Fiat Bravo the ultimate sleeper

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Bericht door Jan Terwolde » 26 aug 2022, 23:53

Gaaf hoor! Btw gewoon gladde remschijven nemen ipv gegroefd, dat geeft alleen maar kans op problemen en voegt niets toe. Gewoon gladde ats of textar pro plus ofzo met ebc yellowstuf.

TurboPatrick
Berichten: 621
Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Bericht door TurboPatrick » 27 aug 2022, 01:33

Jan Terwolde schreef: 26 aug 2022, 23:53 Gaaf hoor! Btw gewoon gladde remschijven nemen ipv gegroefd, dat geeft alleen maar kans op problemen en voegt niets toe. Gewoon gladde ats of textar pro plus ofzo met ebc yellowstuf.
Ja toevallig zei dat mijn garage dat ook. Ben ik ook wat goedkoper uit ook.
Eeuwe schreef: 26 aug 2022, 10:22 Gaaf man! Leuk eindresultaat, tevreden met het vermogen of moet dat nog omhoog gekrikt worden in de toekomst?
Ik vind het wel prima zo eerlijk gezegd. Ben zeer tevreden. Dit is mijn eerste auto die boven de 200pk zit dus ik kan hier lang van genieten.
SlowCo schreef: 25 aug 2022, 14:33 Leuk project!
Volgende te bestellen onderdelen:https://shop.hs-corse.nl/products/novit ... fiat-bravo :df:
Ja of ik dacht zelf aan bilstein schokdempers met eibach veren.

Geertmans
Berichten: 676
Lid geworden op: 31 okt 2011, 14:19

Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Bericht door Geertmans » 27 aug 2022, 18:20

Wat een super resultaat!
Geluid is wel voor verbetering vatbaar idd.

Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 2253
Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
Locatie: Dieverbrug
Contacteer:

Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Bericht door jos_br » 27 aug 2022, 18:36

Het mooie is dat deze motor/turbo niet echt minder spoolt dan de oudere met kleinere turbo. Dat rijd altijd al fijner, zo'n ding moet onderin ook een beetje levendig blijven. Ziet en klinkt in ieder geval goed!!

Jos.

TurboPatrick
Berichten: 621
Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Bericht door TurboPatrick » 29 aug 2022, 16:36

De uitlaat was mij nog te luid dus is er vandaag een tussendemper gekomen van Simons. Gelijk een wereld van verschil. De uitlaatbouwer had een db meter erbij gehouden. Bij 4000rpm zonder middendemper is 91 db en met middendemper 87 db.


Afgelopen zaterdag even langs meneer Aaldering gereden. Wat een prachtige wagens staan daar toch tekoop zeg!
Afbeelding

En vanmorgen een middendemper ertussen laten lassen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Een filmpje volgt nog.

Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 2253
Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
Locatie: Dieverbrug
Contacteer:

Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Bericht door jos_br » 29 aug 2022, 21:27

4 DB verschil is enorm! Simons heeft echt mooie free-flow dempers.

Jos.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26724
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Bericht door Martijn_bmw » 29 aug 2022, 21:40

Absoluut, Simons heeft mooi spul

Gebruikersavatar
Harrie D
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
Locatie: Onder Eindhoven

Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Bericht door Harrie D » 30 aug 2022, 09:40

Zijn nog steeds 10 decibelletjes teveel, bye bye kenteken :tooth:

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15875
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Bericht door Bram » 30 aug 2022, 09:43

:roflol:

TurboPatrick
Berichten: 621
Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Bericht door TurboPatrick » 30 aug 2022, 22:54

Harrie D schreef: 30 aug 2022, 09:40 Zijn nog steeds 10 decibelletjes teveel, bye bye kenteken :tooth:
T scheelt dat de wagen niet opvalt voor de politie. :df:

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26724
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Bericht door Martijn_bmw » 31 aug 2022, 03:11

Das idd wel een Voordeel bij dit model auto :)

TurboPatrick
Berichten: 621
Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Bericht door TurboPatrick » 21 sep 2022, 17:31

Hier ben ik toch benieuwd naar. De Brembo Xtra Line schijven. Voor mijn wagen leverbaar.
Afbeelding

En de Brembo MAX
Afbeelding

Of is het idee van Textar, Zimmermann schijven met EBC blokken een beter idee? Gaat hierom alleen de voorkant. Achterkant kan zo goed als orgineel blijven.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Bericht door Jan Terwolde » 21 sep 2022, 19:38

Dat laatste! Stuk minder kans op problemen met gladde schijven en goedkoper. Textar pro+ heb ik ook op mijn circuitauto en daar racen ze ook mee.

Op mijn 125d op straat en circuit rij ik met textar pro+ schijven en ebc yellowstuff. Stoft wel behoorlijk maar ten minste geen deposit op je schijven bij circuitgebruik en geen gepiep

TurboPatrick
Berichten: 621
Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Bericht door TurboPatrick » 21 sep 2022, 21:26

Helaas is Textar Pro Plus niet leverbaar voor mijn wagen maar ik zal je advies wel opvolgend. T kan nooit kwaard.

