Sushi V2.0 - 2022 Honda CRF 450R Supermoto - Start van 2023

50% van de wielen, 200% driving fun?
SlowCo
Berichten: 3508
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Sushi V2.0 - 2022 Honda CRF 450R Supermoto - C'est fini!

Bericht door SlowCo » 01 apr 2022, 10:16

Affengeil!

Gebruikersavatar
Fedmas
Berichten: 1319
Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
Auto: A3 45 TFSIe

Re: Sushi V2.0 - 2022 Honda CRF 450R Supermoto - C'est fini!

Bericht door Fedmas » 01 apr 2022, 10:48

Heel gaaf! Hoe klinkt ie? En hoe zit jij met inrijden oid, zijn daar nog zaken waar je rekening mee gaat/moet/wilt houden?

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Sushi V2.0 - 2022 Honda CRF 450R Supermoto - C'est fini!

Bericht door WJ » 01 apr 2022, 10:53

Wat een berg goodies zeg! Heel gaaf geworden, veel plezier ermee!

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12743
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Sushi V2.0 - 2022 Honda CRF 450R Supermoto - C'est fini!

Bericht door MartijnGizmo » 01 apr 2022, 17:32

Wat een gaaf ding zo zeg!

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3845
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Re: Sushi V2.0 - 2022 Honda CRF 450R Supermoto - C'est fini!

Bericht door markk » 01 apr 2022, 21:03

G E W E L D I G

wel heel houden ...

Online
KoenM
Berichten: 1764
Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
Locatie: Amsterdam

Re: Sushi V2.0 - 2022 Honda CRF 450R Supermoto - C'est fini!

Bericht door KoenM » 01 apr 2022, 21:17

Gave fiets zo zeg! De kleurstelling komt ook helemaal goed uit.

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3035
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Sushi V2.0 - 2022 Honda CRF 450R Supermoto - C'est fini!

Bericht door Ferdi » 04 apr 2022, 08:52

Super gave fiets geworden!
Ben benieuwd naar de eerste ervaringen met rijden :clap:

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5272
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Sushi V2.0 - 2022 Honda CRF 450R Supermoto - C'est fini!

Bericht door Kasteel » 04 apr 2022, 11:19

Heeeel erg dik!!

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: Sushi V2.0 - 2022 Honda CRF 450R Supermoto - C'est fini!

Bericht door Estoque » 04 apr 2022, 12:35

Fedmas schreef: 01 apr 2022, 10:48 Heel gaaf! Hoe klinkt ie? En hoe zit jij met inrijden oid, zijn daar nog zaken waar je rekening mee gaat/moet/wilt houden?
Hoe die klinkt? Luid, diep en niet hinderlijk lawaaierig.
Ik "baal" een beetje dat ik niet voor een DVR uitlaat ben gegaan, zo'n beetje de top qua uitlaten en dubbele pijpen van Carbon. Iets dat echt mooi staat onder de '22. (normaal hadden Honda's altijd dubbele pijp, dit is de eerste in jaren die slechts 1 demper heeft). Het is de enige concessie die ik heb gedaan qua onderdelen en daar baal ik wel een beetje van. Maar met een prijsverschil van 1200,- tussen de HGS en de DVR, is het een weloverwogen keuze geweest.

En we moeten wat te wensen hebben de komende tijd.

Qua inrijden, stelt weinig voor. Ben 3x op crossbanden door het dorp gereden, veel schakelen en aftasten. Vervolgens olie wisselen en toen naar de eerste circuitdag. Eerste sessie rustig aan gedaan (regen) en veel geschakeld.

3 volgende sessies wel gewoon gas gegeven, waarna de urenteller op 1.00 staat. Olie en filter eruit en nu zit er weer nieuw op. Wachtend op de volgende circuitdag.

