Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Berichten: 51211
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Robin » 12 nov 2021, 07:57

:)

Rond m'n 40e (ben nu 51) zei ik tegen MdV(m'n steun en toeverlaat!) : Over 10 jaar verhuren we de tent en hebben we een huis in Spanje en/of Colombia.
Dat werd 'm dus niet:)

Iedereen staat er anders in, maar oudere broer van m'n pa had 35 jaar lang een winkel op de Ceintuurbaan in Oud-Zuid en kon er financieel gezien allang mee stoppen dus deed hij dat ook op rond z'n 65e. Dat is dus een jaar of 13 geleden.Veel hobbies, sociale man.
En toch zei hij na 3 jaar : Had ik nooit moeten doen. Mis de regelmaat, mis m'n klanten enorm, mis m'n omzet....

Drie jaar geleden ook nog overleden helaas.....

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26613
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Martijn_bmw » 12 nov 2021, 08:18

^^ denk dat het ook weer anders is als je idd bijv een eigen winkel hebt.

Dan ben je de hele dag sociaal bezig en interactie met je klanten en de buurt waar je woont /je winkel hebt.

Als dat ineens stopt na tientallen jaren kan ik mij voorstellen dat je in een enorm gat valt

Robin
Berichten: 51211
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Robin » 12 nov 2021, 08:35

De wereld is dynamischer dan ooit, en niet alleen in negatieve zin, de wereld is ook kleiner. Buiten die kut corona(beleid, niet het medisch probleem) zie ik heel veel handel & wandel voor 'mij'. Korte termijn even doorbijten door die flauwekul, lange termijn rooskleurig voor mijn handel en wandel.

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Martin van der Zwaard » 13 nov 2021, 17:55

Als je werken leuk vindt waarom zou je er dan mee stoppen?

Mijn zus haar schoonvader is 73. Werkt nog iedere dag. Eigen bedrijf opgebouwd (inmiddels overgenomen door zijn zoon) maar stoppen doet hij echt niet. Dat wordt zijn dood zeggen we altijd.

Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 829
Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Andry » 01 apr 2022, 12:38

Nou, ik ga weer betaald werken. Deze morgen is er een contract getekend voor de start in Q4 2022. Dan heb ik ruim een jaar gedaan wat ik leuker en zinvoller vind, en mezelf weer nieuwe doelen gesteld. Ik ga weer aan de slag als welding en qc engineer en daarmee eindverantwoordelijk voor alle lastechnisch werkzaamheden binnen één van de 4 divisies van een bekende aannemer. Tot die tijd nog lekker hobbyen 🙂

SlowCo
Berichten: 3508
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door SlowCo » 01 apr 2022, 12:46

Andry schreef: 01 apr 2022, 12:38 Deze morgen is er een contract getekend voor de start in Q4 2022.
Gefeliciteerd!
Hoe bevalt de sabbatical tot nu toe? Echt weer zin om (full time?) aan het werk te gaan hierna of ook wel financieel nodig?

Gebruikersavatar
Fedmas
Berichten: 1319
Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
Auto: A3 45 TFSIe

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Fedmas » 01 apr 2022, 12:56

Gefeliciteerd Andry!

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26613
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Martijn_bmw » 01 apr 2022, 13:03

gefeliciteerd!

Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 829
Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Andry » 01 apr 2022, 14:25

Dank allemaal!
SlowCo schreef: 01 apr 2022, 12:46
Andry schreef: 01 apr 2022, 12:38 Deze morgen is er een contract getekend voor de start in Q4 2022.
Gefeliciteerd!
Hoe bevalt de sabbatical tot nu toe? Echt weer zin om (full time?) aan het werk te gaan hierna of ook wel financieel nodig?
Een heel verhaal...

De sabbatical bevalt prima, betekent overigens niet dat ik niets doe. In plaats van 7:00 starten met werken zoals ik gewend was begin ik nu een uur later. Gemiddeld een paar dagen aan de oldtimer werken, bij m'n ouders in huis bezig geweest muren ed. opfrissen. Daarnaast spendeer ik veel tijd aan goede doelen. Anno 2022 in Rdam is het gewoon schrikken wat je af en toe achter voordeuren ziet. Echt pure armoede, totaal geen meubilair als een eettafel en de matrassen gewoon op de vloer ipv een bed en we gaan daar dan met een team bijvoorbeeld in huis aan de slag om muren te witten, schilderen, behangen etc. spullen van de kringloopwinkel daar brengen zodat ze toch iets hebben. Ik heb nog nooit iemand zo blij gezien met een eettafel en stoelen die we brachten. Of in tuinen schuttingen slaan, tuinpaadje aanleggen etc. Er zijn mensen die daar vanwege diverse redenen niet toe komen, echt mensen die op de laagste maatschappelijke ladder staan.

