Fiat Bravo the ultimate sleeper
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Gaaf hoor! Btw gewoon gladde remschijven nemen ipv gegroefd, dat geeft alleen maar kans op problemen en voegt niets toe. Gewoon gladde ats of textar pro plus ofzo met ebc yellowstuf.
-
- Berichten: 621
- Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
- Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Ja toevallig zei dat mijn garage dat ook. Ben ik ook wat goedkoper uit ook.Jan Terwolde schreef: ↑26 aug 2022, 23:53 Gaaf hoor! Btw gewoon gladde remschijven nemen ipv gegroefd, dat geeft alleen maar kans op problemen en voegt niets toe. Gewoon gladde ats of textar pro plus ofzo met ebc yellowstuf.
Ik vind het wel prima zo eerlijk gezegd. Ben zeer tevreden. Dit is mijn eerste auto die boven de 200pk zit dus ik kan hier lang van genieten.
Ja of ik dacht zelf aan bilstein schokdempers met eibach veren.SlowCo schreef: ↑25 aug 2022, 14:33 Leuk project!
Volgende te bestellen onderdelen:https://shop.hs-corse.nl/products/novit ... fiat-bravo
-
- Berichten: 676
- Lid geworden op: 31 okt 2011, 14:19
Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Wat een super resultaat!
Geluid is wel voor verbetering vatbaar idd.
Geluid is wel voor verbetering vatbaar idd.
- jos_br
- Berichten: 2253
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
- Locatie: Dieverbrug
- Contacteer:
Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Het mooie is dat deze motor/turbo niet echt minder spoolt dan de oudere met kleinere turbo. Dat rijd altijd al fijner, zo'n ding moet onderin ook een beetje levendig blijven. Ziet en klinkt in ieder geval goed!!
Jos.
Jos.
-
- Berichten: 621
- Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
- Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
De uitlaat was mij nog te luid dus is er vandaag een tussendemper gekomen van Simons. Gelijk een wereld van verschil. De uitlaatbouwer had een db meter erbij gehouden. Bij 4000rpm zonder middendemper is 91 db en met middendemper 87 db.
Afgelopen zaterdag even langs meneer Aaldering gereden. Wat een prachtige wagens staan daar toch tekoop zeg!
En vanmorgen een middendemper ertussen laten lassen.
Een filmpje volgt nog.
Afgelopen zaterdag even langs meneer Aaldering gereden. Wat een prachtige wagens staan daar toch tekoop zeg!
En vanmorgen een middendemper ertussen laten lassen.
Een filmpje volgt nog.
- jos_br
- Berichten: 2253
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
- Locatie: Dieverbrug
- Contacteer:
Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
4 DB verschil is enorm! Simons heeft echt mooie free-flow dempers.
Jos.
Jos.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26724
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Absoluut, Simons heeft mooi spul
- Harrie D
- Berichten: 648
- Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
- Locatie: Onder Eindhoven
Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Zijn nog steeds 10 decibelletjes teveel, bye bye kenteken
-
OnlineBram
- Berichten: 15875
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
-
- Berichten: 621
- Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
- Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
- Martijn_bmw
- Berichten: 26724
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Das idd wel een Voordeel bij dit model auto
-
- Berichten: 621
- Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
- Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Hier ben ik toch benieuwd naar. De Brembo Xtra Line schijven. Voor mijn wagen leverbaar.
En de Brembo MAX
Of is het idee van Textar, Zimmermann schijven met EBC blokken een beter idee? Gaat hierom alleen de voorkant. Achterkant kan zo goed als orgineel blijven.
En de Brembo MAX
Of is het idee van Textar, Zimmermann schijven met EBC blokken een beter idee? Gaat hierom alleen de voorkant. Achterkant kan zo goed als orgineel blijven.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Dat laatste! Stuk minder kans op problemen met gladde schijven en goedkoper. Textar pro+ heb ik ook op mijn circuitauto en daar racen ze ook mee.
Op mijn 125d op straat en circuit rij ik met textar pro+ schijven en ebc yellowstuff. Stoft wel behoorlijk maar ten minste geen deposit op je schijven bij circuitgebruik en geen gepiep
Op mijn 125d op straat en circuit rij ik met textar pro+ schijven en ebc yellowstuff. Stoft wel behoorlijk maar ten minste geen deposit op je schijven bij circuitgebruik en geen gepiep
-
- Berichten: 621
- Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
- Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Helaas is Textar Pro Plus niet leverbaar voor mijn wagen maar ik zal je advies wel opvolgend. T kan nooit kwaard.
