Banden draadje
-
- Berichten: 51453
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Banden draadje
Ik heb gezocht en in de Werkplaats gaat het soms over banden. Maar in Algemeen nog geen algemeen banden draadje(?)
Deze gast doet 't altijd ok vind ik. En heeft nog veel meer videos.
Als er al een banden draadje was/is, merge deze dan maar, sorry mods.
Deze gast doet 't altijd ok vind ik. En heeft nog veel meer videos.
Als er al een banden draadje was/is, merge deze dan maar, sorry mods.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Banden draadje
Altijd fraaie tests idd van hem.
Die Conti Sportcontact 7 gaat wel goed lopen denkik.
Slijtage van de Bridgestone met trackdays was wel/al bekend dacht ik, sowieso niet mijn favoriete band, al had de RE050a wel een lekker harde wang, dat vond ik altijd fijn sturen.
Michelin heeft weinig gevoel, zachte wang, daarop heb ik de goodyear eagle f1 as3 altijd afgestraft maar bij deze supersport schijnt het stugger te zijn.
Die Conti Sportcontact 7 gaat wel goed lopen denkik.
Slijtage van de Bridgestone met trackdays was wel/al bekend dacht ik, sowieso niet mijn favoriete band, al had de RE050a wel een lekker harde wang, dat vond ik altijd fijn sturen.
Michelin heeft weinig gevoel, zachte wang, daarop heb ik de goodyear eagle f1 as3 altijd afgestraft maar bij deze supersport schijnt het stugger te zijn.
- JP
- Berichten: 31351
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
-
Onlinematthyssie
- Berichten: 6015
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Banden draadje
Ja oke maar deze is alleen voor grote banden
- Jan Terwolde
- Berichten: 2855
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Banden draadje
Verschil tussen de zijwangen tussen een pss (ps4 nog stuk zachter) of goodyear supersport is echt behoorlijk. De supersport zit qua stijfheid in de wangen een stuk meer richting semi slicks. Zo apart hoe anders de twee banden rijden die toch een beetje hetzelfde doel hebben, en de een is niet slechter als de andere het is maar net wat je goed vind voelen.Knot schreef: ↑23 feb 2022, 09:14 Altijd fraaie tests idd van hem.
Die Conti Sportcontact 7 gaat wel goed lopen denkik.
Slijtage van de Bridgestone met trackdays was wel/al bekend dacht ik, sowieso niet mijn favoriete band, al had de RE050a wel een lekker harde wang, dat vond ik altijd fijn sturen.
Michelin heeft weinig gevoel, zachte wang, daarop heb ik de goodyear eagle f1 as3 altijd afgestraft maar bij deze supersport schijnt het stugger te zijn.
Die conti is helaas alleen in 18 inch 245 breed of 19 inch leverbaar. Hopelijk later leverbaar in meer maten. Zou en leuke regenband zijn voor de ring.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Banden draadje
Die Goodyear Supersport zou ik dan een keer moeten proberen. Was met de Goodyear Eagle F1 AS3 echt teleurgesteld op de 120i, ding was mega achteruit gegaan met stuurgevoel tov de Conti Sportcontact5 die er eerst zonder lagen. Beiden wel RFT banden (dat zou een hardere wang moeten zijn maar in geval van de Eagle F1 dus bepaald niet!)
-
- Berichten: 51453
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Banden draadje
Inderdaad....ik zocht in algemeen op 'banden' en deze kwam er de eerste twee pagina's niet doorheen....
-
Online
- Berichten: 969
- Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
- Auto: BMW 130i
- Locatie: Amsterdam
Re: Banden draadje
Ben ookwel tevreden over Goodyear F1 SS tot nu toe. Enige minpunt is natte grip (stuk minder dan bij de michelins) en bij mijn auto is het op oneffenheden wel wat erg stug. Maar dat ligt meer aan de auto, maar de Michelins maskeerden dat een beetje. Grote voordeel is de prijs
-
- Berichten: 912
- Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52
Re: Banden draadje
Interessant om te zien, dat de Conti Sportcontact 7 relatief licht is.
Ook is Bridgestone zuinig met het profieldiepte. Dat in combinatie met het snelle verslijten, sta je weer snel bij de bandenboer.
Ook is Bridgestone zuinig met het profieldiepte. Dat in combinatie met het snelle verslijten, sta je weer snel bij de bandenboer.