Ook een ex drugsverslaafde die ooit lasser is geweest via m'n netwerk weer aan het (las) werk gekregen. Af en toe zet ik zelf de laskap op om 'm extra te trainen. Hij was ooit fotolasser, dat zal niet meer lukken maar zo goed mogelijke support geven is het minste om 'm weer op weg te krijgen.
In de toekomst is het aantal mensen dat hulp nodig heeft eerder gestegen dan gedaald als ik het beleid zo aankijk en dan zet ik me daar voor in.

Dus echt zin om te werken? Ons doel wat we voor ogen hadden is bereikt, alleen door een ongeval is het helaas ik geworden.
Nog 10 jaar knallen en dan verwacht ik dat ik definitief kan stoppen en dan voortzetten met wat ik nu doe. De voldoening is veel groter dan elke 4 weken de euro's tellen die je eigenlijk niet echt nodig hebt.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26613
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Martijn_bmw » 01 apr 2022, 14:31

Wow indrukwekkend verhaal Andry, klinkt als een heel nobele inzet van je tijd. Echt respect daarvoor van mijn kant! :thumbup:

Frank_Sch
Berichten: 2117
Lid geworden op: 02 mei 2017, 18:10
Auto: Alpina B3s cabrio 2011

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Frank_Sch » 01 apr 2022, 16:18

Good busy Andry! Hats off.

Online
Wout309t
Berichten: 1142
Lid geworden op: 05 feb 2010, 17:52
Auto: V70 III 270PS/Passat GTE

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Wout309t » 01 apr 2022, 16:38

Mooi hoor Andry. Respect voor mensen die zich zo in kunnen voor een ander.

Gebruikersavatar
Emilio
Berichten: 975
Lid geworden op: 23 feb 2020, 10:55
Auto: M2 LCI

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Emilio » 01 apr 2022, 17:35

Andry schreef: 01 apr 2022, 14:25 Dank allemaal!
SlowCo schreef: 01 apr 2022, 12:46
Andry schreef: 01 apr 2022, 12:38 Deze morgen is er een contract getekend voor de start in Q4 2022.
Gefeliciteerd!
Hoe bevalt de sabbatical tot nu toe? Echt weer zin om (full time?) aan het werk te gaan hierna of ook wel financieel nodig?
Een heel verhaal...

De sabbatical bevalt prima, betekent overigens niet dat ik niets doe. In plaats van 7:00 starten met werken zoals ik gewend was begin ik nu een uur later. Gemiddeld een paar dagen aan de oldtimer werken, bij m'n ouders in huis bezig geweest muren ed. opfrissen. Daarnaast spendeer ik veel tijd aan goede doelen. Anno 2022 in Rdam is het gewoon schrikken wat je af en toe achter voordeuren ziet. Echt pure armoede, totaal geen meubilair als een eettafel en de matrassen gewoon op de vloer ipv een bed en we gaan daar dan met een team bijvoorbeeld in huis aan de slag om muren te witten, schilderen, behangen etc. spullen van de kringloopwinkel daar brengen zodat ze toch iets hebben. Ik heb nog nooit iemand zo blij gezien met een eettafel en stoelen die we brachten. Of in tuinen schuttingen slaan, tuinpaadje aanleggen etc. Er zijn mensen die daar vanwege diverse redenen niet toe komen, echt mensen die op de laagste maatschappelijke ladder staan.

Ook een ex drugsverslaafde die ooit lasser is geweest via m'n netwerk weer aan het (las) werk gekregen. Af en toe zet ik zelf de laskap op om 'm extra te trainen. Hij was ooit fotolasser, dat zal niet meer lukken maar zo goed mogelijke support geven is het minste om 'm weer op weg te krijgen.
In de toekomst is het aantal mensen dat hulp nodig heeft eerder gestegen dan gedaald als ik het beleid zo aankijk en dan zet ik me daar voor in.

