Ascona 400R Turbo ''Light weight'' Nieuwe Loods/Huis

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
autobedrijfvaneker
Berichten: 62
Lid geworden op: 11 mar 2022, 19:37
Auto: Porsche 911 + Shelby GT500
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

Re: Ascona 400R Turbo ''Light weight'' Garrett G25 Upgrade

Bericht door autobedrijfvaneker » 11 dec 2022, 12:31

viel opzich mee, helaas kiertjes wat te groot ( weinig tijd ) dus veel moeten vullen
net een ander huis gekocht ( wel met een giga schuur van 200m2 dus met een maand moet de ascona rijdend.
het moet in de avond uurtjes gebeuren, + het komt sws in de heatwrap dus het maakte me in dit geval ook wat minder uit
de inlaat wil ik wel helemaal netjes doen

maar goed straks wel een hobby walhalla thuis.
Laatst gewijzigd door autobedrijfvaneker op 11 dec 2022, 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.

SlowCo
Berichten: 3546
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Ascona 400R Turbo ''Light weight'' Garrett G25 Upgrade

Bericht door SlowCo » 11 dec 2022, 14:02

Goed bezig zo te lezen en zien!

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Ascona 400R Turbo ''Light weight'' Garrett G25 Upgrade

Bericht door Roy RS » 11 dec 2022, 14:12

Leuk zo’n project👌🏻
Giulia is ook wel heerlijk als daily zeg


Gebruikersavatar
autobedrijfvaneker
Berichten: 62
Lid geworden op: 11 mar 2022, 19:37
Auto: Porsche 911 + Shelby GT500
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

Re: Ascona 400R Turbo ''Light weight'' Garrett G25 Upgrade

Bericht door autobedrijfvaneker » 13 jan 2023, 17:31

leuk stukje !

bij deze weer een update

helaas is de ascona niet rijdend naar zn nieuwe slaap plek kunnen rijden.
de tijd was op

wel de voorwiel ophanging groten deels voor elkaar gemaakt

camberverstelling gemaakt voor op de vooras. en dan zodanig dat de exentrische kogel op 2 manier te monteren is.
tevens door het sleufgat maximaal verstelbaar. dit was een goede tip van rick.

ik heb de 250kg/cm voorveren ingekort en weer gemonteerd.
stuurkogel extensie gemaakt met uniballs (de borgingen hiervan zijn nog niet klaar )

23mm stabistang gemonteerd met powerflex PU rubbbers
tevens zijn de remschijven afgedraaid en weer gemonteerd.

dingen die nog moeten gebeuren zijn puntjes op de i en nog wat afwerking en spuiten van dingen.
remmen koeling maken.

bij deze wat foto's inclusief verhuizing van de hobby loods naar mijn nieuwe huis. (met grote schuur er achter)
1.jpg
1.jpg (209.7 KiB) 2070 keer bekeken
2.jpg
2.jpg (367.62 KiB) 2070 keer bekeken
3.jpg
3.jpg (343.04 KiB) 2070 keer bekeken
4.jpg
4.jpg (247.64 KiB) 2070 keer bekeken
5.jpg
5.jpg (250.05 KiB) 2070 keer bekeken
6.jpg
6.jpg (350.89 KiB) 2070 keer bekeken
Laatst gewijzigd door autobedrijfvaneker op 13 jan 2023, 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
autobedrijfvaneker
Berichten: 62
Lid geworden op: 11 mar 2022, 19:37
Auto: Porsche 911 + Shelby GT500
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

Re: Ascona 400R Turbo ''Light weight'' Garrett G25 Upgrade

Bericht door autobedrijfvaneker » 13 jan 2023, 17:32

ascona in de nieuwe schuur
7.jpg
7.jpg (324.53 KiB) 2070 keer bekeken
bij deze ook wat foto's van mijn race kever en 1973 camaro project in de verhuizing.
8.jpg
8.jpg (400.47 KiB) 2070 keer bekeken
9.jpg
9.jpg (416.26 KiB) 2070 keer bekeken
10.jpg
10.jpg (316.63 KiB) 2070 keer bekeken
11.jpg
11.jpg (346.23 KiB) 2070 keer bekeken
12.jpg
12.jpg (345.14 KiB) 2070 keer bekeken

Gebruikersavatar
autobedrijfvaneker
Berichten: 62
Lid geworden op: 11 mar 2022, 19:37
Auto: Porsche 911 + Shelby GT500
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

Re: Ascona 400R Turbo ''Light weight'' Garrett G25 Upgrade

Bericht door autobedrijfvaneker » 13 jan 2023, 17:36

13.jpg
13.jpg (279.17 KiB) 2069 keer bekeken
het zal voorlopig even wat rustiger worden met updates aan de ascona
in maart ga ik er wonen en dan worden er 2x 2 koloms bruggen geleverd
als de schuur leeg en opgeruimd is zal ik de bruggen plaatsen en kan ik weer gaan hobbyen.

tussendoor wil ik de werkplaats helemaal aanpakken ( alle onzin dingen en planken meuk er uit )
deels beton storten en een gietvloer er in maken, mooie ledverlichting en elektra.

en dan heb ik in mijn ogen de ultieme hobby plek

de loods is +- 200 m2

DFJEF
Berichten: 890
Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52

Re: Ascona 400R Turbo ''Light weight'' Nieuwe Loods/Huis

Bericht door DFJEF » 13 jan 2023, 19:35

Oef, wat een zalige ruimte zeg ! Verleidelijk om er meer weg te zetten waarschijnlijk....... :D :mrgreen:

