Elise S2 K20 + M240i
- Sabberjoch
- Berichten: 331
- Lid geworden op: 11 feb 2022, 11:40
- Auto: Engelse badkuip
- Locatie: Ter Apel
Elise S2 K20 + M240i
Na gister mijzelf kort voor te hebben gesteld zal ik ook eens een topic over mijn auto's aanmaken.
Binnenkort moet de Elise weer op de weg zijn, dus er zal komend jaar vast weer genoeg aan/mee gebeuren.
Ik zal voor beide auto's eerst kort mijn geschiedenis met ze vertellen, zodat jullie van het begin mee kunnen krijgen hoe ze zijn gekocht en wat er aan is gebeurd.
Ergens in de zomer van 2019 was ik op zoek naar een Elise, had daarvoor een Integra Type R die ik helaas kort heb gereden.
Budget was krap, dus zat helemaal onderin de markt te kijken, gelukkig iets kunnen vinden met wat aandachtspuntjes. Maar voor het geld kon ik er prima mee leven, van mijn vader moest ik er uiteraard mee op de foto, vandaar dat ik wat moeilijk kijk.
Vond de auto vergeleken met wat ik gewend was vrij zacht geveerd, uiteraard pas na aanschaf een inspectie gedaan en alles was flink bruin.
Dempers waren er ook slecht aan toe, dus was een goed excuus voor een setje Nitrons. Gelijk op de planning gezet om de winter na aanschaf alle draagarmen aan te pakken.
In de tussentijd begon ik mij ook te storen aan de enorme plaat voorop, en de wielen waren ook niet naar mijn smaak.
Ergens in Duitsland een setje Team Dynamics in Exige maten weten te scoren, met een spacer prima pas te maken.
Hier achter valt ook de Integra te spotten.
Banden waren wel af, dus gelijk een setje fatsoenlijk rubber om gelegd.
Toen ook een wat forsere diffuser gehaald.
Zoals gezegd moest het onderstel nog flink worden aangepakt.
Alles nieuw besteld, Draagarmlagers, stuurkogels, wiellagers en fuseekogels. Maar ook alle bouten en moeren in het onderstel nieuw gehaald.
Alle draagarmen en fusees toen zelf gepoedercoat, zodat ze weer vers waren. Zien er in ieder geval niet meer uit alsof ze jaren op de zeebodem hebben geleefd.
Alles gemonteerd, ook de klauwen een likje verf gegeven. Dit moet nog eens over want het is me niet naar het zin.
hier ook tweedelige remschijven gemonteerd, piepten echter extreem hard.
ander setje schijven gehaald die een stuk beter hun werk doen.
Hier in 2020 echt veel meters mee gemaakt, veel lol gehad.
Echter, begin 2021 wou ik een oliebeurt doen, en zag ik een KVS reservoir vol mayonaise. De Elise had net een nieuwe koppakking bij aanschaf, maar ze zijn extreem gevoelig helaas.
Gelukkig had ik nog altijd de K20A uit mijn integra liggen, en inmiddels ook al een complete set van Stark uit Engeland voor de ombouw.
Voor ik kon beginnen eerst de radiateur vervangen, die zijn kwetsbaar en bij de Honda motor worden ze zwaarder belast.
Thuis gelijk de achterste clamshell verwijderd, in Maart 2021
Voor het eerst het blok gepast, zoals te zien moest er een stuk uit het schutbord geslepen zodat mijn grotere inlaatspruitstuk ook zou passen.
Daar is een plaatje voor gemaakt, vervolgens alles met reflectieve folie beplakt.
Inlaat en spruitstuk gepoedercoat. Alles Wrinkle zwart zodat het er nog enigszins "oem" uit ziet.
Verder nog een hoop kleine dingen moeten doen, een paneel maken voor isolatie van de uitlaat
Uiteindelijk is hij een paar week geleden afgerond, morgen gaat hij voor de eerste APK poging, eens zien wat ze er van zeggen.
Naast de Elise rijd ik dagelijks een GT86.
Deze heb ik zomer 2020 uit Duitsland gehaald. Prijzen waren daar veel gunstiger, en er was meer keuze.
Was een compleet standaard auto, op de afgrijselijke velgen na.
Deze dus vrij vlot geruild tegen een setje replica's die heel kort zijn gebleven. Ook de achterlichten vlot vervangen door de facelift versie. Ik wou geen aftermarket lampen maar vond de standaard set echt niet mooi.
gelukkig een set enkei RPF1's weten te scoren, en daar gelijk 245 breed AD08RS om gelegd.