- Bijlagen
-
- overview.jpg (508.17 KiB) 6102 keer bekeken
-
- Berichten: 448
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 00:53
Re: Banden draadje
Over gewicht gesproken. Op de 3-serie had ik runflat zomer en non-runflat winter banden. Beide breedset in zelfde maat (19") met zelfde model velgen, beide Pirelli banden. Om te rijden, los van natuurlijk de grip aspect met de winterbanden als het wat warmer werd geen verschillen in rijden. Wat opmerkelijk was, omdat met alle voorgaande auto's met runflat (denk 2002?) het echt altijd een groot verschil was in rij ervaring.
Nu met de 5-serie zelfde verhaal zo ongeveer qua setup. Helaas winterset andere (ander merk) velgen, maar wel zelfde maat. Zomerset Goodyear Eagle F1 Runflat (20"), winterset met Hankook Winter Icept Evo3 niet-runflat. En daarmee rijdt de auto echt zo veel fijner, verschil is gigantisch. Ik twijfel nu of ik m'n zomerset ook maar moet switchen en weg van runflat. Maar kan nergens gewicht van de huidige banden vinden om te bevestigen dat dat het verschil daadwerkelijk maakt.
Van de velgen wel het gewicht kunnen vinden en dat is identiek. Lijkt er op dat de MAK-replica's wel heel erg precies op de BMW versie lijken.
Nu met de 5-serie zelfde verhaal zo ongeveer qua setup. Helaas winterset andere (ander merk) velgen, maar wel zelfde maat. Zomerset Goodyear Eagle F1 Runflat (20"), winterset met Hankook Winter Icept Evo3 niet-runflat. En daarmee rijdt de auto echt zo veel fijner, verschil is gigantisch. Ik twijfel nu of ik m'n zomerset ook maar moet switchen en weg van runflat. Maar kan nergens gewicht van de huidige banden vinden om te bevestigen dat dat het verschil daadwerkelijk maakt.
Van de velgen wel het gewicht kunnen vinden en dat is identiek. Lijkt er op dat de MAK-replica's wel heel erg precies op de BMW versie lijken.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Banden draadje
Sowieso met die RFT banden, je kunt er ook geen 200km mee naar huis komen dus kan je de auto met een lekke "normale" band net zo goed meteen stilzetten. Moet je echt van een gevaarlijk punt af kan je ook prima stapvoets met een platte band doorrollen. Hoe vaak gebeurt je dat? Dan maar een velgje laten repareren evt.
-
- Berichten: 912
- Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52
Re: Banden draadje
Bij mij onlangs het omgekeerde. Had runflat winterbanden (Bridgestone) en gewisseld naar Michelin (non-runflat) zomerbanden. Zelfs op een relatief kleine band (205/45/17) scheelde dit ongeveer 1.8kg (10.6 tov 8.8kg). Dat is aanzienlijk en echt een flink verschil in rijden.zegmaarboris schreef: ↑01 mar 2022, 10:56 Over gewicht gesproken. Op de 3-serie had ik runflat zomer en non-runflat winter banden. Beide breedset in zelfde maat (19") met zelfde model velgen, beide Pirelli banden. Om te rijden, los van natuurlijk de grip aspect met de winterbanden als het wat warmer werd geen verschillen in rijden. Wat opmerkelijk was, omdat met alle voorgaande auto's met runflat (denk 2002?) het echt altijd een groot verschil was in rij ervaring.
Nu met de 5-serie zelfde verhaal zo ongeveer qua setup. Helaas winterset andere (ander merk) velgen, maar wel zelfde maat. Zomerset Goodyear Eagle F1 Runflat (20"), winterset met Hankook Winter Icept Evo3 niet-runflat. En daarmee rijdt de auto echt zo veel fijner, verschil is gigantisch. Ik twijfel nu of ik m'n zomerset ook maar moet switchen en weg van runflat. Maar kan nergens gewicht van de huidige banden vinden om te bevestigen dat dat het verschil daadwerkelijk maakt.
Van de velgen wel het gewicht kunnen vinden en dat is identiek. Lijkt er op dat de MAK-replica's wel heel erg precies op de BMW versie lijken.
Op "https://tiresize.com/" vind je veel info, ook gewichten. Aangezien het Amerikaans is, staan misschien niet altijd dezelfde banden op hun site die in Europa beschikbaar zijn, maar er is genoeg overlap. Ook staan de gewichten vermeld in lbs, dus even omrekenen (of een op een vergelijken).
