Classic 911 naar huis gereden uit Rome :)
-
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 18 nov 2015, 17:29
Classic 911 naar huis gereden uit Rome :)
Geïnspireerd door Nick (die bijna exact dezelfde reis heeft gemaakt met een 130i) ook even mijn verslag!
Maar eerst even wat achtergrond, als verklaring hoe ik hier überhaupt toe gekomen ben...
Ik heb de classic 911 (m.n. de 911 uit mijn puberjaren, de late 3.2) altijd de mooiste auto gevonden die er is, het 'probleem' was alleen dat ik 1 jaar na het behalen van mijn rijbewijs een (toen) nieuwe Elise S1 in mijn schoot geworpen kreeg...
Puur qua sturen / driving fun komt hier voor mij nog steeds maar heel weinig/niets bij in de buurt, dus toen ik op mijn 29e eindelijk mijn eerste 911 3.2 had, was die na een paar weken gewenning eigenlijk wat 'underwhelming'... Simpelweg veel meer auto om je heen dan een Elise, dus na 2 jaar (en een kort uitstapje naar het andere uiterste, een LCC Rocket, zie het dedicated topic hierover elders op dit forum ) kwam er tóch weer een Elise S1, die vervolgens 10 jaar / vele internationale funkilometers gebleven is...
En toen kwam er een kind...
Omdat mijn vrouw en ik doordeweeks alles met de fiets doen, was de Elise de enige auto, maar die 'bleek' niet echt Bugaboo-proof. Na wat serieus denkwerk kwam ik toen tot de conclusie dat de leukste Bugaboo proof-auto van dat moment (lees: nog steeds lekker compact, snel en rwd genoeg) een 135i was, en dan liefst een cabrio met M pakket, N55 en handbak. Die is er nog altijd en is feitelijk zo goedmoedig dat die eigenlijk perfect bij de gezapige rijstijl past die ik heb sinds ik vader ben. Dus toen de Bugaboo eenmaal ontgroeid was, dacht ik...
Misschien is dan nu (nu het niet meer altijd zo hard de bocht om hoeft dus) wél het goede moment voor de auto die ik stiekem nog steeds het mooist vind...
Ik had destijds een 3.2 coupé en die vind ik nog steeds net iets mooier, maar een klassieke Targa heeft ook echt charme en rijdt net iets leuker, dus die moest het worden. En dan liefst een zo laat mogelijk exemplaar, in een stijlvolle klassieke kleur, Europees, zonder kat, met acceptabele km stand, wel 16" Fuchsen, maar geen taartschep achterop, geen 'Turbositze', geen lichte kleur leer en ook geen halfleer... Iets met een speld, een hooiberg en lange adem, bleek snel. Maar uiteindelijk dook ie dan toch op... in Rome, waar ie nieuw verkocht is en z'n hele leven verbleven heeft als weekend toy van slechts 2 eigenaren (beiden 'dottori') --->
https://www.elferspot.com/en/car/porsch ... 9-1407992/
Verkoper bleek ook nog prettig in de omgang en stond uitgebreide aankoopkeuring door de officiële dealer in Rome meteen toe, dus toen deze laatste overtuigend groen licht gaf, ben ik met vrouw en kind naar Rome gevlogen en zijn we de volgende ochtend meteen gaan rijden. Na jaren 135i voelde ie toch nog behoorlijk hardcore btw, maar nog wel (net) comfortabel genoeg. Met een irritant elektrisch defectje na (centrale ventilator onder de voorruit gaf na wat kreunen en steunen de geest in de stromende regen ergens in Toscane, dus continu zwaar beslagen ramen / als een malle vegen met doekjes) kwamen we precies op tijd voor de avondpasta in Turijn. Agelopen zomer hadden we daar toevallig ook geslapen in de oude Fiat fabriek (bekend van de testbaan op het dak, waar de Mini's overheen gaan in de film The Italian Job) en dat was voor herhaling vatbaar, vandaar
Omdat de auto geen winterbanden heeft was vanaf daar verder over Frankrijk eigenlijk de enige reële optie, maar voor we daar waren hebben we alle besneeuwde Alpenreuzen uit de Tour de France van dichtbij gezien... Gelukkig eigenlijk al geen sneeuw meer op het wegdek, maar ook die dag weer vochtig genoeg om de centrale ventilator wederom heel erg te missen... We waren blij toen de Elfer einde middag in de hotelgarage in Dijon stond. Vanaf daar was het de volgende dag in 1 streep naar huis
Thuis is na de RDW keuring meteen de ventilator gefixt, de airco gevuld en zijn er i.p.v. de 3.2 heupgordeltjes veiligere 3-punts 964 gordels in gekomen voor mijn zoontje, die zit nu echt perfect in dat kuipje! Ik zal eens kijken of ik ook nog wat foto's van de trip gepost krijg...
