Fiat Bravo the ultimate sleeper

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Niels 155
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 jan 2011, 17:59
Auto: Alfa 155 2.0 16V EVO4 Seq
Locatie: Amersfoort

Re: New chapter, new car.

Bericht door Niels 155 » 30 mar 2022, 20:49

Paul S schreef: 06 mar 2022, 17:56 Qua chippen is het blok sterk genoeg maar is de bak dat ook?

Collega van mij had zo een ding nieuw en gechipt maar naderhand weggegaan vanwege de bakproblemen.

Bak zelf is sterk genoeg, dat is geen probleem!

Helaas is het een M32 (GM troep!) waarvan wel eens baklagers stuk lopen. Zeker bij eerste type's zonder aangepast bakhuis voor smering buitenste lagers.

0.25/Half litertje meer olie erin doet helpen ;)
Laatst gewijzigd door Niels 155 op 30 mar 2022, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Niels 155
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 jan 2011, 17:59
Auto: Alfa 155 2.0 16V EVO4 Seq
Locatie: Amersfoort

Re: New chapter, new car.

Bericht door Niels 155 » 30 mar 2022, 20:51

TurboPatrick schreef: 07 mar 2022, 11:59
Joël D. schreef: 07 mar 2022, 11:33 Mooie auto hoor. Qua chippen zou ik uitkijken, volgens mij heeft deze de M32 versnellingsbak. Die zijn niet heel erg sterk.
Ja klopt het giert een beetje in de 3e en 4e versnelling. Misschien een keertje laten reviseren ?
Aiii dan is er wss al een van de buitenste lagers stuk.

Gaat je pook ook wat overmatig heen en weer, als je gas los laat/gas geeft en net weg rijdt?

Zou daar niet te lang mee door rijden iig, dan beperkt je het wss tot een paar lagers. Wij doen ze heel regelmatig, vandaar ;)

TurboPatrick
Berichten: 621
Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Bericht door TurboPatrick » 30 mar 2022, 20:58

Gijzert schreef: 30 mar 2022, 08:24 Ik zou het even rustig aan doen met het go fast materiaal.
Je werkt op een budget. Als de boel in de soep loopt kun je weer een stap terug doen.
Ja daarom is de VL38 turbo met remap meer dan genoeg. Goed voor 160/170pk en richting de 290nm koppel. Ik wil juist dat ie fullboost bovenin pakt ipv onderin wat ik nu heb. Want na 3500rpm is de vut eruit.
Niels 155 schreef: 30 mar 2022, 20:51
TurboPatrick schreef: 07 mar 2022, 11:59
Joël D. schreef: 07 mar 2022, 11:33 Mooie auto hoor. Qua chippen zou ik uitkijken, volgens mij heeft deze de M32 versnellingsbak. Die zijn niet heel erg sterk.
Ja klopt het giert een beetje in de 3e en 4e versnelling. Misschien een keertje laten reviseren ?
Aiii dan is er wss al een van de buitenste lagers stuk.

Gaat je pook ook wat overmatig heen en weer, als je gas los laat/gas geeft en net weg rijdt?

Zou daar niet te lang mee door rijden iig, dan beperkt je het wss tot een paar lagers. Wij doen ze heel regelmatig, vandaar ;)
De auto is klaar ik ben gebeld vandaag door de specialist. Autobedrijf Van Loon in Nederhemert is een specialist met M32 bakken. Ze hebben sterkere lagers gebruikt tov de oem lagers, synchromeshring van de 2e versnelling is vervangen, koppeling, vliegwiel, keerringen van de prisas en aandrijfassen hebben ze meegenomen. Morgen als ik uit mijn werk kom haal ik de auto op.

TurboPatrick
Berichten: 621
Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Bericht door TurboPatrick » 18 apr 2022, 10:51

Ik heb een vraag over yellowstuff blokken. Moet ik ze alle 4 vervangen of enkel alleen voor ?

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9103
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Bericht door smiley » 18 apr 2022, 11:07

Als er al yellowstuff inzat maakt wat je vervangt niet uit. Het is niet dat blokken minder remmen naar mate ze dunner worden.
Als je er yellowstuf inzet als vervanging van iets anders, en het vorige heeft een andere frictierate, dan kun je de rembalans verstoren en is het beter dat je alles in 1 keer meeneemt.
Als de frictierate tussen de blokken niet veel scheelt, kun je het er op wagen tot het andere setje ook op is.
Bij de meeste auto's is de rembalans rond de 70/30.

TurboPatrick
Berichten: 621
Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Bericht door TurboPatrick » 04 mei 2022, 21:56

Oke dat komt wel goed.

Inmiddels is er ook wat gebeurd met de wagen. De middendemper is verdwenen en er is een freeflow demper onder gekomen met een dieselpijp dus ideaal voor het ''sleeper'' imago.
Meer upgrades volgen eind van de maand.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4531
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Bericht door Eeuwe » 05 mei 2022, 19:00

Netjes! Hoe voldoet de Bravo, na een Seat en Honda's?

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6146
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Bericht door EvdP » 05 mei 2022, 20:16

Hoeveel scheelt zoiets aan vermogen?

TurboPatrick
Berichten: 621
Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Bericht door TurboPatrick » 05 mei 2022, 21:18

EvdP schreef: 05 mei 2022, 20:16 Hoeveel scheelt zoiets aan vermogen?
Nihil :lollerdelol: Maar de echte peekaa upgrades die komen er wel aan. Garrett GT1446 turbokit met grotere injectoren, downpipe met 200 cell kat. bmc intake kit en stage 3 mapping.
Eeuwe schreef: 05 mei 2022, 19:00 Netjes! Hoe voldoet de Bravo, na een Seat en Honda's?
Ja een auto die start en loopt en 0.0 problemen geeft. En ook nog is mooi eruit ziet.

