Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
ErikS
Berichten: 18529
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door ErikS » 17 feb 2023, 14:03

Martijn_bmw schreef: 17 feb 2023, 12:55
Gijzert schreef: 17 feb 2023, 12:49 65 enkele reis dan moet je aardig wat extra onderhoud en brandstofkosten rekenen.
Vergis je niet hoeveel je er dan op vooruit moet gaan wil het financieel interessant zijn.
Eens! Klein sommetje:

Gemiddeld zo'n 2.500km per maand ( 65*2*5*47/12 ) > 30.000km pjr

Bij een niet al te gekke auto moet je toch al rekenen op all-in 35cnt per km aan totale kosten.

Dus w-w kost je dan 30.000km x 35cent = 10.500EUR per jaar -/- 30.000km x 19cent (indien je die krijgt is ook geen standaard gegeven) = netto nog zo'n 5.000EUR kosten per jaar uit eigen zak betalen.

Bij 40% loonschaal IB belasting betekend dat 8.300EUR bruto per jaar meer salaris nodig om het alleen al te compenseren t.o.v. geen reisafstand indien je loon wat hoger ligt bij 50% IB belasting betekend dat 10.000EUR bruto per jaar meer salaris nodig om het alleen al te compenseren t.o.v. geen reisafstand.
Nondeju.
Je zou bijna stoppen met auto rijden :tooth: :lol:

Elise
Berichten: 7261
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Elise » 17 feb 2023, 14:05

Henk Jan schreef: 17 feb 2023, 13:23 Peanuts, maar ;

Vanaf 1 januari 2023 is de belastingvrije kilometervergoeding voor reiskosten verhoogd van € 0,19 naar € 0,21 per kilometer. En per 1 januari 2024 gaat dit naar € 0,22 per kilometer.
Die kilometervergoeding is gewoon lachwekkend. De slurpboot hier loopt 1:6 en dekt het niet eens de benzinekosten.

Online
Gebruikersavatar
Henk Jan
Berichten: 1441
Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Henk Jan » 17 feb 2023, 14:09

Bij woon-werk van 65km, dus 130km per dag, is het misschien geen gek idee om een gemiddeld Private-lease dingetje te overwegen.

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6208
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Opa » 17 feb 2023, 14:14

JP schreef: 17 feb 2023, 12:24 Maakt het voor een werkgever (financieel) veel uit of hij werknemers neemt die dichtbij wonen of mag het ook verderop zijn?

Ik werd benaderd door een startup die een supervisor zoeken. Ok, zie ik als een uitdaging, ondanks dat het niet naast de deur ligt en dagdiensten.

Zit nu op 12km enkele reis, dat zou dan 65 worden. Dat komt op bijna 3000km per maand, niet iets voor de GTi maar dat zien we dan wel.

3000x €0.19 is dat wel interessant voor de werkgever of is het voor hem ook weer ergens aftrekbaar? Dan weet ik waar de kansen liggen ;)
Jij wilde toch eigenlijk verhuizen(richting België als ik het goed heb)?

Ik weet natuurlijk niet of die nieuwe job richting België is, maar is het(ook als het niet richting België is) ook geen idee om te verhuizen en dan dichterbij je nieuwe werk te gaan wonen?

Elise
Berichten: 7261
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Elise » 17 feb 2023, 14:16

Henk Jan schreef: 17 feb 2023, 14:09 Bij woon-werk van 65km, dus 130km per dag, is het misschien geen gek idee om een gemiddeld Private-lease dingetje te overwegen.
Het gaat om een startup begrijp ik, dus d'r zitten wel wat risico's aan betreffende baan zekerheid. Om dan je krabbel onder een private lease contract te zetten zou ik niet zoveel trek in hebben.
Daarnaast, heb je plannen om wat in de hypotheeksfeer te gaan doen, is het niet handig om een private lease contract te hebben.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31171
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door JP » 17 feb 2023, 14:27

Opa schreef: 17 feb 2023, 14:14
JP schreef: 17 feb 2023, 12:24 Maakt het voor een werkgever (financieel) veel uit of hij werknemers neemt die dichtbij wonen of mag het ook verderop zijn?

Ik werd benaderd door een startup die een supervisor zoeken. Ok, zie ik als een uitdaging, ondanks dat het niet naast de deur ligt en dagdiensten.

Zit nu op 12km enkele reis, dat zou dan 65 worden. Dat komt op bijna 3000km per maand, niet iets voor de GTi maar dat zien we dan wel.

