Ascona 400R Turbo ''Light weight'' Nieuwe Loods/Huis
- Martijn M
- Berichten: 3282
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Ascona 400R Turbo ''Light weight''
Wat vet! Super gaaf model ook zo'n Ascona.
- frank de jonge
- Berichten: 9712
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Contacteer:
Re: Ascona 400R Turbo ''Light weight''
Poahhhh nice
- MartijnGizmo
- Berichten: 12747
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Ascona 400R Turbo ''Light weight''
Heerlijke wagen!
- Milka
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24
Re: Ascona 400R Turbo ''Light weight''
Potdikkie, wat een lekkere auto en dito specs
- G Kolkman
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
- Locatie: Eindhoven
Re: Ascona 400R Turbo ''Light weight''
Gaaf ding, staat bovenaan mijn guilty-pleasure-lijst !
- WJ
- Berichten: 11740
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Ascona 400R Turbo ''Light weight''
Super project!
- bandenman
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 24 mar 2019, 23:52
- Auto: A6 3.0TDI, Leon FR 3.2 dsg
- Locatie: EDE
- Contacteer:
Re: Ascona 400R Turbo ''Light weight''
Ascona B: mijn eerste liefde en eerste auto, heb altijd gezegd dat er nog eens eentje komt.....super mooie!!
- Estoque
- Berichten: 901
- Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
- Locatie: Knäckebröd aan het eten
Re: Ascona 400R Turbo ''Light weight''
Een 2-Deurs Ascona B als basis voor een project is wel echt een super basis. En met de 400 uitbouw is het echt één van de mooiste rally auto's van die tijd <3 Wat een heerlijk ding zo in het wit.
Reden voor het bouwen voor de 3-delige ronals?
Lijkt mij duurder dan de bredere 400 ronals, of is het omdat je steek 4x100 wilt houden?
Enige puntje van aandacht vind ik de gordelbevestiging op de hoekenplank. Maar die zullen wel aan de kooi komen als die er in zit.
Reden voor het bouwen voor de 3-delige ronals?
Lijkt mij duurder dan de bredere 400 ronals, of is het omdat je steek 4x100 wilt houden?
Enige puntje van aandacht vind ik de gordelbevestiging op de hoekenplank. Maar die zullen wel aan de kooi komen als die er in zit.
- matthyssie
- Berichten: 6004
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Ascona 400R Turbo ''Light weight''
Gaaf ding, prachtig!
Rolkooi zou mijn eerste prioriteit zijn. De limiet opzoeken met zoveel vermogen in een -met alle respect- vaatdoek als deze is niet het meest veilige.
Rolkooi zou mijn eerste prioriteit zijn. De limiet opzoeken met zoveel vermogen in een -met alle respect- vaatdoek als deze is niet het meest veilige.
- autobedrijfvaneker
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 11 mar 2022, 19:37
- Auto: Porsche 911 + Shelby GT500
- Locatie: Heemskerk
- Contacteer:
Re: Ascona 400R Turbo ''Light weight''
Absoluut hij ligt al klaar alleen nog even inbouwenmatthyssie schreef: ↑16 mar 2022, 12:54 Gaaf ding, prachtig!
Rolkooi zou mijn eerste prioriteit zijn. De limiet opzoeken met zoveel vermogen in een -met alle respect- vaatdoek als deze is niet het meest veilige.
- autobedrijfvaneker
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 11 mar 2022, 19:37
- Auto: Porsche 911 + Shelby GT500
- Locatie: Heemskerk
- Contacteer:
Re: Ascona 400R Turbo ''Light weight''
Dat heb je goed gezien inderdaad, was even voor de APK en de time-being gordels komen aan de kooiEstoque schreef: ↑16 mar 2022, 12:46 Een 2-Deurs Ascona B als basis voor een project is wel echt een super basis. En met de 400 uitbouw is het echt één van de mooiste rally auto's van die tijd <3 Wat een heerlijk ding zo in het wit.
Reden voor het bouwen voor de 3-delige ronals?
Lijkt mij duurder dan de bredere 400 ronals, of is het omdat je steek 4x100 wilt houden?
Enige puntje van aandacht vind ik de gordelbevestiging op de hoekenplank. Maar die zullen wel aan de kooi komen als die er in zit.
om inderdaad de 4x100 steek te houden, maar ook omdat ik een 14 inch hart kan ombouwen naar 17inch 3 delig.
de normale 400 wielen zijn erg duur en 15 inch
- Corsa_GSi
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 29 aug 2010, 15:14
- Locatie: Regio 010
- Contacteer:
Re: Ascona 400R Turbo ''Light weight''
Leuk achterwielaandrijving met een LET.