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9103
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Bericht door smiley » 05 mei 2022, 21:26

TurboPatrick schreef: 05 mei 2022, 21:18 Garrett GT1446 turbokit met grotere injectoren, downpipe met 200 cell kat. bmc intake kit en stage 3 mapping.
En voor degenen die wat minder thuis zijn in die specs is dit een 200pk kitje?

TurboPatrick
Berichten: 621
Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Bericht door TurboPatrick » 05 mei 2022, 21:39

smiley schreef: 05 mei 2022, 21:26
TurboPatrick schreef: 05 mei 2022, 21:18 Garrett GT1446 turbokit met grotere injectoren, downpipe met 200 cell kat. bmc intake kit en stage 3 mapping.
En voor degenen die wat minder thuis zijn in die specs is dit een 200pk kitje?
Klopt! is de Turbo uit de Punto/500 Abarth SS

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6146
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Bericht door EvdP » 05 mei 2022, 22:03

Toch maar de grotere turbo?

Gijzert
Berichten: 4999
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Bericht door Gijzert » 06 mei 2022, 08:05

EvdP schreef: 05 mei 2022, 22:03 Toch maar de grotere turbo?
Ja joh. Wat kan er mis gaan.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39737
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Bericht door Arthur » 06 mei 2022, 08:33

Niks, want Italiaans :thumbup:

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4531
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Bericht door Eeuwe » 06 mei 2022, 08:56

Arthur schreef: 06 mei 2022, 08:33 Niks, want Italiaans :thumbup:
Je leert snel.

TurboPatrick
Berichten: 621
Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Bericht door TurboPatrick » 05 jun 2022, 20:43

Ik ben paar weken terug naar h&s corse geweest voor een stage 1 tune. Want savali heeft het helemaal verziekt.
De wagen liep beroerd sinds die van Savali af kwam. brandstofverbruik was om te janken en de turbo schokte ook zelfs.
Dus de lijnen liegen er niet om hoe beroerd het eerst was en hoe h&s t heeft opgelost voor mij.
Afbeelding

En dan komt gelijk het volgende. Er komt geen andere turbo erin maar er komt een compleet andere motor erin. Ik heb besloten dat de wagen een Abarth blok krijgt met de GT1446 turbo die er al op zit. En het is gelijk een Euro 6 Tjet motor wat erin komt.
Daarbij komen nog onderdelen zoals een grotere fmic, downpipe met 200 cell kat, bmc intake kit en stage 3 mapping.
15 augustus gaat de wagen naar binnen bij h&s corse.

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6146
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Bericht door EvdP » 05 jun 2022, 21:02

Zo, dat was geen vloeiende lijn...

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Bericht door Jan Terwolde » 05 jun 2022, 21:02

Haha dat loopt alweer lekker uit de hand a la DF. :lol:

TurboPatrick
Berichten: 621
Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Bericht door TurboPatrick » 05 jun 2022, 21:46

Ik kkan nog veel verder gaan :crazy: Maar na een gereviseerde bak word het ook tijd voor een nieuwere motor.

Online
Geertmans
Berichten: 676
Lid geworden op: 31 okt 2011, 14:19

Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Bericht door Geertmans » 05 jun 2022, 22:42

En deze kocht je minder dan 3mnd geleden omdat je geen budget had voor een echt leuke auto, toch?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39737
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Bericht door Arthur » 05 jun 2022, 23:03

:gek:

Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 2253
Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
Locatie: Dieverbrug
Contacteer:

Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Bericht door jos_br » 06 jun 2022, 07:44

Geertmans schreef: 05 jun 2022, 22:42 En deze kocht je minder dan 3mnd geleden omdat je geen budget had voor een echt leuke auto, toch?
Tijden veranderen blijkbaar, maar ik vindt dit soort dingen altijd geweldig hoe die dan weer verlopen en fijntjes uit de hand lopen. Zeer herkenbaar! :thumbup:

Jos.

TurboPatrick
Berichten: 621
Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Bericht door TurboPatrick » 06 jun 2022, 21:02

Geertmans schreef: 05 jun 2022, 22:42 En deze kocht je minder dan 3mnd geleden omdat je geen budget had voor een echt leuke auto, toch?
Ik zie de potentie en het is nog steeds te betalen.

TurboPatrick
Berichten: 621
Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Bericht door TurboPatrick » 06 jun 2022, 21:10

jos_br schreef: 06 jun 2022, 07:44
Geertmans schreef: 05 jun 2022, 22:42 En deze kocht je minder dan 3mnd geleden omdat je geen budget had voor een echt leuke auto, toch?
Tijden veranderen blijkbaar, maar ik vindt dit soort dingen altijd geweldig hoe die dan weer verlopen en fijntjes uit de hand lopen. Zeer herkenbaar! :thumbup:

Jos.
Ja Jos als je onderzoek doet naar die Tjet motoren dan kan je er hoop leuke dingen mee doen voor niet al teveel geld (vind ik dan)

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4531
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Bericht door Eeuwe » 06 jun 2022, 23:12

jos_br schreef: 06 jun 2022, 07:44
Geertmans schreef: 05 jun 2022, 22:42 En deze kocht je minder dan 3mnd geleden omdat je geen budget had voor een echt leuke auto, toch?
Tijden veranderen blijkbaar, maar ik vindt dit soort dingen altijd geweldig hoe die dan weer verlopen en fijntjes uit de hand lopen. Zeer herkenbaar! :thumbup:

Jos.
Haha exact, mooi dit.

En idd, de TJet is een huzarenstukje, heel potent voor veel vermogen (en het heel moet blijven). Kunnen hedendaags nog steeds veel merken van leren.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: beske, Nivek en 100 gasten