Of dit de juiste manier is? geen idee. Ik lees verschillende "juiste" manieren, maar dit is hoe ik het doe.
Eerste paar keer wat sneller de olie wisselen ivm het inslijten van de koppeling, lagers etc. Olie is ook al echt pikzwart na een uurtje.
WJ schreef: 01 apr 2022, 10:53 Wat een berg goodies zeg! Heel gaaf geworden, veel plezier ermee!
MartijnGizmo schreef: 01 apr 2022, 17:32 Wat een gaaf ding zo zeg!
markk schreef: 01 apr 2022, 21:03 G E W E L D I G
wel heel houden ...
Kasteel schreef: 04 apr 2022, 11:19 Heeeel erg dik!!
Dank <3

Ik ben er ook echt super over te spreken. Afgelopen donderdag diverse mensen in de tent gehad die even wouden komen kijken naar de motor omdat hij er op de baan uit sprong, of dat ze hem gezien hadden in opbouw/instagram. Heel veel positive reacties, erg leuk!
KoenM schreef: 01 apr 2022, 21:17 Gave fiets zo zeg! De kleurstelling komt ook helemaal goed uit.
Ben ik ook zeer gelukkig mee! Was even een gok in verband met mijn keuze om het op volledig chrome te laten printen.
Het ontwerp en de kleurkeuzes zijn door mijzelf gemaakt, maar in het echt is het toch wel weer echt anders dan wat je in Adobe Illustrator ziet.

Afbeelding

Toen ik de stickers binnen kreeg was ik wel even geschrokken. Vond het toch iets meer richting het roze gaan dan het paars wat ik voor ogen had, maar op de motor staat het wel echt goed. Zeer tevreden mee!

Had ook niet verwacht dat de matzwarte velgen goed zouden staan. M'n eerste set velgen is al 4 maand onderweg en wordt paars, met gouden details, zwarte spaken en zwarte naven. Maar denk nu dat dat toch een beetje kermis/overkill wordt in deze fiets. (tijd gaat het leren, welke set de regenset wordt :P)
Ferdi Gielen schreef: 04 apr 2022, 08:52 Super gave fiets geworden!
Ben benieuwd naar de eerste ervaringen met rijden :clap:
Niet best :rolling: :rolling:
Afbeelding

Nu zonder gekheid, rijd echt heel fijn <3
Afgelopen donderdag was dus m'n eerste circuitdag met de motor, woensdagavond alles klaar en donderdag richting Landsard voor de circuitdag van SMX.

Afgaand op het weer van de afgelopen weken, zou je denken dat mijn keuze voor Slicks de juiste was. Maar dat was dus niet het geval!

Bij aankomst in Landsard gelijk de tent op gezet met wandjes erin, kachel erin en lekker warm sleutelen aan de honda.
Afbeelding

Het remschijfverhaal van vorige pagina moest opgelost worden, dus omdat de baan toch zeiknat was had ik alle tijd om de remschijven te wisselen voor kleinere exemplaren die ik bij de tent van SMX kon ophalen.

De avond ervoor wou de motor al super slecht starten en had ik de accu al bijna leeg gestart, dus uit voorzorg de acculader eraan 's nachts en de originele ECU in de gereedschapskar mee naar het circuit.

Ook op het circuit wou de Honda niet starten, dus bougie eruit om te kijken en die was pik zwart. Kortom, de basismap die op de GET ECU staat is gewoon veel te rijk. Bougie schoongemaakt, originele ECU erin en HOPPA!

Gezien de baan niet droger werd maar m'n pinpas tevoorschijn getoverd en 2 nieuwe regenbanden gekocht / om laten leggen. Na 200km gereden te hebben in de ochtend door sneeuw/regen/wind vond ik toekijken niet meer leuk genoeg. Ik moest rijden!

Regenbanden eronder, pak aan, pitsstraat in en de baan op!
Eerste keer op regenbanden ooit, op een nieuwe motor, op een baan waar ik slechts 1x eerder heb gereden heb. Recept voor succes!

Eerste bocht: Rechtsaf, kruipend qua snelheid en totaal onwennig.
Tweede bocht: Rechtsaf, aanremmen, slippen, voetje aan de grond, glipperen en glijden.
Derde bocht: Linksaf; BAM! (foto hierboven)

Jup, eerste ronde, derde bocht lag mijn motor al op de grond :P
Toch fijn dat dat moment dan weer op foto staat..

Motor opgepakt en de sessie uitgereden, totaal onwennig maar wel onder de indruk van de remmerij en motor. Ding loopt standaard al echt mooi!

