Apple Carplay box voor CIC

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 1086
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37

Re: Apple Carplay box voor CIC

Bericht door Jeroen » 10 feb 2022, 11:52

Gijzert schreef: 10 feb 2022, 11:50
Jeroen schreef: 10 feb 2022, 11:44 Helemaal goed hoor. Ik betaal graag een wat hogere marge voor goed spul wat mooi ingebouwd is, en waar ik terecht kan met vragen nadien .
Er is niks ingebouwd hoor. Gewoon een foto van een logo opgestuurd en ingeladen.
Dat van die vragen achteraf is wel handig. Daar ben ik het mee eens.
Nee, maar bij mij is het systeem wel ingebouwd. In mijn auto om precies te zijn. :wink:

Gijzert
Berichten: 4999
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Apple Carplay box voor CIC

Bericht door Gijzert » 10 feb 2022, 12:42

Jeroen schreef: 10 feb 2022, 11:52
Gijzert schreef: 10 feb 2022, 11:50
Jeroen schreef: 10 feb 2022, 11:44 Helemaal goed hoor. Ik betaal graag een wat hogere marge voor goed spul wat mooi ingebouwd is, en waar ik terecht kan met vragen nadien .
Er is niks ingebouwd hoor. Gewoon een foto van een logo opgestuurd en ingeladen.
Dat van die vragen achteraf is wel handig. Daar ben ik het mee eens.
Nee, maar bij mij is het systeem wel ingebouwd. In mijn auto om precies te zijn. :wink:
Haha. Daar mag inderdaad geld aan verdiend worden.

Gebruikersavatar
Barend
Berichten: 1838
Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
Auto: F20 m135i
Locatie: Breda

Re: Apple Carplay box voor CIC

Bericht door Barend » 13 feb 2022, 10:55

Beetje topic kapen want ik heb helemaal geen CIC maar dus wel zo’n CarPlay unit besteld. Hij’s vrijdag al binnengekomen dus gisteren meteen begonnen met klooien. Alles succesvol aangesloten en werkend kunnen testen, enige probleem is dat ik geen plek heb om het kastje kwijt te kunnen..
952C1AD1-FC7D-4C2E-B200-E1FF6820F740.jpeg
952C1AD1-FC7D-4C2E-B200-E1FF6820F740.jpeg (271.77 KiB) 4600 keer bekeken
Ik had nog andere plannen dus alles weer teruggebouwd en van de week nog maar eens kijken naar alternatieve plekken zonder teveel te moeten slopen.

Alle voorbeeld filmpjes hebben geen HK-audio en dus de kleine unit, ik heb HK waardoor mijn unit de volledige ruimte in beslag neemt..

Gebruikersavatar
Marc Sierra
Berichten: 1096
Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11

Re: Apple Carplay box voor CIC

Bericht door Marc Sierra » 13 feb 2022, 11:15

De mijne was vrijdag ook al binnen, het voordeel dat het alleen maar uit België hoeft te komen.

Ik ben gisteren ook meteen aan het knutselen geslagen, maar de mijne doet het nog niet. Alles zit aangesloten zoals het hoort, maar de iDrive controller reageert nergens op. Ik kan dus al niet eens via de menu knop naar het CarPlay scherm komen. Ik vermoed dat er ergens een contact in één van de stekkers niet goed zit, maar dat zal wel een leuk zoekwerk worden. :(

De nieuwe unit kan ik dan wel weer mooi kwijt. Hij schuift precies achter de bediening van de kachel en zit daar ook meteen mooi klem.

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7026
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: Apple Carplay box voor CIC

Bericht door Fabian » 13 feb 2022, 11:36

Er is ook een stekker voor de idrive knop dacht ik, voor bepaalde systemen. Soms moet je die ook gebruiken dacht ik… staan al je “pinnetjes” goed op het kastje? In de z4 moest ik de externe microfoon plaatsen, in de 1M niet bijvoorbeeld.

@barend: zelfde probleem in de 1M :(. Toevallig van de week nog even alles weer los gehaald, maar kan echt geen (makkelijke) plek vinden. Kastje hangt nu in de voetenruimte van de passagier, onder de vloermat for the time beeing. Had nog geen zin om nog meer dashboarddelen los te trekken.

