Elise S2 K20 + M240i
- HJ2
- Berichten: 3569
- Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
- Locatie: Delluf 'shire'
Re: Toyota GT86 en Elise S2 K20 +GTE + Hyper 1100
Wat een allersmakelijkst voertuigenparkje!
- HiRez
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 28 mar 2022, 21:39
- Auto: Mini/Lotus/BMW
Re: Toyota GT86 en Elise S2 K20 +GTE + Hyper 1100
Mooie combo van auto's. Knap dat je die Honda conversie zelf doet! Ben benieuwd hoe dat gaat als ie klaar is voor straat en circuit gebruik.
- Eeuwe
- Berichten: 4535
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Toyota GT86 en Elise S2 K20 +GTE + Hyper 1100
Gaaf Bas! Prachtige fiets!
-
- Berichten: 1490
- Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48
Re: Toyota GT86 en Elise S2 K20 +GTE + Hyper 1100
Duidelijk een liefhebber. En je bent handig zo te horen. Dat is maar goed ook. Voor ons als liefhebbers ziet de nabije toekomst er niet heel rooskleurig uit….
Geniet ervan zolang het kan. Toffe collectie!!
Geniet ervan zolang het kan. Toffe collectie!!
-
- Berichten: 3546
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: Toyota GT86 en Elise S2 K20 +GTE + Hyper 1100
Best een leuk wagenpark maar die brommer is helemaal top!
- Sabberjoch
- Berichten: 331
- Lid geworden op: 11 feb 2022, 11:40
- Auto: Engelse badkuip
- Locatie: Ter Apel
Re: Toyota GT86 en Elise S2 K20 +GTE + Hyper 1100
Weer eens een update aan het wagenpark, De Lotus heeft een nieuwe ashoes gekregen. Vorige zat iets bekneld gemonteerd waardoor deze op zichzelf schuurde. Heb nu een iets kortere hoes gemonteerd zodat hij vrij loopt, hopelijk gaat deze iets langer mee. De eerste ritjes er mee gedaan, een heerlijke schreeuwer is het.
Helaas na wat ritjes een motorstoring op de o2 sensor. Ik vermoed dat deze is verbrand, want de bekabeling is nog intact. Zal deze eens doormeten om te zien wat er mee is.
Vermoeden van de hitte kwam na een wat langer ritje, waarna ik opmerkte dat de kentekenplaat er wat gek op zat...
Zal eens zien naar een andere manier om de plaat te monteren. Zit een map op de ecu met een overrun burble, wellicht is die toch redelijk agressief en zorgt dit voor te veel hitte. Vond deze toch al storend aanwezig dus die wordt uitgeschakeld.
De Toyota is een weekje geleden voor zijn jaarlijkse beurt geweest, inclusief zijn eerste apk sinds hij in Nederland is. Een kleine 2800km gereden in 10 maand tijd, met de "daily"....
Kreeg hiervoor een aanbod voor een imitatie SARD spoiler, ben geen liefhebber van replica zooi, maar twijfel uberhaubt of ik zo'n spoiler mooi vind, dus durfde de gok wel aan. Gaan zien hoe lang hij blijft zitten voor ik er flauw van ben.
Verder bij de GTE van de vrouw coming home en leaving home geprogrammeerd. Dit wil eigenlijk niet omdat er geen lichtsensor op zit. Echter door het allemaal per lamp door te linken aan de interieurverlichting komt het in de buurt. Vrouw blij en dat is het belangrijkste.
Verder wou ze nog graag een bumperlip, vind het zelf niet super maar ga er ook niet van uit dat die een lang leven beschoren is.
Voor haar woon/werk is het een prachtige machine, doet nu gemiddeld 1 op 80 doordat het veelal korte afstanden zijn. Prima verstandige keuze geweest dus.
Helaas na wat ritjes een motorstoring op de o2 sensor. Ik vermoed dat deze is verbrand, want de bekabeling is nog intact. Zal deze eens doormeten om te zien wat er mee is.
Vermoeden van de hitte kwam na een wat langer ritje, waarna ik opmerkte dat de kentekenplaat er wat gek op zat...
Zal eens zien naar een andere manier om de plaat te monteren. Zit een map op de ecu met een overrun burble, wellicht is die toch redelijk agressief en zorgt dit voor te veel hitte. Vond deze toch al storend aanwezig dus die wordt uitgeschakeld.
De Toyota is een weekje geleden voor zijn jaarlijkse beurt geweest, inclusief zijn eerste apk sinds hij in Nederland is. Een kleine 2800km gereden in 10 maand tijd, met de "daily"....