De standaard remmen van de gt86 zijn erg klein, ze doen hun werk echter prima.
Achter de RPF1 wou ik toch graag een fatsoenlijke klauw, dus daarvoor clio RS Brembo's met adapters gehaald.
Verder in de tussentijd nog wat aanpassingen gedaan, een RCM Unequal length header voor het boxer geluid. Een Bastuck einddemper en een Injen inlaatbox gehaald. Om de standaard koppeldip midden in het boerenbereik weg te halen een open flash tablet gehaald. Dit is een simpele obd box met standaard chips. Gezien het mijn daily is, en ik geen piekvermogen aan het najagen was, vond ik dit prima.
De combinatie van de wielen en rubber zorgde er voor dat hij toch iets te hoog stond naar mijn smaak. Daarom een setje kw v1 gehaald.
En dat is hoe hij er op het moment bij staat, al staat hij momenteel helaas op de winterwielen.
Binnenkort moet de Elise weer op de weg zijn, dus er zal komend jaar vast weer genoeg aan/mee gebeuren.
Ik zal voor beide auto's eerst kort mijn geschiedenis met ze vertellen, zodat jullie van het begin mee kunnen krijgen hoe ze zijn gekocht en wat er aan is gebeurd.
Ergens in de zomer van 2019 was ik op zoek naar een Elise, had daarvoor een Integra Type R die ik helaas kort heb gereden.
Budget was krap, dus zat helemaal onderin de markt te kijken, gelukkig iets kunnen vinden met wat aandachtspuntjes. Maar voor het geld kon ik er prima mee leven, van mijn vader moest ik er uiteraard mee op de foto, vandaar dat ik wat moeilijk kijk.
Vond de auto vergeleken met wat ik gewend was vrij zacht geveerd, uiteraard pas na aanschaf een inspectie gedaan en alles was flink bruin.
Dempers waren er ook slecht aan toe, dus was een goed excuus voor een setje Nitrons. Gelijk op de planning gezet om de winter na aanschaf alle draagarmen aan te pakken.
In de tussentijd begon ik mij ook te storen aan de enorme plaat voorop, en de wielen waren ook niet naar mijn smaak.
Ergens in Duitsland een setje Team Dynamics in Exige maten weten te scoren, met een spacer prima pas te maken.
Hier achter valt ook de Integra te spotten.
Banden waren wel af, dus gelijk een setje fatsoenlijk rubber om gelegd.
Toen ook een wat forsere diffuser gehaald.
Zoals gezegd moest het onderstel nog flink worden aangepakt.
Alles nieuw besteld, Draagarmlagers, stuurkogels, wiellagers en fuseekogels. Maar ook alle bouten en moeren in het onderstel nieuw gehaald.
Alle draagarmen en fusees toen zelf gepoedercoat, zodat ze weer vers waren. Zien er in ieder geval niet meer uit alsof ze jaren op de zeebodem hebben geleefd.
Alles gemonteerd, ook de klauwen een likje verf gegeven. Dit moet nog eens over want het is me niet naar het zin.
hier ook tweedelige remschijven gemonteerd, piepten echter extreem hard.
ander setje schijven gehaald die een stuk beter hun werk doen.
Hier in 2020 echt veel meters mee gemaakt, veel lol gehad.
Echter, begin 2021 wou ik een oliebeurt doen, en zag ik een KVS reservoir vol mayonaise. De Elise had net een nieuwe koppakking bij aanschaf, maar ze zijn extreem gevoelig helaas.
Gelukkig had ik nog altijd de K20A uit mijn integra liggen, en inmiddels ook al een complete set van Stark uit Engeland voor de ombouw.
Voor ik kon beginnen eerst de radiateur vervangen, die zijn kwetsbaar en bij de Honda motor worden ze zwaarder belast.
Thuis gelijk de achterste clamshell verwijderd, in Maart 2021
Voor het eerst het blok gepast, zoals te zien moest er een stuk uit het schutbord geslepen zodat mijn grotere inlaatspruitstuk ook zou passen.
Daar is een plaatje voor gemaakt, vervolgens alles met reflectieve folie beplakt.
Inlaat en spruitstuk gepoedercoat. Alles Wrinkle zwart zodat het er nog enigszins "oem" uit ziet.
Verder nog een hoop kleine dingen moeten doen, een paneel maken voor isolatie van de uitlaat
Uiteindelijk is hij een paar week geleden afgerond, morgen gaat hij voor de eerste APK poging, eens zien wat ze er van zeggen.
