Het grote G2x (occasion) topic
-
- Berichten: 51375
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Het grote G2x (occasion) topic
33k 'afgeschreven' in 3 jaar (2019 340 sedan)
28k 'afgeschreven' in 2 jaar (2020 340 Touring)
Dat bedoel je denk ik Arthur? Met de Touring als koper betere deal?
28k 'afgeschreven' in 2 jaar (2020 340 Touring)
Dat bedoel je denk ik Arthur? Met de Touring als koper betere deal?
- Arthur
- Berichten: 39728
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote G2x (occasion) topic
Yup, dat idee heb ik iig wel.
-
- Berichten: 4999
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: Het grote G2x (occasion) topic
Tenzij je 5k in het 3e jaar afschrijft.
- Arthur
- Berichten: 39728
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote G2x (occasion) topic
Dan nog steeds een betere deal want in NL is een touring couranter.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote G2x (occasion) topic
Sedan is wat mensen willen he
Nee zonder gekheid, betere deal natuurlijk maar ik kijk naar zo goedkoop mogelijk omdat ik 60k eigenlijk al idioot geld vind voor een gebruikt ding.
Nee zonder gekheid, betere deal natuurlijk maar ik kijk naar zo goedkoop mogelijk omdat ik 60k eigenlijk al idioot geld vind voor een gebruikt ding.
Laatst gewijzigd door Knot op 09 jun 2022, 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- veejay
- Berichten: 1812
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: Het grote G2x (occasion) topic
@Knot: Volgens mij was de HPFP brandstofpomp geüpgraded in de Gen 2 B58. Deze pomp kan achteraf ook op de oudere gen 1 B58 en kom je ook op die BR waarden, zoniet wat hoger.
- Joop
- Berichten: 8891
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Het grote G2x (occasion) topic
Dat van die 'Laufkultur' snap ik wel hoor (en weet ook eigenlijk niet beter)... Die zescilinders blijven gewoon top en rustig lopen. Dat van het geluid vind ik bij de G2x-modellen wel een beetje tegenvallen. Daar hoor je binnen niet al te veel meer van, in tegenstelling tot de Zed met de kap open...frankie schreef: ↑09 jun 2022, 09:10Mijn mening is misschien een beetje gekleurd omdat ik zelf een M340i heb, maar ik vind hem zijn doel niet voorbij schieten hoor. Het gaat niet alleen om de power, maar de loopcultuur en soepelheid, gecombineerd met het geluid maakt het voor mij echt een veel betere, luxere en meer speciale ervaring dan de B48 (die ik in mijn F31 LCI had). Daar hoef je ook helemaal niet hard voor te gaan.Joop schreef: ↑08 jun 2022, 20:22Dan is er al op de verkoopprijs minimaal 30k vanaf… Ofwel de inruilprijs is dan nog gekker.
De M340i blijft een leuke auto als ‘extraatje’ qua power onder de kap. Die B58 is onovertroffen wat dat aan gaat, maar schiet zijn doel een klein beetje voorbij als je het mij vraagt. Heb ‘m voor me zelf al weggestreept. Ben inmiddels al op zoek gegaan naar een 330i Touring als opvolger van de Zed.
Kortom, wat WillemBoer ook al zegt dus.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote G2x (occasion) topic
Oke, vond 60pk nogal een verschil namelijk. Heb niet echt meegekregen of die B58TU1 echt veel hardware aanpassingen heeft gehad verder.
