 06 mei 2022, 11:39

Martijn_bmw schreef: 06 mei 2022, 07:18 Mooi dat ie weer loopt! E10 is idd troep als je het te lang laat staan. Als je weinig rijdt ook om die reden beter 98 (e5) te tanken.
Thx! Wat een troep is dat pfff
Heb Rutte ook ff gebeld en gezegd dat dit zijn schuld was… hij zij dat kan ik mij niet meer herinneren :lollerdelol:
smiley schreef: 05 mei 2022, 23:37 Was dat E10 wat er die 4 maanden inzat?
Yup,klopt direct maar ff 98 erin gedaan :mrgreen:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: e46 start niet meer

Bericht door Arthur » 06 mei 2022, 12:30

Hij of zij? ;)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eric Z, Google [Bot] en 69 gasten