Gebruikersavatar
Marc Sierra
Berichten: 1096
Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11

Re: Ascona 400R Turbo ''Light weight'' Garrett G25 Upgrade

Bericht door Marc Sierra » 14 jan 2023, 13:10

autobedrijfvaneker schreef: 13 jan 2023, 17:31 2.jpg
Die extensie van de stuurkogel is wel heel erg lang. Waar is dat precies voor? Als ik naar de stand van de draagarmen kijk lijkt die extensie meer bumpsteer te veroorzaken dan op te lossen, maar misschien vertekent het op de foto. Ben je verder niet bang dat de extensie zou breken? Er komt op deze manier namelijk een flink moment op het punt waar de bout door het fusee steekt.

Gebruikersavatar
autobedrijfvaneker
Berichten: 62
Lid geworden op: 11 mar 2022, 19:37
Auto: Porsche 911 + Shelby GT500
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

Re: Ascona 400R Turbo ''Light weight'' Nieuwe Loods/Huis

Bericht door autobedrijfvaneker » 14 jan 2023, 16:06

de auto staat daar niet op de wielen. indien nodig maak ik ze nog iets korter. ( heb een paar lengtes bouten) en genoeg buis over om nieuwe kortere te maken.

de extensie is 4 of 5mm dikke holle buis met daar een m12 12.9 bout doorheen (bijna met pers passing zo precies) dus breken zal hij zeker niet doen.

tevens veert de auto ook nog in op het circuit in de bocht, en dan wil je juist de stuurstangen helemaal recht hebben staan.
ook zal ik de voorveren nog iets korter maken (auto mag nog iets lager voor)
en achter moet sowieso nog omlaag met stuggere veren.

Gebruikersavatar
Marc Sierra
Berichten: 1096
Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11

Re: Ascona 400R Turbo ''Light weight'' Nieuwe Loods/Huis

Bericht door Marc Sierra » 14 jan 2023, 16:52

Of de stuurstangen helemaal recht moeten staan hangt er vanaf hoe de draagarmen staan. Je wil niet dat de sporing verandert als de auto in- of uitveert. De enige manier waarop je dat goed kan meten is op de uitlijnbank de auto een stukje in en uit te laten veren en dan meten wat de sporing doet. Ik heb dat bij de mijne ook gedaan en er toen dunne ringen tussen gedaan om het perfect te krijgen. Dat komt echt op de millimeter om het helemaal goed te krijgen.

Gebruikersavatar
autobedrijfvaneker
Berichten: 62
Lid geworden op: 11 mar 2022, 19:37
Auto: Porsche 911 + Shelby GT500
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

Re: Ascona 400R Turbo ''Light weight'' Nieuwe Loods/Huis

Bericht door autobedrijfvaneker » 15 jan 2023, 12:19

bedankt voor de tip zo wil ik het zeker nog gaan finetunen.

zelfde met het camber verhaal.
voor nu moest de auto ook snel op zijn wielen ivm verhuizing

SlowCo
Berichten: 3546
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Ascona 400R Turbo ''Light weight'' Nieuwe Loods/Huis

Bericht door SlowCo » 15 jan 2023, 16:06

Gave autoprojecten en fijne ruimte om te sleutelen!

Adwo
Berichten: 513
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:24

Re: Ascona 400R Turbo ''Light weight'' Nieuwe Loods/Huis

Bericht door Adwo » 15 jan 2023, 19:36

autobedrijfvaneker schreef: 14 jan 2023, 16:06 de auto staat daar niet op de wielen. indien nodig maak ik ze nog iets korter. ( heb een paar lengtes bouten) en genoeg buis over om nieuwe kortere te maken.

de extensie is 4 of 5mm dikke holle buis met daar een m12 12.9 bout doorheen (bijna met pers passing zo precies) dus breken zal hij zeker niet doen.

tevens veert de auto ook nog in op het circuit in de bocht, en dan wil je juist de stuurstangen helemaal recht hebben staan.
ook zal ik de voorveren nog iets korter maken (auto mag nog iets lager voor)
en achter moet sowieso nog omlaag met stuggere veren.
Die buis breekt zeker als het meer dan 4-5 cm wordt. Je wilt alleen dat de stuurstangen na verlaging op dezelfde positie staan als origineel. Of dat recht is hoeft helemaal niet zo te zijn.

Experimenteren met de besturing zou ik zelf nooit doen. Waarom niet iets nemen dat iemand anders al ontwikkeld heeft?

https://www.uniball.fi/cgi-bin/webio2ka ... rallycorsa

Prijs is ook prima

Gebruikersavatar
autobedrijfvaneker
Berichten: 62
Lid geworden op: 11 mar 2022, 19:37
Auto: Porsche 911 + Shelby GT500
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

Re: Ascona 400R Turbo ''Light weight'' Nieuwe Loods/Huis

Bericht door autobedrijfvaneker » 22 sep 2023, 20:36

DFJEF schreef: 13 jan 2023, 19:35 Oef, wat een zalige ruimte zeg ! Verleidelijk om er meer weg te zetten waarschijnlijk....... :D :mrgreen:
klopt inmiddels staan er al 7 met 2 bruggen

o.a shelby gt500 met 1000 pk en corrado g60

binnekort maar eens verder met de ascona en een schuur update doen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], mark123 en 38 gasten