BMW 118i E87 2.0 - 2009 - Zwart - 5drs

Tijd voor wat anders? Hier kun je je auto aanbieden!
Gesloten
Gebruikersavatar
Camiel
Berichten: 527
Lid geworden op: 21 sep 2014, 12:32
Auto: BMW 125i E82 Coupé

BMW 118i E87 2.0 - 2009 - Zwart - 5drs

Bericht door Camiel » 10 apr 2022, 14:49

Schaamteloze kopie van Marktplaats;

Aangeboden mijn 5-deurs, Saphirschwarz BMW 118i met 2.0 motor en 143pk, met 235.900 kilometer op de teller.

Ik heb deze auto bijna 2 jaar geleden gekocht met ongeveer 209.000km op de teller, sindsdien heb ik er zelf ongeveer 27.000km mee gereden. Op 9 april 2022 heeft de auto nog een kleine beurt gehad, daarbij zijn motorolie en oliefilter ververst.

De auto is vanaf nieuw structureel onderhouden, onderhoudsboekjes en recente facturen zijn beschikbaar. Er zitten uiteraard ook twee sleutels bij en de auto heeft een Logisch NAP oordeel. Op 20 november 2021 is de auto voorzien van nieuwe APK, dus de auto heeft nu nog 9 maanden APK, tot 4 januari 2023. Er waren geen opmerkingen of reparatiepunten bij de afgelopen APK, noch bij die daarvoor.

De distributieketting is uit voorzorg in augustus 2019 vervangen bij 197.000km door BMW dealer Broekhuis Oost, waarbij uiteraard ook de spanners en kettinggeleiders zijn mee vervangen (factuur van €1500,- aanwezig). Deze motoren zijn namelijk bekend (of beter gezegd, berucht) om de versleten distributieketting -en geleiders bij de (te lange) door BMW aanbevolen onderhoudsintervallen. Bij de kettingvervanging is uiteraard ook de motorolie ververst en sindsdien heb ik de motorolie ook bij 211.000km, 224.000km en 235.800km ververst, altijd met A-merk (Castrol/Motul) motorolie en Mann filters. Ik heb daarnaast altijd Euro 98 getankt (V-Power of BP Ultimate), waarbij mijn gemiddelde brandstofverbruik rond de 6.7L/100km ligt, ofwel 1:15.

De BMW rijdt zeer soepel met zijn handbak en 6 versnellingen. Hij is met name gebruikt voor langere afstanden woon-werk verkeer, weinig stadsverkeer, en in mijn bezit altijd netjes warm gereden. De auto is voorzien van Cruise Control, dus ook vakanties naar Oostenrijk, Duitsland en de Franse Alpen waren zeer comfortabel. Het halfleren M-sport interieur met verstelbare beensteunen zit heerlijk op lange afstanden en vertoont weinig sporen van slijtage. De automatische Climate Control zorgt voor de nodige verkoeling tijdens de warmere dagen, en blaast lekker koud. Ook is de auto voorzien van een nieuw navigatiesysteem met touchscreen en Apple Carplay/Android Auto, zodat de auto weer helemaal bij de tijd is qua infotainment, met onder andere Spotify, Flitsmeister en Google Maps. De originele radio zit er uiteraard ook nog bij, en kan op verzoek ook teruggebouwd worden.

De Goodyear UltraGrip 9+ banden zijn minder dan 15.000km oud en hebben nog zo’n 6mm profiel, en zijn gemonteerd op de standaard 16-inch Style 222 velgen. De remmen zijn in 2020 vervangen en hebben sindsdien pas 25.000km gehad, en kunnen nog tienduizenden kilometers mee. Uiteraard heeft de auto met zijn bijna 13-jarige jaar wel wat normale gebruikssporen rondom, maar hij ziet er nog goed uit voor z'n leeftijd. Er zit een wat dieper krasje op de achterbumper en de velgen hebben wat stoeprandschade.

In mijn bezit zijn in de afgelopen jaren de volgende werkzaamheden uitgevoerd;

2020
- Kleine beurt
- Remschijven voor (Brembo)
- Remblokken voor (Brembo)
- Remschijven achter (Bosch)
- Remblokken achter (Bosch)
- Nwe tankklepmechanisme (orig. BMW)
- Nwe banden (GoodYear)

2021
- Grote beurt
- ABS-ring rechtsachter vervangen
- Nwe ruitenwissers (Bosch)

2022
- Kleine beurt
- Nwe motorsteunen (Meyle)
- Nwe versnellingsbaksteunen (Febi)
- Nwe achterklepveren (Monroe)

Vraagprijs: 4750,-, voor DF'ers valt er wat te regelen.

Selectie van foto's (meer op Marktplaats)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geertmans
Berichten: 676
Lid geworden op: 31 okt 2011, 14:19

Re: BMW 118i E87 2.0 - 2009 - Zwart - 5drs

Bericht door Geertmans » 10 apr 2022, 19:37

Nette auto en goeie advertentie. Vast een slachtoffer voor te vinden!

1 puntje van verbetering: je schrijft dat je gem. 6.7l/100km verbruikt en plaatst een foto waarop 7.8l staat.

Gebruikersavatar
Camiel
Berichten: 527
Lid geworden op: 21 sep 2014, 12:32
Auto: BMW 125i E82 Coupé

Re: BMW 118i E87 2.0 - 2009 - Zwart - 5drs

Bericht door Camiel » 12 apr 2022, 19:35

Geertmans schreef: 10 apr 2022, 19:37 Nette auto en goeie advertentie. Vast een slachtoffer voor te vinden!

1 puntje van verbetering: je schrijft dat je gem. 6.7l/100km verbruikt en plaatst een foto waarop 7.8l staat.
Ha, klopt inderdaad. Na vorige tankbeurt een paar avondritjes gehad met iets hoger tempo.

Anyhow, inmiddels gereserveerd en aanbetaald (via Marktplaats), wordt zaterdag opgehaald!

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Zed240 en 155 gasten