-
OnlineEeuwe
- Berichten: 4532
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Zou persoonlijk liever een set Mito QV remmen zien te scoren als die groter zijn (ja toch?). Die heeft ook 4x98 dus zou goed moeten gaan.
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Kwam deze Textar schijven toevallig vandaag nog tegen toen ik voor wat anders aan het webshoppen was.Jan Terwolde schreef: ↑21 sep 2022, 19:38 Op mijn 125d op straat en circuit rij ik met textar pro+ schijven en ebc yellowstuff. Stoft wel behoorlijk maar ten minste geen deposit op je schijven bij circuitgebruik en geen gepiep
Wat maakt het verschil tussen de normale schijf en de Pro +?
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
De pro en pro+ zijn high carbon. Hoeveel verschil dat maakt geen flauw idee.
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Check, ik ga ze eens in gedachten houden
-
- Berichten: 621
- Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
- Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Ik had nog 1 probleem. Ja nu al! De oude turbodruk sensor kon de turbodruk niet aan waardoor de turbo begon te haperen, golven.... Ik weet niet hoe ik t moet omschrijven. Maar 1 nieuwe op gezet en problem solved. Alleen moet ie wel weer afgesteld worden want nou heb ik turbolag. Maar voordat ik terug ga laat ik wel eerst de uitlaat volledig 63.5mm maken vanaf de downpipe tot t einde.
Ook heb ik EBC yellowstuff besteld. Ik was te spreken over greenstuff bij de Civic dus doe ik nu Yellow bij de Bravo.
De oude
De nieuwe
Ook heb ik EBC yellowstuff besteld. Ik was te spreken over greenstuff bij de Civic dus doe ik nu Yellow bij de Bravo.
De oude
De nieuwe
- jos_br
- Berichten: 2253
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
- Locatie: Dieverbrug
- Contacteer:
Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Das toch gewoon een regelklep? Ik ben bang dat de slangetjes niet goed aangesloten zijn, of dat de klep niet goed functioneert.
Jos.
Jos.
-
- Berichten: 621
- Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
- Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Ja regel klep dinges..... Met de slangen was niks mis mee en zat ook goed aangesloten.
- jos_br
- Berichten: 2253
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
- Locatie: Dieverbrug
- Contacteer:
Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Dan is er iets niet goed, zo'n klep kan er niet voor zorgen dat er opnieuw afgesteld hoeft te worden, iets functioneert nu niet goed.TurboPatrick schreef: ↑02 okt 2022, 16:22 Ja regel klep dinges..... Met de slangen was niks mis mee en zat ook goed aangesloten.
Jos.
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Kan het niet simpelweg de verkeerde zijn?
Aangezien de eerste van Pierburg was en de andere dat niet is.
Aangezien de eerste van Pierburg was en de andere dat niet is.
-
- Berichten: 621
- Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
- Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Nee ik heb inderdaad een fout gemaakt en is de verkeerde. Echter ik heb de orginele witte weer terug gemonteerd en nou is er niks meer aan de hand.
Vandaag zijn trouwens mijn nieuwe schijven binnen gekomen. Brembos en volgende week krijg ik yellowstuff van EBC binnen.
Vandaag zijn trouwens mijn nieuwe schijven binnen gekomen. Brembos en volgende week krijg ik yellowstuff van EBC binnen.
-
- Berichten: 621
- Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
- Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Re: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Gisteravond een testrit gemaakt met de auto samen met een vriend van mij die automonteur is om uit te zoeken wat het geschok, gesis en vermogensverlies kan zijn van de turbo. In de piek lijkt het alsof hij zijn druk niet kwijt kan.. Tevens was de pakking van de tussendemper eruit gebrand en een bout afgebroken dus even opschuren en puntlasje erop als tijdelijke fix. Eind vd maand krijgt de auto volledig 63.5mm rvs vanaf de downpijp. Anyway met lassen natuurlijk de pluspool eraf gehaald. Later erop gezet en wat blijkt de wagen doet het weer als vanouds. Geen gekke dingen gewoon fullboost over t hele toerengebied. Maar nu komt het na een half uur normaal rijden en uittesten begint het hele verhaaltje weer opnieuw. Dus het moet in de ecu zitten. Heb al een afspraak staan bij de tuner en hopelijk is dit euvel te verhelpen. Mechanisch gezien is er niks aan de hand.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Bokkepoot, Hitz, Marc Sierra, Ti-Tourist (Erik) en 242 gasten