3000x €0.19 is dat wel interessant voor de werkgever of is het voor hem ook weer ergens aftrekbaar? Dan weet ik waar de kansen liggen ;)
Jij wilde toch eigenlijk verhuizen(richting België als ik het goed heb)?

Ik weet natuurlijk niet of die nieuwe job richting België is, maar is het(ook als het niet richting België is) ook geen idee om te verhuizen en dan dichterbij je nieuwe werk te gaan wonen?
Precies, ik wou best naar België, echter 66.6% van het huishouden niet. :coffee: Al heb ik wel gekeken vanuit de regio waar mijn voorkeur uitging en dan is het nog een ± 35km/40min (helft B, helft NL) Net zo goed dat je niet gaat private-leasen (want inderdaad startup Elise) vind ik verhuizen voor je werk ook weer zo wat.

Ik zie meer in een ev-leaser want dan heb je een rijdend reclameobject, en zit meteen in de richting van verduurzamen, waar deze fabriek straks uniek in wordt (kan er niet meer over zeggen)

Online
Gebruikersavatar
Dimitri
Berichten: 587
Lid geworden op: 23 apr 2021, 15:00
Auto: BMW 130i, BMW 130i, BMW Z3 QP

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Dimitri » 17 feb 2023, 14:31

JP schreef: 17 feb 2023, 12:35
HarryC schreef: 17 feb 2023, 12:31 Maakt voor een werkgever niet veel uit, bij een hogere functie. Is ingecalculeerd. Misschien verplichten ze je zelfs wel een lease auto te nemen.
Maar dagdienst icm 65 kilometers enkele reis zou ik zelf nog wel even over nadenken. Ik heb hetzelfde ooit gedaan maar na anderhalf jaar helemaal stront ziek van file en reistijd.
Ja ik had al vroegere tijden gevraagd maar dat was ondenkbaar. Om 0800u over de A2 is zelfkastijding..... :coffee:
https://www.rijkswaterstaat.nl/wegen/pr ... erensheide

Misschien ook goed om mee te nemen in je overweging.. Dat wordt 3 jaar filerijden.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26688
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Martijn_bmw » 17 feb 2023, 14:33

ErikS schreef: 17 feb 2023, 14:03
Martijn_bmw schreef: 17 feb 2023, 12:55
Gijzert schreef: 17 feb 2023, 12:49 65 enkele reis dan moet je aardig wat extra onderhoud en brandstofkosten rekenen.
Vergis je niet hoeveel je er dan op vooruit moet gaan wil het financieel interessant zijn.
Eens! Klein sommetje:

Gemiddeld zo'n 2.500km per maand ( 65*2*5*47/12 ) > 30.000km pjr

Bij een niet al te gekke auto moet je toch al rekenen op all-in 35cnt per km aan totale kosten.

Dus w-w kost je dan 30.000km x 35cent = 10.500EUR per jaar -/- 30.000km x 19cent (indien je die krijgt is ook geen standaard gegeven) = netto nog zo'n 5.000EUR kosten per jaar uit eigen zak betalen.

Bij 40% loonschaal IB belasting betekend dat 8.300EUR bruto per jaar meer salaris nodig om het alleen al te compenseren t.o.v. geen reisafstand indien je loon wat hoger ligt bij 50% IB belasting betekend dat 10.000EUR bruto per jaar meer salaris nodig om het alleen al te compenseren t.o.v. geen reisafstand.
Nondeju.
Je zou bijna stoppen met auto rijden :tooth: :lol:
Confronterend he :P :tooth:
En met die 35cent kan je zeker geen 6GC rijden :blink:

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26688
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Martijn_bmw » 17 feb 2023, 14:35

Elise schreef: 17 feb 2023, 14:16
Henk Jan schreef: 17 feb 2023, 14:09 Bij woon-werk van 65km, dus 130km per dag, is het misschien geen gek idee om een gemiddeld Private-lease dingetje te overwegen.
Het gaat om een startup begrijp ik, dus d'r zitten wel wat risico's aan betreffende baan zekerheid. Om dan je krabbel onder een private lease contract te zetten zou ik niet zoveel trek in hebben.
Daarnaast, heb je plannen om wat in de hypotheeksfeer te gaan doen, is het niet handig om een private lease contract te hebben.
Als je een PL neemt bij gerenomeerde leasemy is dat geen issue.
baanverlies, overlijden of scheiden mag je hem gratis inleveren. (bij ons :blink: en ook wel andere partijen)

