Het grote G2x (occasion) topic

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Arthursx
Berichten: 664
Lid geworden op: 30 jan 2013, 21:12
Auto: M3 F80
Contacteer:

Re: Het grote G2x (occasion) topic

Bericht door Arthursx » 05 jan 2023, 22:31

Hoeveel BPM komt daar nog overheen? Zal ook wel een aardige som zijn lijkt me

Gebruikersavatar
Emilio
Berichten: 975
Lid geworden op: 23 feb 2020, 10:55
Auto: M2 LCI

Re: Het grote G2x (occasion) topic

Bericht door Emilio » 05 jan 2023, 22:34

Arthursx schreef: 05 jan 2023, 22:31 Hoeveel BPM komt daar nog overheen? Zal ook wel een aardige som zijn lijkt me
Als ik de autoweek calculator mag geloven gaat het om circa 5k. Dus dat valt reuze mee.

Online
ErikS
Berichten: 18531
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Het grote G2x (occasion) topic

Bericht door ErikS » 06 jan 2023, 08:35

Emilio schreef: 05 jan 2023, 22:27 Ze worden langzamerhand in Duitsland echt “goedkoop”:

44.950 voor deze m340i:

Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.

https://www.autoscout24.nl/aanbod/bmw-3 ... aign=share

Verkoopprijs: € 44.950,-
Kilometerstand: 58.400 km
Bouwjaar: 08/2020

Je lijkt bijna gek als je er nog 1 in Nederland koopt voor 65k+
Ja, Nederland staan ze al veels te lang op dit niveau.
Zomervakantie 2021 koste één van 5 mnd oud 74K (2021)
En een nieuwe mocht mee voor 84K (Nieuwprijs van 104K!)

Als we dan 1,5 jaar verder zijn & ze vragen nog steeds 67-69K voor één 2020/2021 M340i.....?!
Krom. De inruiler schrijft wel net zo hard af.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26698
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Het grote G2x (occasion) topic

Bericht door Martijn_bmw » 06 jan 2023, 08:57

ErikS schreef: 06 jan 2023, 08:35 De inruiler schrijft wel net zo hard af.
Das niet waar, sinds 1,5jr is de hele tweedehands auto markt idioot omhoog geschoten maar ook je eigen inruil natuurlijk.

A3 Sportback (bj 2019) van mijn vriendin gekocht in 2020 met 25k km op de klok levert nu 2jr later met 70k km op de klok dezelfde inruil op wat we destijds betaald hebben… dat is gewoon bizar :gek:

Online
ErikS
Berichten: 18531
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Het grote G2x (occasion) topic

Bericht door ErikS » 06 jan 2023, 09:23

Martijn_bmw schreef: 06 jan 2023, 08:57
ErikS schreef: 06 jan 2023, 08:35 De inruiler schrijft wel net zo hard af.
Das niet waar, sinds 1,5jr is de hele tweedehands auto markt idioot omhoog geschoten maar ook je eigen inruil natuurlijk.

A3 Sportback (bj 2019) van mijn vriendin gekocht in 2020 met 25k km op de klok levert nu 2jr later met 70k km op de klok dezelfde inruil op wat we destijds betaald hebben… dat is gewoon bizar :gek:
Als we het over mijn 6GC hebben wel, die is wel even harder afgeschreven.
Daar ga ik nu absoluut geen 50K meer voor vangen, eerder 40 max.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26698
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Het grote G2x (occasion) topic

Bericht door Martijn_bmw » 06 jan 2023, 09:59

ErikS schreef: 06 jan 2023, 09:23
Martijn_bmw schreef: 06 jan 2023, 08:57
ErikS schreef: 06 jan 2023, 08:35 De inruiler schrijft wel net zo hard af.
Das niet waar, sinds 1,5jr is de hele tweedehands auto markt idioot omhoog geschoten maar ook je eigen inruil natuurlijk.

A3 Sportback (bj 2019) van mijn vriendin gekocht in 2020 met 25k km op de klok levert nu 2jr later met 70k km op de klok dezelfde inruil op wat we destijds betaald hebben… dat is gewoon bizar :gek:
Als we het over mijn 6GC hebben wel, die is wel even harder afgeschreven.
Daar ga ik nu absoluut geen 50K meer voor vangen, eerder 40 max.
Tja maar als de markt gelijk was gebleven aan 2020 was die nu misschien wel afgeschreven naar 30K...

Online
ErikS
Berichten: 18531
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Het grote G2x (occasion) topic

Bericht door ErikS » 06 jan 2023, 12:32

Ik heb 'm pas een jaartje. Ik had het zo geschat op 3 jaar rijden, 28/29K over.
eerste jaartje 10K, tweede 6K 3e 4k, Zoiets.