Gebruikersavatar
Marc Sierra
Berichten: 1096
Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11

Re: Apple Carplay box voor CIC

Bericht door Marc Sierra » 13 feb 2022, 12:04

Er is inderdaad een stekker voor de idrive controller. Als ik die aansluit doet de idrive niets. Als ik de originele stekker aansluit werkt de idrive wel, maar kan ik niet met de menu knop in de CarPlay komen.

Ik heb ook nog geprobeerd het idrive kabelboompje op de ‘high can’ aangesloten, ipv op de ‘low can’ waar hij standaard op zit, maar dat verandert niets.

De toggle switches staan ook allemaal hoe ze horen te staan, dus daar zou het ook niet aan mogen liggen.

Ook heb ik de contacten van het idrive kabelboompje bekeken, maar daar valt niets bijzonders aan te zien. Weer een lekker gedoe met die Chinese rommel :x

Gebruikersavatar
Barend
Berichten: 1838
Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
Auto: F20 m135i
Locatie: Breda

Re: Apple Carplay box voor CIC

Bericht door Barend » 13 feb 2022, 12:21

Fabian schreef: 13 feb 2022, 11:36 @barend: zelfde probleem in de 1M :(. Toevallig van de week nog even alles weer los gehaald, maar kan echt geen (makkelijke) plek vinden. Kastje hangt nu in de voetenruimte van de passagier, onder de vloermat for the time beeing. Had nog geen zin om nog meer dashboarddelen los te trekken.
Ik kwam ergens als alternatieve plek het zijschot van de middenconsole bij de passagier tegen, maar ben er nog niet achter hoe ik dat netjes los krijg en of ik daar de kabels fatsoenlijk krijg. Van de week even ergens overdekt gaan klussen want gisteren op de parkeerplaats had ik op een gegeven moment bevroren voeten. 🥶

Marc Sierra schreef: 13 feb 2022, 12:04 Er is inderdaad een stekker voor de idrive controller. Als ik die aansluit doet de idrive niets. Als ik de originele stekker aansluit werkt de idrive wel, maar kan ik niet met de menu knop in de CarPlay komen.

Ook heb ik de contacten van het idrive kabelboompje bekeken, maar daar valt niets bijzonders aan te zien. Weer een lekker gedoe met die Chinese rommel :x
Ja zulk gedoe verklaart meteen de premium prijs van bijvoorbeeld een Motivesupplies. 😬

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7026
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: Apple Carplay box voor CIC

Bericht door Fabian » 13 feb 2022, 12:58

Marc Sierra schreef: 13 feb 2022, 12:04 Er is inderdaad een stekker voor de idrive controller. Als ik die aansluit doet de idrive niets. Als ik de originele stekker aansluit werkt de idrive wel, maar kan ik niet met de menu knop in de CarPlay komen.
Ah ok, dus Idrive knop doet het, maar hij switcht niet naar Carplay als je de menu knop paar seconde indrukt. Dat is vreemd inderdaad. Niet eerder gehad. Dat lijkt me niet in de aansluitingen te zitten maar eerder softwarematig in het kastje. Stroom ff half uurtje van t kastje af al geprobeerd?

Gebruikersavatar
Marc Sierra
Berichten: 1096
Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11

Re: Apple Carplay box voor CIC

Bericht door Marc Sierra » 13 feb 2022, 13:17

Hij doet het nu. De nieuwe stekker ging niet ver genoeg in de idrive controller. Pas toen ik vergeleek hoe ver de originele en de nieuwe stekker in de idrive ging zag ik dat de nieuwe net iets minder ver ging. Met de hand kreeg ik hem niet verder, maar een schroevendraaier had er minder moeite mee.

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7026
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: Apple Carplay box voor CIC

Bericht door Fabian » 13 feb 2022, 15:33

Top!

Gebruikersavatar
Barend
Berichten: 1838
Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
Auto: F20 m135i
Locatie: Breda

Re: Apple Carplay box voor CIC

Bericht door Barend » 13 feb 2022, 17:23

Ik ben vandaag toch weer opnieuw begonnen en heb het met succes kunnen plaatsen en aansluiten. Uiteindelijk aan de passagierszijde onder het handschoenenkastje kunnen plaatsten. Ik hoorde net nog wel wat schuiven tijdens een proefritje dus moet even naar dubbelzijdig tape gaan kijken.
0DC90C23-2675-45E6-B530-E97F7C169166.jpeg
0DC90C23-2675-45E6-B530-E97F7C169166.jpeg (79.96 KiB) 4493 keer bekeken
B07BA4AE-2FE7-4BAD-B2CF-9CBFA0132494.jpeg
B07BA4AE-2FE7-4BAD-B2CF-9CBFA0132494.jpeg (79.1 KiB) 4493 keer bekeken

Gebruikersavatar
Marc Sierra
Berichten: 1096
Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11

Re: Apple Carplay box voor CIC

Bericht door Marc Sierra » 13 feb 2022, 20:34

De mijne is ondertussen ook helemaal ingebouwd.