Online
Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4532
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Bericht door Eeuwe » 21 sep 2022, 22:45

Zou persoonlijk liever een set Mito QV remmen zien te scoren als die groter zijn (ja toch?). Die heeft ook 4x98 dus zou goed moeten gaan.

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Bericht door Ferdi » 23 sep 2022, 12:19

Jan Terwolde schreef: 21 sep 2022, 19:38 Op mijn 125d op straat en circuit rij ik met textar pro+ schijven en ebc yellowstuff. Stoft wel behoorlijk maar ten minste geen deposit op je schijven bij circuitgebruik en geen gepiep
Kwam deze Textar schijven toevallig vandaag nog tegen toen ik voor wat anders aan het webshoppen was.
Wat maakt het verschil tussen de normale schijf en de Pro +?

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Bericht door Jan Terwolde » 24 sep 2022, 07:53

De pro en pro+ zijn high carbon. Hoeveel verschil dat maakt geen flauw idee.

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Bericht door Ferdi » 24 sep 2022, 09:52

Check, ik ga ze eens in gedachten houden :)

TurboPatrick
Berichten: 621
Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Bericht door TurboPatrick » 02 okt 2022, 14:47

Ik had nog 1 probleem. Ja nu al! De oude turbodruk sensor kon de turbodruk niet aan waardoor de turbo begon te haperen, golven.... Ik weet niet hoe ik t moet omschrijven. Maar 1 nieuwe op gezet en problem solved. Alleen moet ie wel weer afgesteld worden want nou heb ik turbolag. :duh: Maar voordat ik terug ga laat ik wel eerst de uitlaat volledig 63.5mm maken vanaf de downpipe tot t einde.
Ook heb ik EBC yellowstuff besteld. Ik was te spreken over greenstuff bij de Civic dus doe ik nu Yellow bij de Bravo.

De oude
Afbeelding
Afbeelding
De nieuwe
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 2253
Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
Locatie: Dieverbrug
Contacteer:

Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Bericht door jos_br » 02 okt 2022, 14:53

Das toch gewoon een regelklep? Ik ben bang dat de slangetjes niet goed aangesloten zijn, of dat de klep niet goed functioneert.

Jos.

TurboPatrick
Berichten: 621
Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Bericht door TurboPatrick » 02 okt 2022, 16:22

Ja regel klep dinges..... Met de slangen was niks mis mee en zat ook goed aangesloten.

Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 2253
Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
Locatie: Dieverbrug
Contacteer:

Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Bericht door jos_br » 02 okt 2022, 17:07

TurboPatrick schreef: 02 okt 2022, 16:22 Ja regel klep dinges..... Met de slangen was niks mis mee en zat ook goed aangesloten.
Dan is er iets niet goed, zo'n klep kan er niet voor zorgen dat er opnieuw afgesteld hoeft te worden, iets functioneert nu niet goed.

Jos.

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Bericht door Ferdi » 02 okt 2022, 17:33

Kan het niet simpelweg de verkeerde zijn?
Aangezien de eerste van Pierburg was en de andere dat niet is.

TurboPatrick
Berichten: 621
Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Bericht door TurboPatrick » 02 okt 2022, 17:57

Nee ik heb inderdaad een fout gemaakt en is de verkeerde. Echter ik heb de orginele witte weer terug gemonteerd en nou is er niks meer aan de hand.

Vandaag zijn trouwens mijn nieuwe schijven binnen gekomen. Brembos en volgende week krijg ik yellowstuff van EBC binnen.

TurboPatrick
Berichten: 621
Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Bericht door TurboPatrick » 08 okt 2022, 12:09

Gisteravond een testrit gemaakt met de auto samen met een vriend van mij die automonteur is om uit te zoeken wat het geschok, gesis en vermogensverlies kan zijn van de turbo. In de piek lijkt het alsof hij zijn druk niet kwijt kan.. Tevens was de pakking van de tussendemper eruit gebrand en een bout afgebroken dus even opschuren en puntlasje erop als tijdelijke fix. Eind vd maand krijgt de auto volledig 63.5mm rvs vanaf de downpijp. Anyway met lassen natuurlijk de pluspool eraf gehaald. Later erop gezet en wat blijkt de wagen doet het weer als vanouds. Geen gekke dingen gewoon fullboost over t hele toerengebied. Maar nu komt het na een half uur normaal rijden en uittesten begint het hele verhaaltje weer opnieuw. Dus het moet in de ecu zitten. Heb al een afspraak staan bij de tuner en hopelijk is dit euvel te verhelpen. Mechanisch gezien is er niks aan de hand.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Bokkepoot, Hitz, Marc Sierra, Ti-Tourist (Erik) en 242 gasten