Naast de Elise rijd ik dagelijks een GT86.
Deze heb ik zomer 2020 uit Duitsland gehaald. Prijzen waren daar veel gunstiger, en er was meer keuze.
Was een compleet standaard auto, op de afgrijselijke velgen na.
Deze dus vrij vlot geruild tegen een setje replica's die heel kort zijn gebleven. Ook de achterlichten vlot vervangen door de facelift versie. Ik wou geen aftermarket lampen maar vond de standaard set echt niet mooi.
gelukkig een set enkei RPF1's weten te scoren, en daar gelijk 245 breed AD08RS om gelegd.
De standaard remmen van de gt86 zijn erg klein, ze doen hun werk echter prima.
Achter de RPF1 wou ik toch graag een fatsoenlijke klauw, dus daarvoor clio RS Brembo's met adapters gehaald.
Verder in de tussentijd nog wat aanpassingen gedaan, een RCM Unequal length header voor het boxer geluid. Een Bastuck einddemper en een Injen inlaatbox gehaald. Om de standaard koppeldip midden in het boerenbereik weg te halen een open flash tablet gehaald. Dit is een simpele obd box met standaard chips. Gezien het mijn daily is, en ik geen piekvermogen aan het najagen was, vond ik dit prima.
De combinatie van de wielen en rubber zorgde er voor dat hij toch iets te hoog stond naar mijn smaak. Daarom een setje kw v1 gehaald.
En dat is hoe hij er op het moment bij staat, al staat hij momenteel helaas op de winterwielen.
Laatst gewijzigd door Sabberjoch op 13 nov 2023, 09:21, 4 keer totaal gewijzigd.
- Kasteel
- Berichten: 5284
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: Toyota GT86 en Elise S2 K20
GT86 staat er dik bij zo!
- jos_br
- Berichten: 2256
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
- Locatie: Dieverbrug
- Contacteer:
Re: Toyota GT86 en Elise S2 K20
Ik vindt die "winterset" stiekem best mooi!
Jos.
De hele auto eigenlijk wel!
Jos.
De hele auto eigenlijk wel!
-
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
- Locatie: Amsterdam
Re: Toyota GT86 en Elise S2 K20
Gave auto’s zeg! Zowel de GT86 als Elise staan er mooi bij zo!
- Thomasss
- Berichten: 490
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:57
- Auto: Bakfiets!
- Locatie: Naast Amersfoort
Re: Toyota GT86 en Elise S2 K20
Gave set auto's! Heb je geluidsmateriaal van de GT86?
- Sabberjoch
- Berichten: 331
- Lid geworden op: 11 feb 2022, 11:40
- Auto: Engelse badkuip
- Locatie: Ter Apel
- Martijn_bmw
- Berichten: 26739
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Toyota GT86 en Elise S2 K20
Erg mooie auto’s beide! En mooi aangepakt
- Joël D.
- Berichten: 3443
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
- Locatie: Waddinxveen
Re: Toyota GT86 en Elise S2 K20
Mooi wagenpark hoor! Staan beide bij mij erg hoog op het lijstje.
- Arthur
- Berichten: 39757
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Toyota GT86 en Elise S2 K20
Mooi spul!
- Eeuwe
- Berichten: 4535
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Toyota GT86 en Elise S2 K20
Staan er super bij Bas!
Ik kan mij nog goed heugen dat we met die Integra even een rondje over het industrieterrein van Emmen deden, denk een jaar of 6 geleden? Heeft wel indruk achtergelaten toen.
Ik kan mij nog goed heugen dat we met die Integra even een rondje over het industrieterrein van Emmen deden, denk een jaar of 6 geleden? Heeft wel indruk achtergelaten toen.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Toyota GT86 en Elise S2 K20
Lotus+k20=porno
Die gt86 klinkt ook erg lekker zeg en beide auto's staan er heerlijk bij !
Die gt86 klinkt ook erg lekker zeg en beide auto's staan er heerlijk bij !
- Sabberjoch
- Berichten: 331
- Lid geworden op: 11 feb 2022, 11:40
- Auto: Engelse badkuip
- Locatie: Ter Apel
Re: Toyota GT86 en Elise S2 K20
Klopt! Was inderdaad een machtige machine. Heerlijk onderstel met een heel fijn blok.
Volgens mij reed jij toen in je megane RS, was ook een prachtig apparaat!