Afbeelding

Het werkt allemaal netjes. Ik wil nog wel de originele spraakbediening met de knop op het stuur uitschakelen. Als ik die nu indruk reageert de Siri via Carplay, maar ook de originele spraakbediening gaat nog steeds aan de slag. Het schijnt dat je de originele uit kan coderen.

Wat ik verder wel jammer vind is dat het geluid via de AUX ingang gaat, voelt toch een beetje goedkoop als de rest zo mooi geintegreerd is. En ook is het kabeltje dat naar de AUX ingang onder de middenarmsteun moet onhandig. Ik heb nu het muntenvakje uit het kastje onder de middenarmsteun gehaald zodat het draadje daar doorheen kan. Eigenlijk zou ik er nog een gat in moeten boren zodat het plaatje in ieder geval terug gezet kan worden, maar ik hoop eigenlijk nog op een betere oplossing.

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 6007
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Apple Carplay box voor CIC

Bericht door matthyssie » 14 feb 2022, 11:09

Toch jammer dat zulke systeem nét niet lekker werken/geïntegreerd zijn. Weet niet hoe het bij NBT zit maar een kabeltje naar de AUX (en dan moet je dus zorgen dat je idrive op AUX staat) zit bij mij al zwaar in de irritatiezone.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39737
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Apple Carplay box voor CIC

Bericht door Arthur » 14 feb 2022, 11:45

Grappig dat er zoveel moeite gedaan wordt voor Apple CarPlay, ik heb het er standaard in en gebruik het niet.

Online
Richardt.
Berichten: 6493
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Apple Carplay box voor CIC

Bericht door Richardt. » 14 feb 2022, 11:49

Ik gebruik het ook niet (meer), maar in voorgaande auto's wel. Ik rij inmiddels een stuk minder, maar ik vind de ingebouwde navi en bijv. Spotify app echt prima werken op het standaard Navi Pro systeem.

Is de auto echter wat ouder en daarmee ook het affabrieksysteem wat ouder/achterhaald, dan is Carplay natuurlijk wel de perfecte oplossing want dat werkt echt heel prima. Sterker nog, in voorgaande nieuwere auto's (geen BMW) gaf ik steevast de voorkeur aan Carplay omdat dat gewoon nauwkeuriger, meer up to date, vlotter was en er beter uit zag.
Daarbij was het wel irritant dat dat altijd nog via een kabel moest. Dat kost je dus een nieuw kabeltje per jaar (niet zo erg), maar bij dagelijks gebruik sloop je dus vroeg of laat ook de poort van je telefoon en dat is wel irritant. Wat dat betreft blij dat het bij BMW gewoon draadloos werkt, zoals het hoort.

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7026
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: Apple Carplay box voor CIC

Bericht door Fabian » 14 feb 2022, 12:06

matthyssie schreef: 14 feb 2022, 11:09 Toch jammer dat zulke systeem nét niet lekker werken/geïntegreerd zijn. Weet niet hoe het bij NBT zit maar een kabeltje naar de AUX (en dan moet je dus zorgen dat je idrive op AUX staat) zit bij mij al zwaar in de irritatiezone.
Hoeft ook niet altijd, ligt aan hoe je auto voorbereid is volgens mij. In de Z4 moest ik wel naar de Audio jack toe, in de 1M niet. Z4 moest extra microfoon, de 1M niet.

Als ik muziek wil luisteren via de Carplay (spotify bijvoorbeeld) in de 1M moet ik volgens mij wel schakelen naar bluetooth als ingang maar dat gebruik ik niet. (als ik een USB stick wil afspelen moet ik die ook ff selecteren, dus ja zoveel scheelt het niet toch...) Wil het voor navi/flitsmeister hebben en verder gebruik ik er weinig van.