Afbeelding

2e en 3e sessie ging al een stuk beter. Wat aanpassingen gedaan aan het stuur, hendels en de pookjes en voor de rest vooral heel lekker gereden. 4e sessie zat er zelfs al wat snelheid in en kon ik mensen inhalen. Ongelovelijk wat op regenbanden mogelijk is.

Afbeelding

Einde van de dag de motor goed smerig ingeladen, zonder schades aan de mooie delen van de motor. (de handkap-kapjes waar hij op valt zijn ervoor gemaakt om de klap op te vangen en die heb ik nieuw liggen. Zijn vervangingsdelen, dus geen stress). Kappen etc zijn nog krasvrij.

Afbeelding

En nu weer schoon en shiny. <3
Al met al, ik ben gelukkig met de Honda.

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3035
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Sushi V2.0 - 2022 Honda CRF 450R Supermoto - C'est fini!

Bericht door Ferdi » 04 apr 2022, 15:08

Ach aan de andere kant heb je de eerste "schade" nu gehad en kan het voorzichtige er nu ook meer vanaf qua rijden mocht je daar last van hebben.
Was al met al een beste leerweg dus, zowel qua motor als qua omstandigheden.
Ik zeg respect en laat de verhalen blijven komen! :)
Laatst gewijzigd door Ferdi op 04 apr 2022, 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Sushi V2.0 - 2022 Honda CRF 450R Supermoto - C'est fini!

Bericht door WJ » 04 apr 2022, 16:28

Haha held

Gebruikersavatar
Fedmas
Berichten: 1319
Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
Auto: A3 45 TFSIe

Re: Sushi V2.0 - 2022 Honda CRF 450R Supermoto - C'est fini!

Bericht door Fedmas » 04 apr 2022, 16:44

Gaaf! eerste schuiver is het vervelendste

SlowCo
Berichten: 3508
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Sushi V2.0 - 2022 Honda CRF 450R Supermoto - C'est fini!

Bericht door SlowCo » 04 apr 2022, 20:10

Meteen goed ingereden/gegleden dus.
Leuk verhaal weer.

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4054
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Sushi V2.0 - 2022 Honda CRF 450R Supermoto - C'est fini!

Bericht door Philipoo » 07 apr 2022, 14:12

Potver, mooie brommer heb je weer gebouwd zeg! Supercool altijd!

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: Sushi V2.0 - 2022 Honda CRF 450R Supermoto - C'est fini!

Bericht door Estoque » 11 mei 2022, 12:09

Enkele weken verder en de tweede oliewissel is inmiddels een feit.
Sinds m'n vorige opsomming alweer 3 circuitdagen gehad, 2x op Assen en 1x op Oschersleben (kartbaan + offroad).

Het is wel echt wennen, zo'n nieuwe motor. Alles voelt anders!
Remgevoel, vermogensafgifte, vering. Alles maakt een groot verschil.

Eerste 3 sessies van de eerste circuitdag was ik niet vooruit te branden. Echt niet.
Mijn god wat schaamde ik mij voor m'n "heid". Want snel hoorde er echt niet voor.

Sessie 4 & 5 gingen een stukje beter, maar ik had echt veel moeite met het omgooien van de motor. De motor is hoger, dus waar ik bij m'n vorige Motor de fiets heel gauw van Links naar Rechts op de knie gooide, was het hier super onwennig.

1 foto gemaakt van de gehele dag, omdat hij mooi glimde in de zon. Verder gauw vergeten!
Afbeelding

2e Circuitdag was op het zelfde baantje, maar met een andere layout.
Wederom een trage start, maar gaande de dag vorderde kwam een fractie van de oude snelheid terug. Conditie daarentegen was ver te zoeken. Na 15 min was ik helemaal dood.

Gelukkig heeft de aanwezige fotograaf er wel snelle beelden van gemaakt :P
Afbeelding
Afbeelding

Wel merk ik dat deze Honda significant minder hard doorloopt in de toeren dan de vorige. Dat ligt wellicht aan de uitlaat en aan de basis map waar de motor nog in loopt, maar dat moet wel echt veranderen. Maar wanneer merk je dat precies?