Tom
Berichten: 21716
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Tom » 17 feb 2023, 14:38

Elise schreef: 17 feb 2023, 14:16 Het gaat om een startup begrijp ik, dus d'r zitten wel wat risico's aan betreffende baan zekerheid.
Mee eens. De mensen die hier roepen dat extra reistijd vermoeiend is hebben gelijk, maar bij veel startups is het hard werken en altijd de spanning dat het geld op een gegeven moment op is. Het kan een hoop energie geven als dingen een succes worden en er flinke groei is, kan ook heel hard een burn-out worden (waar je als ik het mij goed herinner net uit komt). Zou wel even goed nadenken of dat is wat je wilt. En veel dingen zijn gewoon niet geregeld bij een startup, weet niet wat je nu doet maar vergis je daar ook niet in.

Online
Gebruikersavatar
Henk Jan
Berichten: 1441
Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Henk Jan » 17 feb 2023, 14:42

Elise schreef: 17 feb 2023, 14:16
Henk Jan schreef: 17 feb 2023, 14:09 Bij woon-werk van 65km, dus 130km per dag, is het misschien geen gek idee om een gemiddeld Private-lease dingetje te overwegen.
Het gaat om een startup begrijp ik, dus d'r zitten wel wat risico's aan betreffende baan zekerheid. Om dan je krabbel onder een private lease contract te zetten zou ik niet zoveel trek in hebben.
Daarnaast, heb je plannen om wat in de hypotheeksfeer te gaan doen, is het niet handig om een private lease contract te hebben.
Bedoelde het ook meer in het algemeen.
Bij een kilometervergoeding van €0,21 en een voordelig leascontract kun je dan nagenoeg voor niks rijden.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31171
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door JP » 17 feb 2023, 14:46

Prijzen voor PL zijn ook flink gestegen, 3 jaar en 30k en je zit al bijna op €500 voor een.......Picanto :shock:

https://www.athlon.com/nl/private-lease ... ad07aae721
Tom schreef: 17 feb 2023, 14:38
Elise schreef: 17 feb 2023, 14:16 Het gaat om een startup begrijp ik, dus d'r zitten wel wat risico's aan betreffende baan zekerheid.
Mee eens. De mensen die hier roepen dat extra reistijd vermoeiend is hebben gelijk, maar bij veel startups is het hard werken en altijd de spanning dat het geld op een gegeven moment op is. Het kan een hoop energie geven als dingen een succes worden en er flinke groei is, kan ook heel hard een burn-out worden (waar je als ik het mij goed herinner net uit komt). Zou wel even goed nadenken of dat is wat je wilt. En veel dingen zijn gewoon niet geregeld bij een startup, weet niet wat je nu doet maar vergis je daar ook niet in.

Ik geloof wel in een unieke productielijn, met grote internationale spelers die er aan te grondslag staan (ja lekker vaag, maar mag er nog weinig over zeggen)
In de huidige baan had ik inderdaad vorig jaar een "burnout" , alhoewel ik het niet zo wil noemen. Ik beschrijf het meer 3 maanden ziek omdat je totaal niet gehoord wordt en de rest een zooitje is en leidinggevende met eigenbelangen. Verandering was me beloofd, niet waargemaakt, dan zoek ik verder. Had het eens tegen een collega, een zinkend schip genaamd, maar gekgenoeg lekte die mail uit...... :whistle: Omdat het een privemail was mochten ze dat, aldus HR.

Online
Gijzert
Berichten: 4990
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Gijzert » 17 feb 2023, 15:12

PL is toch echt wel voor max 10k gunstig.

Online
Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3275
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Martijn M » 17 feb 2023, 15:15

Ik heb toen een e208 als PL overwogen toen ik zo ver moest rijden voor werk. Toen waren die 300 euro's per maand als PL, had ik nog 150 euro per maand over om te laden, en dat kon op kantoor dus kostte niks. Dan is het 'gratis' rijden.