-
Onlinefrankie
- Berichten: 2068
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
- Locatie: BMW city
Re: Het grote G2x (occasion) topic
Valt misschien tegen in vergelijking met "oudere" 6 in lijn motoren ivm de milieu restricties, maar zeker nog steeds veel beter dan de B48, en die klinkt voor een vierpitter niet eens heel slecht.Joop schreef: ↑09 jun 2022, 15:47Dat van die 'Laufkultur' snap ik wel hoor (en weet ook eigenlijk niet beter)... Die zescilinders blijven gewoon top en rustig lopen. Dat van het geluid vind ik bij de G2x-modellen wel een beetje tegenvallen. Daar hoor je binnen niet al te veel meer van, in tegenstelling tot de Zed met de kap open...frankie schreef: ↑09 jun 2022, 09:10Mijn mening is misschien een beetje gekleurd omdat ik zelf een M340i heb, maar ik vind hem zijn doel niet voorbij schieten hoor. Het gaat niet alleen om de power, maar de loopcultuur en soepelheid, gecombineerd met het geluid maakt het voor mij echt een veel betere, luxere en meer speciale ervaring dan de B48 (die ik in mijn F31 LCI had). Daar hoef je ook helemaal niet hard voor te gaan.Joop schreef: ↑08 jun 2022, 20:22
Dan is er al op de verkoopprijs minimaal 30k vanaf… Ofwel de inruilprijs is dan nog gekker.
De M340i blijft een leuke auto als ‘extraatje’ qua power onder de kap. Die B58 is onovertroffen wat dat aan gaat, maar schiet zijn doel een klein beetje voorbij als je het mij vraagt. Heb ‘m voor me zelf al weggestreept. Ben inmiddels al op zoek gegaan naar een 330i Touring als opvolger van de Zed.
Kortom, wat WillemBoer ook al zegt dus.
- Joop
- Berichten: 8891
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Het grote G2x (occasion) topic
De nieuwe M40i's halen het qua geluid en volume ook al niet meer in vergelijk met de auto's van voor modeljaar 2020. Het is allemaal blijkbaar softwarematig geprogrammeerd (zoals die 'burble' enzo) en extra dempers.
Ik ga het wel zien... Mocht het me toch tegen gaan vallen dan kan ik 'm vast nog wel een keer inruilen voor een 'echte'.
Ik ga het wel zien... Mocht het me toch tegen gaan vallen dan kan ik 'm vast nog wel een keer inruilen voor een 'echte'.
-
Onlinefrankie
- Berichten: 2068
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
- Locatie: BMW city
Re: Het grote G2x (occasion) topic
Vooral OPF natuurlijk. Maar goed, ik heb bij een koude start nog steeds een grijns op mijn gezicht, dat had ik bij de F31 nooit
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26712
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Het grote G2x (occasion) topic
Dat is het ook, de cold start, de burble's etc je kan het allemaal uitzetten of harder/langer zetten in de ECU.Joop schreef: ↑10 jun 2022, 11:33 De nieuwe M40i's halen het qua geluid en volume ook al niet meer in vergelijk met de auto's van voor modeljaar 2020. Het is allemaal blijkbaar softwarematig geprogrammeerd (zoals die 'burble' enzo) en extra dempers.
Ik ga het wel zien... Mocht het me toch tegen gaan vallen dan kan ik 'm vast nog wel een keer inruilen voor een 'echte'.
- Arthur
- Berichten: 39728
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
- veejay
- Berichten: 1812
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: Het grote G2x (occasion) topic
Cold start kun je in de ECU vervangen door 'GTS startup roar' met zelf in te stellen duratie en volume, dat klinkt veel fraaier dan een cold start.
- Arthur
- Berichten: 39728
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote G2x (occasion) topic
Geldt dat voor elke motorvariant of bv alleen 6 cilinder?
-
- Berichten: 4647
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Het grote G2x (occasion) topic
OPF Delete zal ook wonderen doen, alleen dan is het doei garantie.
- veejay
- Berichten: 1812
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: Het grote G2x (occasion) topic
UPDATE: 0.10.083 is now out. Joining the club with the S55 and recent N55 release, map configuration now also includes Startup Roar for B58 and B48 F and G series vehicles, including the A90 Supra!
https://www.protuningfreaks.com/blogs/n ... yota-supra
-
- Berichten: 4647
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Het grote G2x (occasion) topic
Aangezien je zowat alles kan (uitcoderen) bij BMW, zou je een M340i xDrive kunnen omtoveren naar RWD inclusief hardware dus niet enkel x delete.
