Yaris Tsport 2002 Veel kloten met sloten, zelf doen of naar de garage?

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
SpeedyYaris
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2022, 14:53
Auto: Toyota Yaris t-sport 2002

Yaris Tsport 2002 Veel kloten met sloten, zelf doen of naar de garage?

Bericht door SpeedyYaris » 19 mar 2022, 15:14

Hoi, heb net een Toyota Yaris t-sport uit 2002 gekocht en kom nu wat problemen tegen met de sloten. Nu met het passagiersportier én de achterbak. Allebei wat lijkt hetzelfde type probleem maar ik heb er te weinig verstand van. Het ziet er zo uit, als je de boel vergrendeld en je kijkt naar het vergrendelstokje (of hoe het ook heet) zie je dat deze omlaag wilt gaan maar dit lukt soms niet soms wel. Het lijkt alsof er niet genoeg "juice" is om het stokje omlaag te krijgen. Afbeelding

Niet zo storend, maar nu komt het dus ook voor bij de achterbak. Het ding wilt niet meer open. Ik heb het paneeltje van binnen er af gehaald en bestudeerd wat er dan gebeurt, en wat ik zie doet me denken aan het probleem met het portier.

Afbeelding
Afbeelding

Als je kijkt naar de fotos zie je het mechanisme onthuld. Het signaal om de deur te openen komt van de computer van de auto, door de bruine "reservoir" rechtsboven aan de foto, deze laat het armpje dat lijkt op een dropsleutel zakken of tilt het op. Als ik de vergrendeling indruk zie ik net als bij het portier dat er beweging komt maar er niet genoeg power lijkt te zijn om door te zetten.

Iemand enig idee? Accu laag? Ik vond al een losse achterbakslot ergens in de auto dus de problemen zijn er al langer denk ik...

ANWB meneer langsgekomen om te kijken, het is toch echt de actuator, het motortje denken we. Is ook wel logisch, anders zouden de andere deuren ook moeite hebben. En zo'n ding vraagt heel weinig stroom dus het is de accu niet

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] en 75 gasten