Lotus Elise S1
- Opa
- Berichten: 6214
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: Lotus Elise S1
Alex, als Brembo blokken niet bevallen dan zou ik es Performance Friction proberen, die had ik onder de Sub toen ik er ook regelmatig mee het circuit op ging en die blokken bevielen me zowel op de openbare weg als op het circuit erg goed.
- Alexsti
- Berichten: 1061
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Re: Lotus Elise S1
Heb er wel over nagedacht/gelezen evenals Pagid maar dan ga je weer richting de raceblokken toe met al hun bijkomstigheden zoals piepen/rammelen/brokkelen/en heel veel stof ben ik bang voor....en op iedere auto ( gewicht) kan een type blok anders reageren.
De Brembo blokken schijnen op hetzelfde niveau te zitten als Ferodo 2500 behalve ze hebben een betere bite ( wat ik gelezen heb op het net./fora ), als het maar beter remt als EBC wat eronder zat toen ik de auto kocht wat was dat slecht zeg, net alsof je een schuursponsje (de gele kant dan) tegen de schijf aandrukte...
De Brembo blokken schijnen op hetzelfde niveau te zitten als Ferodo 2500 behalve ze hebben een betere bite ( wat ik gelezen heb op het net./fora ), als het maar beter remt als EBC wat eronder zat toen ik de auto kocht wat was dat slecht zeg, net alsof je een schuursponsje (de gele kant dan) tegen de schijf aandrukte...
- smiley
- Berichten: 9097
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Lotus Elise S1
Als het de brembo HP2000 is, hebben ze een goede frictie rate.
- Alexsti
- Berichten: 1061
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Re: Lotus Elise S1
Het zijn de HP2000 ja.
- Alexsti
- Berichten: 1061
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Re: Lotus Elise S1
Ondertussen weer even verder, achterklauwen schoongemaakt rubbertjes ingevet en ook een strak kleurtje gegeven, alles lekker gangbaar en soepel.
Daarna alles weer in elkaar gezet.
Ook aan de voorzijde de klauwen weer soepel en nieuw.
En omdat de wielen er toch af waren deze ook aangepakt met velgenreiniger/2x met non ferro iron remover/ontvet en 2 lagen rimwax van Smartwax.
Dit was tijdens de 2e keer met de iron remover, toen dacht ik oja fotootje
Als nieuw...( zo goed als dan )
Profieldiepte van de bandjes voorzijde 5mm en achter aan de buitenzijde 5mm en binnen 3mm , toch door de hoeveelheid camber scheef afgesleten...links en rechts, kijken hoelang ze nog 'goed' blijven.
Auto weer terug op de wieltjes.
Op naar de volgende puntjes die ik wil aanpakken.
Daarna alles weer in elkaar gezet.
Ook aan de voorzijde de klauwen weer soepel en nieuw.
En omdat de wielen er toch af waren deze ook aangepakt met velgenreiniger/2x met non ferro iron remover/ontvet en 2 lagen rimwax van Smartwax.
Dit was tijdens de 2e keer met de iron remover, toen dacht ik oja fotootje
Als nieuw...( zo goed als dan )
Profieldiepte van de bandjes voorzijde 5mm en achter aan de buitenzijde 5mm en binnen 3mm , toch door de hoeveelheid camber scheef afgesleten...links en rechts, kijken hoelang ze nog 'goed' blijven.
Auto weer terug op de wieltjes.
Op naar de volgende puntjes die ik wil aanpakken.
-
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52
Re: Lotus Elise S1
Zo, dat ziet er weer als nieuw uit ! Lekker bezig.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26698
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Lotus Elise S1
Zo dat reinigt echt mooi je velgen! Als nieuw weer
- Alexsti
- Berichten: 1061
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Re: Lotus Elise S1
Dank, ja bijna nieuw....m'n Elise is volgend jaar 22 jaar 'oud'...
-
- Berichten: 3529
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
- Alexsti
- Berichten: 1061
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
-
Online
- Berichten: 2122
- Lid geworden op: 02 mei 2017, 18:10
- Auto: Alpina B3s cabrio 2011
Re: Lotus Elise S1
Goed bezig! Prachtig dat zo’n 22 jaar oude auto nog steeds lekker knallen is.