Tom
Berichten: 21716
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Tom » 17 feb 2023, 15:18

@JP
Aha. Maar hoe mooi het ook klinkt, het wereldje van de startups is wel hard. Ik doe ook wel wat dingen voor startups (advies/vanaf zijlijn dingen dus het is niet mijn hoofdinkomen). Investeringen komen binnen voor enkele maanden, daarna is het geld op. Investeerders blijven over het algemeen enkel investeren als beloftes zijn waargemaakt of overtroffen, en aan allerhande excuses als het niet gehaald is hebben ze vaak geen boodschap. En al het geld moet terugverdiend worden, dat kan niet met normale groei van een paar procent per jaar, er moet serieuze groei zijn (20-50% is vrij normaal). En dat alles moet je realiseren met een club mensen die niet op elkaar ingespeeld is omdat veranderingen elkaar zo snel opvolgen. Echt routine krijg je dan niet, het kan een week later anders zijn.
Toevallig één van de clubs waar ik dingen voor deed heeft in december de stekker eruit getrokken. Daar zitten investeerders achter met miljoenen op de rekening voor dit soort dingen (ken ze persoonlijk). In januari werd er nog salaris betaald aan het personeel, daarna stond men op straat. Dan moet je calimero-gedrag ook in kunnen houden, want die gasten hebben zelf een auto of 15 in de garage met een gemiddelde waarde van 2,5 ton en zien het enkel als 'geprobeerd en mislukt'.
Ik wil je er niet vanaf praten want als het lukt geeft het wel een berg energie. Veel startups zijn ook goed in het vieren van successen, dus dat is heel gaaf om daar deel van uit te maken. Mocht je het doen, probeer ook RSU/SAR's te regelen!

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9091
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door smiley » 17 feb 2023, 16:08

Is er nog een kans dat het woord startup verkeerd gebracht is?
Ie het gaat om een jong bedrijf, en niet sec een software startup?

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31171
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door JP » 17 feb 2023, 19:09

@ Tom/Smiley: Het wordt een productielijn die nog uniek is in Europa/de wereld en de investeerders zijn miljardenbedrijven, al zullen de investeringen vast eerder in enkele miljoenen liggen. De kennis erachter heb ik wel vertrouwen in, maar we zullen het wel zien of het wat wordt. Mocht het wat worden kan ik meer openheid geven, en ga ik er ook vol voor.

Achteraf kun je alleen maar spijt hebben van dingen die je niet gedaan hebt. Ik ben gewend elke 5-10jaar gewoon alles op de kop te zetten en ergens opnieuw te beginnen, maar heb nu ook nog andere projecten lopen.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10402
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door tomgtr » 17 feb 2023, 20:36

Verschil tussen succes en geen succes is vaak geluk. Maar als je de kansen die je krijgt niet pakt zal je nooit geluk hebben ook. En is het niks lijkt me het niet ontzettend lastig om weer iets in de logistiek te vinden met een aanzienlijke kans dat dat een werkomgeving is die beter bevalt dan de huidige. Dus wat heb je te verliezen.

Elise
Berichten: 7261
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Elise » 18 feb 2023, 08:10

tomgtr schreef: 17 feb 2023, 20:36 Verschil tussen succes en geen succes is vaak geluk.
Eens, al zou ik er de gun factor nog aan toe willen voegen.
Als je een ongelofelijke hork bent en een ander gunt jou niets, gaat het nooit iets worden.....

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10402
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door tomgtr » 18 feb 2023, 08:28

Klopt zeker ook. Is ook wat ik mijn kids tot vervelens toe vertel: you don’t bite the hand that feeds you. Ook al vind je je baas of leraar een lul eerste klas, gewoon normaal doen en af en toe normaal mee praten kost niks. Ook dat zijn mensen die waarschijnlijk hun onzekerheid proberen te verbergen achter een dominant imago. Er zullen dan best mensen zijn die je beschuldigen van een bruine tong hebben maar so what. Normaal doen kost niets en is gewoon menselijk. En pick your battles well dus een strijd aangaan (al heb je gelijk) die je niet kan winnen? Leuk voor je eergevoel maar met de wijze woorden van Marcellus Wallace uit Pulp Fiction te spreken : you may feel a slight sting. That's pride fucking with you. Fuck pride. Pride only hurts, it never helps.

Mijn dochter is bijna 16. Die was echt heel koppig, heeft het nu in de gaten en merkt nu ook de voordelen van gewoon menselijk en aardig doen tegen leraren. Het is zo simpel als je het eenmaal in de gaten hebt.

Elise
Berichten: 7261
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Elise » 18 feb 2023, 08:57

Ze zeggen wel "geluk dwing je af". Nu ben het daar niet zo mee eens, maar weet wel dat je het zelf flink kunt verbruien.

16 is ook een lastige leeftijd lijkt me, daar hoort een beetje koppigheid bij :wink:

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10402
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door tomgtr » 18 feb 2023, 09:00

Elise schreef: 18 feb 2023, 08:57 Ze zeggen wel "geluk dwing je af". Nu ben het daar niet zo mee eens, maar weet wel dat je het zelf flink kunt verbruien.

