Het grote G2x (occasion) topic

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Robin
Berichten: 51338
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Het grote G2x (occasion) topic

Bericht door Robin » 09 jun 2022, 12:20

33k 'afgeschreven' in 3 jaar (2019 340 sedan)
28k 'afgeschreven' in 2 jaar (2020 340 Touring)
Dat bedoel je denk ik Arthur? Met de Touring als koper betere deal?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39694
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote G2x (occasion) topic

Bericht door Arthur » 09 jun 2022, 12:36

Yup, dat idee heb ik iig wel.

Gijzert
Berichten: 4991
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Het grote G2x (occasion) topic

Bericht door Gijzert » 09 jun 2022, 12:50

Tenzij je 5k in het 3e jaar afschrijft.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39694
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote G2x (occasion) topic

Bericht door Arthur » 09 jun 2022, 12:58

Dan nog steeds een betere deal want in NL is een touring couranter.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote G2x (occasion) topic

Bericht door Knot » 09 jun 2022, 13:01

Sedan is wat mensen willen he :tooth:

Nee zonder gekheid, betere deal natuurlijk maar ik kijk naar zo goedkoop mogelijk omdat ik 60k eigenlijk al idioot geld vind voor een gebruikt ding.
Laatst gewijzigd door Knot op 09 jun 2022, 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1808
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: Het grote G2x (occasion) topic

Bericht door veejay » 09 jun 2022, 13:04

@Knot: Volgens mij was de HPFP brandstofpomp geüpgraded in de Gen 2 B58. Deze pomp kan achteraf ook op de oudere gen 1 B58 en kom je ook op die BR waarden, zoniet wat hoger.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8887
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Het grote G2x (occasion) topic

Bericht door Joop » 09 jun 2022, 15:47

frankie schreef: 09 jun 2022, 09:10
Joop schreef: 08 jun 2022, 20:22
Knot schreef: 08 jun 2022, 15:46 Aparte en gewaagde interieur keuze idd... en 70k voor een gebruikt hok van 2 jaar oud, wat een geld.
Dan is er al op de verkoopprijs minimaal 30k vanaf… Ofwel de inruilprijs is dan nog gekker.

De M340i blijft een leuke auto als ‘extraatje’ qua power onder de kap. Die B58 is onovertroffen wat dat aan gaat, maar schiet zijn doel een klein beetje voorbij als je het mij vraagt. Heb ‘m voor me zelf al weggestreept. Ben inmiddels al op zoek gegaan naar een 330i Touring als opvolger van de Zed.
Mijn mening is misschien een beetje gekleurd omdat ik zelf een M340i heb, maar ik vind hem zijn doel niet voorbij schieten hoor. Het gaat niet alleen om de power, maar de loopcultuur en soepelheid, gecombineerd met het geluid maakt het voor mij echt een veel betere, luxere en meer speciale ervaring dan de B48 (die ik in mijn F31 LCI had). Daar hoef je ook helemaal niet hard voor te gaan.

Kortom, wat WillemBoer ook al zegt dus.
Dat van die 'Laufkultur' snap ik wel hoor (en weet ook eigenlijk niet beter)... Die zescilinders blijven gewoon top en rustig lopen. Dat van het geluid vind ik bij de G2x-modellen wel een beetje tegenvallen. Daar hoor je binnen niet al te veel meer van, in tegenstelling tot de Zed met de kap open... ;-)

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote G2x (occasion) topic

Bericht door Knot » 09 jun 2022, 15:49

veejay schreef: 09 jun 2022, 13:04 @Knot: Volgens mij was de HPFP brandstofpomp geüpgraded in de Gen 2 B58. Deze pomp kan achteraf ook op de oudere gen 1 B58 en kom je ook op die BR waarden, zoniet wat hoger.
Oke, vond 60pk nogal een verschil namelijk. Heb niet echt meegekregen of die B58TU1 echt veel hardware aanpassingen heeft gehad verder.

Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2068
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: Het grote G2x (occasion) topic

Bericht door frankie » 10 jun 2022, 10:21

Joop schreef: 09 jun 2022, 15:47
frankie schreef: 09 jun 2022, 09:10
Joop schreef: 08 jun 2022, 20:22

Dan is er al op de verkoopprijs minimaal 30k vanaf… Ofwel de inruilprijs is dan nog gekker.

De M340i blijft een leuke auto als ‘extraatje’ qua power onder de kap. Die B58 is onovertroffen wat dat aan gaat, maar schiet zijn doel een klein beetje voorbij als je het mij vraagt. Heb ‘m voor me zelf al weggestreept. Ben inmiddels al op zoek gegaan naar een 330i Touring als opvolger van de Zed.
Mijn mening is misschien een beetje gekleurd omdat ik zelf een M340i heb, maar ik vind hem zijn doel niet voorbij schieten hoor. Het gaat niet alleen om de power, maar de loopcultuur en soepelheid, gecombineerd met het geluid maakt het voor mij echt een veel betere, luxere en meer speciale ervaring dan de B48 (die ik in mijn F31 LCI had). Daar hoef je ook helemaal niet hard voor te gaan.

Kortom, wat WillemBoer ook al zegt dus.
Dat van die 'Laufkultur' snap ik wel hoor (en weet ook eigenlijk niet beter)... Die zescilinders blijven gewoon top en rustig lopen. Dat van het geluid vind ik bij de G2x-modellen wel een beetje tegenvallen. Daar hoor je binnen niet al te veel meer van, in tegenstelling tot de Zed met de kap open... ;-)
Valt misschien tegen in vergelijking met "oudere" 6 in lijn motoren ivm de milieu restricties, maar zeker nog steeds veel beter dan de B48, en die klinkt voor een vierpitter niet eens heel slecht.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8887
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Het grote G2x (occasion) topic

Bericht door Joop » 10 jun 2022, 11:33

De nieuwe M40i's halen het qua geluid en volume ook al niet meer in vergelijk met de auto's van voor modeljaar 2020. Het is allemaal blijkbaar softwarematig geprogrammeerd (zoals die 'burble' enzo) en extra dempers.

Ik ga het wel zien... Mocht het me toch tegen gaan vallen dan kan ik 'm vast nog wel een keer inruilen voor een 'echte'. ;-)

Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2068
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: Het grote G2x (occasion) topic

Bericht door frankie » 10 jun 2022, 11:35

Vooral OPF natuurlijk. Maar goed, ik heb bij een koude start nog steeds een grijns op mijn gezicht, dat had ik bij de F31 nooit :tooth:

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26688
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Het grote G2x (occasion) topic

Bericht door Martijn_bmw » 10 jun 2022, 11:58

Joop schreef: 10 jun 2022, 11:33 De nieuwe M40i's halen het qua geluid en volume ook al niet meer in vergelijk met de auto's van voor modeljaar 2020. Het is allemaal blijkbaar softwarematig geprogrammeerd (zoals die 'burble' enzo) en extra dempers.

Ik ga het wel zien... Mocht het me toch tegen gaan vallen dan kan ik 'm vast nog wel een keer inruilen voor een 'echte'. ;-)
Dat is het ook, de cold start, de burble's etc je kan het allemaal uitzetten of harder/langer zetten in de ECU.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39694
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote G2x (occasion) topic

Bericht door Arthur » 10 jun 2022, 13:54

frankie schreef: 10 jun 2022, 11:35 Vooral OPF natuurlijk. Maar goed, ik heb bij een koude start nog steeds een grijns op mijn gezicht, dat had ik bij de F31 nooit :tooth:
Koude start van de 330i is ook goed te noemen, alleen te kort :)

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1808
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: Het grote G2x (occasion) topic

Bericht door veejay » 10 jun 2022, 14:16

Cold start kun je in de ECU vervangen door 'GTS startup roar' met zelf in te stellen duratie en volume, dat klinkt veel fraaier dan een cold start.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39694
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote G2x (occasion) topic

Bericht door Arthur » 10 jun 2022, 14:25

Geldt dat voor elke motorvariant of bv alleen 6 cilinder?

Kadett
Berichten: 4641
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Het grote G2x (occasion) topic

Bericht door Kadett » 10 jun 2022, 14:36

OPF Delete zal ook wonderen doen, alleen dan is het doei garantie.

