Je hebt ook nog de DQ381 voor 420-500Nm
DSG7 slijtage
- JP
- Berichten: 31351
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
- jos_br
- Berichten: 2268
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
- Locatie: Dieverbrug
- Contacteer:
Re: DSG7 slijtage
Én de DQ250, das de meest voorkomende, de DSG6. Ook deze heeft de natte koppeling, alleen de DQ200 heeft dus de droge koppeling.
Jos.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: DSG7 slijtage
De DQ250 is wel goed toch Jos?
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: DSG7 slijtage
Vond meteen deze reclame op facebook.. lange leve koekjes.
https://dtslopik.nl/2021/12/13/autospec ... TXVPcrmshg
https://dtslopik.nl/2021/12/13/autospec ... TXVPcrmshg
-
- Berichten: 5009
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: DSG7 slijtage
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: DSG7 slijtage
Die DQ200 doet het volgens mij alleen goed in niet gechipte 1.2TSI's van 105pk.
-
OnlineBram
- Berichten: 15888
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: DSG7 slijtage
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: DSG7 slijtage
Om de 60.000km olie en filter verversen.
Koppeling kan je weinig mee behalve andere software op de bak laten zetten.
Koppeling kan je weinig mee behalve andere software op de bak laten zetten.
-
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: 17 dec 2020, 15:38
- Locatie: Twente
Re: DSG7 slijtage
Volgens mij zijn alle DSG 6 en 7(GTI, R) 'nat' behoorlijk betrouwbaar en de DSG 7 'droog' nog steeds problemen op den duur. De olie bij een DSG 7 natte koppeling moet dacht ik bij 120000km vervangen worden.
Laatst gewijzigd door Martin* op 14 dec 2021, 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- JP
- Berichten: 31351
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: DSG7 slijtage
Paar jaar geleden had ik een Golf 7 met droge dsg-7 en de lokale vag-specialist wist niets van preventief olie wisselen of ander onderhoud aan deze bak.
De huidige GTi heeft die dq250 (6trap) en daar staat bij 60kkm oliewissel voor. Die heb ik echter al bij 40k (want bijna 4 jaar) al laten doen in Duitsland. Dat was wel diep bukken….(€1200 voor olie, bakolie, benodigde filters en 4 nieuwe bougies) ik kreeg wel 3 muntjes voor de koffieautomaat.
De huidige GTi heeft die dq250 (6trap) en daar staat bij 60kkm oliewissel voor. Die heb ik echter al bij 40k (want bijna 4 jaar) al laten doen in Duitsland. Dat was wel diep bukken….(€1200 voor olie, bakolie, benodigde filters en 4 nieuwe bougies) ik kreeg wel 3 muntjes voor de koffieautomaat.
- veejay
- Berichten: 1823
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: DSG7 slijtage
DSG6 kan ook stuk hoor, ik heb vanalles gehad.
Van vliegwiel (na 120k), tot complete bak vervanging (+mechatronic) bij 220K. Complete bak vervangen omdat er lagers steeds luider begonnen mee te zingen. Altijd keurig om de 60K bakolie vervangen.
Verder wel prima van genoten wanneer die het deed, heel veel sprintjes gewonnen destijds want hij had een korte overbrenging/lage topsnelheid. Hij kreeg ongeveer 200pk/400NM (gechipt) te verduren maar zou dat makkelijk gekunt moeten hebben (verder nooit problemen met de koppeling gehad).
Van vliegwiel (na 120k), tot complete bak vervanging (+mechatronic) bij 220K. Complete bak vervangen omdat er lagers steeds luider begonnen mee te zingen. Altijd keurig om de 60K bakolie vervangen.
Verder wel prima van genoten wanneer die het deed, heel veel sprintjes gewonnen destijds want hij had een korte overbrenging/lage topsnelheid. Hij kreeg ongeveer 200pk/400NM (gechipt) te verduren maar zou dat makkelijk gekunt moeten hebben (verder nooit problemen met de koppeling gehad).
-
OnlineBram
- Berichten: 15888
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: DSG7 slijtage
Een echt kwaliteitsproduct dus
-
- Berichten: 4662
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: DSG7 slijtage
De PDK's zijn anders weer aardig betrouwbaar Maar onder andere door dit soort dingen zou ik prive nooit aan een VAG auto beginnen.
-
- Berichten: 5009
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
- jos_br
- Berichten: 2268
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
- Locatie: Dieverbrug
- Contacteer:
Re: DSG7 slijtage
Voor de droge koppeling is de enigste oplossing de software aanpassen waardoor er "normaal" geschakeld, en er bijvoorbeeld langer in de eerste versnelling weggereden wordt. Verder is er geen onderhoud nodig qua bakolie, hooguit misschien rond de 200dkm.
De DQ250 is eigenlijk een bijzonder robuuste bak met hooguit een duomassavliegwiel wat stuk gaat, maar das iets van alle merken. Wel is daar het verversen om de 60dkm een iets om rekening mee te houden.
Jos.
De DQ250 is eigenlijk een bijzonder robuuste bak met hooguit een duomassavliegwiel wat stuk gaat, maar das iets van alle merken. Wel is daar het verversen om de 60dkm een iets om rekening mee te houden.
Jos.
-
- Berichten: 5009
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: DSG7 slijtage
Wanneer kan Bram langs komen?jos_br schreef: ↑14 dec 2021, 19:15 Voor de droge koppeling is de enigste oplossing de software aanpassen waardoor er "normaal" geschakeld, en er bijvoorbeeld langer in de eerste versnelling weggereden wordt. Verder is er geen onderhoud nodig qua bakolie, hooguit misschien rond de 200dkm.
De DQ250 is eigenlijk een bijzonder robuuste bak met hooguit een duomassavliegwiel wat stuk gaat, maar das iets van alle merken. Wel is daar het verversen om de 60dkm een iets om rekening mee te houden.
Jos.
- jos_br
- Berichten: 2268
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
- Locatie: Dieverbrug
- Contacteer:
Re: DSG7 slijtage
Die is altijd welkom!!Gijzert schreef: ↑14 dec 2021, 19:43Wanneer kan Bram langs komen?jos_br schreef: ↑14 dec 2021, 19:15 Voor de droge koppeling is de enigste oplossing de software aanpassen waardoor er "normaal" geschakeld, en er bijvoorbeeld langer in de eerste versnelling weggereden wordt. Verder is er geen onderhoud nodig qua bakolie, hooguit misschien rond de 200dkm.
De DQ250 is eigenlijk een bijzonder robuuste bak met hooguit een duomassavliegwiel wat stuk gaat, maar das iets van alle merken. Wel is daar het verversen om de 60dkm een iets om rekening mee te houden.
Jos.
Jos.
-
OnlineBram
- Berichten: 15888
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: DSG7 slijtage
2x 200 kilometer is wel erg ver weg
- Kasteel
- Berichten: 5288
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: DSG7 slijtage
Dat redt de koppeling nog wel
-
- Berichten: 5009
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
-
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: 17 dec 2020, 15:38
- Locatie: Twente
Re: DSG7 slijtage
Dan toch 100x liever de ZF8 van BMW?
- JP
- Berichten: 31351
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: DSG7 slijtage
Ja maar dat past niet in een Superb.
-
OnlineBram
- Berichten: 15888
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
-
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: 17 dec 2020, 15:38
- Locatie: Twente
- jos_br
- Berichten: 2268
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
- Locatie: Dieverbrug
- Contacteer:
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten