Ja precies!
Fiat Bravo the ultimate sleeper
-
- Berichten: 621
- Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
- Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26724
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: New chapter, new car.
Die gaan idd heel vaak stuk...
- Joël D.
- Berichten: 3438
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
- Locatie: Waddinxveen
Re: New chapter, new car.
Uhm ja.... da's niet goedkoop. Dat grapje kostte bij de Abarth Punto van mijn moeder 2500 Euro. Inclusief nieuw dubbelmassavliegwiel, koppeling, etc.TurboPatrick schreef: ↑07 mar 2022, 11:59Ja klopt het giert een beetje in de 3e en 4e versnelling. Misschien een keertje laten reviseren ?
-
- Berichten: 621
- Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
- Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Re: New chapter, new car.
Bijna net zo duur als de auto zelf. Gewoon lekker dooorrijden.
-
- Berichten: 295
- Lid geworden op: 25 mei 2012, 14:08
- Auto: AR 3.0 BIT / A4 1.8TQ / GTE
Re: New chapter, new car.
Lekker doorrijden inderdaad. Goede vriend heeft er ook 1, heeft het geld opzij gezet voor een revisie. Maar aangezien het geen garantie is dat je na de revisie weer zorgeloos 150k km's kunt rijden hebben ze hem aangeraden om het niet preventief te doen.
Deze bak gierde al bij 70k.. Verder prima auto's volgens mij, alleen het stuurwiel is van dramatische kwaliteit. Elke auto die hij bekeken heeft had leer dat losliet.
Deze bak gierde al bij 70k.. Verder prima auto's volgens mij, alleen het stuurwiel is van dramatische kwaliteit. Elke auto die hij bekeken heeft had leer dat losliet.
-
- Berichten: 621
- Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
- Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Re: New chapter, new car.
Ja precies, werd mij verteld als je last hebt van t gegier zet je de radio wat harder.Woppa schreef: ↑07 mar 2022, 13:03 Lekker doorrijden inderdaad. Goede vriend heeft er ook 1, heeft het geld opzij gezet voor een revisie. Maar aangezien het geen garantie is dat je na de revisie weer zorgeloos 150k km's kunt rijden hebben ze hem aangeraden om het niet preventief te doen.
Deze bak gierde al bij 70k.. Verder prima auto's volgens mij, alleen het stuurwiel is van dramatische kwaliteit. Elke auto die hij bekeken heeft had leer dat losliet.
Maar van het stuur klopt wel. T leer is een stukje boven verdwenen. Maar t leer op de handrem is wel van goede kwaliteit. Verders heb ik nog weinig te klagen maar mijn god wat trekt dat lekker onderin zeg!
-
- Berichten: 2933
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: New chapter, new car.
Heb je opvallende reparaties terug gevonden in de historie?TurboPatrick schreef: ↑06 mar 2022, 18:31 Heb de volledige onderhouds historie van de wagen bij gekregen. De wagen heeft stipt alle beurtjes op tijd gehad. Toen ik en mijn vader eraan kwamen was de beste man nog bezig met het vervangen van de remblokken, distributieriem en waterpomp en heeft 2 maanden terug een oliewissel gehad.
Sommige mensen leven nog in de jaren 80 als het gaat om hun perceptie van italiaanse kwaliteit. Vandaar m'n nieuwsgierigheid
-
- Berichten: 621
- Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
- Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Re: New chapter, new car.
Nee gewoon beurtjes, remmen, airco, banden. Geen gelle dingen gevonden.
Voor mij is t al heel wat he. Van Japans overstappen naar Italiaans.
En om eerlijk te zijn ik heb ook een Peugeot 206 gehad met een 1.4 8v motor. Die wagen reed prima voor woon/werk verkeer. Beter dan menig Japanse auto die ik heb versleten.
Voor mij is t al heel wat he. Van Japans overstappen naar Italiaans.
En om eerlijk te zijn ik heb ook een Peugeot 206 gehad met een 1.4 8v motor. Die wagen reed prima voor woon/werk verkeer. Beter dan menig Japanse auto die ik heb versleten.
- Joël D.
- Berichten: 3438
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
- Locatie: Waddinxveen
Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Zijn verder prima auto's hoor. De Abarth Punto van mijn moeder staat inmiddels bijna op 210.000 km (gekocht bij 150.000). Eigenlijk niets aan hoeven doen naast de revisie van de bak. Distributieriem, remmen, beurtje en wat bandjes. Onderstel voelt na 200.000 km ook nog goed aan. Enige wat kapot ging was de ontgrendeling van de stoel om hem naar voren te klappen en een draadbreuk in de achterklep.