Nou, op dit moment:
Afbeelding

Nu denken jullie wellicht: "Zo, dikke Termi voor de Honda! Dat is vet!".
Ja dat is heel vet, maar deze zijn voor de Hypermotard. (slaat zichzelf financieel technisch even voor z'n eigen kop).

Maar het staat wel heel vet! Honda moet toekijken...
Afbeelding

Nou ja, de Honda moet maar even wachten. Volgende grote uitgave wordt een nieuw custom supermoto-pak op maat.

Daarover gesproken, de maten zijn opgenomen. De opties geselecteerd en het door mij gemaakte ontwerp is inmiddels naar Italië gestuurd voor productie.
Afbeelding

Paars kangoeroe leer was helaas niet mogelijk, dus daarom voor Oranje gekozen.
Wordt wel vet volgens mij.

Afgelopen vrijdag afgereisd naar Oschersleben (een tripje van 3,5 uur voor mij) voor 2 dagen Supermotard rijden op de kartbaan en voor het eerst sinds tijden weer eens met offroad. Hoewel ik daar geen held in ben, moet ik er toch aan geloven.

Afgereisd met 2 andere Nederlanders waarmee ik vaker rijd, daar aangekomen alles opgebouwd en de BBQ aangestoken!
(En de fiets van m'n oma weer terug gejat die in '44 meegenomen is, dan hoeven jullie die grap niet te maken :P)

Afbeelding
Afbeelding

Heel erg vet baantje! Het offroad was even wennen, maar wel erg leuk!

Hier even 1,5 rondje van de baan:


Hier merkte ik wel echt dat m'n gebrek aan conditie niet te compenseren is met een dikke fiets.
Dus daar moeten we nu maar eens gaan werken!

Verder weinig te melden, anders dat we volgende week vertrekken voor 8 dagen Noorwegen met de Duc. Daar toch wel echt veel zin in.

NAS
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 feb 2018, 16:12

Re: Sushi V2.0 - 2022 Honda CRF 450R Supermoto - C'est fini!

Bericht door NAS » 12 mei 2022, 15:47

Heel gaaf!

Gebruikersavatar
Jules
Berichten: 1808
Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
Auto: M135i

Re: Sushi V2.0 - 2022 Honda CRF 450R Supermoto - C'est fini!

Bericht door Jules » 13 mei 2022, 09:17

Cool zeg! Ik heb m'n eerste schuiver op het circuit ook werkelijkheid weten te maken op Zandvoort laatst.. Wat dat betreft kan je beter op een Supermoto zitten :(

Deze week met de Hyper op Pottendijk geweest (was een goedkope avondsessie), is dat iets waar jij ook wel eens komt?
Met de Hyper sowieso veels te klein, alles in de tweede versnelling gereden. Maar opzich wel grappig om een keer geweest te zijn.

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: Sushi V2.0 - 2022 Honda CRF 450R Supermoto - C'est fini!

Bericht door Estoque » 13 mei 2022, 09:43

Jules schreef: 13 mei 2022, 09:17 Cool zeg! Ik heb m'n eerste schuiver op het circuit ook werkelijkheid weten te maken op Zandvoort laatst.. Wat dat betreft kan je beter op een Supermoto zitten :(

Deze week met de Hyper op Pottendijk geweest (was een goedkope avondsessie), is dat iets waar jij ook wel eens komt?
Met de Hyper sowieso veels te klein, alles in de tweede versnelling gereden. Maar opzich wel grappig om een keer geweest te zijn.
Pottendijk stond op de planning voor aankomende zondag (met de Honda). Daar kwam ik in het begin wel heel vaak.
Maar voor Assen betaal ik 200 voor een heel jaar en pottendijk kost inmiddels 38,- per keer.

Assen is een stuk mooier geregeld, strakker asfalt en diverse layouts. Pottendijk is altijd het zelfde.

Beide vind ik leuk. Maar financieel technisch gezien is Pottendijk gewoon een stuk minder aantrekkelijk. (qua baantje is het een stuk meer Supermotard dan Assen)

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3035
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Sushi V2.0 - 2022 Honda CRF 450R Supermoto - C'est fini!

Bericht door Ferdi » 14 mei 2022, 19:46

Stond of staat?
Als ik morgen tijd kan vinden kom ik misschien wel even kijken, wordt briljant weer en het is haast om de hoek.