Maar eerst even wat achtergrond, als verklaring hoe ik hier überhaupt toe gekomen ben...
Ik heb de classic 911 (m.n. de 911 uit mijn puberjaren, de late 3.2) altijd de mooiste auto gevonden die er is, het 'probleem' was alleen dat ik 1 jaar na het behalen van mijn rijbewijs een (toen) nieuwe Elise S1 in mijn schoot geworpen kreeg...
Puur qua sturen / driving fun komt hier voor mij nog steeds maar heel weinig/niets bij in de buurt, dus toen ik op mijn 29e eindelijk mijn eerste 911 3.2 had, was die na een paar weken gewenning eigenlijk wat 'underwhelming'... Simpelweg veel meer auto om je heen dan een Elise, dus na 2 jaar (en een kort uitstapje naar het andere uiterste, een LCC Rocket, zie het dedicated topic hierover elders op dit forum ) kwam er tóch weer een Elise S1, die vervolgens 10 jaar / vele internationale funkilometers gebleven is...
En toen kwam er een kind...
Omdat mijn vrouw en ik doordeweeks alles met de fiets doen, was de Elise de enige auto, maar die 'bleek' niet echt Bugaboo-proof. Na wat serieus denkwerk kwam ik toen tot de conclusie dat de leukste Bugaboo proof-auto van dat moment (lees: nog steeds lekker compact, snel en rwd genoeg) een 135i was, en dan liefst een cabrio met M pakket, N55 en handbak. Die is er nog altijd en is feitelijk zo goedmoedig dat die eigenlijk perfect bij de gezapige rijstijl past die ik heb sinds ik vader ben. Dus toen de Bugaboo eenmaal ontgroeid was, dacht ik...
Misschien is dan nu (nu het niet meer altijd zo hard de bocht om hoeft dus) wél het goede moment voor de auto die ik stiekem nog steeds het mooist vind...
Ik had destijds een 3.2 coupé en die vind ik nog steeds net iets mooier, maar een klassieke Targa heeft ook echt charme en rijdt net iets leuker, dus die moest het worden. En dan liefst een zo laat mogelijk exemplaar, in een stijlvolle klassieke kleur, Europees, zonder kat, met acceptabele km stand, wel 16" Fuchsen, maar geen taartschep achterop, geen 'Turbositze', geen lichte kleur leer en ook geen halfleer... Iets met een speld, een hooiberg en lange adem, bleek snel. Maar uiteindelijk dook ie dan toch op... in Rome, waar ie nieuw verkocht is en z'n hele leven verbleven heeft als weekend toy van slechts 2 eigenaren (beiden 'dottori') --->
https://www.elferspot.com/en/car/porsch ... 9-1407992/
Verkoper bleek ook nog prettig in de omgang en stond uitgebreide aankoopkeuring door de officiële dealer in Rome meteen toe, dus toen deze laatste overtuigend groen licht gaf, ben ik met vrouw en kind naar Rome gevlogen en zijn we de volgende ochtend meteen gaan rijden. Na jaren 135i voelde ie toch nog behoorlijk hardcore btw, maar nog wel (net) comfortabel genoeg. Met een irritant elektrisch defectje na (centrale ventilator onder de voorruit gaf na wat kreunen en steunen de geest in de stromende regen ergens in Toscane, dus continu zwaar beslagen ramen / als een malle vegen met doekjes) kwamen we precies op tijd voor de avondpasta in Turijn. Agelopen zomer hadden we daar toevallig ook geslapen in de oude Fiat fabriek (bekend van de testbaan op het dak, waar de Mini's overheen gaan in de film The Italian Job) en dat was voor herhaling vatbaar, vandaar
Omdat de auto geen winterbanden heeft was vanaf daar verder over Frankrijk eigenlijk de enige reële optie, maar voor we daar waren hebben we alle besneeuwde Alpenreuzen uit de Tour de France van dichtbij gezien... Gelukkig eigenlijk al geen sneeuw meer op het wegdek, maar ook die dag weer vochtig genoeg om de centrale ventilator wederom heel erg te missen... We waren blij toen de Elfer einde middag in de hotelgarage in Dijon stond. Vanaf daar was het de volgende dag in 1 streep naar huis
Thuis is na de RDW keuring meteen de ventilator gefixt, de airco gevuld en zijn er i.p.v. de 3.2 heupgordeltjes veiligere 3-punts 964 gordels in gekomen voor mijn zoontje, die zit nu echt perfect in dat kuipje! Ik zal eens kijken of ik ook nog wat foto's van de trip gepost krijg...
- Emilio
- Berichten: 975
- Lid geworden op: 23 feb 2020, 10:55
- Auto: M2 LCI
Re: Classic 911 naar huis gereden uit Rome :)
Heel gaaf verhaal en mooie auto!