Kreeg hiervoor een aanbod voor een imitatie SARD spoiler, ben geen liefhebber van replica zooi, maar twijfel uberhaubt of ik zo'n spoiler mooi vind, dus durfde de gok wel aan. Gaan zien hoe lang hij blijft zitten voor ik er flauw van ben.
Verder bij de GTE van de vrouw coming home en leaving home geprogrammeerd. Dit wil eigenlijk niet omdat er geen lichtsensor op zit. Echter door het allemaal per lamp door te linken aan de interieurverlichting komt het in de buurt. Vrouw blij en dat is het belangrijkste.
Verder wou ze nog graag een bumperlip, vind het zelf niet super maar ga er ook niet van uit dat die een lang leven beschoren is.
Voor haar woon/werk is het een prachtige machine, doet nu gemiddeld 1 op 80 doordat het veelal korte afstanden zijn. Prima verstandige keuze geweest dus.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26739
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Toyota GT86 en Elise S2 K20 +GTE + Hyper 1100
Wauw die kentekenplaat houder
Maar idd hitte kan zeker van de burble overrun komen, dat is niks anders dan benzine die niet wordt ontstoken in de cilinder maar mee gaat de uitlaat in en dan daar ontploft wat die knetter geluiden maakt en dus ook veel hitte produceert.
Maar idd hitte kan zeker van de burble overrun komen, dat is niks anders dan benzine die niet wordt ontstoken in de cilinder maar mee gaat de uitlaat in en dan daar ontploft wat die knetter geluiden maakt en dus ook veel hitte produceert.
- Eeuwe
- Berichten: 4535
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Toyota GT86 en Elise S2 K20 +GTE + Hyper 1100
Mooie update weer Bas. Lijkt allemaal nog niet zo heel eenvoudig die K20 swap in een Elise..
Moest lachenSabberjoch schreef: ↑30 jun 2022, 08:48 maar ga er ook niet van uit dat die een lang leven beschoren is.
- smiley
- Berichten: 9106
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Toyota GT86 en Elise S2 K20 +GTE + Hyper 1100
Dikke superchargers en korte uitlaattrajecten kunnen leuke resultaten opleveren ja.
Als ik me niet vergis zit het net na het manifold ergens richting de 1000 graden.
Voor je lambda zijn er verleng bungs om hem nog een beetje te beschermen tegen de hitte.Als ik me niet vergis zit het net na het manifold ergens richting de 1000 graden.
- Sabberjoch
- Berichten: 331
- Lid geworden op: 11 feb 2022, 11:40
- Auto: Engelse badkuip
- Locatie: Ter Apel
Re: Toyota GT86 en Elise S2 K20 +GTE + Hyper 1100
Deze ken ik voor de secundaire lambda, om hem te foppen.
Maar haal je de primaire lambda daarmee niet uit de luchtstroom? Lijkt me niet dat hij dan nog de juiste waarden ziet.
Mits die alsnog goeie waardes geeft is het een prima oplossing wellicht.
- smiley
- Berichten: 9106
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Toyota GT86 en Elise S2 K20 +GTE + Hyper 1100
Ik heb hem zelf lang gebruikt op mijn primaire lambda.
Ze kosten geen drol, dus experimenteren zou makkelijk zijn.
Anders blijf je lambda's aanslepen denk ik.
Ze kosten geen drol, dus experimenteren zou makkelijk zijn.
Anders blijf je lambda's aanslepen denk ik.
- HiRez
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 28 mar 2022, 21:39
- Auto: Mini/Lotus/BMW
Re: Toyota GT86 en Elise S2 K20 +GTE + Hyper 1100
Mooie collectie. Enigszins benieuwd hoe de Elise zich verhoudt tot de GT86. Knap werk die Honda ombouw.
- Sabberjoch
- Berichten: 331
- Lid geworden op: 11 feb 2022, 11:40
- Auto: Engelse badkuip
- Locatie: Ter Apel
Re: Toyota GT86 en Elise S2 K20 +GTE + Hyper 1100
Zijn echt extreem verschillende auto's, de Elise is enorm direct, heeft bakken met grip en geeft enorm veel feedback. Grens ligt heel ver maar bij overstuur is hij echt heel zenuwachtig. Verder met de k20 een erg felle motor die maar blijft sleuren.