-
- Berichten: 621
- Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
- Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Draadbreuken en sensoren die lostrillen zal wel een typisch italiaanse charme zijn. Maar dat zijn niet echt van die euvels om bang te worden. Is meestal heel snel opgelost.
Ik las ook bij Squadra tuniing dit:
De 120 pk T-jet motor is feitelijk een 155 pk T-jet met een nog iets kleinere turbo (IHI RHF3 V37 ipv V36) iets andere nokkenassen en anders geschreven software instellingen. Dit resulteert in een motor die voor het gevoel geen turbogat kent. Het maximale koppel is al vanaf 2000 toeren beschikbaar en blijft dan tot 4000 toeren vrijwel vlak. Het vermogen houdt vol tot 5500 toeren. Het afgegeven vermogen is overigens behoorlijk hoger dan wat de fabriek beloofd. 130 pk tegen de beloofde 120 pk. Ook het koppel is meer dan beloofd. 222 Nm tegen de zuinige 206 Nm welke Alfa Romeo beloofd. Waarom toch? Het is niet moeilijk de motor dusdanig af te stellen dat de fabrieksopgave worden gehaald………. OK dan toch maar iets meer. Maar waarom dat dan niet als zodanig verkopen? Dat verkoopt beter. Wij snappen het niet….
Ik las ook bij Squadra tuniing dit:
De 120 pk T-jet motor is feitelijk een 155 pk T-jet met een nog iets kleinere turbo (IHI RHF3 V37 ipv V36) iets andere nokkenassen en anders geschreven software instellingen. Dit resulteert in een motor die voor het gevoel geen turbogat kent. Het maximale koppel is al vanaf 2000 toeren beschikbaar en blijft dan tot 4000 toeren vrijwel vlak. Het vermogen houdt vol tot 5500 toeren. Het afgegeven vermogen is overigens behoorlijk hoger dan wat de fabriek beloofd. 130 pk tegen de beloofde 120 pk. Ook het koppel is meer dan beloofd. 222 Nm tegen de zuinige 206 Nm welke Alfa Romeo beloofd. Waarom toch? Het is niet moeilijk de motor dusdanig af te stellen dat de fabrieksopgave worden gehaald………. OK dan toch maar iets meer. Maar waarom dat dan niet als zodanig verkopen? Dat verkoopt beter. Wij snappen het niet….
-
- Berichten: 621
- Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
- Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Zaterdag gaat ie naar Savali en volgende maand laat ik de bak reviseren.
-
- Berichten: 621
- Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
- Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Vanmorgen ben ik bij Savali geweest voor een chiptune.
Zit nu op 151pk en 260nm dus missie geslaagd!
Zit nu op 151pk en 260nm dus missie geslaagd!
-
OnlineEvdP
- Berichten: 6146
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Netjes.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Haha, mooi, toch maar gedaan. Koppel nog fijner nu?
- JP
- Berichten: 31246
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Mijn fiat heb je mooi resultaat !
-
- Berichten: 621
- Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
- Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Ook zo 1 gehad of is dit letterlijk jou oude Fiat? Dankjewel in ieder geval !
Ja het was even beslissen bij wie ik het uiteindelijk liet doen. Maar nadat ik op het Grande Punto Forum had gelezen dat Savalli toch wel DE specialist is en de enige die t op zaterdag doet. Ben ik naar hem toe gegaan. Ben dik tevreden over het resultaat.
Vanaf 2250rpm tot 4000rpm zit ie in de overboost met 1.25 bar, en daarna loopt het geleidelijk af en na 5500rpm is de vut van het kleine turbootje er wel uit. Dus het is een lekker sprintertje geworden. Ik heb ook voor het mooie, maar puur voor het geluid een BMC blow off filter gemonteerd op de diverter valve. T geeft een leuk hard afblaasgeluid. T geeft leuke reacties van mensen.
Precies zoals bij mijn Fiat zit ie op die plek, en waar normaal een pijp tussen verbonden zit is netjes afgedopt zodat er geen troep in de turbo komt.
En eigenlijk aankomende zaterdag breng ik de wagen weg naar een specialist die de M32 bak reviseert. Dan is ie zo goed als klaar.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Dan zit je idd wel veilig. Verstandig.
-
- Berichten: 3542
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
TurboPatrick schreef: ↑20 mar 2022, 14:18Ook zo 1 gehad of is dit letterlijk jou oude Fiat? Dankjewel in ieder geval !