Dus transfercase ertussen uit en de voorwiel aandrijving inclusief aandrijfassen en diff. Je zal een andere cardanas moeten installeren, of is het aansluiting uit de ZF bak al compleet anders?
Dus transfercase ertussen uit en de voorwiel aandrijving inclusief aandrijfassen en diff. Je zal een andere cardanas moeten installeren, of is het aansluiting uit de ZF bak al compleet anders?
-
- Berichten: 51375
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Het grote G2x (occasion) topic
Echt zo'n klusje voor Knot dus:)Kadett schreef: ↑10 jun 2022, 14:56 Aangezien je zowat alles kan (uitcoderen) bij BMW, zou je een M340i xDrive kunnen omtoveren naar RWD inclusief hardware dus niet enkel x delete.
Dus transfercase ertussen uit en de voorwiel aandrijving inclusief aandrijfassen en diff. Je zal een andere cardanas moeten installeren, of is het aansluiting uit de ZF bak al compleet anders?
-
- Berichten: 4647
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Het grote G2x (occasion) topic
Eerder voor DjesseyRobin schreef: ↑10 jun 2022, 15:05Echt zo'n klusje voor Knot dus:)Kadett schreef: ↑10 jun 2022, 14:56 Aangezien je zowat alles kan (uitcoderen) bij BMW, zou je een M340i xDrive kunnen omtoveren naar RWD inclusief hardware dus niet enkel x delete.
Dus transfercase ertussen uit en de voorwiel aandrijving inclusief aandrijfassen en diff. Je zal een andere cardanas moeten installeren, of is het aansluiting uit de ZF bak al compleet anders?
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote G2x (occasion) topic
Ik hou het liever origineel, al drift zo'n M340iX ook al aardig volgens mij als je m erin remt of gooit.
- Joop
- Berichten: 8891
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Het grote G2x (occasion) topic
Die G2x x40i xDrive wil prima dwars in tegenstelling tot de F3x generatie.
-
- Berichten: 2210
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: Het grote G2x (occasion) topic
Toch wel jammer om die M40i Z4 in te ruilen op een 330i. Je zal er in ieder geval een goede prijs voor kunnen krijgen. Ze zijn nog niet onder de 60k gekomen bij de dealer. Laatste twee jaar zijn ze eerder duurder geworden.
- Kasteel
- Berichten: 5282
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: Het grote G2x (occasion) topic
In de US is hij gewoon als rwd leverbaar, had me top geleken!Kadett schreef: ↑10 jun 2022, 14:56 Aangezien je zowat alles kan (uitcoderen) bij BMW, zou je een M340i xDrive kunnen omtoveren naar RWD inclusief hardware dus niet enkel x delete.
Dus transfercase ertussen uit en de voorwiel aandrijving inclusief aandrijfassen en diff. Je zal een andere cardanas moeten installeren, of is het aansluiting uit de ZF bak al compleet anders?
-
- Berichten: 4647
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Het grote G2x (occasion) topic
Alleen als sedan natuurlijk. Eigenlijk wel gek want de RS6 en E63 zijn wel als station leverbaar. Ok dat zijn E segment maar van de 5 serie ook enkel de sedan.Kasteel schreef: ↑10 jun 2022, 17:51In de US is hij gewoon als rwd leverbaar, had me top geleken!Kadett schreef: ↑10 jun 2022, 14:56 Aangezien je zowat alles kan (uitcoderen) bij BMW, zou je een M340i xDrive kunnen omtoveren naar RWD inclusief hardware dus niet enkel x delete.
Dus transfercase ertussen uit en de voorwiel aandrijving inclusief aandrijfassen en diff. Je zal een andere cardanas moeten installeren, of is het aansluiting uit de ZF bak al compleet anders?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 167 gasten