Guys and girls,
Ik kon het niet zo vinden op het forum, maar ik ben aan het kijken naar een 2005 Mini Cooper S cabrio (R52 heet dat dan?) met 100k km op de klok. Ben op zoek naar echte aandachtspunten waar op te letten in de onderhoudshistorie.
Iemand hier tips?
Thanks!
Mini Cooper S R52/R53 aandachtspunten?
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: 15 jan 2016, 18:38
- Locatie: Amsterdam
-
Onlinefrankie
- Berichten: 2068
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
- Locatie: BMW city
Re: Mini Cooper S R52/R53 aandachtspunten?
Zijn wel wat dingetjes Preventief onderhoud aan de compressor bijvoorbeeld (nieuwe olie, seals e.d.). Stuurbekrachtigingspomp, het ventilatortje daarvan wil wel eens kapot gaan met oververhitting en uitvallen van de pomp als gevolg. Bij de R52 willen de kabels van het dak weleens de geest geven waardoor het niet meer open kan.
Zo maar wat voorbeeldjes.
Zo maar wat voorbeeldjes.
-
OnlineErik dB
- Berichten: 2468
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
- Locatie: Amsterdam
Re: Mini Cooper S R52/R53 aandachtspunten?
Leuk! Roest bij de achterklep/achter de deurrubbers (meer dan je zou denken en willen), olieverbruik. De 2005 heeft al wel de kortere versnellingsbak, toch? Wij hadden een 2003 model en dan zijn de eerste 2 versnellingen wel laaaaaaang. Verder ook nog de stuurbekrachtigingspomp en de compressor wil ook nog wel eens overlijden.
- Emilio
- Berichten: 975
- Lid geworden op: 23 feb 2020, 10:55
- Auto: M2 LCI
Re: Mini Cooper S R52/R53 aandachtspunten?
Distributieketting en nog wat bijbehorende dingen.
Ik heb in 1 jaar r53 toch best wat geld over de balk gegooid.
Uitlaten roesten ook, maar sportievere uitlaat sowieso leuker.
Ik heb in 1 jaar r53 toch best wat geld over de balk gegooid.
Uitlaten roesten ook, maar sportievere uitlaat sowieso leuker.
-
Onlinefrankie
- Berichten: 2068
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
- Locatie: BMW city
Re: Mini Cooper S R52/R53 aandachtspunten?
Ik heb de mijne nu 4 jaar. Behalve preventief compressor onderhoud eigenlijk alleen beurtjes hoeven doen. Nu gaan de kilometers niet zo hard, dan slijt er ook niet zoveel
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: 15 jan 2016, 18:38
- Locatie: Amsterdam
Re: Mini Cooper S R52/R53 aandachtspunten?
Thanks guys, hier kan ik wat mee!
-
- Berichten: 4303
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: Mini Cooper S R52/R53 aandachtspunten?
Draagarm rubbers + kogels voor, stuurpompkoeler geeft problemen wanneer versleten. pomp oververhit en dus stuk. Daarnaast de gebruikelijke slijtage punten en de compressor olie / riem. De schakelarmen zijn vanaf 2004 verbeterd met metalen schakelbussen. Dus strakker schakelen. Afhankelijk welk type bak je hebt kan de schakelvork hebben geleden onder de zware pedaal inspanning dat voornamelijk voorkomt als de drukgroep heeft gesleten. Koppeling komt dan niet vrij. Bepaalde bouwjaren hebben een ander design van de vork waardoor dat niet meer voorkomt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 181 gasten