Dus echt zin om te werken? Ons doel wat we voor ogen hadden is bereikt, alleen door een ongeval is het helaas ik geworden.
Nog 10 jaar knallen en dan verwacht ik dat ik definitief kan stoppen en dan voortzetten met wat ik nu doe. De voldoening is veel groter dan elke 4 weken de euro's tellen die je eigenlijk niet echt nodig hebt.
Wat een onwijs gaaf verhaal! En kan me de laatste zin goed voorstellen!

SlowCo
Berichten: 3508
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door SlowCo » 01 apr 2022, 17:36

Maar ga je dus weer full-time aan de slag? Of is 4 dagen betaald en 1 dag verder met dat vrijwilligerswerk ook mogelijk? Zo te lezen, haal je daar veel voldoening uit.

Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 829
Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Andry » 01 apr 2022, 18:08

Inderdaad fulltime, maar wel 4 dagen. En dan 1 dag vrijwilligerswerk en de zaterdagen besteden aan bijvoorbeeld de restauratie van de oldtimer. En in de toekomst moet ik het dan hebben van de opbrengsten uit de verhuurobjecten.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door tomgtr » 01 apr 2022, 20:44

Mooi Andry, ik ga ook rustig eens kijken naar wat invulling van leven. Van mijn handigheid moet ik het niet hebben 😬.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Arthur » 02 apr 2022, 10:42

Dan liefdadigheid maar hè. Paar Oekraïnse vrouwelijke vluchtelingen opvangen en begeleiden dan?

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door JP » 02 apr 2022, 10:47

Respect Andry :thumbup: zouden meer mensen moeten doen.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door tomgtr » 02 apr 2022, 11:11

Arthur schreef: 02 apr 2022, 10:42 Dan liefdadigheid maar hè. Paar Oekraïnse vrouwelijke vluchtelingen opvangen en begeleiden dan?
Of ik het lang ga uithouden met een bonkige stukadoor weet ik niet…

Elise
Berichten: 7175
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Elise » 24 mei 2022, 14:36

tomgtr schreef: 02 apr 2022, 11:11
Arthur schreef: 02 apr 2022, 10:42 Dan liefdadigheid maar hè. Paar Oekraïnse vrouwelijke vluchtelingen opvangen en begeleiden dan?
Of ik het lang ga uithouden met een bonkige stukadoor weet ik niet…
Geen idee of ze bonkig zijn, maar deze man wist het na 10 dagen wel :kikker:
om een Oekraïense vluchteling op te vangen. Dat werd Sofiia Karkadym, een 22-jarige vrouw die begin mei bij hen introk. Tien dagen later al zette Garnett zijn vriendin - waarmee hij twee kinderen heeft - de deur uit

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26613
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Martijn_bmw » 25 mei 2022, 08:55

Elise schreef: 24 mei 2022, 14:36
tomgtr schreef: 02 apr 2022, 11:11
Arthur schreef: 02 apr 2022, 10:42 Dan liefdadigheid maar hè. Paar Oekraïnse vrouwelijke vluchtelingen opvangen en begeleiden dan?
Of ik het lang ga uithouden met een bonkige stukadoor weet ik niet…
Geen idee of ze bonkig zijn, maar deze man wist het na 10 dagen wel :kikker:
om een Oekraïense vluchteling op te vangen. Dat werd Sofiia Karkadym, een 22-jarige vrouw die begin mei bij hen introk. Tien dagen later al zette Garnett zijn vriendin - waarmee hij twee kinderen heeft - de deur uit
:lollerdelol: :lollerdelol:

Elise
Berichten: 7175
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Elise » 25 mei 2022, 11:20

Bizar verhaal toch?

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door JP » 25 mei 2022, 11:22

Een man naar mijn hart... :tooth:


Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Arthur » 25 mei 2022, 11:37

Elise schreef: 25 mei 2022, 11:20 Bizar verhaal toch?
Omdat dit een Oekraïense vluchteling is? Er worden dagelijks relaties beëindigd om nog ‘bizarrere’ redenen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], BMWDennis, Bombadil, Brutus the Legend, ED35, Gert-jan, JdBn, Martijn M, maurizio, Sabberjoch en 192 gasten