Dat klopt tot nu toe gewoon.

Gebruikersavatar
Emilio
Berichten: 975
Lid geworden op: 23 feb 2020, 10:55
Auto: M2 LCI

Re: Het grote G2x (occasion) topic

Bericht door Emilio » 09 jan 2023, 17:49

Emilio schreef: 05 jan 2023, 22:27 Ze worden langzamerhand in Duitsland echt “goedkoop”:

44.950 voor deze m340i:

Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.

https://www.autoscout24.nl/aanbod/bmw-3 ... aign=share

Verkoopprijs: € 44.950,-
Kilometerstand: 58.400 km
Bouwjaar: 08/2020

Je lijkt bijna gek als je er nog 1 in Nederland koopt voor 65k+
En toen was hij ineens weg.

Benieuwd of hij bij een Nederlandse handelaar terugkomt.

Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2252
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Re: Het grote G2x (occasion) topic

Bericht door Will F. » 09 jan 2023, 17:59

De eerste modeljaren 19/20 zijn geen mild hybrid toch? Zit ook n waardeverschil tussen, vermoed ik.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8890
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Het grote G2x (occasion) topic

Bericht door Joop » 09 jan 2023, 19:44

Dat blok is geloof ik ongewijzigd tot nu toe. In de G2x 3-/4-serie is de B58 altijd al mild hybrid bij mijn weten. Dat zal het verschil niet zijn. Als iemand er sowieso om zou malen…

Gebruikersavatar
Sander-E46
Berichten: 2410
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13

Re: Het grote G2x (occasion) topic

Bericht door Sander-E46 » 09 jan 2023, 19:58

Mild hybride kwam pas later, rijdt ook weldegelijk anders. Je herkent ze aan het ontbreken van de start-stop knop.

Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2068
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: Het grote G2x (occasion) topic

Bericht door frankie » 09 jan 2023, 19:59

Pas eind 2020 werd het mild hybrid, mijne is nog net non mild hybrid.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8890
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Het grote G2x (occasion) topic

Bericht door Joop » 09 jan 2023, 20:02

Oké. Dan is in de 4er het altijd een mild hybrid geweest.
In de Z4 was het geen mild hybrid, maar heb het verschil eerlijk gezegd niet echt gevoeld, terwijl ik de M440i en Z4 M40i beide na elkaar heb gereden. Kan wellicht wel zijn dat de Z4 lichtvoetiger is en daarom makkelijker oppakt in vergelijk met de zware xDrive 4er coupe.

Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2252
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Re: Het grote G2x (occasion) topic

Bericht door Will F. » 09 jan 2023, 20:24

Sander-E46 schreef: 09 jan 2023, 19:58 Mild hybride kwam pas later, rijdt ook weldegelijk anders. Je herkent ze aan het ontbreken van de start-stop knop.
Ik zie zelfs het nieuwste (fl) model ook gewoon met start/stop knop. Mild hybrid 48v geeft idd n zetje bij wegrijden en regenereert meer.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote G2x (occasion) topic

Bericht door Arthur » 09 jan 2023, 23:06

Ik denk dat Sander bedoelt dat het start/stop systeem niet uitschakelaar is met een knopje. Mijn 530i is ook mild-hybrid, wel start/stop knop uiteraard, maar start/stop systeem is niet uit te schakelen met een knopje.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote G2x (occasion) topic

Bericht door Knot » 10 jan 2023, 11:26

Zet ie de motor eerst uit om uit te rollen en als je daarna voor het verkeerslicht staat start ie m omdat je het systeem hebt uitgeschakeld, totaal zinloos dus kan je m beter aan laten staan.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote G2x (occasion) topic

Bericht door Arthur » 10 jan 2023, 14:15

Als het systeem dat eens zou snappen… ;) Je kunt het wel omzeilen in mijn auto, dan moet je hem in ‘sport’ zetten. En als je dan individual configureert kun je wel de motor en bak in comfort zetten. Maar dan ‘coast’ de auto niet meer. Vind sowieso dat de auto erg afremt op de motor, is dat tbv het mild-hybrid systeem?