-
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 21 mar 2020, 17:15
Re: Classic 911 naar huis gereden uit Rome :)
Mooi verhaal! En inderdaad een prachtige auto. M’n ouders hebben al ruim 20 jaar een 911 3.2 uit 1988. Blijft een feestje om erin te rijden. Lekker hardcore, lekker Spartaans en af en toe aardig listig. Veel plezier en veilige kilometers gewenst!
- Arthur
- Berichten: 39758
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Classic 911 naar huis gereden uit Rome :)
Mooi zeg, heel veel plezier ermee!
-
- Berichten: 2123
- Lid geworden op: 02 mei 2017, 18:10
- Auto: Alpina B3s cabrio 2011
Re: Classic 911 naar huis gereden uit Rome :)
Leuk hoor. Dat het genieten mag duren.
-
OnlineFedmas
- Berichten: 1326
- Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
- Auto: A3 45 TFSIe
Re: Classic 911 naar huis gereden uit Rome :)
Gaaf zeg! Hele mooie wagen. Benieuwd naar de foto's en de ervaringen na de wat warmere mooiere ritjes!
-
- Berichten: 21737
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Classic 911 naar huis gereden uit Rome :)
Mooi verhaal!
Mis nog de foto's van de rit
Mis nog de foto's van de rit
-
Onlinejos_br
- Berichten: 2258
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
- Locatie: Dieverbrug
- Contacteer:
Re: Classic 911 naar huis gereden uit Rome :)
Wat een gaaf "project", is toch een feestje zo om hem ook zo op te halen!
Jos.
Jos.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26744
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Classic 911 naar huis gereden uit Rome :)
Heel gaaf verhaal! En idd foto’s
Gaat de 135i er nu (toch) uit? Of blijft die erbij
Gaat de 135i er nu (toch) uit? Of blijft die erbij
- tomgtr
- Berichten: 10423
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Classic 911 naar huis gereden uit Rome :)
Schitterend. Heerlijk interieur en die old school wielen. Top.
- Snipe
- Berichten: 12631
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Classic 911 naar huis gereden uit Rome :)
Mooi verhaal!
Je zou het eens in een tijdschrift moeten vertellen
Je zou het eens in een tijdschrift moeten vertellen
-
OnlineRS-Ron
- Berichten: 3555
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Classic 911 naar huis gereden uit Rome :)
Mooi, mooi en mooi !
Gr Ron
Gr Ron
-
- Berichten: 51406
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Classic 911 naar huis gereden uit Rome :)
Leuke kar, leuk verhaal. Zelf zie ik de 964 als 'DE' Elfer, maar dit is ook ok.
-
- Berichten: 7337
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
Re: Classic 911 naar huis gereden uit Rome :)
Hoe vervelendRocketmonkey schreef: ↑22 mar 2022, 16:34 het 'probleem' was alleen dat ik 1 jaar na het behalen van mijn rijbewijs een (toen) nieuwe Elise S1 in mijn schoot geworpen kreeg...
Veel plezier met de 911
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Classic 911 naar huis gereden uit Rome :)
Mooi verhaal zeg en lekker met die ventilatie, zit je niet op te wachten.
Ben benieuwd naar evt foto's!
Ben benieuwd naar evt foto's!
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26744
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Classic 911 naar huis gereden uit Rome :)
Mooi is dat hoe je jeugd daar invloed op heeft hè.
Om diezelfde reden heb ik juist het meeste met de 993 (4S)
Zoiets als deze: https://autoarp.nl/aanbod/porsche-993-carrera-4s/
-
- Berichten: 21737
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Classic 911 naar huis gereden uit Rome :)
Idd. Leuk onderwerp, maak er even een topic van.
-
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 18 nov 2015, 17:29
Re: Classic 911 naar huis gereden uit Rome :)
Thx all!
Idd aanvankelijk serieus overwogen om de 135i volledig te vervangen door de 911, omdat we zo weinig rijden. Maar de Elfer blijft toch 's winters onder een mooie originele afdekhoes binnen slapen en de 135i een paar honderd km afleggen op de BMW winterset, zoals elke winter Bimmer is namelijk echt nog in onberispelijke staat (vorig jaar pas de 100k km gepasseerd) en nog voorzien van de heilige BMW 3-eenheid (potente 6cil/handbak/rwd), wat ook steeds meer een zeldzaamheid wordt. Dus we gokken dat die ook z'n waarde aardig zal behouden, en in de tussentijd blijft ie toch wel echt een heel stuk praktischer dan de Elfer...
Foto's plaatsen moet ik nog op puzzelen, de paar keer dat ik dat eerder gedaan heb deed ik dat via Pinterest (gewoon even daarop zetten en dan linken), maar dat lijkt niet meer te werken. Wordt vervolgd dus
Topidee, dat topic over auto's uit je jeugd, daar ga ik ook meteen even mijn bijdrage aan toevoegen!