- Alexsti
- Berichten: 1061
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Re: Lotus Elise S1
Weer een beetje aan het rommelen geweest, de kentekenplaat houder aan de voorzijde was door het vele contact met drempels en andere oneffenheden op de weg een beetje overleden en zat nog vast met 2 schroefjes... geheel zit ook niet zo heel hoog, probeer wel zo rustig mogelijk over hobbels en dergelijke heen te gaan maar soms toch contact met de aarde...
Wel nog geprobeerd te repareren met ducktape, maar was niet echt stevig meer.
Nieuw houdertje zelf gemaakt, van 2mm RVS een stripje gesneden en omgezet en 2 moertjes op de achterkant gelast zodat ik de kentekenplaat weer vast kan maken.
Na nog iets bijgebogen te hebben gemonteerd:
Ook het stukje gaas wat achter de plaat zit netjes zwart gespoten, alleen kon dat nog niet monteren omdat de kunststof schroefjes het uitdraaien niet overleeft hadden...
Wel nog geprobeerd te repareren met ducktape, maar was niet echt stevig meer.
Nieuw houdertje zelf gemaakt, van 2mm RVS een stripje gesneden en omgezet en 2 moertjes op de achterkant gelast zodat ik de kentekenplaat weer vast kan maken.
Na nog iets bijgebogen te hebben gemonteerd:
Ook het stukje gaas wat achter de plaat zit netjes zwart gespoten, alleen kon dat nog niet monteren omdat de kunststof schroefjes het uitdraaien niet overleeft hadden...
-
- Berichten: 7286
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
Re: Lotus Elise S1
Volgens mij zit dat vast met Brass Insert Black Rubber Rivet Well Nuts.
Volgens mij heb ik ze nog liggen, zal eens kijken of ik ze voor je kan opduikelen.
- Alexsti
- Berichten: 1061
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Re: Lotus Elise S1
Misschien dat het origineel zo vast zat, hier zat het vast met dit soort schroefjes...
-
- Berichten: 7286
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
Re: Lotus Elise S1
Zal me niks verbazen dat ze het vastzetten met wat voorhanden is
- N!co
- Berichten: 390
- Lid geworden op: 06 aug 2008, 11:57
- Locatie: BMW Z4 & CT200h & Triumph street triple 675 & BMW F650
Re: Lotus Elise S1
Kijk trouwens uit als je ooit gesleept moet worden (blijft engels...) Die stalen pijp waar je het sleepoog in moet draaien gaat het gegarandeerd begeven als die in 22 jaar nog nooit vervangen is.
Als je pech hebt beschadigd je clamshell en eindig die pijp in de achterruit van het slepende voertuig... Niet bij mezelf maar ik ken wel een geval.
Als je pech hebt beschadigd je clamshell en eindig die pijp in de achterruit van het slepende voertuig... Niet bij mezelf maar ik ken wel een geval.
- Alexsti
- Berichten: 1061
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Re: Lotus Elise S1
Ben bang dat het pijpje de originele nog is idd. , heb nog niet gekeken hoe dat vast zit maar om dat te vervangen moet zekers de voorclam eraf ?N!co schreef: ↑20 jan 2022, 08:33 Kijk trouwens uit als je ooit gesleept moet worden (blijft engels...) Die stalen pijp waar je het sleepoog in moet draaien gaat het gegarandeerd begeven als die in 22 jaar nog nooit vervangen is.
Als je pech hebt beschadigd je clamshell en eindig die pijp in de achterruit van het slepende voertuig... Niet bij mezelf maar ik ken wel een geval.
En Elise ik zet dat gaaswerkje denk wel weer vast met een paar nieuwe kunststof schroefjes, maar dank voor het meedenken.
- smiley
- Berichten: 9097
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Lotus Elise S1
Ja, dat sleepoog vervangen is zo'n typisch klusje wat je doet als de clam er toch af is. (Vaak getriggered door een lekkende radiator)
Tezamen met het plaatsen van gaas over de luchtinlaten in de crashbox om de boze bijen buiten te houden en soms de radiatorslangen (vooral die met de bleed nipple).
Daarna alles terug met rvs schroeven ipv oem.
Tezamen met het plaatsen van gaas over de luchtinlaten in de crashbox om de boze bijen buiten te houden en soms de radiatorslangen (vooral die met de bleed nipple).