-
- Berichten: 448
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 00:53
Re: Banden draadje
Tot nu toe een keer een klapband gehad met run-flat. Was het meteen klaar inderdaad. Was erg vervelend dat ik geen reserve wiel had toen. Mee eens dat het niet ideaal is en dus niet zo'n ramp om te laten.Knot schreef: ↑01 mar 2022, 11:23 Sowieso met die RFT banden, je kunt er ook geen 200km mee naar huis komen dus kan je de auto met een lekke "normale" band net zo goed meteen stilzetten. Moet je echt van een gevaarlijk punt af kan je ook prima stapvoets met een platte band doorrollen. Hoe vaak gebeurt je dat? Dan maar een velgje laten repareren evt.
Top tip die website, bedankt! Inderdaad grote verschillen in gewicht door run-flat, maar bij de 3-serie maar een kilo, en bij de 5-serie 2,5 kilo.DFJEF schreef: ↑01 mar 2022, 11:42 Bij mij onlangs het omgekeerde. Had runflat winterbanden (Bridgestone) en gewisseld naar Michelin (non-runflat) zomerbanden. Zelfs op een relatief kleine band (205/45/17) scheelde dit ongeveer 1.8kg (10.6 tov 8.8kg). Dat is aanzienlijk en echt een flink verschil in rijden.
Op "https://tiresize.com/" vind je veel info, ook gewichten. Aangezien het Amerikaans is, staan misschien niet altijd dezelfde banden op hun site die in Europa beschikbaar zijn, maar er is genoeg overlap. Ook staan de gewichten vermeld in lbs, dus even omrekenen (of een op een vergelijken).
-
- Berichten: 51453
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Banden draadje
Natte remweg PS4S echt te gek altijd.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2855
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Banden draadje
Vind het goed dat de michelins het ook erg goed doen als ze verder versleten zijn. Ook echt wel een pluspunt wat stiekem erg belangrijk is irl. Zoals mijn eerdere ervaringen, Michelins doen het goed tot het einde.
- Tristan
- Berichten: 13335
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
-
- Berichten: 912
- Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52
Re: Banden draadje
Nadat Michelin eindelijk een batch gepland heeft staan in mijn bandenmaat voor eind volgende maand, gaat er dan een setje PS4S op de achteras.
Ben benieuwd hoe die bevallen. Zeker bij natte omstandigheden zijn de huidig gemonteerde Pirelli Corsa's een regelrechte ramp.
Ben benieuwd hoe die bevallen. Zeker bij natte omstandigheden zijn de huidig gemonteerde Pirelli Corsa's een regelrechte ramp.
- Martijn M
- Berichten: 3304
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Banden draadje
Ik ben van PS4S naar PS5 gegaan op m'n Megane RS. Merk met mijn dagelijkse kilometers weinig verschil. Grootste verschil is dat ik met de PS4S veel meer last van spoorvorming had, dat is met de PS5 verdwenen. (Zelfde onderstel en uitlijning)
Met wat harder trappen over wat leuke wegen merk je wel dat de PS4S feller reageert op stuurbewegingen, maar ik vind dit voor op straat te verwaarlozen. Voor het circuit heb ik nu een andere set, dus daar zal ik de PS5 niet meer gebruiken.
Met wat harder trappen over wat leuke wegen merk je wel dat de PS4S feller reageert op stuurbewegingen, maar ik vind dit voor op straat te verwaarlozen. Voor het circuit heb ik nu een andere set, dus daar zal ik de PS5 niet meer gebruiken.
-
- Berichten: 912
- Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52
-
Online
- Berichten: 3564
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: Banden draadje
Had ik niet verwacht deze resultaten.
Vooral de lage plek van de Michelin's valt tegen.
- JP
- Berichten: 31351
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Banden draadje
Michelin is populair, maar dat zie je dan ook in de prijzen. Contit kost 98pond tov de 146 voor de Michelin...
Heb de SportContact 6 gehad en ook de P4S. Kon niet echt zeggen dat ik de Michelin beter vond. Gevoeld waren de Michelin's wel zachter rubber en sneller slijtend......
Heb de SportContact 6 gehad en ook de P4S. Kon niet echt zeggen dat ik de Michelin beter vond. Gevoeld waren de Michelin's wel zachter rubber en sneller slijtend......
-
Online
- Berichten: 3564
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: Banden draadje
Vooral het slijtageverschil en rolweerstand kan de kosten/km nog gelijktrekken.
-
- Berichten: 51453
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Banden draadje
Hier maar even. Wel geinig. Tyres do make the difference(DOH) , maar ook de angst in een rwd op premium winterbanden in de sneeuw is eigenlijk ongegrond.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Banden draadje
Alles uit komt de bmw echt veel beter van z’n plek zeg.
- Martijn M
- Berichten: 3304
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Banden draadje
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 3 gasten