Apple Carplay box voor CIC

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marc Sierra
Berichten: 1096
Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11

Apple Carplay box voor CIC

Bericht door Marc Sierra » 06 feb 2022, 14:05

Ik ben eens aan het kijken voor een Apple Carplay box in mijn E90 LCI met het CIC scherm. Nou staan ze op marktplaats voor rond de 400 euro, maar op Ali zijn ze iets van 200 a 250 euro. Heeft iemand ervaring met een bepaald type/fabriekant? Want Ali staat er helemaal vol mee en op basis van de plaatjes en slecht vertaalde tekst kan ik er niet veel wijs uit worden welke ik het beste kan kopen. En daarnaast heb ik 0 ervaring van Ali. Komen er nog import kosten bij als je zo'n ding in China koopt?

Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7024
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: Apple Carplay box voor CIC

Bericht door Fabian » 06 feb 2022, 14:31

Ik heb er 2 van Ali, in de e89 en in de 1M.

Zijn exact dezelfde als die je hier in EU koopt. Ik had ze net voor de wijziging van import regels. 200 per stuk.

Werken prima, heel soms valt het scherm of de verbinding even weg, maar dat stoort me niet. Inbouw is makkelijk, even filmpjes op YT helpen altijd. Maar is gewoon overstekkeren eigenlijk….

Ik heb die van Carsara zie ik net in mn bestelgeschiedenis.

Gebruikersavatar
Marc Sierra
Berichten: 1096
Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11

Re: Apple Carplay box voor CIC

Bericht door Marc Sierra » 06 feb 2022, 15:10

Bedankt!

Is er een speciale reen dat je die van Carsara besteld hebt.

Ik zag er ook eentje die vanuit Polen zou verzenden, dan is er neem ik aan geen importkosten?

Gebruikersavatar
Fedmas
Berichten: 1321
Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
Auto: A3 45 TFSIe

Re: Apple Carplay box voor CIC

Bericht door Fedmas » 07 feb 2022, 08:28

Alles wat vanuit Polen komt is binnen EU dus import vrij.

EG
Berichten: 1256
Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29

Re: Apple Carplay box voor CIC

Bericht door EG » 07 feb 2022, 23:29

Fabian schreef: 06 feb 2022, 14:31 Ik heb er 2 van Ali, in de e89 en in de 1M.

Zijn exact dezelfde als die je hier in EU koopt. Ik had ze net voor de wijziging van import regels. 200 per stuk.

Werken prima, heel soms valt het scherm of de verbinding even weg, maar dat stoort me niet. Inbouw is makkelijk, even filmpjes op YT helpen altijd. Maar is gewoon overstekkeren eigenlijk….

Ik heb die van Carsara zie ik net in mn bestelgeschiedenis.
Zijn er nog meer voordelen over het standaard systeem? Bijv. stel je hebt een 360 graden camera, werkt dat nog steeds? Of moet je daarvoor ook modules oid hebben. Volgens mij kan je met CIC ook stoelverwarming enzo instellen (bijv. wil je zitvlak of rug gedeelte?) kan dat allemaal nog ? En service history etc.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26698
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Apple Carplay box voor CIC

Bericht door Martijn_bmw » 08 feb 2022, 06:33

Oude systeem blijft volledig intact.
Deze komt er alleen tussen en gebruikt je scherm van het originele systeem.

Je kan met een toets wisselen tussen originele systeem en CarPlay systeem

Gebruikersavatar
Marc Sierra
Berichten: 1096
Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11

Re: Apple Carplay box voor CIC

Bericht door Marc Sierra » 08 feb 2022, 13:29

Carsara heeft blijkbaar alleen een shop in China en daarom wordt de BTW niet meegenomen in de prijs op Ali. Vervolgens moet je dan de BTW en inklaringskosten van 13 euro bij de douane betalen.

Is iemand bekend met (de box van) Ebilaen? Die versturen ook vanuit Polen, dus snellere verzending en ook geen gedoe met inklaringskosten.

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6142
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Apple Carplay box voor CIC

Bericht door EvdP » 08 feb 2022, 13:59

Volgens mij betaal je gewoon BTW via Aliexpress.
Bijlagen
Knipsel.PNG
Knipsel.PNG (366.82 KiB) 1548 keer bekeken

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 1085
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37

Re: Apple Carplay box voor CIC

Bericht door Jeroen » 08 feb 2022, 14:24

Ik heb in mijn E87 een systeem van Motive Supplies. Ben ik erg tevreden over. Start snel op, stabiel en er zijn een hoop keuzemogelijkheden. Ik heb het laten inbouwen, maar zelf inbouwen kan ook.

https://motivesupplies.nl/

Gebruikersavatar
Marc Sierra
Berichten: 1096
Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11

Re: Apple Carplay box voor CIC

Bericht door Marc Sierra » 09 feb 2022, 11:34

EvdP schreef: 08 feb 2022, 13:59 Volgens mij betaal je gewoon BTW via Aliexpress.
Zo staat het er inderdaad. Maar zodra ik op 'nu kopen' klik krijg ik het onderstaande.