Voor het geld (200 euro) nog steeds een top oplossing. Een ouderwetse navi-update kost de helft...en heb je nog steeds geen goede verkeersinfo etc etc.

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 6007
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Apple Carplay box voor CIC

Bericht door matthyssie » 14 feb 2022, 12:22

Begrijp ik. Verkeersinfo hebben we hier in het Noorden ook niet nodig natuurlijk. :lol:

Meldingen die ik van Flitsmeister krijg vind ik genoeg verkeersinfo.

Gebruikersavatar
Marc Sierra
Berichten: 1096
Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11

Re: Apple Carplay box voor CIC

Bericht door Marc Sierra » 14 feb 2022, 12:40

Ik heb hem inderdaad vooral voor Flitsmeister en Google maps, de originele navigatie heb ik alleen gebruikt toen ik de auto in Duitsland ophaalde. :lol: Het invoeren van een adres in de originele navigatie vind ik zo onhandig en ook de weergave op het scherm ben ik niet weg van, al is dat misschien een kwestie van wennen. En daarnaast vind ik het ook wel handig om (makkelijk) door de muziek op mn telefoon heen te kunnen scrollen, met de standaard bluetooth lukt dat niet. En ik kwam er gisteren ook achter dat hij whatsapp berichten kan voorlezen, al weet ik niet of ik dat in de praktijk zal gebruiken. :lol:

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 6007
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Apple Carplay box voor CIC

Bericht door matthyssie » 14 feb 2022, 12:41

Op zich handige gimmicks, maar om m'n auto daarvoor te verchineesificeren gaat me net even te ver.

Gijzert
Berichten: 4999
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Apple Carplay box voor CIC

Bericht door Gijzert » 14 feb 2022, 13:29

Richardt. schreef: 14 feb 2022, 11:49 Ik gebruik het ook niet (meer), maar in voorgaande auto's wel. Ik rij inmiddels een stuk minder, maar ik vind de ingebouwde navi en bijv. Spotify app echt prima werken op het standaard Navi Pro systeem.

Is de auto echter wat ouder en daarmee ook het affabrieksysteem wat ouder/achterhaald, dan is Carplay natuurlijk wel de perfecte oplossing want dat werkt echt heel prima. Sterker nog, in voorgaande nieuwere auto's (geen BMW) gaf ik steevast de voorkeur aan Carplay omdat dat gewoon nauwkeuriger, meer up to date, vlotter was en er beter uit zag.
Daarbij was het wel irritant dat dat altijd nog via een kabel moest. Dat kost je dus een nieuw kabeltje per jaar (niet zo erg), maar bij dagelijks gebruik sloop je dus vroeg of laat ook de poort van je telefoon en dat is wel irritant. Wat dat betreft blij dat het bij BMW gewoon draadloos werkt, zoals het hoort.
Er zijn wel dongles die carplay draadloos maken.

vester86
Berichten: 2716
Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
Locatie: BMW E91 330d

Re: Apple Carplay box voor CIC

Bericht door vester86 » 20 feb 2022, 02:00

matthyssie schreef: 14 feb 2022, 11:09 Toch jammer dat zulke systeem nét niet lekker werken/geïntegreerd zijn. Weet niet hoe het bij NBT zit maar een kabeltje naar de AUX (en dan moet je dus zorgen dat je idrive op AUX staat) zit bij mij al zwaar in de irritatiezone.
idem! dan liever een nette telefoon-houder, een bluetooth ontvanger in de armsteun en navi op de telefoon.

Gebruikersavatar
Barend
Berichten: 1838
Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
Auto: F20 m135i
Locatie: Breda

Re: Apple Carplay box voor CIC

Bericht door Barend » 21 feb 2022, 10:40

Ik had opzich geen klachten over het standaard BMW Navi pro systeem maar de integratie (van de iPhone) met Apple CarPlay is gewoon beter. De interface is mooier, het zit logischer in elkaar.

Eerlijk is eerlijk, ik ben mijn vorige Flitsmeister One kwijtgeraakt (vergeten uit de verkochte auto te halen) en overwoog een nieuwe te halen. Toen zag ik dit topic en heb meteen maar voor een Apple Carplay oplossing gekozen aangezien die ook een vergelijkbare functionaliteit heeft.

De variant die ik heb doet het overigens zowel bedraad als draadloos.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: EricT, Erik dB en 70 gasten