De GT86 is ook echt een strak sturende auto, maar dan met iets meer modern comfort. het rauwe randje is er af. Verder een veel laffere motor maar ongelofelijk makkelijk te beheersen. Gaat heel gecontroleerd dwars en is heel makkelijk op de limiet te rijden.
- HiRez
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 28 mar 2022, 21:39
- Auto: Mini/Lotus/BMW
Re: Toyota GT86 en Elise S2 K20 +GTE + Hyper 1100
Zelf ook in bezit van een Elise met wat meer vermogen dan standaard dus dat is herkenbaar. Maar mijn Cooper S daily is over een jaar denk ik aan de beurt voor vervanging en een GT86 zou best aan de eisen kunnen voldoen. Is zakelijk en 99% van de tijd rij ik er alleen in.
- Joker
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 11 sep 2022, 06:00
Re: Toyota GT86 en Elise S2 K20 +GTE + Hyper 1100
Wat prachtig mooi werk aan de Elise, dikke pluim!
- Sabberjoch
- Berichten: 331
- Lid geworden op: 11 feb 2022, 11:40
- Auto: Engelse badkuip
- Locatie: Ter Apel
Re: Toyota GT86, Elise S2 K20, Hyper 1100
Het seizoen komt er weer aan, Lotus weer stralend door de APK kunnen krijgen.
Heb me vorig jaar alleen mateloos gestoord aan het schakelgevoel, de k20 in de honda schakelt echt fantastisch. Korte slagen, veel gevoel, amper speling. De Lotus is echter een soort combinatie van soep en pudding.
Na lang zoeken eindelijk een setje kunnen scoren die zonder een tal van beugeltjes de kabels aan de bak weet te krijgen. Maar een nieuwer toyota mechanisme voor in de cabine, met de kabels rechtstreeks op de bak. Alleen nog even een nieuwe selector voor op de bak scoren omdat die voor het vorige mechanisme gemodificeerd moest worden en dan kan ik aan het klussen. Had dit eigenlijk al in de winter willen doen maar ja....
Toyota staat nog altijd te koop, eigenlijk wel prima want alles wat in mijn zoekopdrachten staat is of onvindbaar geworden, of buiten budget gestegen in prijs. Wel al enkele geïnteresseerden gehad, maar of voor erg weinig geld, of hun financiering werd geweigerd.... Denk dat ik er zelf nog een jaartje mee door ga rijden. Wellicht zijn de prijzen dan weer iets genormaliseerd.
Heb me vorig jaar alleen mateloos gestoord aan het schakelgevoel, de k20 in de honda schakelt echt fantastisch. Korte slagen, veel gevoel, amper speling. De Lotus is echter een soort combinatie van soep en pudding.
Na lang zoeken eindelijk een setje kunnen scoren die zonder een tal van beugeltjes de kabels aan de bak weet te krijgen. Maar een nieuwer toyota mechanisme voor in de cabine, met de kabels rechtstreeks op de bak. Alleen nog even een nieuwe selector voor op de bak scoren omdat die voor het vorige mechanisme gemodificeerd moest worden en dan kan ik aan het klussen. Had dit eigenlijk al in de winter willen doen maar ja....
Toyota staat nog altijd te koop, eigenlijk wel prima want alles wat in mijn zoekopdrachten staat is of onvindbaar geworden, of buiten budget gestegen in prijs. Wel al enkele geïnteresseerden gehad, maar of voor erg weinig geld, of hun financiering werd geweigerd.... Denk dat ik er zelf nog een jaartje mee door ga rijden. Wellicht zijn de prijzen dan weer iets genormaliseerd.
-
- Berichten: 6494
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Toyota GT86 en Elise S2 K20 +GTE + Hyper 1100
Volgens mij gisteren de Toyota gespot op de snelweg in tegenstelde richting. Ben het exacte punt en tijdstip even kwijt, maar was volgens mij begin van de middag A37 of A28
Welkome afwisseling voor het oog op de weg tussen al die EV's (en caravans )
Welkome afwisseling voor het oog op de weg tussen al die EV's (en caravans )
- Sabberjoch
- Berichten: 331
- Lid geworden op: 11 feb 2022, 11:40
- Auto: Engelse badkuip
- Locatie: Ter Apel
Re: Toyota GT86 en Elise S2 K20 +GTE + Hyper 1100
Was er gister inderdaad mee richting Arnhem, lang geleden dat ik er een fatsoenlijk stuk (50+km) mee heb kunnen rijden. Na een dag rijden ga ik hem toch altijd wel weer een stuk meer waarderen. Wellicht wat rumoerig op snelwegen, maar verdorie wat leuk als er bochten komen. Terugweg was er regen wat rotondes en wat kortere bochten nog wat leuker maakt
- Sabberjoch
- Berichten: 331
- Lid geworden op: 11 feb 2022, 11:40
- Auto: Engelse badkuip
- Locatie: Ter Apel
Re: Toyota GT86 en Elise S2 K20 +GTE + Hyper 1100
Afgelopen zaterdag de Elise laten afstellen. Sinds de swap reed hij op een basisafstelling.