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1808
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: Het grote G2x (occasion) topic

Bericht door veejay » 10 jun 2022, 14:48

Arthur schreef: 10 jun 2022, 14:25 Geldt dat voor elke motorvariant of bv alleen 6 cilinder?
UPDATE: 0.10.083 is now out. Joining the club with the S55 and recent N55 release, map configuration now also includes Startup Roar for B58 and B48 F and G series vehicles, including the A90 Supra!

https://www.protuningfreaks.com/blogs/n ... yota-supra

Kadett
Berichten: 4641
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Het grote G2x (occasion) topic

Bericht door Kadett » 10 jun 2022, 14:56

Aangezien je zowat alles kan (uitcoderen) bij BMW, zou je een M340i xDrive kunnen omtoveren naar RWD inclusief hardware dus niet enkel x delete.

Dus transfercase ertussen uit en de voorwiel aandrijving inclusief aandrijfassen en diff. Je zal een andere cardanas moeten installeren, of is het aansluiting uit de ZF bak al compleet anders?

Robin
Berichten: 51338
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Het grote G2x (occasion) topic

Bericht door Robin » 10 jun 2022, 15:05

Kadett schreef: 10 jun 2022, 14:56 Aangezien je zowat alles kan (uitcoderen) bij BMW, zou je een M340i xDrive kunnen omtoveren naar RWD inclusief hardware dus niet enkel x delete.

Dus transfercase ertussen uit en de voorwiel aandrijving inclusief aandrijfassen en diff. Je zal een andere cardanas moeten installeren, of is het aansluiting uit de ZF bak al compleet anders?
Echt zo'n klusje voor Knot dus:)

Kadett
Berichten: 4641
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Het grote G2x (occasion) topic

Bericht door Kadett » 10 jun 2022, 15:07

Robin schreef: 10 jun 2022, 15:05
Kadett schreef: 10 jun 2022, 14:56 Aangezien je zowat alles kan (uitcoderen) bij BMW, zou je een M340i xDrive kunnen omtoveren naar RWD inclusief hardware dus niet enkel x delete.

Dus transfercase ertussen uit en de voorwiel aandrijving inclusief aandrijfassen en diff. Je zal een andere cardanas moeten installeren, of is het aansluiting uit de ZF bak al compleet anders?
Echt zo'n klusje voor Knot dus:)
Eerder voor Djessey :roflol:

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote G2x (occasion) topic

Bericht door Knot » 10 jun 2022, 15:24

Ik hou het liever origineel, al drift zo'n M340iX ook al aardig volgens mij als je m erin remt of gooit.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8887
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Het grote G2x (occasion) topic

Bericht door Joop » 10 jun 2022, 15:42

Die G2x x40i xDrive wil prima dwars in tegenstelling tot de F3x generatie.

Rnd
Berichten: 2210
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: Het grote G2x (occasion) topic

Bericht door Rnd » 10 jun 2022, 17:00

Toch wel jammer om die M40i Z4 in te ruilen op een 330i. Je zal er in ieder geval een goede prijs voor kunnen krijgen. Ze zijn nog niet onder de 60k gekomen bij de dealer. Laatste twee jaar zijn ze eerder duurder geworden.

Online
Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5282
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Het grote G2x (occasion) topic

Bericht door Kasteel » 10 jun 2022, 17:51

Kadett schreef: 10 jun 2022, 14:56 Aangezien je zowat alles kan (uitcoderen) bij BMW, zou je een M340i xDrive kunnen omtoveren naar RWD inclusief hardware dus niet enkel x delete.

Dus transfercase ertussen uit en de voorwiel aandrijving inclusief aandrijfassen en diff. Je zal een andere cardanas moeten installeren, of is het aansluiting uit de ZF bak al compleet anders?
In de US is hij gewoon als rwd leverbaar, had me top geleken!

Kadett
Berichten: 4641
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Het grote G2x (occasion) topic

Bericht door Kadett » 10 jun 2022, 18:32

Kasteel schreef: 10 jun 2022, 17:51
Kadett schreef: 10 jun 2022, 14:56 Aangezien je zowat alles kan (uitcoderen) bij BMW, zou je een M340i xDrive kunnen omtoveren naar RWD inclusief hardware dus niet enkel x delete.

Dus transfercase ertussen uit en de voorwiel aandrijving inclusief aandrijfassen en diff. Je zal een andere cardanas moeten installeren, of is het aansluiting uit de ZF bak al compleet anders?
In de US is hij gewoon als rwd leverbaar, had me top geleken!
Alleen als sedan natuurlijk. Eigenlijk wel gek want de RS6 en E63 zijn wel als station leverbaar. Ok dat zijn E segment maar van de 5 serie ook enkel de sedan.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 87 gasten