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: Sushi V2.0 - 2022 Honda CRF 450R Supermoto - C'est fini!

Bericht door Estoque » 16 mei 2022, 18:03

Ferdi Gielen schreef: 14 mei 2022, 19:46 Stond of staat?
Als ik morgen tijd kan vinden kom ik misschien wel even kijken, wordt briljant weer en het is haast om de hoek.
Stond. Ik vertrek donderdag naar Noorwegen en kon me een valpartij eigenlijk niet permiteren. Dus vandaar afgehaakt en m'n Ducati in orde gemaakt voor de trip.

Hoorde van de pottendijk-gangers dat het vrij druk is geweest en er aardig wat valpartijen waren.

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3035
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Sushi V2.0 - 2022 Honda CRF 450R Supermoto - C'est fini!

Bericht door Ferdi » 16 mei 2022, 19:12

Heb ik dus weinig gemist.
Ik wilde wel gaan kijken, maar de dame zou het weekend weg zijn en kwam zondagmorgen ziek terug dus ben niet meer verder gekomen dan de achtertuin.

Gebruikersavatar
Jules
Berichten: 1808
Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
Auto: M135i

Re: Sushi V2.0 - 2022 Honda CRF 450R Supermoto - C'est fini!

Bericht door Jules » 17 mei 2022, 10:11

Estoque schreef: 16 mei 2022, 18:03
Ferdi Gielen schreef: 14 mei 2022, 19:46 Stond of staat?
Als ik morgen tijd kan vinden kom ik misschien wel even kijken, wordt briljant weer en het is haast om de hoek.
Stond. Ik vertrek donderdag naar Noorwegen en kon me een valpartij eigenlijk niet permiteren. Dus vandaar afgehaakt en m'n Ducati in orde gemaakt voor de trip.

Hoorde van de pottendijk-gangers dat het vrij druk is geweest en er aardig wat valpartijen waren.
Ik vond die hobbels op het rechte stuk niet zo heel fijn! Gaat dat wel eens mis?

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: Sushi V2.0 - 2022 Honda CRF 450R Supermoto - C'est fini!

Bericht door Estoque » 18 mei 2022, 10:41

Jules schreef: 17 mei 2022, 10:11
Estoque schreef: 16 mei 2022, 18:03
Ferdi Gielen schreef: 14 mei 2022, 19:46 Stond of staat?
Als ik morgen tijd kan vinden kom ik misschien wel even kijken, wordt briljant weer en het is haast om de hoek.
Stond. Ik vertrek donderdag naar Noorwegen en kon me een valpartij eigenlijk niet permiteren. Dus vandaar afgehaakt en m'n Ducati in orde gemaakt voor de trip.

Hoorde van de pottendijk-gangers dat het vrij druk is geweest en er aardig wat valpartijen waren.
Ik vond die hobbels op het rechte stuk niet zo heel fijn! Gaat dat wel eens mis?
Gaat vaak genoeg mis, maar verhoudingsgewijs gaat het vaker goed dan mis.
Dus of het dan aan de baan ligt, of aan de incompetentie van rijders? Ik weet het niet.

Asfalt van Pottendijk is natuurlijk niet al te best meer. Zeker dat gat voor de heuvel is irritant.

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5272
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Sushi V2.0 - 2022 Honda CRF 450R Supermoto - C'est fini!

Bericht door Kasteel » 18 mei 2022, 10:52

Te dikke fiets, leuk ook hoe eerlijk je het opschrijft, is het specifieke conditie of kan je het prima buiten meer rijden trainen? :)

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: Sushi V2.0 - 2022 Honda CRF 450R Supermoto - Grote update!

Bericht door Estoque » 28 jul 2022, 12:31

Oke, waar waren we gebleven...

Noorwegen met de Duc.
Afgelopen Mei samen met m'n vader, moeder en m'n broer naar Noorwegen afgereisd om daar 6 dagen motor te gaan rijden met elkaar.

Afbeelding
Allemaal bepakt en bezakt, verse bandjes om de motoren en goede zin. M'n broer vond het prima om een deel van m'n bagage mee te nemen, dus ik kon volstaan met een kleine tas achterop de Hyper voor m'n spullen zoals 2L brandstof, een slot, regenkleding, gereedschap etc. Je weet het immers nooit met een Duc.