Maar waarom investeren in je huidige setup als je later toch wilt overgaan naar een Garrett turbo?
Dan moet je weer andere injectoren etc.
En zoveel verschilt de zogenaamde phase 2 niet t.o.v. de phase 3.
Maar waarom investeren in je huidige setup als je later toch wilt overgaan naar een Garrett turbo?
Dan moet je weer andere injectoren etc.
En zoveel verschilt de zogenaamde phase 2 niet t.o.v. de phase 3.
- E36-italia
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 13 aug 2015, 09:58
- Auto: Laro Discovery TD5
- Contacteer:
Re: Ascona 400R Turbo ''Light weight''
Leuk project!
Toen ik info zocht voor mijn eigen motorswap kwam ik iemand tegen die had er een Saab B2#4 turbo in een ascona gemaakt, was mooi gebouwd!
Gelukkig heeft de ascona niet een maaskantje imago
Toen ik info zocht voor mijn eigen motorswap kwam ik iemand tegen die had er een Saab B2#4 turbo in een ascona gemaakt, was mooi gebouwd!
Gelukkig heeft de ascona niet een maaskantje imago
- Estoque
- Berichten: 901
- Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
- Locatie: Knäckebröd aan het eten
Re: Ascona 400R Turbo ''Light weight''
Die rode Ascona? Die loopt echt mooi inderdaad!E36-italia schreef: ↑17 mar 2022, 16:05 Leuk project!
Toen ik info zocht voor mijn eigen motorswap kwam ik iemand tegen die had er een Saab B2#4 turbo in een ascona gemaakt, was mooi gebouwd!
Gelukkig heeft de ascona niet een maaskantje imago
Niet bang dat 17" te groot lijkt op een Ascona? Gezien de verbreding in combinatie met 15" toch door de jaren heen wel een soort iconische status heeft bereikt.autobedrijfvaneker schreef: ↑17 mar 2022, 09:09
om inderdaad de 4x100 steek te houden, maar ook omdat ik een 14 inch hart kan ombouwen naar 17inch 3 delig.
de normale 400 wielen zijn erg duur en 15 inch
Ik ben oprecht benieuwd, word vast heel dik!
- autobedrijfvaneker
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 11 mar 2022, 19:37
- Auto: Porsche 911 + Shelby GT500
- Locatie: Heemskerk
- Contacteer:
Re: Ascona 400R Turbo ''Light weight''
De huidige wielen zijn ook 17''
@corsagsi
ik ga naar Phase3.5. de 470cc injectoren kan ik gewoon gebruiken met een garett of K26 turbo
Of ik maak mijn ecumaster det3 er tussen en dan kan ik hem zelf standalone tunen.
@corsagsi
ik ga naar Phase3.5. de 470cc injectoren kan ik gewoon gebruiken met een garett of K26 turbo
Of ik maak mijn ecumaster det3 er tussen en dan kan ik hem zelf standalone tunen.
- E36-italia
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 13 aug 2015, 09:58
- Auto: Laro Discovery TD5
- Contacteer:
- Fedmas
- Berichten: 1321
- Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
- Auto: A3 45 TFSIe
Re: Ascona 400R Turbo ''Light weight''
Heerlijk zeg! Mooie plannen ook. Geniet ervan!
- autobedrijfvaneker
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 11 mar 2022, 19:37
- Auto: Porsche 911 + Shelby GT500
- Locatie: Heemskerk
- Contacteer:
Re: Ascona 400R Turbo ''Light weight''
eindelijk weer even een update, door drukte op de zaak minder kunnen doen als ik wilde.
vrijdag samen met een vriend lekker slag kunnen maken..
Carbon interieurpanelen gemonteerd.
Halve kooi er in gezet ( in de toekomst wellicht uitbreiden tot een volle laskooi)
Semi slicks gemonteerd voor 14 april
carterventilatie en pijlstok aangepast
Wideband lambda controller gemonteerd + turbodruk meter
bumpers voor en achter beter vastgezet
olie ververst voor 10W60
Forge wastegate actuator gemonteerd met 1.2 bar veer
Overflow tankje gemonteerd voor radiateur
diverse kleine dingen:
to do:
Distributieriem monteren
Gaspedaal gelijk maken met het rempedaal qua diepte
Carbon deurpanelen opmaat maken en monteren
470cc injectoren + instelbare drukregelaar + eprom voor ECU monteren
gordels waren helaas niet handig en vlot aan de kooi te maken, maar het zit zo ook eigelijk erg degelijk.. voorlopig laat ik het zo.
vrijdag samen met een vriend lekker slag kunnen maken..