- Sabberjoch
- Berichten: 331
- Lid geworden op: 11 feb 2022, 11:40
- Auto: Engelse badkuip
- Locatie: Ter Apel
Re: Toyota GT86 en Elise S2 K20
Zoals gezegd, vandaag de Elise voor de APK weggebracht.
Werd binnen een half uur gebeld "we hebben een paar puntjes", ik zat op het puntje van mijn stoel. "je claxon werkt niet en we moeten je koplamp rechts afstellen". Viel alles mee dus, waarschijnlijk is de afstelling bij het verwijderen of terugplaatsen van de clamshell voor verpest. De claxon was het stekkertje van los, waarschijnlijk ook ergens in dit proces.
Dus voor de middag had ik een verse APK en mocht ik eindelijk de weg op!
Kreeg de opmerking dat hij een beetje koelvloeistof lijkt te zweten, maar verder prima.
Moest nog wat ophalen, circa 20km van huis, dus de eerste meters gemaakt.
Wat een machine! echt bizar wat een beleving van snelheid. Ik heb nog een paar dingen die resoneren omdat het blok er wat steviger in ligt dan de originele, maar dat is een kwestie van tijd om te identificeren en op te lossen.
Op de terugweg was hij warm en kon ik eens gas geven. Heerlijk zodra hij in de vtec komt. Hij sjouwt enorm en spurt er werkelijk vandoor.
Pas bijna thuis kwam ik er achter dat ik niet bij het originele shiftlight van lotus moet schakelen (7200), maar dat ik natuurlijk nog fors over heb dan. De begrenzer staat op 8700, en wat heeft hij er een zin in bovenin!
Thuis gelijk op de krik, bodemplaten verwijderd. Heb een paar drupjes gevonden aan de slang op de thermostaatbehuizing, dat was iets meer dan zweten. Moet nu opgelost zijn maar toch eens in de gaten houden.
Minder vrolijk werd ik van mijn aandrijfas, bij de bak een mooie slinger van olie..... Dus eerst maar eens een keerring bestellen voordat ik echt meters ga maken. Ben blij dat ik toch een korte checkup heb gedaan na de eerste rit.
Scheelt dat ik een vlakke bodem heb, hij heeft zijn vloeistoffen netjes bij zich gehouden.
Werd binnen een half uur gebeld "we hebben een paar puntjes", ik zat op het puntje van mijn stoel. "je claxon werkt niet en we moeten je koplamp rechts afstellen". Viel alles mee dus, waarschijnlijk is de afstelling bij het verwijderen of terugplaatsen van de clamshell voor verpest. De claxon was het stekkertje van los, waarschijnlijk ook ergens in dit proces.
Dus voor de middag had ik een verse APK en mocht ik eindelijk de weg op!
Kreeg de opmerking dat hij een beetje koelvloeistof lijkt te zweten, maar verder prima.
Moest nog wat ophalen, circa 20km van huis, dus de eerste meters gemaakt.
Wat een machine! echt bizar wat een beleving van snelheid. Ik heb nog een paar dingen die resoneren omdat het blok er wat steviger in ligt dan de originele, maar dat is een kwestie van tijd om te identificeren en op te lossen.
Op de terugweg was hij warm en kon ik eens gas geven. Heerlijk zodra hij in de vtec komt. Hij sjouwt enorm en spurt er werkelijk vandoor.
Pas bijna thuis kwam ik er achter dat ik niet bij het originele shiftlight van lotus moet schakelen (7200), maar dat ik natuurlijk nog fors over heb dan. De begrenzer staat op 8700, en wat heeft hij er een zin in bovenin!
Thuis gelijk op de krik, bodemplaten verwijderd. Heb een paar drupjes gevonden aan de slang op de thermostaatbehuizing, dat was iets meer dan zweten. Moet nu opgelost zijn maar toch eens in de gaten houden.
Minder vrolijk werd ik van mijn aandrijfas, bij de bak een mooie slinger van olie..... Dus eerst maar eens een keerring bestellen voordat ik echt meters ga maken. Ben blij dat ik toch een korte checkup heb gedaan na de eerste rit.
Scheelt dat ik een vlakke bodem heb, hij heeft zijn vloeistoffen netjes bij zich gehouden.
-
- Berichten: 4303
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: Toyota GT86 en Elise S2 K20
Leuk vermaak heb je staan
- Godspeed
- Berichten: 2027
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: Toyota GT86 en Elise S2 K20
Gave auto’s! Vooral de GT86 staat er lekker bij, maar de Elise zal met deze motor (origineel waarschijnlijk ook natuurlijk) vooral onwijs lekker rijden. Welkom en veel plezier met je wagens!