16 is ook een lastige leeftijd lijkt me, daar hoort een beetje koppigheid bij :wink:
Haar moeder ging daar iets moeilijker mee om dus is ze net een week geleden daar verbannen en nu 24/7 bij mij. 😬

Elise
Berichten: 7261
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Elise » 18 feb 2023, 09:10

tomgtr schreef: 18 feb 2023, 09:00 verbannen
Hmm.
Mijn oudste broer ook gescheiden met 3 kinderen. Vroeger (ik ben van de 6 de op 1 na jongste) heel veel op die kinderen gepast. De middelste van de 3 was een heel slim maar lastig kereltje. Die werd ook zo rond zijn 15e/16e verbannen door zijn moeder, want lastig, en ging bij zijn vader wonen. Vader ging in Aruba werken en hij kwam bij een andere broer van mij in huis wonen. Dit alles heeft hem geen goed gedaan en toen hij 34 was vond hij het welletjes....... (deze week al weer 9 jaar geleden).

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10402
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door tomgtr » 18 feb 2023, 09:16

Elise schreef: 18 feb 2023, 09:10
tomgtr schreef: 18 feb 2023, 09:00 verbannen
Hmm.
Mijn oudste broer ook gescheiden met 3 kinderen. Vroeger (ik ben van de 6 de op 1 na jongste) heel veel op die kinderen gepast. De middelste van de 3 was een heel slim maar lastig kereltje. Die werd ook zo rond zijn 15e/16e verbannen door zijn moeder, want lastig, en ging bij zijn vader wonen. Vader ging in Aruba werken en hij kwam bij een andere broer van mij in huis wonen. Dit alles heeft hem geen goed gedaan en toen hij 34 was vond hij het welletjes....... (deze week al weer 9 jaar geleden).
Poeh, wat een verhaal joh. Bah. Maar eerlijk, zo erg is helemaal niet met dochter. Ze is een puber en die pubert. Klaar. Ik was een stuk erger! Gelukkig kan ze hier gewoon terecht. Ik heb makkelijk praten omdat ik toevallig net gestopt ben met werken maar in buitenland gaan werken als je kids in NL zijn vind ik nogal wat.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9346
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Bert ///M3 » 18 feb 2023, 09:16

tomgtr schreef: 18 feb 2023, 08:28 Klopt zeker ook. Is ook wat ik mijn kids tot vervelens toe vertel: you don’t bite the hand that feeds you. Ook al vind je je baas of leraar een lul eerste klas, gewoon normaal doen en af en toe normaal mee praten kost niks. Ook dat zijn mensen die waarschijnlijk hun onzekerheid proberen te verbergen achter een dominant imago. Er zullen dan best mensen zijn die je beschuldigen van een bruine tong hebben maar so what. Normaal doen kost niets en is gewoon menselijk. En pick your battles well dus een strijd aangaan (al heb je gelijk) die je niet kan winnen? Leuk voor je eergevoel maar met de wijze woorden van Marcellus Wallace uit Pulp Fiction te spreken : you may feel a slight sting. That's pride fucking with you. Fuck pride. Pride only hurts, it never helps.

Mijn dochter is bijna 16. Die was echt heel koppig, heeft het nu in de gaten en merkt nu ook de voordelen van gewoon menselijk en aardig doen tegen leraren. Het is zo simpel als je het eenmaal in de gaten hebt.
Dit. Maar ook, die contacten aanhouden is iets waar je later enorm voordeel van kan hebben.

80% van de leuke jobs worden onder netwerken verdeeld.

Ik heb 17 jaar bij een bedrijf in loondienst gezeten, heb daar eigenlijk vrij weinig aan gedaan. Onder het motto van, resultaten spreken voor zichzelf. Ben nu op zoek naar wat anders maar dan breekt dat je een beetje op.

Gelijk hebben is niet gelijk krijgen. En goed zijn in je werk is niet altijd in je voordeel, vooral niet als je ook het type bent die probeert zijn gelijk te halen. Een baas/manager boven je zal dat eerder als bedreiging zien omdat hij denkt dat jij achter zijn baantje aan zit. Aan de andere kant steekt dat wel als hij door jou werk met de eer strijkt, maar goed je moet maar hopen dat dit zich op een dag uitbetaald.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bram, Eeuwe, Joël D., Majestic-12 [Bot], Mark 320iS, Martijn M, vigilante en 68 gasten