Interieur trackday auto spuiten

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2700
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Interieur trackday auto spuiten

Bericht door Mark 320iS » 10 jan 2022, 11:48

Mijn M3 is inmiddels aardig leeg. De laatste stap was het verwijderen van de bitumen afgelopen weekend. Dat ging met droogijs wonderwel vrij soepel. Gelukkig geen hele gekke dingen tegengekomen op een roestplekje in de bodem aan de bestuurderszijde na.

Ik wil mijn auto graag netjes houden, dus ook de binnenzijde moet mi. gespoten worden. Nu vraag ik mij af of er hier mensen zijn die daar ervaring mee hebben? Vragen die ik heb zijn bijvoorbeeld de volgende:
- Wat is de juiste volgorde? Eerst spuiten dan schroefkooi erin en daarna bijspuiten wat beschadigd is en waar gelast is?
- Of Eerst kooi erin en daarna alles laten spuiten? De kooi wordt overigens apart gespoten.
- Kan het spuiten ook zonder de volledige kabelboom ramen etc. te verwijderen? Ik wil de kosten dit jaar graag een beetje binnen de perken houden, maar het moet wel netjes. Evt kan ik ook dit jaar gewoon zo rijden als ie is en dan volgend jaar alles laten spuiten.

Karel
Berichten: 1923
Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
Locatie: Puttenland

Re: Interieur trackday auto spuiten

Bericht door Karel » 10 jan 2022, 12:03

Paging the Expert.
Djessey schreef: 07 jan 2022, 16:10

Gebruikersavatar
Martijn826
Berichten: 99
Lid geworden op: 07 nov 2013, 09:43

Re: Interieur trackday auto spuiten

Bericht door Martijn826 » 10 jan 2022, 12:16

Met een schroefkooi is het redelijk simpel. Met laskooi is het allemaal wat lastiger om te spuiten omdat je met spuitpistool/drukregelaar/olie water afscheider en deel slang overal langs moet.

Met een schroefkooi kan je het zo het beste doen. Rolkooi erin, positie vloerplaten aftekenen, kooi demonteren, vloerplaten lassen+gaten boren. Kooi dan laten spuiten en het interieur zonder kooi ook spuiten. Bij het monteren van de schroefkooi even wat doeken of bubbelfolie om de vloerplaten. Als de kooi dan ongeveer op zijn plaats staat kan je dat eraf halen. Op die manier minimaliseer je kans op beschadigen.

Wat betreft de kabelboom, demonteren is natuurlijk het beste. Maar wat je kan doen is alles loshalen en bijvoorbeeld onder het deel waar het dashboard zit wegproppen tijdens het spuiten. Dat deel kan je dan niet goed spuiten maar dat zit uit het zicht met het dashboard erin. Voorruit kan je laten zitten. Rondom de a stijlen en het dak kan je gemakkelijk spuiten. Achterruit zou ik wel aanraden om te demonteren anders kom je niet goed bij alle plekken van het hoedenplank deel.

Om kosten te drukken kan je eventueel ook zelf het interieur schuren in overleg met de spuiter. Ik heb zelf mijn eigen interieur gespoten met laskooi(zie fotos hieronder). Als je een beetje handig bent+de spullen hebt is het in mijn ogen goed zelf te doen. Zeker met een leeg interieur. Alleen het schuren en afplakken kost veel tijd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4113
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Interieur trackday auto spuiten

Bericht door Philipoo » 10 jan 2022, 14:18

Het juiste antwoord staat hierboven beschreven. Had het niet beter kunnen vertellen!

Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2700
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: Interieur trackday auto spuiten

Bericht door Mark 320iS » 10 jan 2022, 15:22

Zo, ziet er netjes uit! Dank voor het duidelijke antwoord.

Dan moet ik dus het spuiten en de montage van de kooi in één hand houden. Had graag de kooi laten monteren bij de Duitse garage en het spuiten bij mijn spuiter in Nederland. Van mijn spuiter in Nederland weet ik dat ie topwerk levert én goedkoop is. Die jongens in Duitsland zullen het wel uitbesteden en dan wordt het waarschijnlijk weer erg duur.

Ik heb niet genoeg vertrouwen in mezelf om het zelf te doen met spuitbus oid.

Gijzert
Berichten: 5004
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Interieur trackday auto spuiten

Bericht door Gijzert » 11 jan 2022, 19:05

Mark 320iS schreef: 10 jan 2022, 15:22 Zo, ziet er netjes uit! Dank voor het duidelijke antwoord.

Dan moet ik dus het spuiten en de montage van de kooi in één hand houden. Had graag de kooi laten monteren bij de Duitse garage en het spuiten bij mijn spuiter in Nederland. Van mijn spuiter in Nederland weet ik dat ie topwerk levert én goedkoop is. Die jongens in Duitsland zullen het wel uitbesteden en dan wordt het waarschijnlijk weer erg duur.

Ik heb niet genoeg vertrouwen in mezelf om het zelf te doen met spuitbus oid.
Vraag het anders de spuiter. Hij kan zelf wel aangeven wat hij wil.

Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2700
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: Interieur trackday auto spuiten

Bericht door Mark 320iS » 11 jan 2022, 21:52

Doe ik uiteraard ook. Wil alleen even kijken wat de adviezen van ervaringsdeskundigen zijn, vandaar de vragen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 60 gasten