- Eeuwe
- Berichten: 4535
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Toyota GT86 en Elise S2 K20
Nice Bas! Jammer van de KVS en de as maar ach, houd je bezig.
- Emiel
- Berichten: 3869
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Toyota GT86 en Elise S2 K20
Toffe auto’s
Kleinigheidjes na de conversie houd je toch. Valt dus nog wel mee
Geniet van de jankende Honda!
Kleinigheidjes na de conversie houd je toch. Valt dus nog wel mee
Geniet van de jankende Honda!
-
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 18 mei 2020, 12:00
Re: Toyota GT86 en Elise S2 K20
Gaaf hoor, zo'n geswapte Elise heb ik altijd gaaf gevonden, volgens mij past het blok heel goed bij de auto.
- Sabberjoch
- Berichten: 331
- Lid geworden op: 11 feb 2022, 11:40
- Auto: Engelse badkuip
- Locatie: Ter Apel
Re: Toyota GT86 en Elise S2 K20 + GTE
Kleine wisseling in het wagenpark, mijn vriendin rijdt nu een jaartje of twee in mijn oude golf 5 GTI (ik was er na 9 maand wel klaar mee).
Gechipt bij VVT, afgesteld op euro 98 uiteraard. Dus die doet dagelijks 40km 1 op 10. Begon haar de laatste week toch wel te vervelen, zeker omdat ze in Duitsland de tank niet meer in 1 keer vol krijgt, die pomp slaat bij 96 euro al af....
plaatje bij het praatje....
Lang verhaal kort, gekeken voor een hybride, geschrokken dat die allemaal verschrikkelijk duur zijn geworden.
Stond een GTE in de buurt, vrouw was geen liefhebber van het "blauwe lijntje" maar toch maar gekeken.
Als dagelijks vervoer rijdt het toch wel prettig, en ze kan straks het grootste gedeelte woon/werk op de elektromotor doen.
Ben benieuwd hoe het gaat bevallen.
De Lotus heeft een nieuwe keerring in de bak, helaas besloot direct daarna de startmotor er mee op te houden. dus ik kan weer knutselen
Gechipt bij VVT, afgesteld op euro 98 uiteraard. Dus die doet dagelijks 40km 1 op 10. Begon haar de laatste week toch wel te vervelen, zeker omdat ze in Duitsland de tank niet meer in 1 keer vol krijgt, die pomp slaat bij 96 euro al af....
plaatje bij het praatje....
Lang verhaal kort, gekeken voor een hybride, geschrokken dat die allemaal verschrikkelijk duur zijn geworden.
Stond een GTE in de buurt, vrouw was geen liefhebber van het "blauwe lijntje" maar toch maar gekeken.
Als dagelijks vervoer rijdt het toch wel prettig, en ze kan straks het grootste gedeelte woon/werk op de elektromotor doen.
Ben benieuwd hoe het gaat bevallen.
De Lotus heeft een nieuwe keerring in de bak, helaas besloot direct daarna de startmotor er mee op te houden. dus ik kan weer knutselen
-
- Berichten: 295
- Lid geworden op: 25 mei 2012, 14:08
- Auto: AR 3.0 BIT / A4 1.8TQ / GTE
Re: Toyota GT86 en Elise S2 K20
Congrats, los van alle horrorverhalen is zo'n GTE echt een prima kilometervreter. Rij inmiddels 1,5 jaar ook in 1. Met wat kleine mods (verlaging en chip) heb je een nog leukere daily en komt het rechtuit wel redelijk bij die GTI in de buurt. Staat bij mij ook op de planning.
Kijk even of alle terugroepacties ook gedaan zijn, bleek bij mij niet het geval.
Kijk even of alle terugroepacties ook gedaan zijn, bleek bij mij niet het geval.
- Sabberjoch
- Berichten: 331
- Lid geworden op: 11 feb 2022, 11:40
- Auto: Engelse badkuip
- Locatie: Ter Apel
Re: Toyota GT86 en Elise S2 K20
Lijken geen recalls open te staan. Na een weekendje spelen lijkt het een prima daily voor de vrouw. Ze begon zelf al over verlagingsveren. Dan nog eens kijken voor een setje mooi vullende wielen. Eventueel nog een keer laten chippen maar zo lang de vrouw er niet over begint laten we hem mooi standaard!Woppa schreef: ↑10 mar 2022, 10:04 Congrats, los van alle horrorverhalen is zo'n GTE echt een prima kilometervreter. Rij inmiddels 1,5 jaar ook in 1. Met wat kleine mods (verlaging en chip) heb je een nog leukere daily en komt het rechtuit wel redelijk bij die GTI in de buurt. Staat bij mij ook op de planning.