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26698
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Het grote G2x (occasion) topic

Bericht door Martijn_bmw » 10 jan 2023, 14:48

Arthur schreef: 10 jan 2023, 14:15 Vind sowieso dat de auto erg afremt op de motor, is dat tbv het mild-hybrid systeem?
Ik denk het, dan laad hij de accu weer bij.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote G2x (occasion) topic

Bericht door Knot » 10 jan 2023, 14:55

Normaal rolt hij gewoon vrij tot dat je stilstaat behalve als je een rotonde nadert of een afslag die in je route zit of dicht op ander verkeer komt dan gaat hij zo hard mogelijk afremmen op de motor om stroom op te wekken

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote G2x (occasion) topic

Bericht door Arthur » 10 jan 2023, 16:23

Inderdaad, dat :)

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26698
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Het grote G2x (occasion) topic

Bericht door Martijn_bmw » 10 jan 2023, 19:07

Oké zo doet mijn CLA het idd ook

Gebruikersavatar
Emilio
Berichten: 975
Lid geworden op: 23 feb 2020, 10:55
Auto: M2 LCI

Re: Het grote G2x (occasion) topic

Bericht door Emilio » 10 jan 2023, 19:14

e30touring1990 schreef: 02 jan 2023, 14:02 Puur met referentiekader te maken idd, komende uit een M2 voelt alles als een boot. Ook precies de reden waarom ik bijv een 5 serie of 3 serie prima vind met een 20i/30i uitvoering oid, sportief wordt het toch niet (ben verpest met de 1M met volledig ohlins en recaro's). Kom je bijv uit een MB E-klasse oid dan is een 330i in M sport trim wel weer opeens sportief te noemen.

Dat gezegd hebbende vind ik het van een daily juist een kwaliteit om je rust te geven om zo zonder stress je dagelijkse kilometers af te leggen zonder gehaast achter het stuur te zitten.
Vandaag had ik een 320i als leenauto én moet heel eerlijk zeggen dat ik met een andere mindset zo;n G serie toch wel een fijne auto vindt.

Heerlijk rustig. Stuurgevoel niet gek. Comfort echt aanzienlijk hoger dan in m'n m2. Denk als daily helemaal niet gek.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8890
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Het grote G2x (occasion) topic

Bericht door Joop » 10 jan 2023, 20:20

Aan zo’n M340i of M440i is zeker nog wel wat aan getweaked en gedaan om ‘m los te laten weken van de x20i en x30i modellen; alleen het verschil is ook weer niet wereldschokkend als in echt M-onderscheidend. Maw: ze hangen er een beetje tussen, maar wel met een oor hangend naar de grote AG reeks.

Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 2813
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
Locatie: www.brandbikes.nl

Re: Het grote G2x (occasion) topic

Bericht door e30touring1990 » 11 jan 2023, 09:59

Emilio schreef: 10 jan 2023, 19:14
e30touring1990 schreef: 02 jan 2023, 14:02 Puur met referentiekader te maken idd, komende uit een M2 voelt alles als een boot. Ook precies de reden waarom ik bijv een 5 serie of 3 serie prima vind met een 20i/30i uitvoering oid, sportief wordt het toch niet (ben verpest met de 1M met volledig ohlins en recaro's). Kom je bijv uit een MB E-klasse oid dan is een 330i in M sport trim wel weer opeens sportief te noemen.

Dat gezegd hebbende vind ik het van een daily juist een kwaliteit om je rust te geven om zo zonder stress je dagelijkse kilometers af te leggen zonder gehaast achter het stuur te zitten.
Vandaag had ik een 320i als leenauto én moet heel eerlijk zeggen dat ik met een andere mindset zo;n G serie toch wel een fijne auto vindt.

Heerlijk rustig. Stuurgevoel niet gek. Comfort echt aanzienlijk hoger dan in m'n m2. Denk als daily helemaal niet gek.
idd met die mindset instappende (meer comfort/rust biased dan performance) is het denk ik een heerlijke daily

WillemBoer
Berichten: 910
Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
Auto: BMW M4 Competition

Re: Het grote G2x (occasion) topic

Bericht door WillemBoer » 11 jan 2023, 10:23

Emilio schreef: 10 jan 2023, 19:14
e30touring1990 schreef: 02 jan 2023, 14:02 Puur met referentiekader te maken idd, komende uit een M2 voelt alles als een boot. Ook precies de reden waarom ik bijv een 5 serie of 3 serie prima vind met een 20i/30i uitvoering oid, sportief wordt het toch niet (ben verpest met de 1M met volledig ohlins en recaro's). Kom je bijv uit een MB E-klasse oid dan is een 330i in M sport trim wel weer opeens sportief te noemen.

Dat gezegd hebbende vind ik het van een daily juist een kwaliteit om je rust te geven om zo zonder stress je dagelijkse kilometers af te leggen zonder gehaast achter het stuur te zitten.
Vandaag had ik een 320i als leenauto én moet heel eerlijk zeggen dat ik met een andere mindset zo;n G serie toch wel een fijne auto vindt.

Heerlijk rustig. Stuurgevoel niet gek. Comfort echt aanzienlijk hoger dan in m'n m2. Denk als daily helemaal niet gek.
Precies, dat ik ook toen ik er een als leenauto had.
Die 4 cilinders sturen duidelijk beter en zijn lichtvoetiger dan de 6 cilinders.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 371 gasten