Morgan Super 3

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Plaats reactie
ErikS
Berichten: 18513
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Morgan Super 3

Bericht door ErikS » 24 feb 2023, 11:57

Nou, gisteren de dag dat ik een afspraak had gemaakt met Louwman!

Eens even goed informeren, alles in me opzuigen qua opties, mogelijkheden ed.
En ook vrij simpel; ik had de Super3 nog steeds niet in real life gezien.
Het filmpje van Werner Budding deed me overstag gaan om weer eens te kijken naar de voorraad.
De zwarte trok mij erg aan, dus nóg beter. Er staat ook een auto 'die mij zou passen' qua uitvoering.

Eerste indruk;
Wow, wat is hij groot geworden. Even wennen, minder unieke uitstraling dan het voorgaande model.
Mis ik de V twin op de voorkant? Zeker!
Eerst maar eens zitten, kijken & voelen.
Hij is best ruim, zitpositie is helemaal top & hij is gewoon érg lekker uitgevoerd. Aan alle kanten zie je dat de nieuwe Super3 super goed in elkaar zit. Maar; brengt dit mij de uniekheid tov de Elise? Hij voelt véél meer als een auto dan de voorgaande 3 Wheeler.
Geluid is leuk maar beschaafd, het wordt géén V twin.

Ben ik dan wel enthousiast?
Ik ben er een kleine 2 uur binnen geweest & hoe meer ik kijk & details bekijk begint de Super3 erorm op 'me te groeien'.
Het is geen WW1 vliegtuig, maar de volgende generatie. Een Spitfire ipv een houten vliegtuigje, om er maar even een voorbeeld in te gooien.
Ik ben absoluut niet enthousiast genoeg om direct een handtekening te zetten. Gelukkig is de besteltijd maar een maand of 4/5, dan is zelf samenstellen uiteindelijk het leukst natuurlijk. De druk van 'er staat een mooie - het is nu of nooit' is dus niet aanwezig. Daar komt ook het volgende om de hoek. De Super3 is beter dan zijn voorganger, het is 'veel meer auto'. En dat is nou juist het probleem voor mij. Is het zoveel anders dan de Elise? Ik durf te stellen dat de Elise bijna een extremere auto is dan de nieuwe Super3.

Conclusie?
Binnenkort een keer rijden in overleg met Wouter.
Het kan twee kanten op;

A; Het is niet speciaal genoeg om 90K op stuk te slaan tov de Elise & het gaat niet door.
B; De Elise krijgt er een maatje bij in de vorm van een Super3. De Elise gaat er in ieder geval niet voor weg heb ik besloten, al zal dat qua type auto wel logisch zijn.

Ondertussen draait de configurator echt overuren & ik heb er denk ik al een stuk of 4 samengesteld, dus tja..... :tooth:

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Morgan Super 3

Bericht door Tom » 24 feb 2023, 12:05

Leuk Erik!
Dat ie wat volwassener is lijkt mij qua kwaliteit niet erg, de vorige versie liet op dat vlak nog wel eens wat te wensen over als ik de verhalen van eigenaren hoor. Vraag is dan of die volwassenheid ook het rijplezier verminderd.

ErikS
Berichten: 18513
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Morgan Super 3

Bericht door ErikS » 24 feb 2023, 12:10

Tom schreef: 24 feb 2023, 12:05 Leuk Erik!
Dat ie wat volwassener is lijkt mij qua kwaliteit niet erg, de vorige versie liet op dat vlak nog wel eens wat te wensen over als ik de verhalen van eigenaren hoor. Vraag is dan of die volwassenheid ook het rijplezier verminderd.
Het rijplezier is minder in de vorm van; Minder extreem.
Ik durf te stellen dat de Elise meer nukken heeft, blok loopt veel extremer, luider etc.

Is hij beter bruikbaar? Ja, de Super3 is wel écht een bruikbare & hoogstwaarschijnlijk betwouwbare keuze.
Aan alles zie je dat het ding écht goed in elkaar zit.
Maar; voegt het dan nog toe wat ik zoek?
De V twin is ook een bitch met z'n kuren, net als de Elise dat is.
Hij is luidruchtig, heeft een cool factor die de nieuwe gewoon minder heeft.

Rijden moet uitkomst geven.

Edit; Het is overigens wéér geen goedkope auto in onderhoud.
Kilometers NVT, maar elk jaar een beurt. Het ene jaar een kleine & het tweede jaar een grote.

Voor de grote moet de achterste remtrommel eraf & dat is al snel een 8 uur werk.
Het is qua km's die je maakt dus in verhouding wel een enorm dure auto om te onderhouden.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Morgan Super 3

Bericht door Arthur » 24 feb 2023, 12:20

Lekker laten gaan dus en je op de Elise concentreren.

ErikS
Berichten: 18513
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Morgan Super 3

Bericht door ErikS » 24 feb 2023, 12:29

Arthur schreef: 24 feb 2023, 12:20 Lekker laten gaan dus en je op de Elise concentreren.
Zeker niet, eerst rijden. :thumbup:

Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Morgan Super 3

Bericht door Gijzert » 24 feb 2023, 12:30

SlowCo schreef: 23 feb 2023, 20:56
ErikS schreef: 19 feb 2023, 12:12 https://www.louwmanexclusive.nl/collect ... -gold-new/

Van de week maar eens gaan kijken dan.
Koop gewoon het vorige model in kaaskleur:
https://www.marktplaats.nl/v/motoren/mo ... 5e7f9abc4d
Afbeelding

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Morgan Super 3

Bericht door JP » 24 feb 2023, 13:38

ErikS schreef: 24 feb 2023, 12:10 (...)
Rijden moet uitkomst geven.
(...)
Gefeliciteerd met de auto alvast, rijden moet toch kopen zijn :df:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 gasten