- Eeuwe
- Berichten: 4531
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
-
- Berichten: 621
- Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
- Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Vanmorgen heb ik de wagen weggebracht voor de versnellingsbak revisie. Ik laat ook meteen de koppeling en dubbelmassa vliegwiel vervangen.
En t begon weer te kriebelen dus gaat de wagen over ongeveer anderhalve maand terug naar Savali voor een upgrade turbo. Er zit nu een VL37 Turbo op en er komt een VL38 turbo op van de 150pk versie. Natuurlijk word ie opnieuw gemapt en voor iets betere ademhaling komt er ook een BMC inlegfilter bij. De uitlaat en de rest blijft gewoon standaard en zou als t goed is tussen dee 165/175pk en richting de 300nm moeten hebben.
Het laten remappen van de wagen is zeker niet verkeerd nu ik op 151pk en 260nm zit, MAAR De turbo zit in overboost op 1.25 bar tussen 2250rpm en 3500rpm en daarna is de vut er wel uit en met de VL38 turbo trekt ie tussen de 3000rpm tot t eind door.
En t begon weer te kriebelen dus gaat de wagen over ongeveer anderhalve maand terug naar Savali voor een upgrade turbo. Er zit nu een VL37 Turbo op en er komt een VL38 turbo op van de 150pk versie. Natuurlijk word ie opnieuw gemapt en voor iets betere ademhaling komt er ook een BMC inlegfilter bij. De uitlaat en de rest blijft gewoon standaard en zou als t goed is tussen dee 165/175pk en richting de 300nm moeten hebben.
Het laten remappen van de wagen is zeker niet verkeerd nu ik op 151pk en 260nm zit, MAAR De turbo zit in overboost op 1.25 bar tussen 2250rpm en 3500rpm en daarna is de vut er wel uit en met de VL38 turbo trekt ie tussen de 3000rpm tot t eind door.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
hahaha dat heeft niet lang geduurd! Veel plezier!
- Alfata
- Berichten: 580
- Lid geworden op: 06 dec 2017, 14:25
- Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV
Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Als je toch turbo's gaat wisselen zou ik gelijk doorpakken en een grotere monteren. Minstens een GT1446 ofzo. Die blokken kunnen makkelijk 300pk plus aan.TurboPatrick schreef: ↑27 mar 2022, 00:48 Vanmorgen heb ik de wagen weggebracht voor de versnellingsbak revisie. Ik laat ook meteen de koppeling en dubbelmassa vliegwiel vervangen.
En t begon weer te kriebelen dus gaat de wagen over ongeveer anderhalve maand terug naar Savali voor een upgrade turbo. Er zit nu een VL37 Turbo op en er komt een VL38 turbo op van de 150pk versie. Natuurlijk word ie opnieuw gemapt en voor iets betere ademhaling komt er ook een BMC inlegfilter bij. De uitlaat en de rest blijft gewoon standaard en zou als t goed is tussen dee 165/175pk en richting de 300nm moeten hebben.
Het laten remappen van de wagen is zeker niet verkeerd nu ik op 151pk en 260nm zit, MAAR De turbo zit in overboost op 1.25 bar tussen 2250rpm en 3500rpm en daarna is de vut er wel uit en met de VL38 turbo trekt ie tussen de 3000rpm tot t eind door.
-
- Berichten: 621
- Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
- Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Ze stuurde een paar fotootjes van hoe het eruit zag.
Dit hebben ze allemaal in en rondom de bak geconstateerd en gaan dat vervangen.
Lagers
twee aandrijfaskeerringen
prisaskeerring
synchromeshring 2e versnelling
vliegwiel heeft kantelspeling en word vervangen icm koppelingen en druklager
En ja ik heb het gezien van de andere turbo's maar ik wil perse de VL38 want ik hoef geen hoge vermogen te hebben. Ik wil de nadelen van de VL37 weg hebben.
Dit hebben ze allemaal in en rondom de bak geconstateerd en gaan dat vervangen.
Lagers
twee aandrijfaskeerringen
prisaskeerring
synchromeshring 2e versnelling
vliegwiel heeft kantelspeling en word vervangen icm koppelingen en druklager
En ja ik heb het gezien van de andere turbo's maar ik wil perse de VL38 want ik hoef geen hoge vermogen te hebben. Ik wil de nadelen van de VL37 weg hebben.
-
- Berichten: 4999
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Ik zou het even rustig aan doen met het go fast materiaal.
Je werkt op een budget. Als de boel in de soep loopt kun je weer een stap terug doen.
Je werkt op een budget. Als de boel in de soep loopt kun je weer een stap terug doen.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 226 gasten