Carbon interieurpanelen gemonteerd.
Halve kooi er in gezet ( in de toekomst wellicht uitbreiden tot een volle laskooi)
Semi slicks gemonteerd voor 14 april
carterventilatie en pijlstok aangepast
Wideband lambda controller gemonteerd + turbodruk meter
bumpers voor en achter beter vastgezet
olie ververst voor 10W60
Forge wastegate actuator gemonteerd met 1.2 bar veer
Overflow tankje gemonteerd voor radiateur
diverse kleine dingen:
to do:
Distributieriem monteren
Gaspedaal gelijk maken met het rempedaal qua diepte
Carbon deurpanelen opmaat maken en monteren
470cc injectoren + instelbare drukregelaar + eprom voor ECU monteren
gordels waren helaas niet handig en vlot aan de kooi te maken, maar het zit zo ook eigelijk erg degelijk.. voorlopig laat ik het zo.
Laatst gewijzigd door autobedrijfvaneker op 10 apr 2022, 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.
- autobedrijfvaneker
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 11 mar 2022, 19:37
- Auto: Porsche 911 + Shelby GT500
- Locatie: Heemskerk
- Contacteer:
Re: Ascona 400R Turbo ''Light weight''
tevens hebben we een paar kleine shakedowns gedaan om te testen.
druklager staat ook nog op de planning deze maakt helaas geluid echter gaan we dit niet voor zandvoort redden.
hopelijk lukt het om nog wat upgrades te doen, en anders gaan we met 0,55 bar rijden zodat de AFR veilig is.
- autobedrijfvaneker
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 11 mar 2022, 19:37
- Auto: Porsche 911 + Shelby GT500
- Locatie: Heemskerk
- Contacteer:
Re: Ascona 400R Turbo ''Light weight''
super geslaagde sessie op zandvoort gehad.
1e shakedown is wat mij betreft geslaagd.
wat kleine probleempjes:
boostleak (chargepipe schoot soms los)
Daar door kwam de afstelling soms in de knoei. omdat de map sensor boven de 1 bar turbo druk niet altijd goed bijregelde.
dus handmatig de brandstof druk omhoog gezet waardoor hij lekker rijk stond.
ook de carterventilatie nog aangepast tussen sessies door.
de remmenkoeling moet ook beter. de slangen zijn gescheurd tijdens het rijden waardoor uit eindelijk na een paar snellere rondes de wilwoods erg begonnen te stinken
hier een paar sfeer foto's
1e shakedown is wat mij betreft geslaagd.
wat kleine probleempjes:
boostleak (chargepipe schoot soms los)
Daar door kwam de afstelling soms in de knoei. omdat de map sensor boven de 1 bar turbo druk niet altijd goed bijregelde.
dus handmatig de brandstof druk omhoog gezet waardoor hij lekker rijk stond.
ook de carterventilatie nog aangepast tussen sessies door.
de remmenkoeling moet ook beter. de slangen zijn gescheurd tijdens het rijden waardoor uit eindelijk na een paar snellere rondes de wilwoods erg begonnen te stinken
hier een paar sfeer foto's
- Eeuwe
- Berichten: 4529
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Ascona 400R Turbo ''Light weight''
Wat een auto, fantastisch!
-
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52
Re: Ascona 400R Turbo ''Light weight''
Toffe Opel en schitterend vastgelegd op deze plaat !
- autobedrijfvaneker
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 11 mar 2022, 19:37
- Auto: Porsche 911 + Shelby GT500
- Locatie: Heemskerk
- Contacteer:
Re: Ascona 400R Turbo ''Light weight''
ik zal binnekort even nieuwe foto's posten
inmiddels standalone ecu besteld en andere smallere sparco stoelen gemonteerd.
inmiddels standalone ecu besteld en andere smallere sparco stoelen gemonteerd.
-
- Berichten: 2915
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Ascona 400R Turbo ''Light weight''
Wat een stoer ding
- Godspeed
- Berichten: 2024
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ti-Tourist (Erik), Tom V, wjt en 163 gasten