Via de binnenwegen van Nederland richting Eemshaven gereden om daar de nieuwe boot richting Noorwegen te pakken. Een verademing! 14:00 uur kun je de boot op, 15:00 uur vaart hij weg en 9:00 uur 's ochtends ben je in Noorwegen terwijl je lekker gegeten, geslapen en ontbeten heb. Aanrader! (en geen vlakke band van de snelweg, ook fijn)

Afbeelding

Paar uurtjes rijden verder en je hebt dit soort taferelen:
Afbeelding
Afbeelding

Na 300km op de grote weg gezeten te hebben, kwamen de eerste serieuze bochtenweggetjes tevoorschijn. Hoe bochtiger, hoe rustiger het is in Noorwegen. Echt fantastisch rijden!

Op de navigatie (TomTom Go app) kwamen 3 lange 180 graden bochten (Links, Rechts, Links) tevoorschijn en mijn vader/broer seinden mij dat ik voorop moest. Van de 3 motoren heb ik verreweg de meest sportieve/spartaanse/achterlijkste reismotor, dus even lekker knallen na 300km grote weg.

Dus voet op de schakelpook, 3 rammetjes naar beneden gevolgd door de fantastische plofjes die de Duc maakt in de Termignoni pijp zonder Catalysator en quickshifter -> *BWWWAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAPPPPP* Bocht 1 in, gas er mooi op, teller richting de 120km/h, einde bocht klein rukje aan het stuur, 3e versnelling erin en voorwieltje richting de heldere Noorse hemel.

Voorwiel weer naar het strakke asfalt, iets verzitten, bocht rechtsaf, lekker lang aan het gas, vlak voor het rechttrekken voor de volgende bocht alvast iets aan het gas hangen om het wieltje weer richting de Noorse zon te richten terwijl we nog in een flauwe bocht zitten. Stuur tegensturend in de lucht, je een echte MotoGP legend voelen, voorwiel en snelheid weer naar beneden en klaar voor de volgende bocht.

Linksaf, iets meer snelheid, iets minder gekkigheid, volgas de bocht uit 2x opschakelen tussen de asfalt barrières. Lekker klapperen met die L-twin!

Na de bocht de snelheid weer terug naar de 80km/h, rechtop op de motor en kijkend in de spiegel waar m'n broer/ouders zijn. Enige wie ik zie is een Zwarte BMW 1600RT die overduidelijk net zoveel schik aan het maken was als ik op de motor.

Er vervolgen 2 tunnels van 1000m en 600m. Snelheid netjes rond de 80-85, beetje staan en zitten omdat het weer langzaam gaat en de hypermotard totaal niet geschikt is voor dit soort reisdagen. Maar het gaat mooi.

Na een goede 5 minuten van langzaam rijden pak ik een vluchthaven naast de weg om te wachten op m'n familie, waarbij ook de zwarte BMW vaart mindert en z'n knipperlicht aandoet. Terwijl ik de motor het asfalt naast de weg tot stilstand breng, zie ik z'n helm open klappen, een grote grijns en 2 mistlampen die 2 blauwe flitssignalen geven....*F#)_^(*#!^_#!!!!*

De beste man stelt zich voor in zeer goed engels, vraagt of ik de motor uit wil zetten en de sleutels aan hem wil geven. Uiteraard doe ik dat netjes en terwijl ik m'n helm afzet komt m'n broer langsrijden die uiteraard niet stopt. Terwijl de man mijn papieren aan het checken is, app ik mijn broer/vader dat ze niet moeten stoppen maar moeten doorrijden.