Afbeelding

Afbeelding

Jeroen schreef: 08 feb 2022, 14:24 Ik heb in mijn E87 een systeem van Motive Supplies. Ben ik erg tevreden over. Start snel op, stabiel en er zijn een hoop keuzemogelijkheden. Ik heb het laten inbouwen, maar zelf inbouwen kan ook.

https://motivesupplies.nl/
Motive Supplies heeft een Nederlandse site zie ik, dus die halen zelf de kastjes uit China denk ik. Enig idee wat het 'echte' merk van de box is?

Edit: die van Motive Supplies lijkt wel verdacht veel op die van Road Top op Ali.

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6142
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Apple Carplay box voor CIC

Bericht door EvdP » 09 feb 2022, 15:50

Vreemd, ik krijg dit:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13332
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Apple Carplay box voor CIC

Bericht door Tristan » 09 feb 2022, 15:56

Beetje offtopic maar klopt het dat RTTI (Real Time Traffic Information) niet meer beschikbaar is voor I-drive (modellen 2017 & 2018)?

Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7024
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: Apple Carplay box voor CIC

Bericht door Fabian » 09 feb 2022, 16:16

Ze adverteren dus incl BTW, maar als je besteld halen ze de BTW eraf als korting....dat is lekker, wordt je even geflest. Want dan moet je hier in NL inderdaad de BTW alsnog betalen + de handelingkosten daarvan van PostNL. Wordt het nog wat duurder dus.

Niet netjes hoor omdat zo te adverteren. Ook niet eerder zo meegemaakt op Ali/Wish etc.

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6142
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Apple Carplay box voor CIC

Bericht door EvdP » 09 feb 2022, 16:21

Raar, er staat bij mij echt VAT included. Maar dat zou wel een hele rare truc zijn.

Gebruikersavatar
Marc Sierra
Berichten: 1096
Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11

Re: Apple Carplay box voor CIC

Bericht door Marc Sierra » 09 feb 2022, 16:51

Fabian schreef: 09 feb 2022, 16:16 Ze adverteren dus incl BTW, maar als je besteld halen ze de BTW eraf als korting....dat is lekker, wordt je even geflest. Want dan moet je hier in NL inderdaad de BTW alsnog betalen + de handelingkosten daarvan van PostNL. Wordt het nog wat duurder dus.

Niet netjes hoor omdat zo te adverteren. Ook niet eerder zo meegemaakt op Ali/Wish etc.
Bij mij staat er onder het vraagtekentje wel dat de prijs aangepast is omdat de BTW er af gehaald is. Maar dat kreeg ik alleen te zien toen ik het op de laptop bekeek, via de Ali app was het niet zichtbaar, daar leek het alsof het een soort korting was.

Maar ik neig nu toch naar die ene van Road Top, die volgens mij in Nederland door Motive Supplies verkocht wordt. Hij is wel iets duurder, maar de reviews van Motive Supplies zijn wel goed en hij wordt geleverd vanuit Belgie als je hem besteld op Ali.

Gebruikersavatar
Barend
Berichten: 1838
Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
Auto: F20 m135i
Locatie: Breda

Re: Apple Carplay box voor CIC

Bericht door Barend » 09 feb 2022, 16:59

Tristan schreef: 09 feb 2022, 15:56 Beetje offtopic maar klopt het dat RTTI (Real Time Traffic Information) niet meer beschikbaar is voor I-drive (modellen 2017 & 2018)?
Weet niet hoe relevant het is maar dit werkt wel gewoon op mijn 2013 F20, lijkt me dus op nieuwere modellen zeker wel te moeten werken.

Online
Richardt.
Berichten: 6493
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Apple Carplay box voor CIC

Bericht door Richardt. » 09 feb 2022, 17:05

Tristan schreef: 09 feb 2022, 15:56 Beetje offtopic maar klopt het dat RTTI (Real Time Traffic Information) niet meer beschikbaar is voor I-drive (modellen 2017 & 2018)?
Had je het wel en werkte het ineens niet meer of wil je het aanschaffen via BMW connected drive en staat het er daar niet tussen?

Ik heb het afgelopen zomer aangeschaft voor mijn 4GC '17 als onderdeel van een pakket (navi updates en daar zat RTTI bij in) en het werkt nog steeds. Als ik nu in de BMW app kijk zie ik staan dat ik het alleen kan verlengen als onderdeel van een pakket en dus niet los kan aanschaffen.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13332
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Apple Carplay box voor CIC

Bericht door Tristan » 09 feb 2022, 17:32

Ik had er zowel op de M2 als de 5 Touring maar kan beide niet meer selecteren bij BMW Connected.

Gijzert
Berichten: 4998
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Apple Carplay box voor CIC

Bericht door Gijzert » 10 feb 2022, 08:36

Fabian schreef: 09 feb 2022, 16:16 Ze adverteren dus incl BTW, maar als je besteld halen ze de BTW eraf als korting....dat is lekker, wordt je even geflest. Want dan moet je hier in NL inderdaad de BTW alsnog betalen + de handelingkosten daarvan van PostNL. Wordt het nog wat duurder dus.