Daarna alles terug met rvs schroeven ipv oem.
-
- Berichten: 7286
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
- Alexsti
- Berichten: 1061
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Re: Lotus Elise S1
Geen probleem, dank voor t zoeken ik fröbel ze wel vast met die kunststof schroefjes, heeft niks te houden.
- HJ2
- Berichten: 3564
- Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
- Locatie: Delluf 'shire'
Re: Lotus Elise S1
Die rubberen rawl nuts vind ik maar niets. Gaat altijd stuk. Is alleen maar om te camoufleren dat je geen gaten op de juiste steek kunt boren
Bij mijn Lotus vervang ik ze door alu exemplaren:
(dit is niet mijn Lotus overigens...)
Wel gaaf zoals die wielen zijn opgeknapt!
Inspirerend
Bij mijn Lotus vervang ik ze door alu exemplaren:
(dit is niet mijn Lotus overigens...)
Wel gaaf zoals die wielen zijn opgeknapt!
Inspirerend
- Alexsti
- Berichten: 1061
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Re: Lotus Elise S1
Beetje laat , maar die alu versie ziet er ook goed uit heb ze zelf nu vastgezet met zwarte kunststof schroefjes.
Heb ook geprobeerd om de lak weer een boost te geven, in 3 stappen gepolijst met Monello producten en een Dap polijst machine en daarna in de GyeonQ2 wax.
Ook achter de roostertjes aan de achterzijde van de Elise schoongemaakt, was ook heul lang geleden dat die er af waren geweest en was best smoezelig.
Zoiets:
Ook deze roosters netjes weer zwart gespoten.
Beetje moeilijk om foto's te maken in de garage van het resultaat van het polijst/wax werk dus die foto's komen nog....maar ik kan m'n haar ( als ik dat nog had ), erin kammen.....
Tevens de softtop schoongemaakt en geïmpregneerd/waterafstotend gemaakt.
Hiermee:
Eerst de kap goed gewassen en gedroogd, daarna de hele auto afgeplakt om dat spul niet op de lak te krijgen.
Kap 2 x ingespoten en laten drogen, ziet er nu ook wat donkerder uit , hoe de levensduur van dat spul is moet de toekomst uitwijzen, maar op Carclean forum waren ze er wel positief over.
Dus nu alles een beetje gedaan wat er op de planning stond deze winter, nu tijd om te gaan rijden ( als t weer een beetje weer is. )
Dan komen ook de foto's van de gehele auto want in de garage is het lastig om een knappe foto te maken van de Elise.
Heb ook geprobeerd om de lak weer een boost te geven, in 3 stappen gepolijst met Monello producten en een Dap polijst machine en daarna in de GyeonQ2 wax.
Ook achter de roostertjes aan de achterzijde van de Elise schoongemaakt, was ook heul lang geleden dat die er af waren geweest en was best smoezelig.
Zoiets:
Ook deze roosters netjes weer zwart gespoten.
Beetje moeilijk om foto's te maken in de garage van het resultaat van het polijst/wax werk dus die foto's komen nog....maar ik kan m'n haar ( als ik dat nog had ), erin kammen.....
Tevens de softtop schoongemaakt en geïmpregneerd/waterafstotend gemaakt.
Hiermee:
Eerst de kap goed gewassen en gedroogd, daarna de hele auto afgeplakt om dat spul niet op de lak te krijgen.
Kap 2 x ingespoten en laten drogen, ziet er nu ook wat donkerder uit , hoe de levensduur van dat spul is moet de toekomst uitwijzen, maar op Carclean forum waren ze er wel positief over.
Dus nu alles een beetje gedaan wat er op de planning stond deze winter, nu tijd om te gaan rijden ( als t weer een beetje weer is. )
Dan komen ook de foto's van de gehele auto want in de garage is het lastig om een knappe foto te maken van de Elise.
- Emiel
- Berichten: 3867
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Elise S1
Mooie auto Alex! Doe je goed!
- Martijn_bmw
- Berichten: 26698
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Lotus Elise S1
Ziet er weer mooi fris uit zo!
- Alexsti
- Berichten: 1061
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Re: Lotus Elise S1
Dank, kan zo bij stipt aan de gang als ik zo doorga.....
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], wjt en 159 gasten