Andere schakelmechanisme heb ik inmiddels gemonteerd, in 1 woord Heerlijk!! Schakelt zoals een Honda dat hoort te doen.
Ben bij Kris Rol geweest, heeft goed de tijd genomen om alles door te lopen. Had wat issues met bokken op lage snelheid, binnen een paar minuten de TPS bijgesteld en probleem is verholpen. Verder natuurlijk het optimale punt bekeken waar de VTEC moet inschakelen om een zo mooi mogelijke curve te krijgen.
De dag begonnen op ongeveer 223pk, na 2 uurtjes fijntunen uitgekomen op 241pk en 235nm. Ben heel tevreden met deze cijfers en goed om te weten dat het blok nog altijd levert wat hij moet leveren.
Volgende stap is het opnieuwd uitlijnen en zou hem daarbij graag uitwegen. Zou graag weten wat het uiteindelijke gewicht is waar hij naar de swap op uitgekomen is.
Andere schakelmechanisme heb ik inmiddels gemonteerd, in 1 woord Heerlijk!! Schakelt zoals een Honda dat hoort te doen.
Ben bij Kris Rol geweest, heeft goed de tijd genomen om alles door te lopen. Had wat issues met bokken op lage snelheid, binnen een paar minuten de TPS bijgesteld en probleem is verholpen. Verder natuurlijk het optimale punt bekeken waar de VTEC moet inschakelen om een zo mooi mogelijke curve te krijgen.
De dag begonnen op ongeveer 223pk, na 2 uurtjes fijntunen uitgekomen op 241pk en 235nm. Ben heel tevreden met deze cijfers en goed om te weten dat het blok nog altijd levert wat hij moet leveren.
Volgende stap is het opnieuwd uitlijnen en zou hem daarbij graag uitwegen. Zou graag weten wat het uiteindelijke gewicht is waar hij naar de swap op uitgekomen is.
Laatst gewijzigd door Sabberjoch op 15 mei 2023, 08:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26739
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Toyota GT86 en Elise S2 K20 +GTE + Hyper 1100
Gaaf zeg! Zo’n Elise blijft leuk en met Honda blokje voor wat extra pit helemaal cool
Mooi resultaat behaald met afstellen!
Mooi resultaat behaald met afstellen!
- JP
- Berichten: 31264
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Toyota GT86 en Elise S2 K20 +GTE + Hyper 1100
Bevestiging van de spanbanden ziet er wel wat sketchy uit, bedoel zó heb ik dat nog niet eerder gezien. Wel een lekker resultaat
- Eeuwe
- Berichten: 4535
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Toyota GT86 en Elise S2 K20 +GTE + Hyper 1100
Super gaaf Bas! En mooi nog weer een paar PK's teruggewonnen, nooit verkeerd
Aparte manier van vastmaken inderdaad, dit kon zeker niet anders?
Aparte manier van vastmaken inderdaad, dit kon zeker niet anders?
- Sabberjoch
- Berichten: 331
- Lid geworden op: 11 feb 2022, 11:40
- Auto: Engelse badkuip
- Locatie: Ter Apel
Re: Toyota GT86 en Elise S2 K20 +GTE + Hyper 1100
Weinig mogelijkheden inderdaad door de vlakke bodem. Voor door de wielen vast gezet en achter door de cabine, sleepoog en over de steunen voor softtop (zitten boven een structurele buis). Uiteraard uitvoerig getest of hij stabiel en stevig bleef staan voor de runs op vol vermogen. Hebben ook vaker Elise's zo op de bank gestaan daar.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Toyota GT86 en Elise S2 K20 +GTE + Hyper 1100
Hij komt er lekker in zeg!
- Bijlagen
-
- vtec.jpg (62.59 KiB) 2465 keer bekeken
-
- Berichten: 2933
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Toyota GT86 en Elise S2 K20 +GTE + Hyper 1100
Lekker zo'n bult n/a power in zo'n skelter
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] en 102 gasten