Idd aanvankelijk serieus overwogen om de 135i volledig te vervangen door de 911, omdat we zo weinig rijden. Maar de Elfer blijft toch 's winters onder een mooie originele afdekhoes binnen slapen en de 135i een paar honderd km afleggen op de BMW winterset, zoals elke winter Bimmer is namelijk echt nog in onberispelijke staat (vorig jaar pas de 100k km gepasseerd) en nog voorzien van de heilige BMW 3-eenheid (potente 6cil/handbak/rwd), wat ook steeds meer een zeldzaamheid wordt. Dus we gokken dat die ook z'n waarde aardig zal behouden, en in de tussentijd blijft ie toch wel echt een heel stuk praktischer dan de Elfer...
Foto's plaatsen moet ik nog op puzzelen, de paar keer dat ik dat eerder gedaan heb deed ik dat via Pinterest (gewoon even daarop zetten en dan linken), maar dat lijkt niet meer te werken. Wordt vervolgd dus
Topidee, dat topic over auto's uit je jeugd, daar ga ik ook meteen even mijn bijdrage aan toevoegen!
- matthyssie
- Berichten: 6011
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Classic 911 naar huis gereden uit Rome :)
Fantastisch verhaal. Hoe heb je dit gedaan met kentekens?
-
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 18 nov 2015, 17:29
Re: Classic 911 naar huis gereden uit Rome :)
Hetzelfde als Nick (ook voor dit soort praktische zaken is dit forum echt een gouden bron!), met de Italiaanse platen erop (+ tijdelijke NL verzekering op chassisnr via adviesverzekerd.nl + papierwerk en eendagskenteken voor al vooraf geplande RDW keuring voor de zekerheid op zak) naar huis gereden. En vervolgens thuis de Italiaanse platen + kopieën van alle papierwerk teruggestuurd naar verkoper. Die laatste moest dus wel meewerken, maar was gelukkig prima vent!
- matthyssie
- Berichten: 6011
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Classic 911 naar huis gereden uit Rome :)
Ja duidelijk. Die Italiaan moet de auto dan nog afmelden na de tijd? Moet je daar ook nog bewijs van hebben oid? Of kun je meteen al een eigendomsbewijs mee krijgen?
-
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 18 nov 2015, 17:29
Re: Classic 911 naar huis gereden uit Rome :)
Het officiële Italiaanse kentekenbewijs moet mee naar de RDW en wordt daar meteen ingenomen.
Dus ik heb vooraf kopieën gemaakt voor de verkoper en voor mijn eigen archief (nerd als ik ben heb ik meteen deze map aangeschaft: https://www.porsche-shop.nl/classic/ond ... entatiemap )
Met de teruggestuurde platen + kopieën van de oude Italiaanse en nieuwe NL registratie kan de verkoper de auto vervolgens daar afmelden. RDW schijnt 'm ook nog af te melden bij de 'Italiaanse RDW' (ACI), dus is allemaal beetje dubbelop, maar ja, bureaucratie hè?
Dus ik heb vooraf kopieën gemaakt voor de verkoper en voor mijn eigen archief (nerd als ik ben heb ik meteen deze map aangeschaft: https://www.porsche-shop.nl/classic/ond ... entatiemap )
Met de teruggestuurde platen + kopieën van de oude Italiaanse en nieuwe NL registratie kan de verkoper de auto vervolgens daar afmelden. RDW schijnt 'm ook nog af te melden bij de 'Italiaanse RDW' (ACI), dus is allemaal beetje dubbelop, maar ja, bureaucratie hè?
- matthyssie
- Berichten: 6011
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Classic 911 naar huis gereden uit Rome :)
Ah oke, dus in Italië vindt geen vorm van overschrijven plaats? Betalen en in goed vertrouwen meenemen dus. Hij heeft dan z'n kentekenplaten en kopie kentekenbewijs van zowel oude italiaans als NL nodig. Of begrijp ik het dan verkeerd?
Er staan vaker interessante auto's in Italië dus wie weet handig om te weten
Er staan vaker interessante auto's in Italië dus wie weet handig om te weten
-
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 18 nov 2015, 17:29
Re: Classic 911 naar huis gereden uit Rome :)
In mijn geval begrijp je het goed ja!
Er leiden ongetwijfeld meer wegen naar Rome (of in dit geval uit Rome), maar zo hebben zowel Nick als ondergetekende het recent nog gedaan
Er leiden ongetwijfeld meer wegen naar Rome (of in dit geval uit Rome), maar zo hebben zowel Nick als ondergetekende het recent nog gedaan
- matthyssie
- Berichten: 6011
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Classic 911 naar huis gereden uit Rome :)
Top! Bedankt. Ultieme proefrit ook meteen.