Kijk even of alle terugroepacties ook gedaan zijn, bleek bij mij niet het geval.
- Sabberjoch
- Berichten: 331
- Lid geworden op: 11 feb 2022, 11:40
- Auto: Engelse badkuip
- Locatie: Ter Apel
Re: Toyota GT86 en Elise S2 K20 +GTE + Hyper 1100
Inmiddels een dikke maand de GTE als auto van de vrouw, prima kilometervreter.
Haar woon-werk is 20km enkele rit, dus lukt zo goed als elektrisch. ook op langere ritten pakken we voornamelijk de GTE.
Zoals eerder gezegd moest hij nog wel iets lager, en moesten er fatsoenlijke wielen onder. dus op Kleinanzeigen een setje golf R veren gescoord en een setje originele 18" Austins. Doet toch een hoop voor zo'n auto. Als het goed is komen de spacers binnenkort ook binnen, dus dan vullen ze mooi de wielkasten.
Inmiddels is de startmotor van de Elise ook gerepareerd, was een breuk in de + kabel, dus kleine operatie gelukkig. Moet er nodig wat kilometers op gaan zetten nu.
Heb mezelf ook getrakteerd op een motor, heb ooit een ducati 748 gehad, maar twee jaar geleden verkocht. Sindsdien eigenlijk altijd spijt gehad. Heb altijd wel een zwak voor een Hypermotard gehad, dus maar een zoekopdracht opgeslagen op Marktplaats. Een paar week terug kwam er een net exemplaar voorbij. 6 jaar bij de vorige eigenaar, elk jaar een beurtje en elke twee jaar de riemen. Toen ik er kwam dacht ik dat de reservoirs leeg waren, zo vers waren alle vloeistoffen. Was dus geen moeilijke keuze en gelijk meegenomen.
Wat een heerlijke koppelbeul is dit, geweldig!
Haar woon-werk is 20km enkele rit, dus lukt zo goed als elektrisch. ook op langere ritten pakken we voornamelijk de GTE.
Zoals eerder gezegd moest hij nog wel iets lager, en moesten er fatsoenlijke wielen onder. dus op Kleinanzeigen een setje golf R veren gescoord en een setje originele 18" Austins. Doet toch een hoop voor zo'n auto. Als het goed is komen de spacers binnenkort ook binnen, dus dan vullen ze mooi de wielkasten.
Inmiddels is de startmotor van de Elise ook gerepareerd, was een breuk in de + kabel, dus kleine operatie gelukkig. Moet er nodig wat kilometers op gaan zetten nu.
Heb mezelf ook getrakteerd op een motor, heb ooit een ducati 748 gehad, maar twee jaar geleden verkocht. Sindsdien eigenlijk altijd spijt gehad. Heb altijd wel een zwak voor een Hypermotard gehad, dus maar een zoekopdracht opgeslagen op Marktplaats. Een paar week terug kwam er een net exemplaar voorbij. 6 jaar bij de vorige eigenaar, elk jaar een beurtje en elke twee jaar de riemen. Toen ik er kwam dacht ik dat de reservoirs leeg waren, zo vers waren alle vloeistoffen. Was dus geen moeilijke keuze en gelijk meegenomen.
Wat een heerlijke koppelbeul is dit, geweldig!
- Arthur
- Berichten: 39757
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
- Godspeed
- Berichten: 2027
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: Toyota GT86 en Elise S2 K20 +GTE + Hyper 1100
Erg gaaf ding die Hypermotard! Zou ook mijn keuze zijn op motorgebied
- Sabberjoch
- Berichten: 331
- Lid geworden op: 11 feb 2022, 11:40
- Auto: Engelse badkuip
- Locatie: Ter Apel
Re: Toyota GT86 en Elise S2 K20 +GTE + Hyper 1100
Moet zeggen dat het de eerste meters heel onwennig was qua zithouding. Maar het rijdt zo veel fijner dan de 748. Laat zich heel makkelijk door een bocht gooien. En de lage topsnelheid is ook wel beter voor mijn rijbewijs
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 gasten