Peter-Paul schreef: ↑30 dec 2021, 15:49 Gefeliciteerd!, de volgende op de lijst moet Circuit Park Rosmalen zijn
https://www.google.com/maps/@51.7129182 ... a=!3m1!1e3
Peter-Paul schreef: ↑30 dec 2021, 15:49 Gefeliciteerd!, de volgende op de lijst moet Circuit Park Rosmalen zijn
nee joh, hij koopt nu toch alleen leuke dingen...Belgie hebben we lang geleden al afgestoten
Joost H. schreef: ↑30 dec 2021, 16:23Peter-Paul schreef: ↑30 dec 2021, 15:49 Gefeliciteerd!, de volgende op de lijst moet Circuit Park Rosmalen zijn
Laten we het hopen! Heb ik nu een huis bij het verkeerde circuit gekocht?
Die heb je al snel gespot!
Met het risico dat dit klinkt als preken voor eigen parochie: jazeker!
Dat klinkt goed!Peter Tunissen schreef: ↑04 jan 2022, 11:18Met het risico dat dit klinkt als preken voor eigen parochie: jazeker!
Je bereikt namelijk minder hoge snelheden (met een snelle auto zal je topsnelheid op rond de 180-190km/u uitkomen, op Zandvoort 260km/u, op Spa en de Nürburgring kom je nog hoger), waardoor het risico een stuk lager ligt. En omdat een ronde korter is, kom je vaker in dezelfde tijd dezelfde bochten tegen, waardoor je leercurve steiler is.
We hebben er al een paar keer licentiecursussen verzorgd en daarvoor is het eigenlijk echt een perfect circuit!
Het klinkt als een circuit dat perfect is voor mijn uit de kluiten gewassen kart die niet zoveel heeft met 200 km/u ik hou dit in de gaten!Peter Tunissen schreef: ↑04 jan 2022, 11:18Met het risico dat dit klinkt als preken voor eigen parochie: jazeker!
Je bereikt namelijk minder hoge snelheden (met een snelle auto zal je topsnelheid op rond de 180-190km/u uitkomen, op Zandvoort 260km/u, op Spa en de Nürburgring kom je nog hoger), waardoor het risico een stuk lager ligt. En omdat een ronde korter is, kom je vaker in dezelfde tijd dezelfde bochten tegen, waardoor je leercurve steiler is.
We hebben er al een paar keer licentiecursussen verzorgd en daarvoor is het eigenlijk echt een perfect circuit!
Slechts 180-180 km/uPeter Tunissen schreef: ↑04 jan 2022, 11:18Met het risico dat dit klinkt als preken voor eigen parochie: jazeker!
Je bereikt namelijk minder hoge snelheden (met een snelle auto zal je topsnelheid op rond de 180-190km/u uitkomen, op Zandvoort 260km/u, op Spa en de Nürburgring kom je nog hoger), waardoor het risico een stuk lager ligt. En omdat een ronde korter is, kom je vaker in dezelfde tijd dezelfde bochten tegen, waardoor je leercurve steiler is.
We hebben er al een paar keer licentiecursussen verzorgd en daarvoor is het eigenlijk echt een perfect circuit!
Nee hoor, want het verschil tussen een hele snelle en een 'iets minder snelle' auto is op Meppen niet zo groot.
Wat is dan de reden dat drift dagen niet mogen?Peter Tunissen schreef: ↑04 jan 2022, 17:31Nee hoor, want het verschil tussen een hele snelle en een 'iets minder snelle' auto is op Meppen niet zo groot.
Ter vergelijking: de Hansen GTR op Hankook banden reed er 1.13.5, onze snelste huur-BMW zat op 1.17.8. Een Radical SR3 op gebruikte banden hebben we in de 1.08.8 gehad met een gentleman driver achter het stuur; het baanrecord is nu 1.06.38 van iemand die wel een serieus potje kan sturen met een 700pk 911 Cup.
Met de SR10 hebben we in november op de droomautodag nog een aanval op het ronderecord gedaan, maar toen regende het, dus dat was compleet kansloos op slicks. Wel nog een rondje geprobeerd, maar echt alleen maar glijden en een compleet kansloze rondetijd.
Driftdagen mogen op dit moment helaas nog niet, maar we gaan ons er zeker wel sterk voor maken dat die er ook komen! Daar is het baantje namelijk echt perfect voor.