Niet netjes hoor omdat zo te adverteren. Ook niet eerder zo meegemaakt op Ali/Wish etc.
Dat is niet meer dan logisch. Btw kan bij lage waarde zending. Nog wel geregeld worden met China. Nu komen er invoerrechten aan te pas en betaal je de btw ook over die rechten. Dan is het niet te regelen voor ze en halen ze heel transparant de btw eraf.

Bij een Poolse voorraad heb je dat niet maar daar zal de btw en invoerrechten verrekend zijn in de prijs.

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 1085
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37

Re: Apple Carplay box voor CIC

Bericht door Jeroen » 10 feb 2022, 09:45

Jeroen schreef: 08 feb 2022, 14:24 Ik heb in mijn E87 een systeem van Motive Supplies. Ben ik erg tevreden over. Start snel op, stabiel en er zijn een hoop keuzemogelijkheden. Ik heb het laten inbouwen, maar zelf inbouwen kan ook.

https://motivesupplies.nl/
Motive Supplies heeft een Nederlandse site zie ik, dus die halen zelf de kastjes uit China denk ik. Enig idee wat het 'echte' merk van de box is?

Edit: die van Motive Supplies lijkt wel verdacht veel op die van Road Top op Ali.
[/quote]


Even de site van Motive Supplies lezen. Kastjes komen natuurlijk uit China, de software is door het het bedrijf zelf geoptimaliseerd, start ook op met hun eigen logo ect. Er zijn vast goedkopere manieren, maar dit was voor mij de beste aanbieding.

Gebruikersavatar
Barend
Berichten: 1838
Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
Auto: F20 m135i
Locatie: Breda

Re: Apple Carplay box voor CIC

Bericht door Barend » 10 feb 2022, 10:08

Ik heb gisteren - gemotiveerd door dit topic - ook een Road Top voor de F20 besteld, komt vanuit Belgie, zou binnen 7 dagen moeten aankomen hier.
Iemand ervaring met zelf installeren? Ik heb weleens een auto-radio gewisseld dus gok dat het wel goed moet komen maar ben benieuwd of er installatietips zijn?

Gebruikersavatar
Marc Sierra
Berichten: 1096
Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11

Re: Apple Carplay box voor CIC

Bericht door Marc Sierra » 10 feb 2022, 10:16

Ik heb toevallig ook gisteren de Road Top besteld, komt ook vanuit Belgie. :tooth:

Bij mijn vorige E90 had ik ook iets dergelijks ingebouwd. Ingewikkeld is het niet en op youtube staan genoeg filmpjes met how-to's en tips.

Ik zag trouwens Amazon en Motrade.nl ook de box van Road Top verkopen. Geeft toch wat meer vertrouwen om te weten dat er meerdere (Nederlandse) webshops deze verkopen en je niet een onbekend prul uit China besteld hebt.

Gijzert
Berichten: 4998
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Apple Carplay box voor CIC

Bericht door Gijzert » 10 feb 2022, 10:31

Jeroen schreef: 10 feb 2022, 09:45
Jeroen schreef: 08 feb 2022, 14:24 Ik heb in mijn E87 een systeem van Motive Supplies. Ben ik erg tevreden over. Start snel op, stabiel en er zijn een hoop keuzemogelijkheden. Ik heb het laten inbouwen, maar zelf inbouwen kan ook.

https://motivesupplies.nl/
Motive Supplies heeft een Nederlandse site zie ik, dus die halen zelf de kastjes uit China denk ik. Enig idee wat het 'echte' merk van de box is?

Edit: die van Motive Supplies lijkt wel verdacht veel op die van Road Top op Ali.

Even de site van Motive Supplies lezen. Kastjes komen natuurlijk uit China, de software is door het het bedrijf zelf geoptimaliseerd, start ook op met hun eigen logo ect. Er zijn vast goedkopere manieren, maar dit was voor mij de beste aanbieding.
[/quote]

Klinkt mooi dat "door het bedrijf zelf geoptimaliseerd"....
Meestal bedrijven die op alibaba (niet aliexpress) een grotere bestelling plaatsen waar ook mogelijkheden zijn tot kleine aanpassingen zoals een logo op het beginscherm. Vaak wordt er dan gekozen voor een merklogo om het authentiek te laten lijken.

Dus blijft hetzelfde Chinese spul met een marge van 2x / 3x / 4x.

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 1085
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37

Re: Apple Carplay box voor CIC

Bericht door Jeroen » 10 feb 2022, 11:44

Helemaal goed hoor. Ik betaal graag een wat hogere marge voor goed spul wat mooi ingebouwd is, en waar ik terecht kan met vragen nadien .

Gijzert
Berichten: 4998
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Apple Carplay box voor CIC

Bericht door Gijzert » 10 feb 2022, 11:50

Jeroen schreef: 10 feb 2022, 11:44 Helemaal goed hoor. Ik betaal graag een wat hogere marge voor goed spul wat mooi ingebouwd is, en waar ik terecht kan met vragen nadien .
Er is niks ingebouwd hoor. Gewoon een foto van een logo opgestuurd en ingeladen.
Dat van die vragen achteraf is wel handig. Daar ben ik het mee eens.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Nivek en 71 gasten