Nadat de man terugkomt met mijn papieren begint hij te lachen.
Agent (in het engels): "Je komt zeker van de boot af vanmorgen ofniet?"
Ik (in het Twengels): "Jazeker"
Agent: Je weet dat we hier in Noorwegen 80 rijden?
Ik: Jazeker.
Agent: Je kon je niet inhouden bij die 3 bochten?
Ik: Nee, het moest even gebeuren.
Agent: Snap ik, het zijn de eerste 3 mooie bochten van deze route sinds de boot
Ik: Klopt helemaal!
Agent: Heb jij even geluk dat ik geen snelheidsmeting heb gedaan.
Ik: Stil
Agent: Zo'n Ducati is helemaal niet gemaakt voor dit soort lage snelheden, dus ik snap best dat het af en toe even moet gebeuren, maar daarvoor zijn circuits en niet de openbare weg. Dus als je je rijbewijs wilt houden, bewaar dit soort rijgedrag dan voor het circuit.
Ik: Stil
Agent: Als je je vakantie wilt afmaken, zou ik me aan de snelheid houden als ik jou was. Want anders wordt het een lange en dure vakantie.

Op dit moment komen mijn ouders aanrijden, die wel stoppen, en de beste man legt uit dat ze de waarschuwing ook moeten doorgeven aan m'n broer die door is gereden en dat ze het goede voorbeeld moeten geven. Hij sluit af met ons een fijne vakantie te wensen en m'n sleutels/papieren terug te geven..

Vanaf dat moment de gehele dag niet meer boven de 80km/h gezeten en dat engeltje op m'n schouders een biertje van 13,- gegeven.
Zoveel geluk heb ik voor mijn gevoel nog niet eerder gehad, want twee weken naar het gevang, je rijbewijs kwijt, boete van 1000,- en het transport van je motor terug naar Nederland hoort allemaal bij consequenties als de beste man mij wel een bekeuring had gegeven.

Rest van de dagen vooral veel mooie kleine wegen gereden. Wat een ontzettend mooi en afwisselend land. Echt verreweg het mooiste land in Europa (naar mijn mening). Mensen zijn aardig, Engels spreken ze overal en het is er super netjes/rustig. Alleen wel duur (Benzine á 2.70 / Liter)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bij terugkomst de motor schoongemaakt, naar de dealer gebracht voor de 10.000km beurt en de spullen weer ingepakt om naar Lichtenberg / Erzegebirgring te gaan met de Honda.

Het was zo'n typisch weekend waarbij je 0 foto's maakt omdat je gewoon teveel schik hebt met je kameraden. Op 2 zware valpartijen van m'n motorvrienden na, een ontzettend mooi weekend gehad met z'n allen. Wat een baan is dat <3

De enige foto die ik heb gemaakt, was deze:
Afbeelding
ik denk alomvattend genoeg :P

Deze foto is van mij gemaakt:
Afbeelding

Verder 0 beeldmateriaal :P

Na terugkeer van Lichtenberg heb ik zeer weinig motor gereden. (Gehandicapenrit met de vrachtwagens, Zwarte Cross, Volleybaltoernooien etc)
Tot afgelopen weekend, toen Spa Summercamp op de planning stond. 3 Dagen lang rijden op de kartbaan van Spa Francorchamps!
Samen met 7 andere heren mij uitzonderlijk goed vermaakt op en naast de baan.

Afbeelding
Afbeelding
Jazeker, m'n custom GiMoto motorpak is ook binnen!

Ter Apel is er niets bij:
Afbeelding

Zaterdagmiddag kwam er nog iemand die toevallig nog langs SMX kwam, dus van de gelegenheid gebruik gemaakt om een Twinair inlaat + nieuw filter mee te laten nemen en twee nieuwe banden.
Afbeelding

Zondag de Honda nog even plat op het asfalt gedrapeerd toen ik achterop een voorganger reed, die bij het uitrijden van de hairpin mis-schakelde en zo ineens snelheid verloor. Ik had te weinig afstand om tijdig te kunnen reageren, dus met mijn voorband tegen z'n achterband gereden..

En ineens was m'n nieuwe motorpak niet nieuw meer :P
Afbeelding

Honda gelukkig nog wel heel, want dat zou veel zuurder zijn geweest!
Afbeelding

Al met al een zeer geslaagd weekend dat tegelijkertijd m'n 2-jarig jubileum markeerde van het supermoto rijden op circuit. 2 jaar geleden reed ik voor het eerst met een 450 op een circuit, wat ook Spa was. Toen reed ik 54 hoog, dit weekend bleef ik steken op een 51.5. Best lekkere vooruitgang dus in 2 jaren tijd!

Verder heb ik niets meer te zeuren, doeg!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten